181101 Rögle - Växjö

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Sv: 181101 Rögle - Växjö

Inlägg av Henrik i tor nov 01 2018, 20:33

eleganten skrev:Alltså... nu är det upp till bevis. Vi måste hålla tätt detta BP och gå till paus med 4-2, då vinner vi matchen. 4-3 nu så tror jag det klappar ihop i tredje
Visst, viktigt att vi höll undan till paus. Men om och när 4-3 kommer så är jag inte rädd att vi klappar ihop som förr. Vi gjorde det inte vid LHCs kvitteringar, inte heller idag efter 3-2. I stället tog vi tillbaka lite av initiativet, visserligen med Växjös hjälp. Inga mesiga mentala tendenser i det läget på sistone. Så viktigt att hålla intensiteten uppe, ta oss till anfallszon och försöka göra mål precis som tidigare, men utan att ta onödiga risker, tappa puck och gå bort sig. Mao hålla sig till gameplan som den var vid 0-0, men supernoga o rejält. Det värsta är om vi blir passiva. Då käkar de upp oss i ett nafs.

Henrik

Antal inlägg : 428
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Oi! i tor nov 01 2018, 20:50

kom igen Rögle

Oi!

Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tor nov 01 2018, 20:51

Bengtsson är INTE bra just nu.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 174
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tor nov 01 2018, 20:53

Bibic jävla sopa slå inte icing där du är inte stressad. Ta in en junior istället
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor nov 01 2018, 20:55

Curran är min favorit! Go tackling!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tor nov 01 2018, 20:55

Henrik skrev:Curran är min favorit! Go tackling!
Ja go... men är de inte knä? avstängning?
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor nov 01 2018, 20:58

Jag har inte varit nervös en sekund ännu i tredje. Mål i PP nu så är det klart.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor nov 01 2018, 20:58

eleganten skrev:
Inte ens nära.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tor nov 01 2018, 21:01

Henrik skrev:
eleganten skrev:
Inte ens nära.
Hoppas verkligen det. Han är bäste back på plan de två senaste matcherna.
Curran -> Schira -> Bertov.
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor nov 01 2018, 21:02

Kassaskåpssäkert!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tor nov 01 2018, 21:02

JAAAA NU ÄR DET KLART !
otroligt jävla skönt. bästa matchen för i år så här långt
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Oi! i tor nov 01 2018, 21:04

If it hadn't been for Cotton-Eye Joe ....

Oi!

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor nov 01 2018, 21:04

eleganten skrev:
Henrik skrev:
eleganten skrev:
Inte ens nära.
Hoppas verkligen det. Han är bäste back på plan de två senaste matcherna.
Curran -> Schira -> Bertov.
Alltså, kanske nån dum djävel som vill anmäla det i efterhand eftersom man också tar hänsyn till konsekvenser. Om det gör ont är helt oväsentligt tycker jag. Ortega försöker finta bort Curran och lyckas nästan. Då kan man inte straffa Curran för att han läser finten, hänger med och sätter stopp. Isf fattar jag inget. Att det blir en olycklig halvträff är sådant som sker i den farten.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor nov 01 2018, 21:20

Fy fan va roligt!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Oi! i tor nov 01 2018, 21:22

riktigt bra!!!

Oi!

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tor nov 01 2018, 21:27

Det här trodde inte jag. Varken poängen eller sättet man tog dem på. Visserligen är Växjö inte samma lag som förra året men jag är ändå imponerad. Många delar av kvällens match är säsongsbästa. Det var såhär jag trodde man skulle komma ut i säsongsstarten, kanske inte mot topplagen men mot många andra.

Det finns däremot fortfarande en del problem. Bibic kan inte vara på isen mer, han är direkt skadlig. JW också även om han inte utmärker sig supernegativt just ikväll. Dessa två måste sluta spela och man måste ha in minst en ny som kan gå in på 6 backar. Bengtsson är inte bra heller, han måste ta rygg på övriga och lyfta nu. Tycker Erik Andersson var bättre än Bengtsson ikväll som ett exempel.

Nu till det positiva. Det är riktigt skönt att ha en förstakedja att lita på. Zaar-Brithén-Bristedt känns gjuten. Det var längesen! Höglander är tillbaka! Nu visar han samma intensitet och spelglädje som på försäsongen. Brithén är fantastisk, landslagsklass. Otroligt skönt att Curran överaskar positivt, älskar sättet han spelar på just nu. Han ÄR inte snabb men han har anpassat sig till farten. Han spelar med så mycket pondus. Ahnelöv hinner inte med vid 3-1 och får ta på sig det men annars är han stabil och säker. En klippa.

Tycker dock man borde variera PP lite. Det är väldigt svårt att göra mål på det sättet med långa sidledspass och direktskott. Kolla på reprisen på Brithéns mål, han är nästan nere vid förlängda mållinjen. Kasta in backskott emellanåt.
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor nov 01 2018, 21:56

Känns dumt att klaga när så många gör en briljant insats men alltså Bibic?
Vad bidrar han med?
Ställer till det för oss byte efter byte match efter match.
När fan är det måttet rågat?

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 364

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor nov 01 2018, 22:29

Som sagt, viktigt att glädjas i detta läge även för oss. Mycket fortsätter att gå åt rätt håll i en positiv trend sett över flera matcher. Att enskilda har dippar eller inte alltid är lika otroliga från match till match får man ta.

Men det spelar naturligtvis ingen roll hur bra det går, JW och Alen är för dåliga iaf. Youds ska heller ej få förlängt, men slit på honom säsongen ut. Lite beroende på hur måste alla de bytas ut förr eller senare för att vi ska kunna bli ett topplag. Självklart måste också Sjöa in, ny center och sniper hittas.

När det väl skett har jag väldigt svårt att se vad Erik ska bidra med i längden. Ska man ha både Matson och Widing kvar så räcker det med sådana. Sandin är bättre och tar sig hela tiden. Övriga tycker jag är ok. Ha tålamod med Bengtsson (centeralternativ) och Ryfors (ytteralternativ) t.ex. Det kommer. Nisse sätter snart en massa kassar, bara han blir lite kyligare i avsluten. Vi får vara glada om vi får behålla honom två säsonger till. Bristedt är ju magisk med sin skridskoåkning och energi. Zaar så där lagom bra för att vi ska få ha honom kvar.

DIF borta känns som ultimata utmaningen just nu. Vinner vi även den kan väl Ted och Schira vara snälla och krita på på livstid. Hoppas bara att inte Chris känner alltför stor arbetsro. Och se för fan till att ta hand även om Jäger på bästa sätt. J20 allra minst, varför inte div 1? Vill man inte ha honom, varför i helvete då plocka hit honom på 3 år?

Förutom vad som är på väg in vill jag ha en prognos på Sjögren och en plan på Jäger NU!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i tor nov 01 2018, 22:31

Helt givet säsongsbästa! Många i laget som nog gör sin bästa match hittills. Tänk vad vi skulle kunna uträtta i längden med Sjögren in, en riktigt bra center till, en sniper som ersättare för Thomas och förhoppningsvis ytterligare en back. Då skulle vi kunna bli riktigt giftiga i längden...

Var på plats och såg Currans tackling. Kan inte tänka mig att det blir något. Det ser ut som om Ortega får någon form av vridning när han faller. Trist, men sånt som händer när farten är så hög.

roglesnack.se

Antal inlägg : 115

Användarens profil http://www.roglesnack.se

Inlägg av roglesnack.se i tor nov 01 2018, 22:37

Henrik skrev:Som sagt, viktigt att glädjas i detta läge även för oss. Mycket fortsätter att gå åt rätt håll i en positiv trend sett över flera matcher. Att enskilda har dippar eller inte alltid är lika otroliga från match till match får man ta.

Men det spelar naturligtvis ingen roll hur bra det går, JW och Alen är för dåliga iaf. Youds ska heller ej få förlängt, men slit på honom säsongen ut. Lite beroende på hur måste alla de bytas ut förr eller senare för att vi ska kunna bli ett topplag. Självklart måste också Sjöa in, ny center och sniper hittas.

När det väl skett har jag väldigt svårt att se vad Erik ska bidra med i längden. Ska man ha både Matson och Widing kvar så räcker det med sådana. Sandin är bättre och tar sig hela tiden. Övriga tycker jag är ok. Ha tålamod med Bengtsson (centeralternativ) och Ryfors (ytteralternativ) t.ex. Det kommer. Nisse sätter snart en massa kassar, bara han blir lite kyligare i avsluten. Vi får vara glada om vi får behålla honom två säsonger till. Bristedt är ju magisk med sin skridskoåkning och energi. Zaar så där lagom bra för att vi ska få ha honom kvar.

DIF borta känns som ultimata utmaningen just nu. Vinner vi även den kan väl Ted och Schira vara snälla och krita på på livstid. Hoppas bara att inte Chris känner alltför stor arbetsro. Och se för fan till att ta hand även om Jäger på bästa sätt. J20 allra minst, varför inte div 1? Vill man inte ha honom, varför i helvete då plocka hit honom på 3 år?

Förutom vad som är på väg in vill jag ha en prognos på Sjögren och en plan på Jäger NU!

Hörde idag av person med bra insyn i J 20 att Jäger var mer eller mindre outstanding mot Malmö igår. Anledningen att han inte får spela i A-laget är att han tydligen inte kan ta/följa en instruktion utan väljer att "freestyla" för mycket. Precis som Mathias Frohm. Det funkar dåligt på seniornivå, tyvärr. Och framför allt i ett bottenlag som är i desperat behov av struktur och tydliga linjer. Så Jäger får nog stå på tillväxt till dess att vi har tillräckligt med poängluft nedåt, så att vi har råd att experimentera lite mer.

roglesnack.se

Inlägg av Henrik i tor nov 01 2018, 23:03

roglesnack.se skrev:Helt givet säsongsbästa! Många i laget som nog gör sin bästa match hittills. Tänk vad vi skulle kunna uträtta i längden med Sjögren in, en riktigt bra center till, en sniper som ersättare för Thomas och förhoppningsvis ytterligare en back. Då skulle vi kunna bli riktigt giftiga i längden...

Var på plats och såg Currans tackling. Kan inte tänka mig att det blir något. Det ser ut som om Ortega får någon form av vridning när han faller. Trist, men sånt som händer när farten är så hög.
Ja skitkul!
Och tanken på de fyra utöver vad vi har är skön...Det ironiska är att läget är väldigt likt det vi hade från första början av Silly. De fyra tunga pjäser som behövde komma in då väntar vi fortfarande på. Och fallen Thomas och Matt lär oss att det fortfarande är lika noga, speciellt om tålamod är en dygd med Sjögren och man skiter i och ta in "Nisse". Men ännu svårare att hitta dessa pjäser nu varför vi kanske inte ska ha alltför stora förhoppningar.

Vi kan iaf glädja oss att Cam och grabbarna likväl gör i stort sett vad de kan av det material man har att tillgå för stunden.
Jag blir bara mer och mer glad i Curre o Ahnis! De kommer garanterat att slippa öknamnen "Kådden" och "Ahnus". Curran har spelsinne som få. Ahnelöv är stark och klok. De gör bara enstaka missar nu. Det gör alla. Sen kan man ju aldrig få nog. De får gärna bli snabbare och hetare ändå under säsongens gång.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i tor nov 01 2018, 23:31

Henrik skrev:Som sagt, viktigt att glädjas i detta läge även för oss. Mycket fortsätter att gå åt rätt håll i en positiv trend sett över flera matcher. Att enskilda har dippar eller inte alltid är lika otroliga från match till match får man ta.

Ett tillägg angående Jäger. Han räknas som överårig i J 20 och om jag fattat saken rätt så får han inte spela hela säsongen där då.

Någon här som kan vad som gäller för en överårig spelare?

Jägers problem är väl att han inte är tillräckligt bra för att en allsvensk klubb ska våga slå till heller. De får ju numera bara plocka två spelare från SHL och då blir de så klart mer kräsna och selektiva...

roglesnack.se

Inlägg av Henrik i fre nov 02 2018, 01:47

Har ingen uppfattning om Wännströms prestation idag, men det lilla jag sett av Jäger tidigare tycker jag varit lovande. Borde vara lika aktuell som Kevin och tycker det är konstigt att han inte går före Karl som extraforward åtminstone. Skulle gärna kastat in Jäger några byten istf tex Erik.

Jag tror Jäger är tillräckligt bra för många allsvenska lag. Men han ska ju passa in också, vara en spelartyp de är intresserade av just här och nu. HA-lagen är mer noggranna med de få lån de får ta in. Och på det viset har det absolut blivit tightare för de unga. Tråkigt för dem och utvecklingen av spelare i svensk hockey tycker jag.

Om man inte ändrat reglerna nyligen får J20 i varje match använda sig av två överåriga spelare. Så inget hindrar att man låter honom spela där. Annars borde väl något division 1-lag i trakten vara intresserade? Inte optimalt, men viktigast att han får spela öht.

Jägers problem är också Chris problem. Ludvig var enkel att "bli av med" till Modo pga hans personliga kontakt med Björn. Borde egentligen inte vara mycket svårare med Jäger. Och tar man hit honom som en av 16 på 3år, med låga initiala förväntningar, får man ju också ha viss beredskap åt honom. Annars blir både han och Rögle förlorare.

Fast strular Jäger till det för sig själv genom att bete sig som From får han ju också skylla sig själv. Och verkar trolig teori. Han har också gett ett litet intryck av talang lik Froms. Kanske kan skicka även Jäger på uppfostringsläger hos Björn? Skönt att Lucas verkar hålla sig inom ramarna nu. Nils är ödmjukheten själv! Tänk om alla valpar hade följt hans exempel.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av eleganten i fre nov 02 2018, 08:44

Henrik skrev:Har ingen uppfattning om Wännströms prestation idag, men det lilla jag sett av Jäger tidigare tycker jag varit lovande.
Wännström sticker inte ut direkt. Man lägger ju märkte till Jägers individuella prestationer direkt han spelar, precis som From och Åslin. Tyckte Wännström var ok i nån sargduell i offensiv zon, vägde inte superlätt mot Växjös backar. Gjorde inte bort sig med någon supertabbe heller. Gissar att han ligger rätt och spelar safe och lyder order.
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre nov 02 2018, 14:09

Grym match. Många bästa prestationer.

En grej stör mig. Jag tycker ahnelöv håller toppklass men tycker han är nonchalant vid 1-3. Han tar inte situationen på allvar från början å sen pang.

Jaja jag ska inte förstöra stämningen hehe.

Nu klättrar vi!

Tuborg

Antal inlägg : 185

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan