Silly Season och truppen 18/19

Sida 39 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Sv: Silly Season och truppen 18/19

Inlägg av Henrik i tis jan 08 2019, 22:59

prebens skrev:Har pratat med Youds, han är skadad. Tyvärr någon form av ligament skada. Det lät som att en comeback dröjer.
Och det ligamentet sitter garanterat i knäet. Kan ta en djävla tid beroende på exakt vad tyvärr. Så inga konstigheter iaf. Tack för att du hjälpte till att klargöra det!

Henrik

Antal inlägg : 688
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Ogilthorpe i tis jan 08 2019, 23:28

Flying Farang skrev:Det verkar helt klart som Sandin har gått om Liljegren i Torontos back ranking så att han skulle spela någon annan stans än Ahl med Marlies eller till och med NHL med Leafs finns ju inte på kartan. Tyvärr.

https://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/svenskarna-som-kan-offras-i-nhl/

Frågan är var Liljegren hamnar om han trejdas bort av Toronto?

Angenämt problem för Toronto, bra talangfull backsida, men måste ju få mkt is för att utvecklas. Tänkte annars att det vore märkligt att Rasmus plötsligt skulle gå förbi, bara för ett missat JVM pga skada. Liljegren har ju också varit uppskriven positivt tidigare, så ja. Fan vet. Rasmus var snuskigt bra i JVM. Och som sagt, var skulle Liljegren hamna i så fall?

Är väl egentligen ingen som helhjärtat tror på att Sandin skulle komma tillbaka, nog mer ett önsketänkande och så länge dörren stod pyttelite på glänt så var det mer roligt att spekulera och tänka sig om...
Ogilthorpe

Antal inlägg : 332
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tis jan 08 2019, 23:30

Henrik skrev:
Och det ligamentet sitter garanterat i knäet. Kan ta en djävla tid beroende på exakt vad tyvärr. Så inga konstigheter iaf. Tack för att du hjälpte till att klargöra det!

Jag har helt ärligt redan glömt Youds, vilken risig säsong han har gjort och så den här skadan på det. Känns redan over and out. Men alltid bra med klargöranden som man fimpar allt annat surr.
Ogilthorpe

Antal inlägg : 332
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis jan 08 2019, 23:41

Flying Farang skrev:Wennström och Bondesson har fått kontrakt över nästa säsong också, Bondesson ytterligare ett år.

Kevin ska var utlånad till Västervik ytterligare två matcher är det sagt.

Tycker det är bra att man visar det finns en väg in i A-laget från juniorledet. Vi ska på sikt tycker jag ha 5-6 spelare från de egna leden i a-laget.
Riktigt kul!
Bondesson var ju givet. Men extra skoj och än tydligare att man verkligen tror på honom när man förlänger direkt med 2 år! Härlig signal igen! Till honom och hela juniorverksamheten! Han vill de absolut ha hemma på 8 Så nu är Alen samtidigt redan körd och ersatt. Återstår att uppdatera på Youds med något liknande fast bättre och säkrare som samtidigt kan peta ner Jonsson. Samt förlänga med Schira och Ahnelöv eller ersätta dem minst likvärdigt. Tills vidare räknar jag med att JW får fullfölja sitt kontrakt över nästa säsong även om jag inte är förtjust i det.

Wännström 1 år till antyder att man inte är lika stensäker på honom. Till en början skall vi hoppas på mycket speltid och stor utveckling i Västervik. Sen får vi se. I bästa fall ser han framåt säsongens slut ut som ett verkligt alternativ för den ordinarie truppen i höst och därmed göra det än trängre för Mingoia, Carey, Sandin och Widing. Men i dagsläget ser jag mer honom som extra back-up/skadereserv som man förmodligen söker utvecklingsmöjligheter för via utlån i HA under kommande säsong. Det är som vi sagt så många gånger den rimliga utvecklingsvägen för "lagom duktiga SHL-prospekt", som kanske inte blir draftade men kan vara långsiktigt attraktiva SHL-spelare. Wännström kan vara precis en sådan.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis jan 08 2019, 23:55

TitanusDenAndra skrev:Vad har vi nu? 9-10 stycken?
Zaar,Sjögren,Bondesson,Elvenes,Jonsson (Samuel), Elvenes (storebror) tillhör väl Rögle och har spelat för A-laget i år, Brithén, Wennström (Kevin) sen dom 3 ynglingarna som aldrig spelat som Calle Clang och Isac Jonsson.
Du fick nog med alla där, utom tredje ynglingen Samuel Johannesson som suttit på bänken och Ryfors som jag räknar som från våra led även om det bara är via hockeygymnasiet. Samtidigt kan du ju ta bort Ludvig. Även om han startade säsongen hos oss är han ju Modos nu.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons jan 09 2019, 00:06

Flying Farang skrev:Det verkar helt klart som Sandin har gått om Liljegren i Torontos back ranking så att han skulle spela någon annan stans än Ahl med Marlies eller till och med NHL med Leafs finns ju inte på kartan. Tyvärr.

https://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/svenskarna-som-kan-offras-i-nhl/

Frågan är var Liljegren hamnar om han trejdas bort av Toronto?
Tja, det är nog många NHL-organisationer som är intresserade av Liljegren. Rasmus med för den delen. Båda kommer absolut att ha långa NHL-karriärer tror jag. Jag har ingen gissning kring eventuella trader. Men det är under alla omständigheter ett internt NHL-spel. Inget vi i Rögle och SHL är berörda av.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons jan 09 2019, 00:18

Ogilthorpe skrev:

Jag har helt ärligt redan glömt Youds, vilken risig säsong han har gjort och så den här skadan på det. Känns redan over and out. Men alltid bra med klargöranden som man fimpar allt annat surr.

Ha ha! Du är ursäktad!

Han är ju helt klart körd för förlängning. I annat fall krävs ju både en ganska snar och succéartad comeback vilket verkar helt osannolikt.

Vi får se. Blir han spelbar före säsongslut kanske någon kan tänka sig att låna honom i säsongsspurten för åtminstone en del av lönekostnaden? Hade varit schysst av oss/Chris om vi hjälpte honom vidare på så sätt. För ska han få spela i Rögle igen denna säsong krävs sannolikt 2-3 backskador. Annars spelar man rimligtvis inte in en back av hans kaliber som varit borta så länge och som är på väg bort såpass sent på säsongen.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av flippmacka i ons jan 09 2019, 08:13

Det känns som Kevin Wennström är en spelare som kommer fylla ut tredje och fjärdekedjan nästa år. Så förmodligen ser man att Bengtsson/Sandin/Widing försvinner. Och att där finns en plats då. Skickar bra signaler, att junisarna kan kliva upp och göra det bra.

Det jag gillar mest, är att vi kommer ha Bondesson och Jonsson som 6-7-8e backar nästa år. Det är exakt den spelaren som vi vill ha på de positionerna. Kan spela SHL redan men kan också ta enorma kliv och spela på 6 backar som de båda bevisat. Sådana backar som kan ta större ansvar om någon blir skadad etc. Senaste åren har vi har Bibic och Williamsson på den posten, vilket blir skevt. Kan man ha en riktigt bra topp 6 för att sedan han Bondesson, Jonsson och en junis (typ) så har man helt rätt tänk enligt mig.

Ungefär så här tänker jag mig ett scenario då:

Schira - Curran
Martinsson - Ahnelöv
Hansson - Bertov
Jonsson - Bondesson
Junis

Hade givit en riktigt bra spets, tillsammans med en bredd och utvecklingsmöjlighet för de sista backarna att ta plats. Tycker det är helt rätt väg av Abbott med Bondesson! Kevin Weenström känns mer som en utfyllnad och kanske också därför han bara får 1 år.

flippmacka

Antal inlägg : 18
Registreringsdatum : 18-07-24

Användarens profil http://flippmacka.se

Inlägg av rad7 i ons jan 09 2019, 08:18

Tror Chris är rätt nöjd med att han är skadad. Han bör vara det tycker jag iallafall. Efter 90 dagar går försäkringsbolaget in och täcker största delen av lönen. Gör han en match så är ju de 90 dagarna rökta. Skulle tippa och hoppas han inte spelar mer denna säsongen. Aldrig gillat Youds. Kör hellre på de backarna vi har nu och slipper pynta hans lön när han varit borta i de 90 dagarna. Han tillför inget mervärde i den befintliga backuppsättningen vi har nu. Inte för dom pengarna han tjänar.
rad7

Antal inlägg : 186
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i ons jan 09 2019, 11:45

Som jag skrev efter 2 matcher med Bondesson så TROR jag han blir nästa NHL spelare från Rögles led. Visst alla kan få vattenskalle...

Och detta skulle vara enormt positivt av rekrytering av talanger och fans från Tyringe området då detta har varit ett MIF näste konstigt nog.

Wennström däremot har jag svårt att se bli bättre än max 3:e linare i SHL. Högst troligt blir han en gedigen HA spelare.

Tuborg

Antal inlägg : 337

Användarens profil

Inlägg av rad7 i ons jan 09 2019, 13:38

Wennström tror jag inte nämnvärt på. Delar din uppfattning där Tuborg.

Jag tror Bondesson har möjlighet att bli draftad. Om han kommer bli en NHL-spelare i den bemärkelsen att han kommer vara ordinarie i NHL är jag väl mer tveksam kring. För att kunna vara ganska säker på den punkten redan nu behöver spelaren i fråga vara dominant på SHL nivå, typ så som Dahlin eller Pettersson va. Med de sagt är de ju inte bara spelare som är så skickliga i den åldern som når NHL, kolla bara på Pär Lindholm. Men de är för tidigt för att jag ska våga sia om någon NHL karriär för Bondesson, främst på grund av att de är så ruskigt hög konkurrens. Exempelvis Hampus Lindholm va ju rätt mycket bättre när han slog igenom i Rögle än vad Bondesson varit hittils, även om han inte varit dålig på något sätt, och Hampe spelade i Allsvenskan.
rad7

Antal inlägg : 186
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons jan 09 2019, 21:10

Den som lever får se vad det blir av B o W.
So far so good iaf och rätt att signa dem.

Gissar att Silly blir lugn för vår del åtminstone januari ut. Så nu njuter vi av färden ett tag men drömmer likväl lite om spetsvärvningart...

Håll ett getöga på KHL och spelare som eventuellt blir lediga där! Deras grundspel slutar 22/2 strax efter vårt transferfönsters stängning 15/2. Men så fort tåget för Gagarin Cup lämnat något lag bakom sig kan det bli någon spets ledig. Iofs har i praktiken redan Minsk, Tjerepovets och Bratislava blivit avsågade i väster. Konstigt nog lämnade K Clark Riga som fortfarande har chansen. I östra vann Bergströms Tjeljabinsk, som strider om sista plats, idag över Kazan med 1-0. Kan Kunlun ändra på det läget före 15/2 och få dem att vilja släppa Bergström till oss? Är Chris intresserad av Bergström tro? Bara Chabararovs. och Vladivostok är avsågade i öst, snart nog förmodligen även Novosibirsk och Nizj...Men flera av dessa lag har nästan uteslutande ryssar, vilket jag inte tror blir aktuellt i Rögle.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons jan 09 2019, 21:32

Christopher Liljewall - 2 mål och 1 assist ikväll. Skulle han fortsätta att leverera på liknande nivåer resten utav säsongen kommer han landa på LIKNADNE poängsnitt som - Christopher Bengtsson. I samma lag dessutom.
Bengtsson slutade på 41 poäng. Stoffe har nu 23 poäng. Är dock över matcher kvar så det lär bli liknande snitt, lite sämre på Stoffe kanske.
Intressant reflektion.

Meyer har alltså 42 (!!!!) poäng och Dyk 37 (!!)

Vilken jävla kedja haha. Helt sjukt som dom levererar. SSK har knappast varit bra i år.

Någon av dessa 3 kommer lira i SHL nästa år. Kanske två till och med.

Oskarshamn är dock omutbara. Dom kommer få kvala uppåt det är jag övertygad om.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 888
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons jan 09 2019, 22:02

Titanus

Med nuvarande snitt landar Liljewall på 34p och 12 mål
Bengtsson gjorde 41p varav 21 mål.

Skillnad ändå. Tror inte att Stoffe gör 7p på 5 Playoff-matcher heller.

Meyer har intressanta stats men jag har inte sett honom så kan ej uttala mig.
Mike
Admin

Antal inlägg : 806
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons jan 09 2019, 22:25

Såg att Hawken på sin blogg skrivit om Meyer nu Mike.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor jan 10 2019, 16:03

Rasmus Sandin är armbågsskadad och blir borta 4-6 veckor. Därmed kan vi nog avsluta det kapitlet.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tor jan 10 2019, 20:02

Som sagt. Värva Rowe. Snabb, hårt arbetande center med känsla för målet.
Tvåmålsskytt ikväll borta mot lhc
eleganten
Admin

Antal inlägg : 399
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Fredrik i fre jan 11 2019, 13:07

Ahnelöv öppen för en fortsättning i Rögle, se hockeynews.
Fredrik

Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 18-12-14

Användarens profil

Inlägg av Oi! i fre jan 11 2019, 13:53

jag tycker man ska förlänga med Ahnelöv! Han såg lite loj ut igår vid Komarek's snipermål för hade han gått på honom istället, hade han inte kommit så tätt in på mål och sett den luckan.

Annars tycker jag att Ahnelöv är stor och stark men inte lika seg som Jalasvaara. Men klart, han är dyr!

Oi!

Antal inlägg : 83

Användarens profil

Inlägg av Oi! i fre jan 11 2019, 13:54

eleganten skrev:Som sagt. Värva Rowe. Snabb, hårt arbetande center med känsla för målet.
Tvåmålsskytt ikväll borta mot lhc

Hade samma tanke igår.

Oi!

Antal inlägg : 83

Användarens profil

Inlägg av Flood i fre jan 11 2019, 14:24

Trist att vi inte plockade upp Gormley.

Flood

Antal inlägg : 74
Registreringsdatum : 18-09-27

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre jan 11 2019, 14:38

Jag vill inte förlänga med Ahnelöv. Han är långt ifrån en spetsback. Seeeg och har svårt att hänga med. Stor kropp men inte särskilt stark. Vi blir ofta satta under tryck i egen zon när Ahnelöv - Jonsson är inne och det är inte bara för att Jonsson är en mini-JW, utan också för att Ahnelöv är sjukt seg och inte hänger med i vändningarna. Bertov har varit bättre för 1/5 av pengarna.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre jan 11 2019, 14:57

Gormley är klar för Frölunda säsongen ut. Tradigt att vi inte tar in honom när backsidan är som den är och Schira vilar. Vill man inte ge sig själva en bättre chans för att kunna nå Play In?
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre jan 11 2019, 15:00

Mike - JW,BIBIC,Jonsson bör inte spela nästa säsong. Dessa 3 ska då ersättas med BRA toppbackar. Om även Ahnelöv drar måste vi ha och värva 4 backar som alla gör ett bättre jobb än Ahnelöv.
Jag tror det låter som misison impossible.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre jan 11 2019, 15:48

TitanusDenAndra skrev:Mike - JW,BIBIC,Jonsson bör inte spela nästa säsong. Dessa 3 ska då ersättas med BRA toppbackar. Om även Ahnelöv drar måste vi ha och värva 4 backar som alla gör ett bättre jobb än Ahnelöv.
Jag tror det låter som misison impossible.
Alen ryker garanterat men tyvärr tror jag att vi kan räkna med Jonsson och kanske även JW.

Önskvärt:

Curran
Toppback (Schiras ersättare)
Toppback (Ahnelövs ersättare)
Toppback (Youds ersättare)
Back 5 (Hansson eller toppback från HA)
Bertov
Bondesson
Jonsson (funkar väl som en billig reservback)

Men det blir aldrig som man önskar sig har jag lärt mig, så vi kan nog räkna med typ Jonsson som ordinarie och JW som utfyllnad. Jag kan leva med Jonsson om JW och Alen drar.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 39 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan