181030 Mora - Rögle

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Sv: 181030 Mora - Rögle

Inlägg av eleganten i tis okt 30 2018, 20:22

Det ser ju rätt bra ut nu en period i andra. Det senaste PP var till och med rätt bra med ett par målchanser. Men vi har fortfarande förtvivlat svårt att göra mål, vi har så få målgörare. Vi borde haft 1-3 eller 1-4 nu och stängt ner matchen. Nu blir det otroligt spännande i tredje och det finns ingen garanti för att man kommer ut med samma intensitet.

Herregud vad bra dessa är:

Bristedt
Brithén
Schira

Tyckte mig se små intentioner på att Lucas Elvenes är på gång med.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 173
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Tuborg i tis okt 30 2018, 20:26

Oavsett hur matchen slutar idag gör Elvenes sin bästa match för säsongen. Det säger kanske inte så mycket men idag gör han det bra.

Stabilt förutom när #27 är inne.

Tuborg

Antal inlägg : 185
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tis okt 30 2018, 20:28

Detta bör innebära att Bibic gjort sitt i Rögle?

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 363
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tis okt 30 2018, 20:29

eleganten skrev:Det ser ju rätt bra ut nu en period i andra. Det senaste PP var till och med rätt bra med ett par målchanser. Men vi har fortfarande förtvivlat svårt att göra mål, vi har så få målgörare. Vi borde haft 1-3 eller 1-4 nu och stängt ner matchen. Nu blir det otroligt spännande i tredje och det finns ingen garanti för att man kommer ut med samma intensitet.

Herregud vad bra dessa är:

Bristedt
Brithén
Schira

Tyckte mig se små intentioner på att Lucas Elvenes är på gång med.

Håller med på allt. Senaste PP var årets bästa, snabbt, bra passningar, inövade kombinationer. Lucas bättre idag, suverän blick för spelet och bättre passningar, inte så valpig idag. Slipper Thomas och bättre center, underlättar...

Ted - så bra. tänk hur det hade sett ut om vi hade våra TILLTÄNKTA 1/2-centrar, just sayin....

Tycker man kan lägga till Curran på den listan, skitbra offensivt och över hela banan.

Måltorkan är dock ett faktum. Borde vara avgjort. Fortsatt för slarvigt med bjudningar.

Det ska man bara inte förlora. Ska man kunna spela ut.
Ogilthorpe

Antal inlägg : 140
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tis okt 30 2018, 20:30

TitanusDenAndra skrev:Detta bör innebära att Bibic gjort sitt i Rögle?

Ja det skulle förvåna mig om han får så många fler skär.
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tis okt 30 2018, 20:33

eleganten skrev:Såg ni Bertovs förstapass där till Elvenes som fick friläge? Bra avslut med innan där han trampar in i banan. Bertov ska spela.

Helt klart. Allt annat är galet.
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tis okt 30 2018, 20:37

Henrik skrev: Köper Jonas prio fullt ut. Släpper vi inte in i BP idag så vinner vi!
Ingen kontroversiell uppfattning heller, ett givet tips! Tom Torgny vågade kräva förbättring där i senaste Rögle live.

Ja, en nobrainer som kostat oss sjukt många poäng. Framför allt BP. Skulle lagt ALL kraft på att få ordning på det. Håller man BP tätt så är man bra nog i fem mot fem mot lag som dessa. Hade velat se en extern defensiv kraft, varför inte en gammal spelare som var en fena på BP (och PP)?
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tis okt 30 2018, 20:39

Amnér utgått skadad efter incidenten med Liss. Vi får nog akta avstängning på Liss
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tis okt 30 2018, 20:43

Nepp. Vi kommer ut utan fart och pissar bort PP. Nu kan det gå hur som helst
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tis okt 30 2018, 20:45

Så. släpper till otroligt farlig målchans direkt och sen ett totalt onödigt BP som vi skaffar oss när vi står burskydd. Pinsamt. nu kommer tyvärr 2-2
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tis okt 30 2018, 20:52

Jag förstår inte varför de fortsätter spela JW. Gör dåliga saker varje byte. Synd att Youds inte kunde förvalta Höglanders soloaktion där. Såg riktigt farligt ut!
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Euroc76 i tis okt 30 2018, 21:07

Är Ryfors skadad?

Euroc76

Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 18-07-30

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tis okt 30 2018, 21:15

Onödigt passivt i tredje, men helt rättvist med tre poäng, borde stått 4-1 efter första.

Ted, Bristedt, Zaar, Curran, Schira, Elvenes, Bertov, Pogge plus. Bra även från Ahnelöv och Jonsson.

Ett PP såg vasst ut

MEN, det här räcker inte, det måste in en center, forward och framför allt en back till så tredjeparet blir stabilare.
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tis okt 30 2018, 21:16

JAAAAAAAAAA!

Jag tycker Mora är bättre sett över hela matchen men oerhört skönt med 3p och en turseger. Liss bänkad igen, nu till förmån för Wännström.
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tis okt 30 2018, 21:16

Mora fan inte bra, ska tilläggas. Måste vi ha bakom oss.
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i tis okt 30 2018, 21:23

Första bortasegern!

Såg inte lika bra ut som mot LHC men alla segrar räknas, nu har vi rejält häng i tabellen.

Bristedt är ju verkligen en värvning som kommer från left field och den ska ju Chris ha credd för. Tycker även att Lucas gjorde sin bästa match hittills.

Curran växer match för match, Widing sliter och gör nytta. Bra!

Bibic verkar vara borta för gott nu, in med en bra defensiv back så vi kan förpassa JW till läktaren för gott.

Seger hemma mot Läjkers och det börjar arta sig på riktigt

Flying Farang

Antal inlägg : 101
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tis okt 30 2018, 21:25

Flying Farang skrev:

Bibic verkar vara borta för gott nu, in med en bra defensiv back så vi kan förpassa JW till läktaren för gott.

Om man kan bänka Liss och ta in en junior så borde man verkligen kunna spela en junior som sjundeback.
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i tis okt 30 2018, 21:35

eleganten skrev:
Om man kan bänka Liss och ta in en junior så borde man verkligen kunna spela en junior som sjundeback.

Med tanke på att Liss avgjorde mot LHC senast så förefaller bänkningen av honom i denna matchen som mycket märklig, en målskytt som han ska man bygga förtroendet på inte sänka det genom att bänka honom matchen efter han äntligen gjort mål.

Mycket märkligt beslut av Cam.

Flying Farang

Antal inlägg : 101
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av GrönVit4life i tis okt 30 2018, 22:07

Grymt skönt med seger! Följde live på ett flygplan med taskigt wi-fi så sjukt nervöst när rapporteringen laggar! Hur såg spelet ut idag?

GrönVit4life

Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 18-10-14

Användarens profil

Inlägg av rad7 i tis okt 30 2018, 22:26

Spelmässigt idag va inget för den med hjärtproblem. Såg riktigt svajigt och nervöst ut i slutet när första bortatrean skulle säkras. Vill minnas att det såg lika svajigt ut när segrar skulle säkras i början av Abbotts intåg förra säsongen, men ryckte sedan upp sig när man fått lite rutin på att vinna. Hoppas på liknande scenario nu, för tredje perioden va inte bra.

Känner mig väldigt kluven kring Liss. Hans skridskoåkning måste va sämst i SHL. Men han har ett bra skott lite näsa får mål. På sikt tror jag dock inte de är något att satsa på, just på grund av hans skridskoåkning då SHL är en väldigt snabb liga som ställer höga krav på skridskoåkningen samt hans ojämnhet.
rad7

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av rad7 i tis okt 30 2018, 22:31

Sedan undrar jag, om det finns någon här inne på detta forumet som kan ge en rimlig förklaring eller motivering varför man tog in Erik Andersson. Jag kan för allt vad jag försöker inte se vad han är tänkt att tillföra detta laget som ingen annan kunnat tillföra (läs: Widing, Matson, Sandin, Sylwander, någon junior). Nämnda spelare håller jag dessutom högre spelmässigt än #38.
rad7

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tis okt 30 2018, 22:31

Tycker nog alla får godkänt idag. Liss tveksamt. JW - behöver vi inte ens nämna. Hur mycket speltid fick ärkesopan idag?

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis okt 30 2018, 22:31

[quote="Flying Farang"]
eleganten skrev:

Med tanke på att Liss avgjorde mot LHC senast så förefaller bänkningen av honom i denna matchen som mycket märklig, en målskytt som han ska man bygga förtroendet på inte sänka det genom att bänka honom matchen efter han äntligen gjort mål.

Mycket märkligt beslut av Cam.[/quote
Ja nästan lite Eldebrink-varning på den matchningen/psykologin. Fast heller ej helt obegripligt att han väljer Liss om han vill lufta Kevin. Liss var kiss förra matchen förutom målpeten. Och han var väl knappast fantastisk idag heller. Någon måste man ju välja. Men jag hade hellre bänkat Erik.

Fan att han inte kan låta JW sitta, det är hjärtat i halsgropen varje gång. Eller ännu hellre, skicka honom och Alen, ta in en junis som sjunde och värva åtminstone typ en Bertov till. Testa någon som det finns hopp om året ut. Om man nu inte vill chansa eller slänga massa pengar på en spets. Det mest tragiska är inte att vi saknar "Nisse". Det är att JW o Alen står ivägen för framtiden.

Mer färska lagbyggestankar på: http://roglesnack.se/ett-mer-fullstandigt-lagbygge-kravs-i-langden/

Henrik

Antal inlägg : 428
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tis okt 30 2018, 22:32

rad7 skrev:Sedan undrar jag, om det finns någon här inne på detta forumet som kan ge en rimlig förklaring eller motivering varför man tog in Erik Andersson. Jag kan för allt vad jag försöker inte se vad han är tänkt att tillföra detta laget som ingen annan kunnat tillföra (läs: Widing, Matson, Sandin, Sylwander, någon junior). Nämnda spelare håller jag dessutom högre spelmässigt än #38.

Lite samma svar som varför man tog in en skadad Anderson, eller en Thomas som underlevererade. En dålig Jäger. Förlängde JW.
Chris har en för stor kavaj på sig.
Han kan inte sportchefsrollen helt enkelt.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tis okt 30 2018, 22:33

GrönVit4life skrev:Grymt skönt med seger! Följde live på ett flygplan med taskigt wi-fi så sjukt nervöst när rapporteringen laggar! Hur såg spelet ut idag?

Gick i vågor. Stundtals bra, stundtals mindre bra. Pogge och dåligt målskytte från Mora (sämre än oss) räddade oss några gånger, men vi brände också en jävla massa chanser på egen hand. Tycker vi borde avgjort i andra.

Är mest rädd för att Abbots ska tro att stormen är över och att det funkar "fint" med det vi har. Det gör det inte. Det måste in bra förvärv och det snabbt.

Tycker man går för hårt åt Liss som sätter honom sist i kön gång på gång. Han är fan inte den sämsta forwarden där ute, men visst, det kanske är rätt medicin. Jag kan tänka mig att han brottas som fan med självförtroendet och tankar på vad fan som är annorlunda sedan förra säsongen. För han borde rimligtvis vara minst lika bra nu i alla fall, med sommarträning och heltidshockey.
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen