Förlängningar och utköp 18/19

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Förlängningar och utköp 18/19

Inlägg av Flying Farang i ons dec 26 2018, 12:53

Funderat så här i halvtid av SHL vilka som Rögle bör förlänga med respektive göra sig av med.

Målvakter: Villes kontrakt går ut, förläng det då det har visat sig att han funkar bra med Pogge och de verkar sporra varandra. Vill ha två jämnbra målvakter och inte en uttalad etta som gör att man skiter knäck varje gång tvåan ska luftas.

Backar: Shira, Youds, Bibic och Ahnelöv har utgående kontrakt efter säsongen och där är det bara Schira jag vill förlänga med - ifall han kan bestämma sig senast 30 juni.

Ahnelöv kan jag tänka mig att förlänga med till en avsevärt lägre kostnad, ge han ett skambud och en deadline. Williamsson bör man fundera på att köpa ut, han har inte växt som bröderna trodde och då är det lika bra att skeppa vidare - annars gör klart för honom att han kommer att lånas ut till HA hela säsongen.

Hejdå till Bibic och Youds.

Forwards: Sandin och Widings kontrakt går ut. Förläng med Sandin och jag skulle nog vilja se en förlängning med Widing också. Verkar ha rotat sig här med familje n och tror inte han blir så dyr. Nyttig i laget.

Bengtsson, Liss, Andersson, Ryfors har alla kontrakt över nästa säsong. Här gäller det att ha fingertoppskänsla, Bengtsson har inte fått det att lossna så kanske en utlåning till SSK i vår kunde få fart på honom eller alternativt att han vill stanna där och därmed bryta kontraktet?

Erik Andersson är ju en utfyllnads spelare som gör det okej men inte glänser, förmodligen inte dyr.

Liss, en gåta. Här bör man ta sig en funderar på i vilken miljö man sätter honom - vad för spelare behöver han omkring sig för att lyckas? Låt han skippa sommaträningen och ge han ett jobb på ett lokalt snickeri istället...
Ryfors känns ju nästan som en veteran nu, blir aldrig en stjärna men han är en duglig SHL spelare.

Köp ut Bengtsson och eller Andersson ifall det går att göra till rimliga pengar.

Lucas är ju bara på lån från Vegas så släpp honom, han har inte varit lyckad i år och verkar vara trumpen för att Ludvig skickades till MODO. Synd på en Elvenes men efter säsongen är det Vegas problem att få igång honom.

Det ger oss 3-4 backar som ska in till nästa år (Hansson och Martinsson?) gärna en Rahimi typ också plus 3-4 forwards (Everberg, Lerg?)

En ganska lagom omsättning där krutet måste läggas på backsidan.

Vad tycker ni, vilka ska släppas eller köpas ut samt vilka typer ska ersätta?

Flying Farang

Antal inlägg : 246
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Förlängningar och utköp 18/19

Inlägg av Matte74 i ons dec 26 2018, 20:01

Nej allt annat än ett negativt kval i år igen måste ses som positivt. Vem tror att abbots är kvar i max ett max ett år till. ”Vi fick inte ut det vi ville i rbk.” Ja jag vet är väldigt negativ just nu, men hur många gånger har vi inte hört massa bs från klubben och sen levererar man noll och inget som vanligt

Matte74

Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 18-12-05

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i ons dec 26 2018, 21:22

Matte74 skrev:Nej allt annat än ett negativt kval i år igen måste ses som positivt. Vem tror att abbots är kvar i max ett max ett år till. ”Vi fick inte ut det vi ville i rbk.” Ja jag vet är väldigt negativ just nu, men hur många gånger har vi inte hört massa bs från klubben och sen levererar man noll och inget som vanligt

Klart, klubben och dess styrelse/sponsorer har ju drivit bort bra folk härifrån tidigare så det är ju inte hugget i sten att bröderna blir kvar.

Men vad tycker du om truppen?

Flying Farang

Användarens profil

Inlägg av Macke i ons dec 26 2018, 21:43

Vid denna tiden brukar vi lägga sopsist och ha typ 15 poäng till playin så kanske läge att nyktra till lite kan jag tycka, det var igår man skulle kröka...

Macke

Antal inlägg : 44
Registreringsdatum : 18-10-17

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons dec 26 2018, 21:56

Macke skrev:Vid denna tiden brukar vi lägga sopsist och ha typ 15 poäng till playin så kanske läge att nyktra till lite kan jag tycka, det var igår man skulle kröka...

Fortsätter vi på den inslagna vägen som senaste månaden så är du där snart ska du se. Det är dessutom märkligt att basera årets säsong på föregående. så som du gör och vissa andra med dig.

Det ni inte förstår är att Rögle ALDRIG haft mer pengar än vad man har just nu och man har aldrig haft fler sponsorer eller högre ambitionssträvan. Att då säga att man förra året låg sist eller mötte Mörrum 1997 är märkligt.

SM-mästarna Växjö Lakers spelade i division 4 1998 - Är det då rimligt för dom att vara nöjda oavsett tabellplacering bara för att dom är i SHL nu tycker du?

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 888
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons dec 26 2018, 21:57

Flying Farang skrev:
Men vad tycker du om truppen?

Rögle har börjat prata om en förlängning med Alen Bibic, det bör då indikera att även JW och Jonsson stannar. Med andra ord spelar det inte roll vad vi tycker utan laget man har idag verkar man vara sjukt nöjd med och verkar inte se behov utav att varesej rensa eller förlänga.
Problemet är att om vi så hade skickat iväg Sjögren,Bristedt och Brithén på en semester i tre veckor och samtidigt plockat upp några random allsvenska spelare så hade du inte kritiserat det heller eftersom det trots allt är Chris som gjort det.
Han har ju sett till att vi ligger 10:a istället för 12:a som vi brukar!

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i ons dec 26 2018, 22:11

TitanusDenAndra skrev:

Rögle har börjat prata om en förlängning med Alen Bibic, det bör då indikera att även JW och Jonsson stannar. Med andra ord spelar det inte roll vad vi tycker utan laget man har idag verkar man vara sjukt nöjd med och verkar inte se behov utav att varesej rensa eller förlänga.
Problemet är att om vi så hade skickat iväg Sjögren,Bristedt och Brithén på en semester i tre veckor och samtidigt plockat upp några random allsvenska spelare så hade du inte kritiserat det heller eftersom det trots allt är Chris som gjort det.

Jösses, det är inte bara att be folk fara åt helvete och sluta betala deras lön. Vi lägger 120 000 i månaden på Connolly denna säsongen, ska vi köpa ut JW, Alen, Jonsson, E, Andersson, Bengtsson, Liss, Ryfors och några till kommer det att kosta oss 1 till1,5 miljoner i månaden i ett drygt år framöver!

Finns där någon som helst trovärdig källa på att man snackar förlängning med Alen? De har redan ett hus i Dalarna.

Det går utmärkt att kritisera spelare utan att benämna dem som sopor och liknande som du gör - kritiken blir inte bättre eller mer relevant av att man saltar den med förnedrande ord!

Hade du tagit dig tid att läsa, exempelvis min trådstart, hade du sett kritik mot spelare - utan att sänka mig till en alldeles för låg nivå.

Flying Farang

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons dec 26 2018, 22:14

Jag GARANTERAR dig att man pratar om förlängning med Alen Bibic och att en hockeyspelare i SHL har ett hus med sin bror i Dalarna utesluter väl knappast att han letar ett nytt hus i Skåne.

Det är en sak att inte klippa kontrakt - Det är en annan sak att förlänga desamma som man exempelvis gjorde med JW.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Macke i ons dec 26 2018, 22:38

TitanusDenAndra skrev:

Fortsätter vi på den inslagna vägen som senaste månaden så är du där snart ska du se. Det är dessutom märkligt att basera årets säsong på föregående. så som du gör och vissa andra med dig.

Det ni inte förstår är att Rögle ALDRIG haft mer pengar än vad man har just nu och man har aldrig haft fler sponsorer eller högre ambitionssträvan. Att då säga att man förra året låg sist eller mötte Mörrum 1997 är märkligt.

SM-mästarna Växjö Lakers spelade i division 4 1998 - Är det då rimligt för dom att vara nöjda oavsett tabellplacering bara för att dom är i SHL nu tycker du?

Ja och om vi får samma vinststreak som tidigare så leder vi snart tabellen, båda sakerna är ungefär lika troliga, dvs inte särskilt alls. Jag är absolut medveten om att vi har mer pengar än föregående år, det förändrar dock inte det faktum att Chris gjorde ett dåligt jobb med backsidan samt center/målskyttarna. Jag är dock en smula förundrad över att man anser att något är så brutalt uselt när vi är väääldigt nära playin, vilket inte hänt på en evighet. Med vår budget ska vi väl ligga nånstans mellan plats 7-10, dåligt jobb av Chris innan säsong samt misstajmade skador har kostat en hel del.
Chris är dock ny på sitt jobb och med tanke på att vi hade en sportchef tidigare som lyckades värva EN riktigt bra SHL-back på alla år så blir det förstås befängt att hävda att Chris är den sämsta någonsin...

Chris och Cam är till 100% rätt män på rätt plats, det är bara att titta på poängsnitt och än viktigare, vårt S-P-E-L. Jag menar om man kollar tidigare SHL-säsonger så fanns det ju mängder av matcher där vi inte ens var när, det var som att titta på en helt annan sport när vi spelade VS hur våra motståndare spelade. Att vi t.ex inte slår Brynäs är ju helt ofattbart, idag blir vi dessutom bortdömda å det grövsta. Jag tittar på vårt SPEL, och då tror jag absolut att vi kommer klara play in, vi blir sämst 11a men jag hoppas och tror vi kommer 9a-10a.

Macke

Användarens profil

Inlägg av Macke i ons dec 26 2018, 22:42

TitanusDenAndra skrev:

Varför skulle en eventuell förlängning av Alen innebära att vi skulle behålla även JW och Jonsson!? Chris skickade Connolly trots kontrakt och han är ju avsevärt bättre i sin position än vad Alen,Jw,Jonsson är i sina. Jag hoppas att Chris ser att vi behöver förstärka backsidan till nästa säsong. JW har ju tack o lov petats en del på sistone (dock inte alls så ofta som han borde dvs konstant) men det finns en smula hopp iallafall.

Macke

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons dec 26 2018, 22:43

Du har ett par väsentliga poänger. Men jag måste fråga en grej bara.
Du skriver att vi hade en sportchef tidigare som lyckats värva EN riktigt bra SHL-Back på alla år.

Förra året så hade du en backuppsättning som bestod utav Schira,Gagné,Jonsson,Bibic,Jaalaasvara och delvis Younan samt Youds.

Idag så hade du en backuppsättning som bestod utav Schira,Ahnelöv,Bibic,JW,Jonsson,Bondesson,Bertov.

Jag hade idag ALLA dagar i veckan tagit både Gagne och JJ men förmodligen även Younan framför exempelvis JW eller Bibic, spelare man kunde valt att inte behålla men behöll. Det jobbet Chris gjort på backfronten i år är sämre än det jobbet Masken inledde förra säsongen med.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons dec 26 2018, 22:45

Macke skrev:
Varför skulle en eventuell förlängning av Alen innebära att vi skulle behålla även JW och Jonsson!? Chris skickade Connolly trots kontrakt och han är ju avsevärt bättre i sin position än vad Alen,Jw,Jonsson är i sina. Jag hoppas att Chris ser att vi behöver förstärka backsidan till nästa säsong. JW har ju tack o lov petats en del på sistone (dock inte alls så ofta som han borde dvs konstant) men det finns en smula hopp iallafall.

Tittar du senaste 10 matcherna så är Jonsson den backen som har spelat mest tillsammans med Curran. Det har delvis handlat om att Schira/Ahnelöv varit skadade men även idag med båda tillbaka så matchas jonsson frekvent. Jag är 110% på att man är oerhört nöjda med hans prestationer och kommer behålla honom.

Det jag och ni andra skiljer oss åt är att ni tror Abbots är missnöjda med backsidan, jag hävdar bestämt att så inte är fallet. Det är uppenbart att man hyser en stor tilltro till flera av backarna som sågas här ofta.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Macke i ons dec 26 2018, 23:11

TitanusDenAndra skrev:Du har ett par väsentliga poänger. Men jag måste fråga en grej bara.
Du skriver att vi hade en sportchef tidigare som lyckats värva EN riktigt bra SHL-Back på alla år.

Förra året så hade du en backuppsättning som bestod utav Schira,Gagné,Jonsson,Bibic,Jaalaasvara och delvis Younan samt Youds.

Idag så hade du en backuppsättning som bestod utav Schira,Ahnelöv,Bibic,JW,Jonsson,Bondesson,Bertov.

Jag hade idag ALLA dagar i veckan tagit både Gagne och JJ men förmodligen även Younan framför exempelvis JW eller Bibic, spelare man kunde valt att inte behålla men behöll. Det jobbet Chris gjort på backfronten i år är sämre än det jobbet Masken inledde förra säsongen med.

Topp 3 förra året: Schira,Gagne,Jalaasvara?
Topp 3 iår: Schira,Ahnelöv,Curran.

Vi har således bättre backsida iår, är den tillräckligt bra för topp 6, nej absolut inte. Är den tillsammans med laget som helhet tillräckligt bra för att komma topp 10-Ja det är den. För mig handlar det om att utvecklas hela tiden som lag, att vi PÅ RIKTIGT tar NÄSTASTEG och inte bara snackar om det. Jag tror att vi klarar playin, då har vi tagit ett kliv vi inte gjort förr, jag har svårt att tycka allt är piss då. Vi har absolut mer pengar nu, då ska man också höja kraven, det håller jag med om till 100%. Klarar vi inte playin så är det absolut ett misslyckande, kommer vi sist eller näst sist så är det ett fiasko.

Macke

Användarens profil

Inlägg av Macke i ons dec 26 2018, 23:14

TitanusDenAndra skrev:

Tittar du senaste 10 matcherna så är Jonsson den backen som har spelat mest tillsammans med Curran. Det har delvis handlat om att Schira/Ahnelöv varit skadade men även idag med båda tillbaka så matchas jonsson frekvent. Jag är 110% på att man är oerhört nöjda med hans prestationer och kommer behålla honom.

Det jag och ni andra skiljer oss åt är att ni tror Abbots är missnöjda med backsidan, jag hävdar bestämt att så inte är fallet. Det är uppenbart att man hyser en stor tilltro till flera av backarna som sågas här ofta.

På vad baserar du det faktum att dom är sååååå nöjda med backsidan? Dom måste givetvis försöka gjuta mod i befintlig backbesättning, det finns liksom inget annat alternativ. Det är lite som att T.Johansson i Leksand envist hävdade att Leffe Carlsson inte skulle sparkas, sen sparkades han....
Hade Cam/Chris varit så nöjda med våra backar hade inte en sådan som Bondesson fått vara kvar alls, dom är säkert inte särskilt nöjda men just nu finns det inga alternativ och då får man ju försöka pusha de man har kvar.

Macke

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons dec 26 2018, 23:14

Bara en fråga. Vem ska detta misslyckande/fiasko i sådanafall tillskrivas?

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Macke i ons dec 26 2018, 23:19

TitanusDenAndra skrev:Bara en fråga. Vem ska detta misslyckande/fiasko i sådanafall tillskrivas?

Jag ser inget misslyckande i 6 poäng till sjätteplatsen och 9 poäng ner till plats 12-13.
Chris ska ha cred för att värvningarna ifjor hjälpte laget i den situation som fanns då.
Chris ska ha skit för att han värvade för dåliga backar som helhet iår, han ska även ha skit för att han var naiv när det gällde centersidan. Jag har dock svårt för att säga att värvningen av Thomas var katastrof, det är en värvning som många lag velat göra. Han presterade ju inte men att han värvade honom har jag svårt att såga honom för. Jag tycker absolut att Cam DENNA säsongen har gjort ett bättre jobb än vad Chris har gjort, där är vi 100% eniga. Jag ser dock inte att allt är rena natta, vi har liksom ett spel i SHL vi aldrig nånsin haft tidigare. Vi har matchat samtliga lag och det har vi f-n aldrig gjort någon tidigare SHL-säsong.

Macke

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons dec 26 2018, 23:23

Macke skrev:På vad baserar du det faktum att dom är sååååå nöjda med backsidan?

* Det första man gör i princip när man kommer in i klubben förra året är att förlänga kontraktet med Jesper W.
* Det första man ändrar när man kommer in är att ge Alen Bibic en kaptensroll.
* Man ger även JW en kaptensroll.
* Man väljer att värva sparsamt, Bara Curran och Ahnelöv som "toppbackar". Hade man inte varit nöjda på JW/Jonsson/Bibic hade man värvat mer.
* Man låter Jonsson konstant gå före Bondesson och har senaste par matcherna gett honom MEST speltid utav alla backar.
* Man plockar inte in någon ny back under hela säsongen, visst skral marknad men hade man varit missnöjd lär ju 1 åtminstone plockats in.
* Senaste 4 matcherna har JW legat över 16 minuter varenda match. Visst Schira borta men ÖVER 16 MINUTER på JW?!

Med mera med mera, då pratar vi inte ens om lyriska uttalanden man läst om hur "andra backarna spelat på toppnivå" när Schira var skadad ett par omgångar. Superlativen haglade i media. Jag sätter min högre tumme på att MINST två utav dessa tre kommer vara kvar 2-3 säsonger till...Men förmodligen alla tre.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons dec 26 2018, 23:24

Macke. Jag menar din sista mening, du skrev såhär "Klarar vi inte playin så är det absolut ett misslyckande, kommer vi sist eller näst sist så är det ett fiasko"

Då frågar jag vems fel hade det varit om det sker? Mitt? Sportchefens? Styrelsens? Truppens? Tränarens? Spelarnas? Medias?

Det är en klok mening. Jag håller med dig om att vi då kan ta en analys. Det jag däremot också hävdar är att skulle Rögle i år missa topp 8 så anser jag det vara ett större fiasko än samtliga åren hittills när vi slutet sist eller nästsist. Det är det Farangen inte förstår. Han försvarar allt som händer eftersom vi är 2-3 tabellplaceringar högre upp än vad vi brukar. Men att förutsättningarna är annorlunda tycks spela mindre roll.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i ons dec 26 2018, 23:42

Macke skrev:

Jag ser inget misslyckande i 6 poäng till sjätteplatsen och 9 poäng ner till plats 12-13.
Chris ska ha cred för att värvningarna ifjor hjälpte laget i den situation som fanns då.
Chris ska ha skit för att han värvade för dåliga backar som helhet iår, han ska även ha skit för att han var naiv när det gällde centersidan. Jag har dock svårt för att säga att värvningen av Thomas var katastrof, det är en värvning som många lag velat göra. Han presterade ju inte men att han värvade honom har jag svårt att såga honom för. Jag tycker absolut att Cam DENNA säsongen har gjort ett bättre jobb än vad Chris har gjort, där är vi 100% eniga. Jag ser dock inte att allt är rena natta, vi har liksom ett spel i SHL vi aldrig nånsin haft tidigare. Vi har matchat samtliga lag och det har vi f-n aldrig gjort någon tidigare SHL-säsong.

Exakt, precis så.

Titanus - vi kanske ska vänta att skrika ut fiasko? Vi har kommit halvvägs, 6p upp till sjätteplats, 12 till första och har ett spel där vi hotat alla lag. Det finns mkt som skulle kunna vara bättre, men shit alltså, sett till hur deprimerad jag var under Masken/Eldebrink-eran så... Så svart som du målar upp det är det inte.

Tålamod är ett måste, bröderna måste få chans att lära sig, att göra misstag hör till första tiden på jobbet. Och ja, man har gjort flera misstag, vissa stora, hade varit märkligt annars, första året som sportchef och A-tränare.

Får vi kvala neråt så skriver jag absolut under på ordet fiasko. Men vi är inte ens i närheten av bokslut...
Ogilthorpe

Antal inlägg : 332
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons dec 26 2018, 23:49

Där är vi helt överens. Recension utav säsongen kan göras först när säsongen är slut. Jag håller helt med er. Man får hålla huvudet kallt tills dess. Men det jag försöker få fram är att det här laget vi har för tillfället mycket väl kan sjunka ihop fullständigt kommande par omgångarna. Tyvärr.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Macke i tor dec 27 2018, 00:07

TitanusDenAndra skrev:

* Det första man gör i princip när man kommer in i klubben förra året är att förlänga kontraktet med Jesper W.
* Det första man ändrar när man kommer in är att ge Alen Bibic en kaptensroll.
* Man ger även JW en kaptensroll.
* Man väljer att värva sparsamt, Bara Curran och Ahnelöv som "toppbackar". Hade man inte varit nöjda på JW/Jonsson/Bibic hade man värvat mer.
* Man låter Jonsson konstant gå före Bondesson och har senaste par matcherna gett honom MEST speltid utav alla backar.
* Man plockar inte in någon ny back under hela säsongen, visst skral marknad men hade man varit missnöjd lär ju 1 åtminstone plockats in.
* Senaste 4 matcherna har JW legat över 16 minuter varenda match. Visst Schira borta men ÖVER 16 MINUTER på JW?!

Med mera med mera, då pratar vi inte ens om lyriska uttalanden man läst om hur "andra backarna spelat på toppnivå" när Schira var skadad ett par omgångar. Superlativen haglade i media. Jag sätter min högre tumme på att MINST två utav dessa tre kommer vara kvar 2-3 säsonger till...Men förmodligen alla tre.

Jag tror såhär: INFÖR denna säsongen så tror jag också att Chris hade en enorm övertro till JW,Jonsson och Alen. Där är vi absolut eniga, jag tror dock att JUST NU även Chris/Cam har insett att dom inte alls håller så hög nivå som man kan önska. Jag tror t.ex att Jonsson kommer lånas ut nästa säsong. Jag är tveksam till att man kommer förlänga med Alen och J.W måste skickas, han har ju petats helt vissa matcher. Dom M-Å-S-T-E ju se vad alla andra ser nu också. OM, läs OM alla dessa 3 får stanna till nästa säsong kan jag lova dig att jag kommer såga utav bara helvete! Jag menar dock att JUST NU så är det ju helt rätt av Chris och Cam att stötta dom så mycket det bara går, vi har ju inga alternativ liksom.

I övrigt var samtliga backar allt mellan underkända till bedrövliga idag förutom en, Ahnelöv som jag mer eller mindre själv hyllat. Idag är han f-n i mig 100% rakt igenom, det är detta man betalar honom för. Han sätter inte en fot fel idag trots att samtliga andra backar är mer eller mindre usla. En klass-insats av en klass-back! Som jag skrev för några veckor sedan, han kommer vara guld för oss sista 20 matcherna!

Macke

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i tor dec 27 2018, 00:08

TitanusDenAndra skrev:Där är vi helt överens. Recension utav säsongen kan göras först när säsongen är slut. Jag håller helt med er. Man får hålla huvudet kallt tills dess. Men det jag försöker få fram är att det här laget vi har för tillfället mycket väl kan sjunka ihop fullständigt kommande par omgångarna. Tyvärr.

Försök se glaset som halvt fullt istället för halvt tomt. Laget kan mycket väl hitta tillbaka till vinnarstreaken och bli hetast i SHL igen. Poängsnittet under Abbotts talar ju för det exempelvis.

Flying Farang

Användarens profil

Inlägg av Macke i tor dec 27 2018, 00:10

TitanusDenAndra skrev:Macke. Jag menar din sista mening, du skrev såhär "Klarar vi inte playin så är det absolut ett misslyckande, kommer vi sist eller näst sist så är det ett fiasko"

Då frågar jag vems fel hade det varit om det sker? Mitt? Sportchefens? Styrelsens? Truppens? Tränarens? Spelarnas? Medias?

Det är en klok mening. Jag håller med dig om att vi då kan ta en analys. Det jag däremot också hävdar är att skulle Rögle i år missa topp 8 så anser jag det vara ett större fiasko än samtliga åren hittills när vi slutet sist eller nästsist. Det är det Farangen inte förstår. Han försvarar allt som händer eftersom vi är 2-3 tabellplaceringar högre upp än vad vi brukar. Men att förutsättningarna är annorlunda tycks spela mindre roll.

Kommer vi sist eller näst sist är det: 50% Chris + 50%Tränartrions fel
Kommer vi 11a-12a är det: 80 Chris + 20% tränartrions fel.

Anledningen är förstås att laget vi har är tillräckligt bra för att slippa komma sist eller näst sist MEN det är inte överjävligt bra vilket då gör att ett större ansvar faller på Chris då materialet inte är jättemycket bättre än plats 11-12.

Macke

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor dec 27 2018, 00:14

Flying Farang skrev:

Försök se glaset som halvt fullt istället för halvt tomt. Laget kan mycket väl hitta tillbaka till vinnarstreaken och bli hetast i SHL igen. Poängsnittet under Abbotts talar ju för det exempelvis.

Det har du helt rätt i, jag kan mycket väl stå här med dumstruten när säsongen är över och vi åkt ut i kanske en semifinal. Det får framtiden avgöra. Jag är bara rädd att det här laget vi har som har stora bekymmer producera mål och den här tunna backsidan snarare kan rada 10 förluster i rad nu...Hoppas ni får rätt och jag fel.

En annan sak som slog mig efter ett inlägg (av Farang) tror jag är det här med Murphy. Tittar man på Rögles träningar vilket jag gjort enstaka gånger och läser man krönikorna på HD så är det ju hans områden som varit dom uslaste i år. Det han är ansvarig för har fallerat jag har dock fått höra att Cam hyser en stor respekt för honom så vi får hoppas på ett lyft där!

Senast ändrad av TitanusDenAndra den tor dec 27 2018, 00:17, ändrad totalt 1 gång

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor dec 27 2018, 00:15

TitanusDenAndra skrev:Men det jag försöker få fram är att det här laget vi har för tillfället mycket väl kan sjunka ihop fullständigt kommande par omgångarna. Tyvärr.
Laget kanske inte är bättre än så? Vi saknar 3 spetsspelare och det är ungefär de spelarna som gör oss bättre än ett lag som Mora. Tror man att det skiljer mer är man naiv. Vi har skaffat oss ett försprång efter att ha haft flyt ett tag, men vill det sig illa kan det vända på 3-4 matcher. Mora är inget skitlag, de spelar bra och har på de fyra senaste hemmamatcherna slagit Skellefteå, Djurgården, Frölunda och HV71.
Mike
Admin

Antal inlägg : 806
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan