Silly Season och truppen 18/19

Sida 18 av 24 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 24  Nästa

Gå ner

Sv: Silly Season och truppen 18/19

Inlägg av Henrik i fre dec 07 2018, 12:23

eleganten skrev:Förläng med Linus Sandin. Gör det bara.
Ja det blir bara mer och mer givet för varje match! Ge honom minst två år på stubinen! Gärna längre till Zaar. Han vill vara med på resan. Och typ livstidskontrakt till Schira. Så kan man väl avvakta med Ville...

Henrik

Antal inlägg : 564
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Henrik i fre dec 07 2018, 12:27

eleganten skrev:Och där kom förlängningen med Curran!
Passa nu på att ta in och njuta! Kanske rentav bli lite optimistiskt. Jag vågar lova att detta är djävligt rätt agerat av Chris! Både viktigt och förtroendeingivande. Nu har vi en toppback säkrad två säsonger till. Kan även kapten Schira nappa nu?

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre dec 07 2018, 12:42

Tuborg skrev:SM guld - senast nästa vår!
Ja det känns onekligen som att möjligheterna till det blir större för varje dag som går...
Det förutsätter nästan att vi år tar oss sämst till 10 plats i serien och play-in samt att vi sedan når minst kvartsfinal, känner att vi är på rätt väg, får lite bekräftelse, mer tro och smak på det.
Men med tanke dels på förlängningstakten, dels på de steg man ändå lyckas ta spelmässigt, trots att några hål återstår i bygget så känns det just nu väldigt lovande även om vi på sistone bara fått in 2/9p. Säsongen 18/19 känns oerhört lärorik!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av eleganten i fre dec 07 2018, 17:44

Henrik skrev:
eleganten skrev:Och där kom förlängningen med Curran!
Passa nu på att ta in och njuta! Kanske rentav bli lite optimistiskt. Jag vågar lova att detta är djävligt rätt agerat av Chris! Både viktigt och förtroendeingivande. Nu har vi en toppback säkrad två säsonger till. Kan även kapten Schira nappa nu?
Ett brustet hjärta kastar sig inte i famnen på vem som helst, Henrik. Slutspel i år så lovar jag att vara optimist hela 19/20. Jag hoppas att Curran inte blir sönderläst eller får tillbaka sina 12 kg. Jag hoppas detta blir bra! Schira är tryggare och jämnare men Curran är explosivare poängmässigt. Bra förlängning även om det inte var huvudfokus för mig!
eleganten
Admin

Antal inlägg : 266
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre dec 07 2018, 22:11

eleganten skrev:
Ett brustet hjärta kastar sig inte i famnen på vem som helst, Henrik. Slutspel i år så lovar jag att vara optimist hela 19/20. Jag hoppas att Curran inte blir sönderläst eller får tillbaka sina 12 kg. Jag hoppas detta blir bra! Schira är tryggare och jämnare men Curran är explosivare poängmässigt. Bra förlängning även om det inte var huvudfokus för mig!
Förstår dig. Curran var inte huvudfokus för mig heller just nu. Hade inte ens tänkt på att plussa på honom och Bristedt nu. Men det kan nog vara ett smart grepp av Chris för att lättare visa sin inställning och kanske lättare locka även Schira att skriva på.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre dec 07 2018, 23:11

Man undrar ju lite om ni är lika optimistiska i era vardagliga liv som ni är här? Det är det ena anmärkningsvärda uttalandet efter andra och man kan inte annat än att förundras och samtidigt hylla er. Det är en ytterst fin egenskap att vara positiv och folk här verkar inleda dagen med delfinsång och kanske lite annat med. Ni är verkligen fantastiska. Man ser uttalanden som:

* Passa på och njuta. (Henrik)
* SM-Guld senast nästa år (Tuborg)
* Curran är/kommer vara seriens bästa back (Tuborg)
* Chris har ett bra projekt på gång (Mike)
* Sandin är jag svag för  (Ogilthorpe)
*Spelar han på den här nivån blir han väldigt nyttig i fjärde. (Oligthorpe om Andersson)
*Hade Widing varit med i de senaste matcherna hade man vunnit alla. (Tuborg)
* Höglander – hyperintressant råtalang som kan bli hur bra som helst. (Oligthorpe)
*Han gör ett grymt jobb i det tysta och är även en viktig kugge i boxplay.(Rögle snack om Erik)
*Bra bössa verkar inte rädd för defensivt arbete... (Ramones om Liss)
* till skillnad från Lerg, kommer vara nyttig även om inte målen kommer. (Eleganten om Liss)
*Tycker Alen får oförtjänt mycket skit (Citizen)

Då har jag inte ens orkat leta uttalanden av dom mest positiva Flying Farang och övriga. Nu säger jag inte att ni har fel.
Det kan faktiskt bli som så att Rögle redan i år vinner ett SM-guld där Sandin och Höglander blir dom största stjärnorna och jag får det så fel. Jag önskar det innerligt, jag är på varje match i princip och har så varit det senaste 20 åren. & ja naturligtvis ser jag en ENORM förändring från när vi mötte typ Holje och Mörrum. Men den förändringen började faktiskt med Masken och har nu bara fortsatt. Nu har jag precis sett Rögle torska FYRA av senaste FEM matcherna varav ett derby. Vi har gjort 4 JÄVLA MÅL senaste fem matcherna (ja give or take men typ) ändå är folk i extas här. Det är tal om SM-Guld och briljanta matcher. Jag fattar liksom inte vad det är jag missar? Mot Malmö får vi inte in pucken vilket är grund fundamentet i en ishockey match. Mot HV71 har du 20 powerplays utan att göra mål vilket är ett måste om du vill vinna en match. Mot Timrå blir vi fullkomligt penetrerade. Utöver detta har vi alltså spelare som inte hör hemma på den här nivån (Typ Liss,Bibic,Anderson,JW för att nämna några, Bengtsson) i ett lag som REDAN när kraftigt underbemannat. Ändå kritiserar ingen här någonting, visst ni inser att vi behöver spelare men det argumenterar ni bort med "Marknaden är sval".
Någon måste vara bad cop och konstatera vissa sanningsenliga faktorer. Vi har alltså 4 av 5 senaste på minuskontot. Mot lag som Timrå och HV...Vad ser ni som jag missar?!

*Liss,Bengtsson,Bibic,JW - USLA. Skicka dom. Oduglingar.
*Chris har gjort ett bedrövligt jobb hittils. Gör skäl för lönen!!!
*Rögle har 4 av 5 förluster - Det är inte "Ett positivt stim" det är uselt. Börja vinn!!
*Vi är andra delen av tabellen. Nej det är inte ett fall framåt. Baserat på vad?

Jag kräver guld.

SEN!!! Jag har självdistans och jag är väl medveten om precis som ni är "mer" åt positiva hållet så är jag mer åt negativa, jag överdriver förmodligen (hoppas jag) vissa saker har jag säkert fått om bakfoten och jag har nog fel. Jag ber er dock att i den här tiden med vår hittills bästa säsong ha verklighetsförankring, vi kan om bara 4-5 omgångar med sämre resultat återigen kriga med Timrå,Örebro (som slog Förlunda 7-1 igår...) och Mora..

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 533
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Macke i lör dec 08 2018, 00:01

Betyg på Chris värvningar samt truppbygge, 0-5 där 0 är USEL,2 GODKÄND och 5 TOPPKLASS I SHL

MÅLISAR: Kolppanen 3a Varit bra totalt sett med några få dippar, rätt flängig målvakt men gjort det bra.
               Pogge        3a Har också haft en svacka tidigare men totalt sett stabil och en bra målis.

BACKAR
Bertov  3a Började rätt illa med enorma positionsproblem, fortfarande lite instabil men växt rejält sista tiden!

Curran  4a Det blev en stor omställning till en början, har dock växt ut till en gigant. Nu kommer dock ännu ett test när de andra lagen börjat läsa in hans dragning. Spännande fortsättning men absolut värd sitt betyg.

Bibic     1a  Är helt enkelt för kantig och inte tillräckligt bra defensivt heller, räcker ej till tyvärr.

Schira   5a  Jag tycker Schira är ruskigt bra! Gör väldigt sällan en dålig match och håller absolut toppklass i SHL anser jag, vore guld att sajna 3års med denna ledare. En given kapten och klippa!

J.W      0a  Den mest obegripliga förlängningen Abbotts stått för, var godkänd i 8 matcher vilket tydligen raderade de 100 matcherna där han varit allt från dålig till DIV-1 mässig, bara bort bort!

Jonsson 2a  Får med nöd och näppe en 2a, har gjort det godkänt efter sina förutsättningar, han är dock väldigt vek fortfarande och blir stressad emellanåt. Borde vara 7-8de back, inget annat.

Youds   1a  Var en okej värvning förra säsongen med tanke på läget då, jag antar han ville ha även över denna säsongen för att vilja komma till oss. Är för vek och tar dåliga beslut för ofta.

Ahnelöv  3a  Var väldigt rostig när han kom, växte dock ut till en väldigt bra back sista matcherna innan skadan.Haft nån dipp men en hel Ahnelöv kommer vara guld värd sista 20 matcherna tror jag

CENTRAR/FORWARDS

Sandin   2a  Förstår inte alls hypen kring denna högst begränsade spelare, en klassisk brunkare som är lika farlig framför mål som Tjärnqvist var ungefär. En spelartyp som borde kunna plockas från egna leden.

Sjögren  2a  Spelat för lite för att bedömas så får stå som godkänd såhärlångt, dock majestätisk mot svina senast! Värvningen i sig är dock förstås 5 +

Ryfors    2a  En habil tredje/fjärdecenter i ett play-in lag vilket är där vi är för tillfället, har väldigt fina händer men syns väldigt lite emellanåt. Skulle vara intressant att se han leda en toppfemma i 5-7 matcher, lär dock ej hända nu med Sjöa och Brithen. Dock helt okej i sin roll.

Matson    2a  Enormt bra fysvärden är väl det man hör konstant, jaha? En sådan som Bristedt gör definitivt livet jobbigare för backar än vad Matson gör.... Överskattad spelare som absolut gör ett okej jobb men knappast något unikum direkt....

Höglander  3a  Förstod inte värvningen alls, gillade han i AIK men trodde klivet skulle vara för stort redan. Jag tycker han gör ett fantastiskt bra jobb och han är väldigt smart även i sargspelet vilket gör att han kommer ut med pucken mer än han borde med tanke på hans storlek.

E.Andersson 1a  Farligt nära en nolla, var bra på försäsongen, det är väl allt....Trubbig och enormt idefattig i sitt spel, enormt slöseri att värva in denna typen av spelare.

Bengtsson  1a Även här farligt nära en 0a, var en poängspelare i HA och har fått en del lägen även i SHL men har inte alls ett sniperavslut vilket jag hade hoppats på. Kanske steget är för stort för honom?

Widing    2a  Energiknippe och gör sitt jobb bättre än vad Matson gör sitt t.ex, dock ej så mycket bättre så det är värt mer än en 2a, underbar inställning och säkert en bra kille att ha i ett omklädningsrum.

Liss     2a  Verkligheten har tyvärr kommit ikapp Liss, skridskoåkningen håller div-1 klass, sista matchen mot svinen var dock ett stort kliv i rätt riktning. En spelare som är väldigt beroende av sin omgivning, har en bra bössa och med rätt spelare vid sidan om tror jag det finns lite baljor att hämta här.

Bristedt  4a   En ruskigt bra värvning som jag personligen trodde skulle vara en breddvärvning, man såg dock redan på försäsongen att hans trumpinnar till ben inte var hans enda vapen. Han vänder enormt snabbt och kan ta både en kreativ roll men även checka sönder många backar. Nära en 5a.

Zaar   2a  Förstår inte hypen här heller riktigt, han har liksom bränt säkert 20 solklara lägen, dessutom är det viktigt att förstå vem i kedjan som bär vem. Det är rätt uppenbart att Brithen är loket och Bristedt den som också hjälper till, jag tror faktiskt denna kedjan gjort mer mål om någon annan än Zaar varit 3a. Bränner mängder och slog även 3-4 hiawathapass i början av säsongen samt 2 totalt hjärndöda utvisningar igår, slarvig emellanåt dessutom. Överskattad!

Elvenes    1a  Farligt nära en 0a, Lucas har varit enormt slarvig i sitt passningsspel, han har även tagit direkt korkade beslut i egen zon och hans försvarsspel har inte varit bra. Han har dock en enorm potential och med tanke på hur trubbiga vi är måste han spelas igång. Han bevisade dock ifjor att han har en enormt hög potential.

Brithen  5a  Att Ted inte kom med i landslaget är obegripligt men tacksamt för oss. Han har varit fantastiskt bra, killen tar f-n inte några felbeslut alls längre. Enormt stark med pucken och har ett härligt glid, bra blick och en klockren tvåvägscenter som i mina ögon är toppklass i SHL, att vi har kvar denna grönvita krigare 4 år till är ju guld!

Thomas 0a Gillade värvningen personligen men var helt bedrövlig.
Anderson 0a Samma här men gick ju sönder direkt.

Macke

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 18-10-17

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör dec 08 2018, 00:06

Titanus! Tack för rolig läsning! Förlåt, men när jag läste såg jag en överförfriskad rymdanka från en annan planet snett ovanför mig. Du svävade fritt i det blå men det rök ur öronen av ilska. Jag förstår verkligen inte varken din syn på Rögle eller varför du har ett behov av att spy så mycket galla.

Jag pallar inte förklara utförligt igen just nu. Och det är säkert även alla andra tacksamma för. Men i korthet önskar nog ALLA mer effektivitet och vinst mot SAIK. Är övertygad om att de flesta, som jag, tycker att spelet, Chris agerande och Rögle i stort sett går åt väldigt rätt håll. Omständigheterna är kända och bör alltid vägas in. Meningslöst att kategoriskt ta noll hänsyn till att nyförvärv floppar, går sönder, att fler spelare går sönder, inte är så lätta att ersätta osv. Sådan är ju verkligheten. Det hjälper inte att skrika och böla. Saker och ting sker i ett sammanhang.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Macke i lör dec 08 2018, 00:19

TitanusDenAndra skrev:Man undrar ju lite om ni är lika optimistiska i era vardagliga liv som ni är här? Det är det ena anmärkningsvärda uttalandet efter andra och man kan inte annat än att förundras och samtidigt hylla er. Det är en ytterst fin egenskap att vara positiv och folk här verkar inleda dagen med delfinsång och kanske lite annat med. Ni är verkligen fantastiska. Man ser uttalanden som:

*Spelar han på den här nivån blir han väldigt nyttig i fjärde. (Oligthorpe om Andersson)
* Höglander – hyperintressant råtalang som kan bli hur bra som helst. (Oligthorpe)
*Han gör ett grymt jobb i det tysta och är även en viktig kugge i boxplay.(Rögle snack om Erik)
* till skillnad från Lerg, kommer vara nyttig även om inte målen kommer. (Eleganten om Liss)

Då har jag inte ens orkat leta uttalanden av dom mest positiva Flying Farang och övriga. Nu säger jag inte att ni har fel.
Det kan faktiskt bli som så att Rögle redan i år vinner ett SM-guld där Sandin och Höglander blir dom största stjärnorna och jag får det så fel. Jag önskar det innerligt, jag är på varje match i princip och har så varit det senaste 20 åren. & ja naturligtvis ser jag en ENORM förändring från när vi mötte typ Holje och Mörrum. Men den förändringen började faktiskt med Masken och har nu bara fortsatt. Nu har jag precis sett Rögle torska FYRA av senaste FEM matcherna varav ett derby. Vi har gjort 4 JÄVLA MÅL senaste fem matcherna (ja give or take men typ) ändå är folk i extas här. Det är tal om SM-Guld och briljanta matcher. Jag fattar liksom inte vad det är jag missar? Mot Malmö får vi inte in pucken vilket är grund fundamentet i en ishockey match. Mot HV71 har du 20 powerplays utan att göra mål vilket är ett måste om du vill vinna en match. Mot Timrå blir vi fullkomligt penetrerade. Utöver detta har vi alltså spelare som inte hör hemma på den här nivån (Typ Liss,Bibic,Anderson,JW för att nämna några, Bengtsson) i ett lag som REDAN när kraftigt underbemannat. Ändå kritiserar ingen här någonting, visst ni inser att vi behöver spelare men det argumenterar ni bort med "Marknaden är sval".
Någon måste vara bad cop och konstatera vissa sanningsenliga faktorer. Vi har alltså 4 av 5 senaste på minuskontot. Mot lag som Timrå och HV...Vad ser ni som jag missar?!

*Rögle har 4 av 5 förluster - Det är inte "Ett positivt stim" det är uselt. Börja vinn!!
*Vi är andra delen av tabellen. Nej det är inte ett fall framåt. Baserat på vad?

Jag kräver guld.

SEN!!! Jag har självdistans och jag är väl medveten om precis som ni är "mer" åt positiva hållet så är jag mer åt negativa, jag överdriver förmodligen (hoppas jag) vissa saker har jag säkert fått om bakfoten och jag har nog fel. Jag ber er dock att i den här tiden med vår hittills bästa säsong ha verklighetsförankring, vi kan om bara 4-5 omgångar med sämre resultat återigen kriga med Timrå,Örebro (som slog Förlunda 7-1 igår...) och Mora..

Jag vet inte om man kan säga att man har självdistans samtidigt som man kräver guld....
Vi har inte kommit nånstans tidigare i våra SHL-äventyr, nu har vi en tränare som gjorde en grym andra halva förra säsongen och som nu har oss på en playin-plats trots 2 av våra 3 bästa backar skadade samt 2 av våra 3 bästa centrar väck antingen hela säsongen eller en del av säsongen (Sjögren).
Chris ska ha skit för sin enorma övertro när det gäller backsidan samt naivitet när det gällde centersidan. Cam ska dock ha enormt mycket cred för sitt jobb och jag anser inte att man ska värva nåt skit nu bara för att vi måste, finns det inget på marknaden så finns det inget på marknaden oavsett om man gjort ett svagt jobb innan säsongen. Kommer vi till play-in har vi gjort något vi inte gjort på över 20 år, DÅ har vi tagit nästasteg....
Att börja kräva SM-guld eller ens tro på det är ju smått absurt med tanke på att vi fram till denna säsongen varit avsågade efter 30 matcher de sista säsongerna i SHL....

Mitt SM-guld skulle vara att få möta MIF i slutspel och slå ut dom självgoda jävla asen, DET skulle vara mitt SM-guld.....

Macke

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 18-10-17

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör dec 08 2018, 01:36

Macke
Klokt inlägg. Ska svara på det imorgon.
Men bröderna vill "vinna säsongens sista match".
Vi har slagit DIF och Frölunda borta samt dominerat mot MIF och Lakers. Dessa två faktorer ihop med en vinnarskalle gör att SM-Guld är målet.
Angående det sista du skriver - Vattnas i munnen.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i lör dec 08 2018, 09:22

TitanusDenAndra skrev:Man undrar ju lite om ni är lika optimistiska i era vardagliga liv som ni är här? Det är det ena anmärkningsvärda uttalandet efter andra och man kan inte annat än att förundras och samtidigt hylla er. Det är en ytterst fin egenskap att vara positiv och folk här verkar inleda dagen med delfinsång och kanske lite annat med. Ni är verkligen fantastiska. Man ser uttalanden som:

Jag kräver guld.

Du verkar å andra sidan drivas av negativitet och brödrahat och bara gå och vänta på att laget ska rasa så att du ska kunna säga ”Vad var det jag sa!”.

Men du kräver guld redan nu alltså? Jorden till Titanus kom.

Vi kanske ska börja med att etablera oss och bli ett stabilt SHL-lag som inte är nära botten varenda jävla säsong med ena krisrubriken värre än den andra, och först och främst bli ett slutspelslag och ta oss upp i näringskedjan. När grunden är lagd i verksamheten, spelarstommen stabil och bröderna varma i rollerna, då är jag övertygad om att vi utmanar på riktigt. Om det är garanterat? Nä, men förutsättningarna har aldrig känts bättre. Om bröderna skiter ut guldägg? Nä, men med tanke på hur sjukt miserabla SHL-åren har varit tidigare, och hur bra vi faktiskt har gått och spelat TROTS SHL:s svagaste backsida och brist på nyförvärv, ja då väljer åtminstone jag att glädjas åt det som faktiskt ÄR bra.

Så, nu är det dags för morgonens delfinsång.
Ogilthorpe

Antal inlägg : 211
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör dec 08 2018, 09:54

Titanus, en del av positiviteten/förhoppningarna hänger ihop med spelet.

Har du sett Rögles spel sedan 08/09?

De som har gjort det, är nog de som ser en strimma hopp nu.....

Jag är är oftast negativ i mina inlägg men din negativitet just nu känns inte helt verklighetsförankrad till hur det ser ut.

Men vi ser det alla olika.

Tuborg

Antal inlägg : 251

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör dec 08 2018, 10:19

Tuborg skrev:
Har du sett Rögles spel sedan 08/09?

De som har gjort det, är nog de som ser en strimma hopp nu.....
Så som vi spelar nu var det längesen man såg skymten av. Även slutet på förra säsongen när vi tog bra poäng såg det inte så här bra ut i match efter match. Det är målskyttet som haltar men det är ändå njutbart att se Rögle spela.

Jag ger Titanus lite rätt i kritiken av mitt uttalande. Jag tyckte mig se ett rätt avigt, delaktigt spel av Liss förra säsongen. Inte minst i landslaget. Jag var övertygad om att han skulle vara stark längs sargerna, hålla i puck, sno pucken i forecheck, lägga bra pass osv, även om målproduktionen inte kom igång. Min jämförelse med Lerg står jag för. Han bidrog inte till spelet i övrigt och gjorde inga medspelare bättre. MEN han gjorde fan sina mål. På den här punkten har jag haft fel om Liss hittills. Han har varit en av våra sämre spelare men jag hoppas han kommer igång.
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör dec 08 2018, 11:06

Ogilthorpe det är ett anmärkningsvärt uttalande att jag skulle hoppas coachen och sportchefen ska misslyckas i det laget jag följer så gott jag kan och lägger oändliga summor pengar och tid. Det faller på sin egen rimlighet I synnerhet Cam har min kritik varit ganska sparsam mot? Det var väl att han matchat fel straffläggare exempelvis. Sen var ju hans insatser första 10 matcher i år allt annat än bra. Hade han fortsatt på den vägen hade han inte varit Rögles tränare idag. Brithén Schira Elvenes mfl ville inte alls dra i samma riktning som han och parterna möttes halvvägs - Resultatet ser vi.

Gällande Cris så där har du kanske rätt, men det handlar inte om hat skulle jag säga utan snarare verkligheten. Han har liksom inte gjort det bra och jag kan inte säga att han har gjort det bra bara för att han heter Chris Abbot...

Angående Liss Eleganten - Jag tyckte mig se indikationer mot Malmö borta som visade Liss som han var förra säsongen. Han skapade chanser, han gjorde mål, han (försökte) åka mycket skridskor och han spelade med självförtroende. Ett mål idag också så kanske det kan vara den ketchupeffekten han behöver för att komma upp i samma (eller åtminstone i närheten) utav samma nivå som förra året?

Med tanke på att laget har som målsättning att vinna årets sista match och det är förankrat med coacherna / ledningen så är det ju orimligt om jag som supporter skulle tänka "Men nej, vi kräver inte guld. Satsa på att ta er till slutspel" man ska alltid sikta högt och man gör det (här hyllar jag brödernas vinnarskalle exempelvis) därför måste vi Röglesupportrar stå bakom laget och spelarna i denna målsättning och därav så är det inte konstigt att jag skriver om guld. Huruvida det är realistiskt? Nej förmodligen inte.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i lör dec 08 2018, 12:20

Jag kräver guld.

Skönt att höra att man tillhör de mest positiva - förmodligen är jag då din raka motsats...

Man undrar ju dock vad du går på, Jag kräver guld?

Guld?

Har du redan glömt det avgrundshålet vi stod i för ganska exakt ett år sedan? Vi var på väg ner i HA med en rasande fart och förändringarna i ledarstaben som gjordes då har räddat klubben - oavsett om det bli guld eller inte. Men man tar inte en klubb från det avgrundsdjupa hålet till SM guld på 18 månader.

Det krävs tålamod, vill minnas att du ville samla ihop sponsorer och andra för att kräva brödernas avgång när det blåste som snålast i höstas. Tålamod, det är något du måste lära dig.

Chansen/risken att det blir guld denna säsongen är enligt mig max 5% och då ska fanimig allting falla Rögles väg igenom play-in och slutspel. Föga troligt men möjligt. Skulle dock aldrig få för mig att kräva ett SM guld

Sen undrar jag inte om du skulle behöva lite shop-aholic terapi, du kräver att Chris värvar kreti och pleti i inlägg efter inlägg men det finns ju inget att värva. Bara för att man har pengar behöver man inte blåsa dem på en massa "Matt Frasers" och liknande. Chris och Cam har säkert lärt sig av både Anderson och Thomas fiaskona och kommer att vara mycket mer noggranna vid nästa värvning. Förmodligen har de också lärt sig att förlängningen av JW´s kontrakt var fel och att de skickade fel Bibic.

Men vill minnas att båda två sade att de kommer att göra misstag under sin tid i Rögle, både som coach och sportchef. Det är okej i min bok att göra misstag, bara man inte återupprepar dem.

Jag väljer dock att fokusera på det positiva som jag tycker med råge överglänser det negativa men för din skull ska jag lista det positiva och negativa gällande brödernas spelare hittills.

+ Bristedt, Ted, Schira, Zaar, Curran, Höglander, R.Sandin, Ville och Justin är alla spelare som levererar

- Din favoritkategori antar jag?

Matt Andersson, att värva en spelare med en lång skadehistorik och en åldrande meritlista är inte bra. Sen klantigt stt inte sätta honom i Helsingör de första månaderna, då hade han förmodligen gått sönder redan på försäsongen och vi kunde jagat ersättare redan då.

Christian Thomas, det är alltid en chansning när nordamerikaner kommer till europa första gången. Allt såg bra ut på pappret men ibland funkar det inte ändå - bra att det gick att lösa men trots det ett fiasko.

JW, de borde haft bättre koll på honom kan man tycka, när han på nåder fick ett kontrakt av Masken efter han dumpats och inte lyckats hitta någon annan klubb såg borde varningsflaggen ha hissats. Hur fan tänkte de där?

Alen, borde köpts ut efter förra säsongen men eftersom de valde att köpa ut Connolly istället så fanns det förmodligen inte hur mycket flis som helst till det. Med facit i hand var det ju en miss att köpa ut Connolly...

Ludvig, alla bröder har inte kemi nog. Det ser vi nu Lucas surar och Ludvig spelar i MODO.

Rasmus Sandin, det borde Chris kunnat räkna ut med röven och en krita att Toronto inte tänker låta sitt första rundas val spela i en obskyr SHL klubb. Han borde räknats bort direkt efter draften så det får hamna på Chris oerfarenhetskonto.

Bertov, varför ge honom ett två års kontrakt?

Flying Farang

Antal inlägg : 149
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör dec 08 2018, 12:45

TitanusDenAndra skrev:Macke
Klokt inlägg. Ska svara på det imorgon.
Men bröderna vill "vinna säsongens sista match".
Vi har slagit DIF och Frölunda borta samt dominerat mot MIF och Lakers. Dessa två faktorer ihop med en vinnarskalle gör att SM-Guld är målet.
Angående det sista du skriver - Vattnas i munnen.

Snälla Titanus!
Försök förstå att bröderna bara vill sälja vinnarkulturen, att man definitivt siktar på att ta sig till slutspel, och att när man väl är ska det vara helt naturligt ha inställningen att vilja gå hela vägen. Annars kan man ju lägga sig från start.

Jag är emellertid helt säker på att RBK:s ledning också har någon slags realism och "utvecklingssteg" med sig i tankarna. T.ex jobbar man även med truppen långt efter nästa säsong redan nu. Man vill så klart komma så långt som möjligt redan i år i serie och slutspel. Ju fler tydliga steg i rätt riktning desto bättre. Fler goda erfarenheter att bygga vidare på inför nästa säsong. Jag tror att man kan förlika sig med innevarande säsong om man tar sig till play-in-plats i serien och sedan vinner åtminstone där och ger något av de två topplagen i serien en tuff utmaning i kvarten. Då skulle man vara tydligt på väg och ha med sig fina erfarenheter inför kommande säsong. Allt sämre än det kommer Abbotts inte att vara "nöjda" med. Det ska inte blivande vinnare vara. De kommer aldrig att vara nöjda förrän de når SM-guld. I år börjar de öva på att erövra det. Skulle de lyckas redan i år är de väl medvetna vore det en superskräll. Men de vill absolut skapa än mer vittring på det, säsong för säsong.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i lör dec 08 2018, 12:59

En annan fördel med att inte tömma hela kassan nu är ju att om man bibehåller liknande tabelläge som man har nu så kan man ju innan fönstret stänger (Mitten på februari?) ha resurser att värva in ett par riktigt dyra stjärnor att förfoga över i play-in eller slutspel

För då kan man ju erbjuda riktigt fet ersättning på ett tre månaders kontrakt.

Flying Farang

Antal inlägg : 149
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör dec 08 2018, 13:07

TitanusDenAndra skrev:Ogilthorpe det är ett anmärkningsvärt uttalande att jag skulle hoppas coachen och sportchefen ska misslyckas i det laget jag följer så gott jag kan och lägger oändliga summor pengar och tid. Det faller på sin egen rimlighet I synnerhet Cam har min kritik varit ganska sparsam mot? Det var väl att han matchat fel straffläggare exempelvis. Sen var ju hans insatser första 10 matcher i år allt annat än bra. Hade han fortsatt på den vägen hade han inte varit Rögles tränare idag. Brithén Schira Elvenes mfl ville inte alls dra i samma riktning som han och parterna möttes halvvägs - Resultatet ser vi.

Gällande Cris så där har du kanske rätt, men det handlar inte om hat skulle jag säga utan snarare verkligheten. Han har liksom inte gjort det bra och jag kan inte säga att han har gjort det bra bara för att han heter Chris Abbot...

Angående Liss Eleganten - Jag tyckte mig se indikationer mot Malmö borta som visade Liss som han var förra säsongen. Han skapade chanser, han gjorde mål, han (försökte) åka mycket skridskor och han spelade med självförtroende. Ett mål idag också så kanske det kan vara den ketchupeffekten han behöver för att komma upp i samma (eller åtminstone i närheten) utav samma nivå som förra året?

Med tanke på att laget har som målsättning att vinna årets sista match och det är förankrat med coacherna / ledningen så är det ju orimligt om jag som supporter skulle tänka "Men nej, vi kräver inte guld. Satsa på att ta er till slutspel" man ska alltid sikta högt och man gör det (här hyllar jag brödernas vinnarskalle exempelvis) därför måste vi Röglesupportrar stå bakom laget och spelarna i denna målsättning och därav så är det inte konstigt att jag skriver om guld. Huruvida det är realistiskt? Nej förmodligen inte.
* Ogils tolkning av dina formuleringar är fullt rimlig.
* Chris har gjort rejäla missar. De tar tid att reparera. Samtidigt har han gjort mycket bra. Och det är kul att truppen ändå klarar sig så bra som den gör fastän den ännu ej är färdigbyggd. Rom byggdes inte på en dag!
* Liss, passar jag på.
* Vi kan FÖRVÄNTA OSS att Abbotts och laget kommer att vilja gå hela vägen mot SM-guld då slutspelet startar, även om man alltid tänker en match i taget. Vi kan HOPPAS att RBK går vidare en bit och så klart DRÖMMA om SM-guld om vi vill. Men det är bara rimligt att KRÄVA play-in-plats och möjligen att man tar sig vidare därifrån. Att Abbotts "vill vinna" är inget som per automatik gör det rimligt för oss att kräva det.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör dec 08 2018, 13:19

Flying Farang skrev:

Skönt att höra att man tillhör de mest positiva - förmodligen är jag då din raka motsats...

Man undrar ju dock vad du går på, Jag kräver guld?

Guld?

Har du redan glömt det avgrundshålet vi stod i för ganska exakt ett år sedan? Vi var på väg ner i HA med en rasande fart och förändringarna i ledarstaben som gjordes då har räddat klubben - oavsett om det bli guld eller inte. Men man tar inte en klubb från det avgrundsdjupa hålet till SM guld på 18 månader.

Det krävs tålamod, vill minnas att du ville samla ihop sponsorer och andra för att kräva brödernas avgång när det blåste som snålast i höstas. Tålamod, det är något du måste lära dig.

Chansen/risken att det blir guld denna säsongen är enligt mig max 5% och då ska fanimig allting falla Rögles väg igenom play-in och slutspel. Föga troligt men möjligt. Skulle dock aldrig få för mig att kräva ett SM guld

Sen undrar jag inte om du skulle behöva lite shop-aholic terapi, du kräver att Chris värvar kreti och pleti i inlägg efter inlägg men det finns ju inget att värva. Bara för att man har pengar behöver man inte blåsa dem på en massa "Matt Frasers" och liknande. Chris och Cam har säkert lärt sig av både Anderson och Thomas fiaskona och kommer att vara mycket mer noggranna vid nästa värvning. Förmodligen har de också lärt sig att förlängningen av JW´s kontrakt var fel och att de skickade fel Bibic.

Men vill minnas att båda två sade att de kommer att göra misstag under sin tid i Rögle, både som coach och sportchef. Det är okej i min bok att göra misstag, bara man inte återupprepar dem.

Jag väljer dock att fokusera på det positiva som jag tycker med råge överglänser det negativa men för din skull ska jag lista det positiva och negativa gällande brödernas spelare hittills.

+ Bristedt, Ted, Schira, Zaar, Curran, Höglander, R.Sandin, Ville och Justin är alla spelare som levererar

- Din favoritkategori antar jag?

Matt Andersson, att värva en spelare med en lång skadehistorik och en åldrande meritlista är inte bra. Sen klantigt stt inte sätta honom i Helsingör de första månaderna, då hade han förmodligen gått sönder redan på försäsongen och vi kunde jagat ersättare redan då.

Christian Thomas, det är alltid en chansning när nordamerikaner kommer till europa första gången. Allt såg bra ut på pappret men ibland funkar det inte ändå - bra att det gick att lösa men trots det ett fiasko.

JW, de borde haft bättre koll på honom kan man tycka, när han på nåder fick ett kontrakt av Masken efter han dumpats och inte lyckats hitta någon annan klubb såg borde varningsflaggen ha hissats. Hur fan tänkte de där?

Alen, borde köpts ut efter förra säsongen men eftersom de valde att köpa ut Connolly istället så fanns det förmodligen inte hur mycket flis som helst till det. Med facit i hand var det ju en miss att köpa ut Connolly...

Ludvig, alla bröder har inte kemi nog. Det ser vi nu Lucas surar och Ludvig spelar i MODO.

Rasmus Sandin, det borde Chris kunnat räkna ut med röven och en krita att Toronto inte tänker låta sitt första rundas val spela i en obskyr SHL klubb. Han borde räknats bort direkt efter draften så det får hamna på Chris oerfarenhetskonto.

Bertov, varför ge honom ett två års kontrakt?
FF! Man kan alltid diskutera enskilda detaljer! Men i stort tycker jag ditt svar till Titanus är utmärkt.
Mao, det funkar sällan perfekt. Chirs record so far is pretty fucking far from perfect! Men både han och ledarstaben lyckas likväl dra RBK-skutan åt väldigt rätt håll.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör dec 08 2018, 13:20

Titanus - Kan din besvikelse och frustration grunda sig i att du så hårt tror på SM-Guld? Det är inte ett realistiskt mål i år efter den starten och spelarturbulensen som varit, där vi fått klara oss utan två toppcentrar (Sjögren, Matt), den tilltänkte toppbacken (Rasmus) och målskytten (Thomas). Sänk förväntningarna något och du kommer se sundare på situationen. Som flera redan påpekat tar det tid att gå från att vara ett bottenlag med fiaskosäsonger till att bli en SM-utmanare. Första steget borde vara att stabilisera sig i mitten av tabellen samtidigt som ekonomin växer och jobba därifrån.

Du ska vara tacksam för att du inte lever med den här kvalångesten som jag bär på. Var glad för att du fokuserar på topplagen istället för på Timrå, Mora och Örebro. Jag är fortfarande traumatiserad efter alla helvetesår och det kommer ta tid innan jag vågar blicka uppåt.

Det mest anmärkningsvärda i allt detta är din misstro gentemot bröderna. De har absolut gjort misstag, framförallt med backbygget, de svaga breddvärvningarna (Jäger, Ludvig, Erik, Widing) och missräkningen med Rasmus, Matt och till viss del även Sjöa pga den långa frånvaron. Att klaga på värvningen av Thomas är att vara efterklok, det var på papperet den tyngst meriterade värvningen under de här 4 åren i SHL - en Kanadensisk OS-forward och rightare i sina bästa år, med NHL-meriter, 20-25 mål i AHL/säs.

Det hade varit fritt fall utan brödernas driv och nysatsning. Förlängningarna på senare tid är ett trendbrott jämfört med tidigare år, spelarrekryteringarna likaså. Helt plötsligt har vi chans på spelare som Martinsson och Everberg. Kommer de nästa år samtidigt som man reparerar backsidan och skickar JW, Alen och co åt helv så kan det bära hur långt som helst.
Mike
Admin

Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör dec 08 2018, 13:32

Henrik skrev:
* Liss, passar jag på.
Va?! Kom igen nu, du har ju grejer
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör dec 08 2018, 13:41

Mike skrev:Titanus - Kan din besvikelse och frustration grunda sig i att du så hårt tror på SM-Guld? Det är inte ett realistiskt mål i år efter den starten och spelarturbulensen som varit, där vi fått klara oss utan två toppcentrar (Sjögren, Matt), den tilltänkte toppbacken (Rasmus) och målskytten (Thomas). Sänk förväntningarna något och du kommer se sundare på situationen. Som flera redan påpekat tar det tid att gå från att vara ett bottenlag med fiaskosäsonger till att bli en SM-utmanare. Första steget borde vara att stabilisera sig i mitten av tabellen samtidigt som ekonomin växer och jobba därifrån.

Du ska vara tacksam för att du inte lever med den här kvalångesten som jag bär på. Var glad för att du fokuserar på topplagen istället för på Timrå, Mora och Örebro. Jag är fortfarande traumatiserad efter alla helvetesår och det kommer ta tid innan jag vågar blicka uppåt.

Det mest anmärkningsvärda i allt detta är din misstro gentemot bröderna. De har absolut gjort misstag, framförallt med backbygget, de svaga breddvärvningarna (Jäger, Ludvig, Erik, Widing) och missräkningen med Rasmus, Matt och till viss del även Sjöa pga den långa frånvaron. Att klaga på värvningen av Thomas är att vara efterklok, det var på papperet den tyngst meriterade värvningen under de här 4 åren i SHL - en Kanadensisk OS-forward och rightare i sina bästa år, med NHL-meriter, 20-25 mål i AHL/säs.

Det hade varit fritt fall utan brödernas driv och nysatsning. Förlängningarna på senare tid är ett trendbrott jämfört med tidigare år, spelarrekryteringarna likaså. Helt plötsligt har vi chans på spelare som Martinsson och Everberg. Kommer de nästa år samtidigt som man reparerar backsidan och skickar JW, Alen och co åt helv så kan det bära hur långt som helst.
Väl skrivet Mike! Och det ger mig ytterligare några reflektioner.
* Ett lag som DIF eller FBK, med traditioner och vetskap om vad som krävs för att ta SM-guld, kan möjligen ha en "bottendipp" en enskild säsong och sedan studsa tillbaka ända upp i topp igen. Men det är orimligt att ett traditionsenligt lindansargäng och bottenlag som RBK rätt vad det är ska ta göra ett stort djävla grodhopp på en säsong. Inget är omöjlig när det är så här jämnt och ingen sticker ut riktigt, men det vore ändå "Åshöjden BK-nivå".
* Precis. Glädjas med den utveckling som finns är bättre än att gräva ner sig i fel och problem. Men vi ÄR helt naturligt känsliga för kvalångest. Därför vore det skönt om vi tydligt kan mota den idag också med viss effektivitet och resultat. Vi behöver en seger idag. Annars börjar så rädslan för ett "Örebro/HV-syndrom/att inte få in pucken" (som de nu tar sig ur) smyga sig på. Personligen är jag dock övertygad om att detta lag ganska bekvämt åtminstone kommer att hålla Timrå och Mora på behörigt avstånd oavsett hur det går idag. Svackor kommer och går. Tycker iofs inte vi har en direkt form/spelmässig svacka. Men absolut en resultatmässig. Hoppas vi inte förlänger den idag.
* Misstron mot Abbotts. Inget att tillägga.

Dags för mig som har en bit att dra mig mot ladan!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör dec 08 2018, 13:44

eleganten skrev:
Tar det som en komplimang. Jag lägger mig i det mesta, mycket o länge. Men någon liten grej kan ni faktiskt få ha för er själva. Bara temporärt förståss! Ha ha.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör dec 08 2018, 14:13

Henrik skrev:
eleganten skrev:
Tar det som en komplimang. Jag lägger mig i det mesta, mycket o länge. Men någon liten grej kan ni faktiskt få ha för er själva. Bara temporärt förståss! Ha ha.
Haha ja gör det. Allt skriveri här på forumet är positivt i mina ögon, vad fan skulle jag annars göra med all min energi som är riktad mot rögle. Det var faktiskt ingen gliring med glimten i ögat, även om jag kan förstå att man kan tro det. Personligen är det mest Liss och Bengtsson jag brottas med vad jag ska tycka om. Mycket mer komplicerat än typ.. Alen, JW, Curran, Bertov.
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör dec 08 2018, 14:45

Jag återkommer med ett längre inlägg men en sak förstår jag inte.
Farang med flera skriver att marknaden är sval, det finns inte spelare, det är bara bortkastade pengar...
FINE!
Jag kan köpa det.
MEN.
Jag har tjatat i över 1 år om att backsidan är för tunn, det kom liksom inte som en blixt ifrån klar himmel, media såg det. Expertisen såg det, fansen såg det. Då väljer plötsligt Chris att förlänga med JW,Behålla Bibic och i övrigt bara plocka hit Curran och Bertov. Så nu sitter man där med en Curran som har spelat tre kvart per match och en backsida som är fruktansvärt tunn. Det är liksom inte nu plötsligt vi blev tunna på backfronten. Jag förstår mdet att det nu är nästan omöjligt hitta bra spelare på en marknad som är ganska sval. Men det har varit 364 andra dagar då backsidan varit lika sval. Det är då man borde agerat. Men den delen förbiser ni i denna diskussion utan ni pratar bara om nuet. Angående bröderna återigen, Cam behöver man inte blanda in i det här. Även om dom är tvillingar är det två olika personer med två olika arbetsområden. Cam har gjort det efter förutsättningarna bra.

Det som dock också är grejen är att exakt allt har ni förstående och hyllningar till. Om Chris nu hade gjort sig av med Schira och Zaar på dagen hade det också varit okej för att dom är ju bröderna Abbot. Ingen kritik yttras och det är det som också är lite märkligt. Oavsett om vi torskar 3-4 raka matcher så greppar man efter halmstrån och pratar om respektfulla insatser och den här långsiktiga strategin. Man måste ju för fan kunna ifrågasätta och rentav såga längs fotknölarna om någonting inte fungerar????

Jag har exempelvis varit lyrisk mot Bristedt och kallat honom för bästa värvningen i hela SHL (Det är ganska bra feedback till Chris va?) Och jag har sagt att Zaar kommer vinna poängligan i laget (bra även det va?) men då måste man väl kunna säga att laget i nuläget är fiaskoartat tunt och det beror bara på Chris, så enkelt är det.

Eleganten ditt dilemma med Bengtsson och Liss - Den sistnämnda har ju faktiskt visat att han kan leverera i SHL. Senast förra matchen mot MIF där han var bra. Bengtsson har efter en halv säsong i SHL i år inte visat någonting. Visst blixtrat till någonting då och då men absolut ingenting som jag höjer ögonbrynen åt.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 18 av 24 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 24  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen