Silly Season och truppen 18/19

Sida 4 av 24 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 14 ... 24  Nästa

Gå ner

Sv: Silly Season och truppen 18/19

Inlägg av Mike i lör nov 10 2018, 22:26

Bra poäng Dipa. Varför göra sig av med honom för ett halvår sen om han nu är så nyttig. Jag gillar inte förlängningen. När Rögle får in nyförvärven och Sjöa så kommer ev Liss/Höglander petas och de är i mina ögon bättre och nyttigare än Widing. Widing in och Liss ut gör Rögle bara sämre, och sen ska man betala för det också.
Mike
Admin

Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av TitanusDenAndra i sön nov 11 2018, 05:43

Mike skrev:Bra poäng Dipa. Varför göra sig av med honom för ett halvår sen om han nu är så nyttig. Jag gillar inte förlängningen. När Rögle får in nyförvärven och Sjöa så kommer ev Liss/Höglander petas och de är i mina ögon bättre och nyttigare än Widing. Widing in och Liss ut gör Rögle bara sämre, och sen ska man betala för det också.

Jag tror egentligen att du vet svaret på denna fråga men förstår att du kanske ställer den retoriskt.
Men man gjorde sig av med Widing av samma anledning som man tog förlusten av Hedberg och Lerg med en klackspark. Nämligen man trodde att spelarna man värvade skulle bli succé och helt enkelt bättre eller åtminstone på samma nivå...
Efter att ha misslyckats kapitalt med såväl Anderson som Thomas och dessutom inte lyckats med Jäger eller Sjögren heller så värvar man Wiiding för att man vet vad man får.
Som hockeyspelare är Widing begränsad men han är skön så jag protesterar inte mot förlängningen.
Dessutom är december och januari långa månader och med tanke på att vi snart kommer få lyfta upp juniorer vid några skador och avstängningar så är detta helt rätt.
Hade däremot Chris varit en bra sportchef hade detta läge aldrig uppstått.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 533
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön nov 11 2018, 05:59

Mike skrev: När Rögle får in nyförvärven och Sjöa så kommer ev Liss/Höglander petas och de är i mina ögon bättre och nyttigare än Widing. Widing in och Liss ut gör Rögle bara sämre, och sen ska man betala för det också.

Det är väl betydligt troligare att Erik Andersson (ännu en av Chris floppvärvningar) bänkas?
Eller Ryfors.
Det är knappast troligt att Chris landar tre nyförvärv utan vi talar om en spelare, på sin höjd två och med tanke på hans record hittills ska vi nog inte ha för höga förhoppningar på dessa.

Bristedt-Brithen-Zaar
NY-Sjöa-Liss
Elvenes-Ny-Matson
Höglander-Ryfors-Bengtsson
Widing

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön nov 11 2018, 11:55

Widing är överflödig, tycker Matson, Sandin och tom Erik är bättre. Mitt problem med Widing är att han inte kommer bli 13e-forward som i din uppställning ovan utan de kommer typ peta Höglander, vilket gör laget sämre.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön nov 11 2018, 12:46

Erik Andersson har inte gjort något bra sedan han kom in i Rögle, absolut ingenting. Fullkomligt onödig spelare. Forwardens motsvarighet till Bibic.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av eleganten i sön nov 11 2018, 12:59

TitanusDenAndra skrev:Erik Andersson har inte gjort något bra sedan han kom in i Rögle, absolut ingenting. Fullkomligt onödig spelare. Forwardens motsvarighet till Bibic.
Någon har varit inne på det tidigare, men jag hade hellre sett Sylwander i så fall. Dels saknar vi lite hans tyngd och storlek. Smäller på bra i fjärde, stor framför mål, röglehjärta. Han har något bättre poängskörd än Andersson trots att den senare har fått fler chanser på SHL-nivå.

Jag ville inte behålla Sylwander trots att jag anser att han har uppsidor. Men om jag hade fått välja mellan Andersson och Sylwander hade jag valt Danne. Kanske köra honom med Sandin och Matson i fjärde. Sylwander kan stå framför mål. Plocka in pucken i zon men hade fått strikta instruktioner om att aldrig skjuta när han kommer själv. Sug fast den istället.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 266
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön nov 11 2018, 13:04

Precis som behålla Hedberg hade varit bättre än att värva Thomas eller behålla Gagne istället för att förlänga med JW.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön nov 11 2018, 13:29

Alla tre är lika onödiga men Erik har bättre händer och uppsida än de övriga två.

NY - Sandin - Matson bör vara vår fjärde nästa säsong. Gärna en spelskicklig tredjelänk.

Titanus - Hedberg ville inte stanna.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön nov 11 2018, 13:56

Jag vet att han ville hem, men man har så jävla bra skridskoåkare och dessutom nätade han frekvent.
Vi har fortfarande tappat bättre spelare än vad vi har fått in. Det är inte acceptabelt.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i sön nov 11 2018, 14:00

Widing har gjort det grymt sen han kom in i laget. Detta är EN orsak till lyftet. En rätt komplett hockeyspelare med tyngd, fart, attityd, + ett bra skott.

Jag kan inte hur jag än vrider på det se att det skulle vara en nackdel att ha en sån spelare i detta röglelag då han har mycket av det laget saknar.

Ja kanske någon blir lidande men de har inte de egenskaperna som Widing har. Och ALLA spelartyper behövs för att ett lag ska lyckas fullt ut.

För övrigt gillar jag Oscar Lang. Skulle vilja se honom och Höglander. Hade kunnat bli en ny smurfkedja.

Tuborg

Antal inlägg : 251
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön nov 11 2018, 14:01

Sjöa, Zaar, Bristedt Bengtsson och Höglander är bättre än Lerg, Hedberg, Connolly, Rensfeldt och Collberg. Sen är det såklart olyckligt att Sjöa inte är med. Betänk också att vi ska ersätta Thomas, Matt och ev Ludvig/Jäger. Forwardssidan är bättre i år.

Hedberg var min favorit de senaste två säsongerna så självklart saknar man hans fart & kreativitet. Men han gick inte bra ihop med Abbottarna och ville lämna.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i sön nov 11 2018, 14:07

Hade Hedberg haft rätt inställning och aggressivitet i sitt spel hade han varit en NHL spelare.

Men nu gör han inte knappt poäng i SAIK pga avsaknaden av detta.

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön nov 11 2018, 14:51

Mike skrev:Sjöa, Zaar, Bristedt Bengtsson och Höglander är bättre än Lerg, Hedberg, Connolly, Rensfeldt och Collberg. Sen är det såklart olyckligt att Sjöa inte är med. Betänk också att vi ska ersätta Thomas, Matt och ev Ludvig/Jäger. Forwardssidan är bättre i år.

Hedberg var min favorit de senaste två säsongerna så självklart saknar man hans fart & kreativitet. Men han gick inte bra ihop med Abbottarna och ville lämna.

Aaltonen har du inte med där och inte heller Gagné. Sjöa kan du inte nämna då han inte spelat.

Zaar,Bristedt,Bengtsson,Höglander ---- Lerg,Hedberg,Rensfeldt,Conolly,Aaltonen

Om man bortser ifrån Bristedt som har varit magisk så har väl Zaar,Bengtsson och Höglander på 11 matcher gjort 3-4 mål tillsammans...Det gjorde JMA på en period mot Svenska mästarna

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön nov 11 2018, 14:55

Den här veckan borde Rögle redan ha värvat två spelare eller ÅTMINSTONE 1 eftersom att nu börjar det bli ont om spelare, vi har 5 spelare mindre redan än vad vi inledde säsongen med. Liss dessutom avstängd. Vad gör vi om 1-2 spelare skadar sig?
Det är dags för Chris att leverera!!!!

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i sön nov 11 2018, 15:04

Felet gjordes redan i våras. DÅ skulle man värvat när det fanns klass att värva. Jag hoppas inte man värvar för värvandets skull.
Ska man värva ska det vara säkra kort som man vet levererar på en gång.

Hoppas man lärt sig något av detta.....

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön nov 11 2018, 15:10

Tuborg skrev:Felet gjordes redan i våras. DÅ skulle man värvat när det fanns klass att värva. Jag hoppas inte man värvar för värvandets skull.

Det som stör mig är att man har enorma ekonomiska muskler för stunden och galet mycket frigjort löneutrymme. 2 av våra dyraste spelare är bort och den tredje betalar försäkringskassan.
Jag är övertyga om att det finns bra spelare som en duktig sportchef hade lyckats landa - Som örebros.

Dessutom varesej Zaar eller Sjöa är egentligen Chris värvningar eftersom dessa två hade nog vänt hem även om någon annan suttit på posten.

I princip är Bristedt den enda säkra skalpen hittills. Höglander och Curran också givetvis om dom fortsätter såhär.

Men dessa andra Elvenes,Jäger,Anderson,Thomas,Andersson,Bertov absolut inte okej.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön nov 11 2018, 15:22

Titanus

Ska man jämföra trupperna så ska man räkna in ALLA truppspelare, dvs Sjögren och co också. Man kan inte att räkna bort spelare pga skador.

Zaar är mycket bättre och nyttigare än Aaltonen över hela isen. Man måste se helheten och inte bara målen.

Curran har hittills varit bättre än vad Gagné var förra säsongen.

Bertov är bättre än Jalasvaara.

Rasmus Sandin är bättre än samtliga backar inkl Schira, olyckligt att han inte är med.

Sjögren, Zaar och Bristedt är bättre än Hedberg, Lerg och Connolly.

Lucas och Liss är med från start. De var inte Röglespelare den här tiden förra året.

Om du ska räkna in Aaltonen, som lämnade tidigt, så kan du lika gärna räkna med Matt, som hade gjort mer nytta än finnen.

Bengtsson och Höglander hade jag inte velat byta ut mot Rensfeldt och Collberg.

Vi ska förstärka med 2-3 forwards där 2 ska vara ledande.

Förra årets lag hade maxflyt från slutet av nov och framåt. Liss räddade laget från kval på egen hand när han avgjorde match efter match och öste in 14 poäng på 11 matcher. Utan hans toppform i rätt läge hade det lika gärna kunnat bli ett ovisst kval mot ett starkt Timrå. Inte säkert att man har samma flyt i år.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön nov 11 2018, 15:27

Tuborg skrev:Felet gjordes redan i våras. DÅ skulle man värvat när det fanns klass att värva. Jag hoppas inte man värvar för värvandets skull.

Vet inte hur många gånger jag skrev det i våras och somras, att man ska lägga det mesta av resurserna på spelare för att vara slagkraftiga från start istället för att sålla bland medelmåttor under säsongen.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön nov 11 2018, 16:07

Vet någon om Lucas och Höglander spelar på tisdag? De lirar med juniorkronorna idag.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön nov 11 2018, 18:43

Mike skrev:Vet någon om Lucas och Höglander spelar på tisdag? De lirar med juniorkronorna idag.

Vi kan ju för fan inte bli av med dom med på tisdag?!

Då är vi alltså Thomas,Anderson,Jäger,Elvenes,Liss,Sjögren,Lucas,Höglander kort mot Färjestad?!?!?!?
November är en jävligt lång månad och vi balanserar på en oerhört tunn lina nu med spelarmaterialet.
Får vi en skada på Schira/Curran/Ahnelöv/Bristedt/Zaar är det närmast en katastrof.

Vi är för sårbara nu, frågan är om det inte nästan måste chansas nu för det vankas J-VM snart och försvinner dom definitivt.
Chris har med sina floppvärvningar satt oss i en riktigt jobbig sits.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön nov 11 2018, 19:01

Det var sista matchen för juniorkronorna som lämnar Tjeckien idag. Det borde betyda att Lucas och Höglander är med på tisdag och har matchtempo i kroppen.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Dipa i sön nov 11 2018, 19:15

Hej
Kollade just spelschema mm gällande juniorkronorna, http://www.swehockey.se/Nyheter/nyheterfransvenskaishockeyforbundet/2018/Oktober2018/juniorkronornateam20follmotryssland/

De spelade en 4-nationsturnering fre-sön. Förlorade stort i alla matcher. Gjorde 2 mål totalt. Lucas gjorde en assist. Höglander en utvisning för snack.
Turneringen slutade idag.
Nästa samling för juniorkronorna är 16-24 dec, förberedande VM läger i Kanada.
Därför är de väl med på match, på tisdag.

Dipa

Antal inlägg : 72
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av prebens i mån nov 12 2018, 08:41

Inga nya spelare på gång vad jag hör.
Chriss har antagligen fått Ågren.

prebens

Antal inlägg : 46
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i mån nov 12 2018, 11:25

prebens skrev:Inga nya spelare på gång vad jag hör.
Chriss har antagligen fått Ågren.

Kan också vara att marknaden inte erbjuder det som de är ute efter just nu?

Mycket beror nog på hur det ser ut imorgon, är det samma katastrof som det brukar vara efter ett uppehåll för Rögle så kan det nog ramla in förstärkningar innan veckan är slut. Vid vinst och fortsatt bra spel så är det nog lungt från Chris sida ett tag till.

Flying Farang

Antal inlägg : 149

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i mån nov 12 2018, 16:11

Flying Farang

Antal inlägg : 149

Användarens profil