Silly Season och truppen 18/19

Sida 19 av 24 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 24  Nästa

Gå ner

Sv: Silly Season och truppen 18/19

Inlägg av Mike i lör dec 08 2018, 15:16

De flesta här inkl bröderna håller nog med men de kan inte gå tillbaka i tiden och få saker ogjorda, vi måste utgå från de förutsättningarna som råder idag. Marknaden är tunn och de väntar på tillfälle. Ingen kritik yttras? Abbotts har fått utstå en del skit, backarna, missräkningarna, matchningarna, taktiken, special teams osv.
Mike
Admin

Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Tuborg i lör dec 08 2018, 18:55

Har aldrig varit något större fan av Lerg men jag vill se honom i Rögle igen. Dock bara säsongen ut.

Byt ut han mot #75 och vips vi har både en målskytt och passningsspelare som gör att vi vinner fler matcher!

Tuborg

Antal inlägg : 251
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör dec 08 2018, 19:30

Lerg är ingen passningsspelare, lika kass defensivt, tjänar 6x mer. Nej in med Beau Bennet som inte spelat sen sept: https://www.eliteprospects.com/player/46980/beau-bennett
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör dec 08 2018, 19:51

Han är bra på det oxå. Grymt spelsinne.

Jag vill ha in målskytt!

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av RBK44 i lör dec 08 2018, 20:32

Har hört att rögle har lerg på gång..

RBK44

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör dec 08 2018, 20:33

Tyckte ni att Bengtsson saknades idag?

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 533
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör dec 08 2018, 20:35

TitanusDenAndra skrev:Tyckte ni att Bengtsson saknades idag?

Ja, hans målskytte saknades. :-)

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör dec 08 2018, 20:42

Tuborg skrev:

hahahaha

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör dec 08 2018, 20:56

eleganten skrev:
Haha ja gör det. Allt skriveri här på forumet är positivt i mina ögon, vad fan skulle jag annars göra med all min energi som är riktad mot rögle. Det var faktiskt ingen gliring med glimten i ögat, även om jag kan förstå att man kan tro det. Personligen är det mest Liss och Bengtsson jag brottas med vad jag ska tycka om. Mycket mer komplicerat än typ.. Alen, JW, Curran, Bertov.
Håller med. Liss o Bengtsson har inte riktigt kommit loss och de som står och väger beträffande omdöme. Men långt kvar på säsongen och de har ytterligare ett år på sig.
Med anledning av det tänker jag såhär och tror även Abbotts gör det. Att man nu kan räkna Bristedt och Zaar kring Ted som "spetsformation", även då inför nästa säsong (även om de nu varit svala några matcher), att de två spetsarna vi saknar ska bilda en ny toppkedja tillsammans med någon, möjligen Lucas (om han skärper sig) eller Nils. Inför nästa bör man samtidigt fylla på med nya "Bristedt o Zaar-alternativ" som kan konkurrensutsätta de två "spetskedjorna". För vi kan inte förlita oss endast på att Liss och Bengtsson lyckas tillräckligt bra. Gör de inte det senast nästa säsong så kan man komma att vilja uppdatera där då eftersom de redan är relativt gamla och borde närma sig sin peak.

Henrik

Antal inlägg : 564

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör dec 08 2018, 21:01

Mike skrev:Lerg är ingen passningsspelare, lika kass defensivt, tjänar 6x mer. Nej in med Beau Bennet som inte spelat sen sept: https://www.eliteprospects.com/player/46980/beau-bennett
Beror inte det på skada?

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör dec 08 2018, 21:03

RBK44 skrev:Har hört att rögle har lerg på gång..
Skämtar du?

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör dec 08 2018, 21:06

Tuborg skrev:

Sakna är väl att ta i. Men han borde hursomhelst fått hoppa in isf Elvenes som borde bänkats efter att skänkt bort pucken ett par ggr i egen zon i början på tredje.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av rad7 i lör dec 08 2018, 21:44

Lerg i Schweiz:
Matcher: 10
Mål: 4
Ass: 0
+/-: -5

Ambri-Piotta ligger i skrivande stund på 7e plats (slutspel) av 12 lag i NLA.
Skulle ens Ambri-Piotta va intresserade av släppa honom nu?

Hade ni velat ha honom nu säsongen ut?
Jag tror Lerg gärna stannar där och försöker säsongen ut. Misslyckas han där är han rökt i Schweiz, vilket är ganska tråkigt för en spelare som spelar för pengar som största motivationsfaktor.
rad7

Antal inlägg : 95
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör dec 08 2018, 21:56

rad7 skrev:
Hade ni velat ha honom nu säsongen ut?
Jag tror Lerg gärna stannar där och försöker säsongen ut. Misslyckas han där är han rökt i Schweiz, vilket är ganska tråkigt för en spelare som spelar för pengar som största motivationsfaktor.

Fast alltså han är 33 bast snart, han har på sin höjd 3-4 säsonger kvar i karriären och tar han nu en vända om Rögle så ser jag inte vad detta ovan skulle spela för roll?

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av rad7 i lör dec 08 2018, 22:07

@Titanus
Om jag tolkar dig rätt så menar du vad de skulle spela för roll för Lergs chanser att komma tillbaks till NLA om han misslyckas där och drar hem efter 10 matcher?

I NLA får man bara ha 4 icke-schweizare reggade inför varje match, detta vet alla redan. Detta innebär ju att de är väldigt noggranna med vilka icke-schweizare de tar dit. Oddsen för att man tar in en 33+are amerikan som redan varit där men misslyckades och drog efter 10 matcher, är ju ganska dåliga i Lergs favör. Eftersom han spelar för pengar så vill han ju så klart gärna spela i en mer ekonomiskt förmånlig liga som Schweiz.

Eller tolkade jag dig fel?
rad7

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör dec 08 2018, 22:10

Henrik skrev:
eleganten skrev:
Haha ja gör det. Allt skriveri här på forumet är positivt i mina ögon, vad fan skulle jag annars göra med all min energi som är riktad mot rögle. Det var faktiskt ingen gliring med glimten i ögat, även om jag kan förstå att man kan tro det. Personligen är det mest Liss och Bengtsson jag brottas med vad jag ska tycka om. Mycket mer komplicerat än typ.. Alen, JW, Curran, Bertov.
Håller med. Liss o Bengtsson har inte riktigt kommit loss och de som står och väger beträffande omdöme. Men långt kvar på säsongen och de har ytterligare ett år på sig.
Med anledning av det tänker jag såhär och tror även Abbotts gör det. Att man nu kan räkna Bristedt och Zaar kring Ted som "spetsformation", även då inför nästa säsong (även om de nu varit svala några matcher), att de två spetsarna vi saknar ska bilda en ny toppkedja tillsammans med någon, möjligen Lucas (om han skärper sig) eller Nils. Inför nästa bör man samtidigt fylla på med nya "Bristedt o Zaar-alternativ" som kan konkurrensutsätta de två "spetskedjorna". För vi kan inte förlita oss endast på att Liss och Bengtsson lyckas tillräckligt bra. Gör de inte det senast nästa säsong så kan man komma att vilja uppdatera där då eftersom de redan är relativt gamla och borde närma sig sin peak.
Tror att du glömde Sjögren. Med honom + 2 spetsar (Everberg, Clark) så har man en till spetsformation. Sen är frågan om man ska ha en måltjuv som Clark eller en toppcenter som Zackrisson? Känns lite tunt med Brithen och Sjögren, inte minst med tanke på osäkerheten kring Sjöa. Skulle någon av de gå sönder så har vi samma centerproblem som i början på denna säs.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör dec 08 2018, 22:14

Jag är som ni vet inget fan av Lerg men jag hade kunnat tänka mig honom säsongen ut. Kräver han ett längre avtal säger jag nej. Skulle man fixa backsidan och värva Everberg och nån mer framåt så kommer en sån som Lerg att vara en svaghet med sin loja inställning och defensiv. Han passar inte riktigt in.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör dec 08 2018, 22:21

rad7 skrev:@Titanus
Om jag tolkar dig rätt så menar du vad de skulle spela för roll för Lergs chanser att komma tillbaks till NLA om han misslyckas där och drar hem efter 10 matcher?

I NLA får man bara ha 4 icke-schweizare reggade inför varje match, detta vet alla redan. Detta innebär ju att de är väldigt noggranna med vilka icke-schweizare de tar dit. Oddsen för att man tar in en 33+are amerikan som redan varit där men misslyckades och drog efter 10 matcher, är ju ganska dåliga i Lergs favör. Eftersom han spelar för pengar så vill han ju så klart gärna spela i en mer ekonomiskt förmånlig liga som Schweiz.

Eller tolkade jag dig fel?

Alltså som jag förstod det så menade du att Lergs kommer "bränna sina broar" i Schweiz nu om man lämnar laget/ligan efter 10 matcher.
Det stämmer så klart.
Men det jag menar är om Rögle sajnar honom på säg 2 år så kommer han att vara 35 bast då....

Hans karriär är ju slut om 2-3 år. Det är det jag menar.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör dec 08 2018, 22:37

Martinsson verkar inte ha inlett bra i Schweiz.
4 matcher, 1 assist, -5. Inte omöjligt att han blir aktuell om han fortsätter gå trögt.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör dec 08 2018, 22:52

Mike skrev:Martinsson verkar inte ha inlett bra i Schweiz.
4 matcher, 1 assist, -5. Inte omöjligt att han blir aktuell om han fortsätter gå trögt.

Everberg har börjat desto bättre.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av RBK44 i lör dec 08 2018, 23:13

Henrik skrev:
Skämtar du?
nej jag skämtar ej.
Jag tycker det känns som det bästa just nu, marknaden är väldigt dålig och få in en målskytt som lerg hade varit perfekt!

RBK44

Antal inlägg : 23

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön dec 09 2018, 01:06

Intressant statistik.
Sedan Matson sattes som center har Rögle senaste 14 matcherna plockat 30 av möjliga 42p...

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön dec 09 2018, 01:51

TitanusDenAndra skrev:Intressant statistik.
Sedan Matson sattes som center har Rögle senaste 14 matcherna plockat 30 av möjliga 42p...
Han var center i några matcher i början också så man har skiftat fram och tillbaka. Han sa i höstas att han trivs bäst i centerrollen men det bästa jag sett av Matson är när han var ytter i jänkarfemman.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av rad7 i sön dec 09 2018, 02:42

@Titanus Yes du tolkade mig rätt! Han lär bränna sina broar om han piper efter 11 matcher (spelade ikv, inga poäng).
Vet faktiskt inte vad jag själv tycker. Hade nog ärligt passat. Tycker Mike har en poäng att han inte riktigt passar. Gör man 5 mål men är inne på 5 bakåt är de lite +/- 0.. ska man bränna 250 lax i månaden på de? Nyss varit skadad också, i kombination med ålder. Vetifan asså..

Matson är en bra tredjecenter.
rad7

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i sön dec 09 2018, 09:51

Det vi behöver nu, förutom att de sjuka backarna tillfrisknar är målgörare. Som garanterat levererar mål.

Lucas och Höglander blir ju borta ett tag och iallafall Nils lämnar ju ett hål efter sig i laget. Tycker Matson fungerar bra att centra de två ungtupparna men nu så försvinner båda hans vingar och då gäller det att få in någon där.

Kanske Bengtsson på ena platsen men sen vill jag ha in en "Lerg" som bara gör mål på den andra platsen.

Sen förutsätter jag att Chris håller dialog med Hansson, Martinsson och Everberg hela tiden så att de vet att det finns ett lag för dem i Sverige också.

Beau Bennet låter ju bra men jag tror det är en fortsatt stor flopprisk för honom - fast kanske värt att prova på om Chris och Cam tror att de kan få fart på honom?

http://www.hockeysverige.se/2018/09/19/beau-bennet-kontraktslos-lamnar-khl/

Flying Farang

Antal inlägg : 149

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 19 av 24 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 24  Nästa

Till överst på sidan