181030 Mora - Rögle

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Sv: 181030 Mora - Rögle

Inlägg av Henrik i tis okt 30 2018, 22:47

rad7 skrev:Sedan undrar jag, om det finns någon här inne på detta forumet som kan ge en rimlig förklaring eller motivering varför man tog in Erik Andersson. Jag kan för allt vad jag försöker inte se vad han är tänkt att tillföra detta laget som ingen annan kunnat tillföra (läs: Widing, Matson, Sandin, Sylwander, någon junior). Nämnda spelare håller jag dessutom högre spelmässigt än #38.
Håller med om att Liss skridskoåkning inte är bra. Men han har näsa för målet. Också just nu en av de få framåt med lite storlek, styrka och tyngd. Lite av mönsterbrytare i bästa fall. Han kan rimligtvis inte producera som förra säsongen då han kom in och fick in allt. Men kanske nåt mitt emellan då och nu? Då skulle han fylla sin funktion även om han åker stappligt.

Erik är mycket riktigt en helt onödig breddning. Bortsett från Sjöa, den centern vi saknar, Ted och Ryfors räcker det med Matson och Sandin som reserver. Speciellt som även Bengtsson kan användas som center. Man kan alltså ändå lugnt låna ut Jäger och Ludvig saknas heller ej som centeralternativ. Som ytter tillför Erik heller inget. Räcker alltså normalt med Matson och Sandin som bättre liknande som yttrar om de inte får agera centrar. Då är även Widing är tveksam, men gör i så fall Erik till ännu mer onödig "brunkarbredd". Ska man vara övertaliga är det billigare och kanske väl så bra med lovande juniorer.

Henrik

Antal inlägg : 428
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Oi! i tis okt 30 2018, 22:48

fint med tre poäng ikväll. Det behövdes verkligen. Var rädd att vi skulle halka helt i tabellen redan nu men som tur så vinner vi ju faktiskt mot lag som vi ska ha bakom oss.

Liss har en egen stil att spela hockey. Nu har inte pucken riktigt studsat hans väg och alla bara går och väntar på hans första hattrick och därefter rullar det på som när han klev in i grönvit dress. Undra om Liss är en hockeyonehitwonder. Jag kan förstå att han är bänkad. Vem ska han in för? Kan inte Olle spels center?

Hur gick det för Ryfors idag? Snygg styrning utav Bristedt. Tyckte mig se honom stå framför kassen när Jonsson snurrade runt och la in den på mål, som med tur letade sig igenom. Två överraskande mål i en och samma match. Äntligen. Det var det som gjorde att vi vann. Det har saknats i dem flesta matcherna.

Jag vill ha in en sniper och redig bra back. Vad är oddsen på det? Hur går de för vår scout i klubben?

Oi!

Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Oi! i tis okt 30 2018, 22:55

Ogilthorpe skrev:

Tycker man går för hårt åt Liss som sätter honom sist i kön gång på gång. Han är fan inte den sämsta forwarden där ute, men visst, det kanske är rätt medicin. Jag kan tänka mig att han brottas som fan med självförtroendet och tankar på vad fan som är annorlunda sedan förra säsongen. För han borde rimligtvis vara minst lika bra nu i alla fall, med sommarträning och heltidshockey.

Sjungs det för Liss i hallen? Det går säkert troll i skallen på honom.

Oi!

Antal inlägg : 67

Användarens profil

Inlägg av rad7 i tis okt 30 2018, 22:56

Liss förra säsongen: formtoppad, oscoutad, matchades högt upp i hierarkin med duglig center, matchades i PP, kom in i en period när laget va på uppgång och hade självförtroende, njöt av nyhetens behag, alla faktorer som kan påverka en spelares prestationer stod rätt i tiden för honom.

Liss denna säsongen: svag form, scoutad av motsåndarna, matchas lågt ner i hierarkin med sämre center, matchas inte i PP, befinner sig i en period med laget där både han själv och laget går trögt, nyhetens behag har lagt sig, alla faktorer som kan påverka en spelares prestationer är fel i tiden för honom.

Det är väldigt många element som måste klicka ihop med varandra för att de ska funka ute på isen.

Så lyder iallafall min teori kring fjolårsfenomenet Olle Liss.
rad7

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis okt 30 2018, 23:42

rad7 skrev:Liss förra säsongen: formtoppad, oscoutad, matchades högt upp i hierarkin med duglig center, matchades i PP, kom in i en period när laget va på uppgång och hade självförtroende, njöt av nyhetens behag, alla faktorer som kan påverka en spelares prestationer stod rätt i tiden för honom.

Liss denna säsongen: svag form, scoutad av motsåndarna, matchas lågt ner i hierarkin med sämre center, matchas inte i PP, befinner sig i en period med laget där både han själv och laget går trögt, nyhetens behag har lagt sig, alla faktorer som kan påverka en spelares prestationer är fel i tiden för honom.

Det är väldigt många element som måste klicka ihop med varandra för att de ska funka ute på isen.

Så lyder iallafall min teori kring fjolårsfenomenet Olle Liss.
Visst är det så! Ett tips är också att kolla på Hockeylabbet och just det avsnitt där man nämner Liss som exempel och tittar på skottsektorer och målstatistik. Liss måste ta sig in i slottet och in på mål oftare. Med avslut där blir det lättare att hitta nätmaskorna. Generellt har han redan visat att han är väldigt bra på att hitta luckorna. Och det jag gillar mest är att han inte tvekar som många andra utan drar direkt. Förra året hade han mycket flyt dessutom och kryddade med mål ur i stort sett omöjliga vinklar. Det kan tillsammans med vad du nämnde sägas tillhöra en överprestation som inte är rimlig att förvänta sig denna säsong.

Henrik

Antal inlägg : 428

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons okt 31 2018, 00:29

Helt sjukt att vi är 6-7:a i tabellen om vi skulle ta två raka vinster nu. Otroligt egentligen.

Pogge har höjt sig rejält. Precis som alla backar förutom de två onämnbara.

Elvenes bästa match. Brithen och Bristedt briljanta.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 363

Användarens profil

Inlägg av Ichor i ons okt 31 2018, 04:26

TitanusDenAndra skrev:Tycker nog alla får godkänt idag. Liss tveksamt. JW - behöver vi inte ens nämna. Hur mycket speltid fick ärkesopan idag?

Williamsson spelade 8:23.

Ichor

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i ons okt 31 2018, 06:22

Då spelade han minst 8:22 för mycket.

Bristedt är nog den bäste liraren vi haft sedan Arla.

Ted är det landslagsklass på.

Tur jag gav Curran 2-3 matcher till, för han är jag snart säker på växer ut till en riktig toppback.

Nej, Bibic lär ta inte många skär till när han inte ens fick spela mot MIK.

Liss är jag trött på. Ja, han är kass på grillorna men han kämpar inte tillräckligt. Inte tillräckligt förbannad när han spelar. Men visst sedan har han den där gubben i lådan spetsen som är ack så viktig i vissa lägen.

Tuborg

Antal inlägg : 185

Användarens profil

Inlägg av eleganten i ons okt 31 2018, 07:55

Tuborg skrev:
Tur jag gav Curran 2-3 matcher till, för han är jag snart säker på växer ut till en riktig toppback.
Tycker han kom snabbt in i det och har bra timing. Stänger ofta vägen med kroppen när han märker att farten inte räcker till. Tycker om Currans spelstil mer och mer och känner samma sak som dig. Skönt att i vi har en till värvning förutom Bristedt och Bertov som inte verkar tokfloppa.

Tuborg skrev:
Liss är jag trött på. Ja, han är kass på grillorna men han kämpar inte tillräckligt. Inte tillräckligt förbannad när han spelar. Men visst sedan har han den där gubben i lådan spetsen som är ack så viktig i vissa lägen.
Jag tror du sätter fingret på något centralt här. Ok, Liss gör inte mål i år det ser alla. Men vad han gjorde förra året var också att vara otroligt stark längs sargerna i offensiv zon. Han var i princip omöjlig att ta pucken från och snodde den väldigt ofta från motståndarnas backar. Det har man fan inte sett något av i år. Om han inte hittar målet måste han iaf kämpa och behålla puckinnehav i offensiv zon för att sätta upp lagkompisar.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 173
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i ons okt 31 2018, 08:23

eleganten skrev:
Tycker han kom snabbt in i det och har bra timing. Stänger ofta vägen med kroppen när han märker att farten inte räcker till. Tycker om Currans spelstil mer och mer och känner samma sak som dig. Skönt att i vi har en till värvning förutom Bristedt och Bertov som inte verkar tokfloppa.

Jag tror du sätter fingret på något centralt här. Ok, Liss gör inte mål i år det ser alla. Men vad han gjorde förra året var också att vara otroligt stark längs sargerna i offensiv zon. Han var i princip omöjlig att ta pucken från och snodde den väldigt ofta från motståndarnas backar. Det har man fan inte sett något av i år. Om han inte hittar målet måste han iaf kämpa och behålla puckinnehav i offensiv zon för att sätta upp lagkompisar.

Jag tycker att vi såg det spelet från Liss under försäsongen och delvis också i de första matcherna, men i takt med att poängutdelningen uteblivit har han tyvärr tappat det spelet också. Där menar jag att han faktiskt har något att tillföra, men det kräver ju också att han har medspelare som hjälper honom att få fast pucken i motståndarens zon. Tveksamt om han har det just nu, men det kan ju ändras när vi får in lite nya spelare och får andra kedjealternativ framöver.

roglesnack.se

Antal inlägg : 115

Användarens profil http://www.roglesnack.se

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen