Silly Season och truppen 18/19

Sida 3 av 24 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 13 ... 24  Nästa

Gå ner

Sv: Silly Season och truppen 18/19

Inlägg av rad7 i fre nov 09 2018, 12:56

Man får heller inte bli fartblinda bara för de går bra nu. Två raka torsk efter uppehållet och det kommer skrikas efter nyförvärv igen.. Tuff balansgång. En center MÅSTE in tycker jag, även om Sandin imponerat på mig på slutet.
rad7

Antal inlägg : 95
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Mike i fre nov 09 2018, 12:57

Vi är medvetna om att diskussionen om arenan och publikunderlaget hör hemma i en annan tråd. Jag har försökt driva frågan på ett annat forum och kommer nog att skapa en tråd längre fram, där vi kan fortsätta diskutera ämnet.

Lillbomben - Som svar på din andra fråga, varför inte? Det är mycket folk i rörelse vid Väla, från hela regionen. RBK skulle bli växa enormt, framförallt bland helsingborgsborna. Har märkt att det ofta blir motstånd från Ängelholmarna när frågan kommer på tal och jag är oförstående om man ser till klubbens bästa. Vi som bilar upp från Hbg har aldrig klagat mer än på parkeringen.

Åter till Sillyn.
Mike
Admin

Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Dipa i fre nov 09 2018, 13:03

Lillbomben, samtidigt sticker det i ögonen när vår kanske främsta rival tar in en erkänt bra spelare, på just en position där vi blöder.
Hur ersätter vi bortfall av Matt, Thomas och med risk även Sjöa?
Hur får vi vårens landslagsman Liss att höja sig till nivåer vi vet att han kan hålla?
Hur får vi spetsspelare som kan ha ett skånskt hjärta att vilja komma ”hem” och höja Rögle till slutspel redan denna säsong?
Hur kan vi få Brithen, Schira, Curran, Zaar, mfl att signa upp sig ett par år framöver? (Jag hatar säsongsbetonade lag, där halva truppen ”rensas” inför varje nystart. Inte konstigt att man är lindansare då. Behåll 75% av truppen och ersätt övriga 25% med ett snäpp högre på kvalitetsskalan. Men, så resonerar man säkert redan. Lättare i teorin än i praktiken. Skulle vara skönt att kunna hamna där dock....)

Dipa

Antal inlägg : 72
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre nov 09 2018, 13:14

eleganten skrev:
Vi har lite olika kunskapsteoretiska och samhällsvetenskapliga ingångar i frågan. Jag uppfattar det som att du har en internalistisk hållning där klubbarna själva har stor möjlighet att påverka publiksnitt med olika åtgärder. Jag skulle nog placera mig i en mer externalistisk fålla där jag fokuserar på vad som händer i resten av samhället och därmed blir lite pessimistiskt lagd till kunskapande/förutspåelser av den här arten.
Så du menar att Rögle, och alla andra föreningar för den delen, inte själva väljer om de t.ex vill starta nya lag och avdelningar, dela ut lappar i skolorna eller sprida info på sociala medier?
Ryck upp dig nu! Det låter onekligen pessimistiskt, nästan "deterministiskt externalistiskt!" LOL!

Henrik

Antal inlägg : 564
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre nov 09 2018, 13:38

Dipa skrev:Rögle har ju vunnit de senaste matcherna mot tufft motstånd. Är ledningen trygg med truppen?
Jag tror i och för sig att ett lag i harmoni och med viljan att vinna, som läget verkar vara nu, faktiskt kan spolieras om vi tar in en högavlönad spelare.
Oseriös inställning. Det är deras jobb att hitta spelare som passar in. 4 bra resultat är för lite för att man ska nöja sig och köra vidare med samma manskap. Med tanke på att Chris söker flera nyförvärv så är de nog inte trygga med truppen. En skada på fel spelare och det är kris igen. Jag har kollat med min källa och han säger fortfarande att något kommer hända snart.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre nov 09 2018, 13:52

[quote="Mike"][quote="Dipa"]Rögle har ju vunnit de senaste matcherna mot tufft motstånd. Är ledningen trygg med truppen?
[b]Jag tror i och för sig att ett lag i harmoni och med viljan att vinna, som läget verkar vara nu, faktiskt kan spolieras om vi tar in en högavlönad spelare[/b].[/quote]
Oseriös inställning. Det är deras jobb att hitta spelare som passar in. 4 bra resultat är för lite för att man ska nöja sig och köra vidare med samma manskap. Med tanke på att Chris söker flera nyförvärv så är de nog inte trygga med truppen. En skada på fel spelare och det är kris igen. Jag har kollat med min källa och han säger fortfarande att något kommer hända snart.[/quote]

...och jag fick återigen höra att Ramstedt är klar och tillgänglig för spel nästa vecka...Det är helt sjukt. Ser ingen anledning för en styrelseledamot att sitta och ljuga.

Chris. För övrigt. Han kanske ska fjäska lit för agenter? Hur fan kan man vara i desperat jakt efter 3 toppspelare ha miljoner på banken och inte lyckas värva någon utav dom?!

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 533
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av eleganten i fre nov 09 2018, 14:07

Henrik skrev:
Så du menar att Rögle, och alla andra föreningar för den delen, inte  själva väljer om de t.ex vill starta nya lag och avdelningar, dela ut lappar i skolorna eller sprida info på sociala medier?
Ryck upp dig nu! Det låter onekligen pessimistiskt, nästan "deterministiskt externalistiskt!" LOL!
Jooo det är klart att klubbarna kan välja att agera men de kan inte välja vad deras agerande får för konsekvenser. Universitet gör rekryteringsfilmer och hoppas att studenter ska söka, oklart hur man ska isolera effekten av åtgärden. En jämförelse för att illustrera vad det är jag flyger efter. Men du har nog rätt, jag får rycka upp mig. Är en tvättäkta pessimist i de flesta sammanhang.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 266
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre nov 09 2018, 16:30

TitanusDenAndra skrev:...och jag fick återigen höra att Ramstedt är klar och tillgänglig för spel nästa vecka...Det är helt sjukt. Ser ingen anledning för en styrelseledamot att sitta och ljuga.

Chris. För övrigt. Han kanske ska fjäska lit för agenter? Hur fan kan man vara i desperat jakt efter 3 toppspelare ha miljoner på banken och inte lyckas värva någon utav dom?!
Jag är hundra på att ingen är klar eftersom min källa har insyn i affären. Det senaste jag hörde var att agenten inte fick tag på Chris och att det enda laget han förhandlade med var ett finskt lag. Allt kan fortfarande hända men huvudsaken är att ingen är klar just nu.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre nov 09 2018, 16:45

Så Rögles spets skulle vara samma spelare som Björklöven hugger på?

För mig rimmar inte det.

Tuborg

Antal inlägg : 251

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre nov 09 2018, 17:04

LHC har värvat Viktor Svedberg på korttids.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre nov 09 2018, 19:00

Svedberg borde Abbotts ha koll på då de spelat i samma lag.

Skit att Sandin är overkligt grym......

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Rocky Trottier i fre nov 09 2018, 19:36

Vårt grönvita lag ska aldrig spela sina hemmamatcher någon annanstans än i Ängelholm punkt slut. Rögle är förknippat med Ängelholm å så ska det förbli. Att ens bara ta upp diskussionen gör mig så jävla arg. Vi kanske ska flytta flygplatsen oxå för den heter ju faktiskt Ängelholm/Helsingborgs flygplats å det e ju helt sjukt att den gör det egentligen. Vi kanske ska be politikerna klubba igenom att det byggs en flygplats i Helsingborg å sen kan de ju alternera. Ena året flyger vi ifrån Helsingborg å nåsta år så flyger vi från Ängelholm
Kanske ska göra likadant med HIF. Vi ska fan inte bli något jävla Dalkurd lr Eskilstuna
Som flyttar från stad till stad. Lägg ner diskussionen så snackar vi kommande nyförvärv istället.
Rocky Trottier

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 18-11-05

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre nov 09 2018, 19:39

Helt rätt från ovanstående!

Tycker för övrigt att man ska flytta laget till Stockholm. Där är ju jäääättemycket folk. Tänk hur många hundratusen som skulle komma på matcherna varje kväll i den nya ishallen som rymmer 245000 personer. WOW!!

Så dumt så man orkar inte ens kommentera mer än nu.

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre nov 09 2018, 19:45

Förresten hade Leksand flyttat sina hemmamatcher till Globen hade de haft 1151 fler personer på matcherna och de hade kunnat värva vilka spelare de ville....

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre nov 09 2018, 19:57

Däremot så finns det så myyycket mer att önska av det befintliga läget. Avsaknaden av tåg, riktiga bussförbindelser, parkering, det extremt dåliga förhållandena efter matcherna osv. Det håller jag med om.

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Rocky Trottier i fre nov 09 2018, 20:00

"Däremot så finns det så myyycket mer att önska av det befintliga läget. Avsaknaden av tåg, riktiga bussförbindelser, parkering, det extremt dåliga förhållandena efter matcherna osv. Det håller jag med om."

Detta håller jag fullständigt med om.
Rocky Trottier

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 18-11-05

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre nov 09 2018, 20:11

RBKs fans är till största del ängelholmare och helsingborgare. Det är inte så att man flyttar arenan till Halmstad. Om nu hockeykulturen är så stark i Ängelholm så borde det inte vara några problem att ta sig till Väla. Bekvämlighet ska inte gå före klubbens bästa. Den som inte inser att Rögle hade mått bättre av Helsingborg är fel ute. Klubbar från mindre orter och kommuner riskerar på sikt att konkurreras ut av resursstarka klubbar som AIK och Leksand. Rögle hade på 5 år kunnat bli Skånes "HV71" med placering i Helsingborg.

Tuborg - Ja, jättedumt att du ska behöva bila i 20 min för att se Rögle spela.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre nov 09 2018, 20:19

Det gör jag redan och gjort sedan jag fick körkort, så det handlar inte om det.

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i fre nov 09 2018, 20:37

Arenasnacket - Rögle ÄR ängelholm och Väla är fan helt off för alla, inte minst grundstommen av publiken. All cred till alla som kommer utomsocknes, det är fan stort. Verkligen. Men att flytta klubbe från sin grund till annan ort är bara nej för mig. Jag älskar Rögle och har följt klubben sedan jag var tolv och asat mig till matcherna oavsett, men för mig är det viktig med tradition.

Ska man göra något för att locka fler så är jag HELT övertygad om att det är fan så mkt lättare än så:

1. Vinn matcher spela bra.
2. Asfaltera den jävla leråkern
3. Fixa fler utfarter så man kommer in och kan lämna smidigt.
4. Fixa ännu fler smidiga transporter buss/tåg
5. Bygg publikfriande lag med profiler.
6. Få ordning på ungdomssidan och vägen upp till A.

Helt ärligt är jag förvånad över att man haft det publiksnittet man haft de senaste åren. Med tanke på hur jävligt det varit borde man ligga på 2000 pers. Så, börja med det enkla och se var det landar, hett tips.

Med det sagt - smäll upp ett nyförvärv eller två tack!
Ogilthorpe

Antal inlägg : 211
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Dipa i lör nov 10 2018, 11:20

Pust ...att inget händer. Rögle har för vana att gå ut segt efter uppehåll som nu. Skulle kännas bättre med en extra boost fram till nästa uppehåll:-)
Typ Sjögren eller vinge till tex Liss.
Håller tummarna på tisdag. Hoppas vi kan fortsätta där vi slutade innan uppehåll.

Dipa

Användarens profil

Inlägg av rad7 i lör nov 10 2018, 12:00

Står det och väger mellan att ta in gruvfyllot Ramstedt/en svindyr pengakåt omotiverad avdankad KHL jenkare eller köra vidare på den befintliga truppen väljer jag det sistnämnda alla dagar i veckan. Den absolut sämsta businessen inom hockey görs just nu vid denna tiden. Utbudet är väldigt snålt, de som är tillgängliga är i regel spelare som misslyckats någonstans bara. Som råge på de är de dessutom dyra som satan. Att bara värva för värvandets skull är populistiskt ogenomtänkt beslut.
Däremot hade jag såklart önskat att Chris hade haft ett bra namn på kroken som passat i truppen både som person och spelare då jag tycker truppen behöver förstärkning.
Det här med gruppdynamik är ofta en väldigt skör sak. Man pratar ofta om att de är proffs vi har och göra med osv, men i slutändan är det människor vi har att göra med och då kan man inte bara addera objekt + objekt och tror att de matchar.

Sjögren tror jag inte kommer spela på tisdag.
rad7

Antal inlägg : 95
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör nov 10 2018, 13:10

Jäger klar för Västervik.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 533
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Ichor i lör nov 10 2018, 17:54

Widing förlänger. Säsongen ut.

Ichor

Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör nov 10 2018, 17:59

Att Widing skulle fortsätta tog man för givet men när kommer spjutspetsarna?

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Dipa i lör nov 10 2018, 18:24

- Vi är väldigt glada över att Daniel kommer att stanna i vår klubb säsongen ut. Widing tillför en massa rutin och energi till vårt lag varje kväll och vi vet att han kommer att föregå med gott exempel både på och utanför isen, säger Abbott.

Det intressanta är väl att just Abbott så sent som i somras valde att inte förlänga kontraktet, trots ovan egenskaper och Widings vilja att spela??? Det säger väl en del om synsättet att rensa ut gammal ost och i stället köpa in ny. Känns som att utrensningen gick snabbt, men ersättare med bättre ostkvalitet svårare att finna.
Jag är superglad gällande Widing dock. Han har erfarenheten, lusten, glädjen, kämpaglöden och ledaregenskaperna - på och utanför rinken. Mycket bra egenskaper för ett lag....inte minst i bottenregionen. Lag som jämt vinner har inga problem med självkänslan och självförtroendet.
Tack för allt du ger herr Widing.

Dipa

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 24 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 13 ... 24  Nästa

Till överst på sidan