181025 Färjestad - Rögle

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Sv: 181025 Färjestad - Rögle

Inlägg av Dipa i tor okt 25 2018, 21:11

Rögle är bättre än Örebro och Timrå, det är lagen vi måste ha bakom oss som spelet är nu. Då slipper vi kval. Eller så siktar vi på kval, vilket i alla fall ger lite extra cash i kassan.
Färjestad har vi i dagsläget ingen chans mot:-(

Tillskott av spets och självförtroende/ flow bland befintliga behövs nu....Inte sen.

Senast ändrad av Dipa den tor okt 25 2018, 21:13, ändrad totalt 1 gång

Dipa

Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Henrik i tor okt 25 2018, 21:13

Sitter här och skrattar åt mig själv som föredrog Alen framför Youds, ha ha...Inte lätt att välja klåpare, men påminn mig om jag inte kommer ihåg att Youds är minst kass av de tre.

Men det mesta risigt idag. Pogge bäste passningsläggare! Säger allt! Börja med att göra rätt saker utan puck i egen zon.

Ted-enheten fortsatt bra dock och Zaar nätar äntligen! Alltid nåt och det säger väl en del om centerns betydelse också.

Apropå centrar. Var inte Alexander Johansson bra idag? Men varför i hela friden skulle han vilja till Rögle?

Henrik

Antal inlägg : 428
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i tor okt 25 2018, 21:19

Det är inte att man förlorar som stör det är sättet.
Total hönsgård och slarv matchen igenom och alla kämpar inte tyvärr.

Vissa tror de är NHL spelare fast de är valpar och har en tändning som en kastrerad hankatt. Andra är endast sopor!

Tuborg

Antal inlägg : 185

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor okt 25 2018, 21:22

Dipa skrev:Rögle är bättre än Örebro och Timrå, det är lagen vi måste ha bakom oss som spelet är nu. Då slipper vi kval. Eller så siktar vi på kval, vilket i alla fall ger lite extra cash i kassan.
Färjestad har vi i dagsläget ingen chans mot:-(

Tillskott av spets och självförtroende/ flow bland befintliga behövs nu....Inte sen.
Rögle är inte bättre än Örebro med laget man matchar idag. Med Sjöa och centern? Kanske.. men knappt ens då eftersom vi har backar som bjuder på några mål varje match.
Mike
Admin

Antal inlägg : 471
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tor okt 25 2018, 21:30

Mike skrev:
Rögle är inte bättre än Örebro med laget man matchar idag. Med Sjöa och centern? Kanske.. men knappt ens då eftersom vi har backar som bjuder på några mål varje match.

Sammanfattar det helt klockrent. Utan tilltänkt första- och andracenter och en backsida som fått ögonen att blöda redan innan säsongen, som bjuder på än det ena än det andra värre misstaget. Då går det inte att tro på bättring och lyft från botten, får då är man inte bättre. När man från bänken då fortsätter matcha idiotiska backkombinationer, då blir det så här.

Naivt lagbygg när man räknat med två skadade kort på så viktiga platser och så dessa backar....
Ogilthorpe

Antal inlägg : 140
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor okt 25 2018, 21:33

Ogilthorpe skrev:Naivt lagbygge när man räknat med två skadade kort på så viktiga platser och så dessa backar...
Katastrof.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor okt 25 2018, 23:52

Mike skrev:
Ogilthorpe skrev:Naivt lagbygge när man räknat med två skadade kort på så viktiga platser och så dessa backar...
Katastrof.
Indeed!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre okt 26 2018, 01:15

Både Cam och Chris var inne i omklädningsrummet efter matchen och gjorde bort sig mer än vad dom har gjort hittills. Ingen idé, ingen analys, ingen aning vad dom håller på med, skriker do the job, spelarna är förbannade, omklädningsrummet är tappat till 110%.

I egenskap utav betalande medlem i AIA, samröre med sponsorer och dessutom kopplingar (om än vaga) med Rögles styrelse så kommer jag hädanefter lobba för att Chris och Cam Abbot ska sparkas.
Chris är inkompetent. Han kan inte detta och erfarenhet kommer inte lära honom. Han landade Zaar och Sjöa som jag också hade landat. Enda värvningen han lyckades med var Bristedt. 1 värvning av 9 möjliga. Fullkomligt horribelt.

Vad det gäller Cam så misslyckas han med PP. Han lmissyckas med BP. Han misslyckas med att skapa ett lag. Han misslyckas med att få talangerna (Elvenes,Elvenes,Höglander,Sandin mfl) blomma ut, han visar på sinnessjuk vänsterblivenhet genom att PETA Bertov och låta Elitseriens nästsämsta back (efter JW) få chans på chans på chans fast han är URUSEL. Han misslyckas med att sköta kontakter med media, han misslyckas med spelidé och han misslyckas med en strategi och framtidsplan.
Det enda han säger är "we got to do the job"

Cam har inte gjort NÅGOT bra med detta Rögle och Eldebrink framstår som rena geniet.
Jag har inte riktigt alla aktörer på min sida än eftersom bröderna okunnig har 1.5 år på sina kontrakt och det kostar för mycket att sparka dom.

Men Chris och Cam kommer i ett första skede spela Rögle ner i Allsvenskan och sedermera cementera oss där. Nu räcker det. Vill man Rögle väl så MÅSTE 11 matcher vara bevis nog på att dom inte hör hemma här. Dom är för dåliga.

Fram tills dess så måste man skicka Bibic åt helvete, jävla odugling som skippar träningar för att hälsa på Almen (nåja, hade säkert gjort samma sak men ändå) presterar sämst på träningar och får ändå förtroende att kosta oss FYRA mål i röven.
JW tillåts ha -8 och spela PP och i tredje backpar.
Thomas får 2437 chanser utan att visa ett skit.
Gör sig ovän med båda bröderna Elvenes. Vårt heliga efternamn.
Fuckar upp båda spetsvärningarna.
Förstör Liss till den grad att han petas och är fullkomligt under isen.

Bröderna Abbot - Ni är som Henke Larsson. Ikoner i vår klubbs historia. Spelmässig.t
Som ledare är ni vandrande katastrofer och har gjort ert.

Med all respekt - avgå.

PS: Att skicka fram Murphy som "tror på" JW och Bibic och som har sett till att Rögle har det sämsta BP på 80 år till en presskonferens är en jävla parodi hahahaha https://www.roglebk.se/artikel/8hqcajnp1-3k501/presskonferens-efter-farjestad-rogle Kolla på det här. Vad fan är det för jävla muppar vi har låtit ta över klubben. Jag är fullkomligt rasande efter att ha sett matchen,läst intervjuerna och kollat på presskonferensen. Jag är skogstokig.

PS2: Hoppas att vi förlorar kommande 10 matcherna så att bröderna sparkas. Sen får vi stå deras lön helt enkelt, vi har pengarna.

PS3: Humor att Abbot skriker i slutet på 2:a till spelarna "Play hockey you pussies" Vad ska dom playa? Du har inte lärt dom ett jävla skit.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 363
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i fre okt 26 2018, 06:03

Håller inte med dig Titanen, Abbotts ska inte sparkas för jag vill inte stå där med en trött "Janne Karlsson" lösning igen som likförbannat tar oss ner till HA.

Men det behöver förstärkas i båset och både Cam och Chris måste svälja förtreten och erkänna att de misslyckats båda två.

Cam måste få in en mentor/assisterande tränare i båset oc samtidigt skicka Murphy och Hansson. En kille som Cam respekterar och ser upp till, kanske någon han haft i Luleås organisation eller liknande som kommer in med rutin och erfarenhet. Björklövens Fagerwall får kanske snart sparken?

Chris måste också inse att laget är felbyggt och att förlänga med JW och inte klippa med Alen var ett gigantiskt felbeslut. Laget saknar många av de karaktärer man bygger ett lag av, man kan inte bygga ett lag med 15 snabbskrinnaren som jobbar sliter och bökar. Det behövs lite andra komponenter också.

Att skriva kontrakt sent med Matt och inte kräva att han bodde i Helsingör för att runda skattereglerna är också en gigantisk miss, då hade han förmodligen gått sönder redan under försäsongen och vi hade kunnat ersätta honom då.

Nu verkar det ju som om Thuresson och gänget har stramat åt Chris tyglar ordentligt och nu gäller det att de går in och hjälper till att styra upp röran - det handlar inte om slutspl längre, det handlar om att undvika kval!

Flying Farang

Antal inlägg : 101
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Citizen i fre okt 26 2018, 07:47

”det handlar om att undvika kval!”
Karbonpapper på valfri shl-säsong hos Rögle.
Citizen

Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Higuita i fre okt 26 2018, 08:11

Kanske även dags att Thuresson, i roll av VD gör ett uttalande om vad som egentligen pågår. Något är ju så fundamentalt fel...och har Cam tappat omklädningsrummet så är det ju nog dags för en förändring där.

Higuita

Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 18-10-25

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre okt 26 2018, 08:48

Väck med kärringspelarna!!

Mentalt efterblivna spelare som inte tål en utskällning och är inte proffsiga nog. Väck väck väck!!!

Det blir likadant med nästa tränare. En fis på tvären och det är tränarens fel buu buuu snyft snyft. SOPSPELARE!!

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Citizen i fre okt 26 2018, 08:56

Denna ledarstil funkar nog klockrent när det går bra för laget. Förra året när man var nere i skiten törstade man efter lösningar och att det krävdes nog två abbotts. Jag undrade redan då.. hur ska det gå med management by fear när det går emot. Nog väldigt lätt att det slår bakut. Lite av det ser vi nog nu. Det är tydligt att laget inte spelar som ett lag så fort det går emot. Ett baklängesmål får hela skutan att kantra.
Citizen

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre okt 26 2018, 09:02

De flesta spelarna hade Eldebrink och där var det inte management by fear. Hur många fler tränare behöver sopspelarna?

Det största felet är Chris då han inte såg hur många usla spelare som inte skulle få förlängt.

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre okt 26 2018, 10:45

Jag hoppas jag får sitta där sen på våren och bröderna motbevisade mig. Då får jag be om ursäkt och hylla dom, är inte för stolt för det. Verkligen inte.

Men det stora problemet är att Cam och Murphy/Hansson inte vet vad som är fel.

*Boxplay. Hur i helvete kan du ha en boxplaystatistik på cirka 50% i hela 11 matcher utan att kuna räta ut problemen? Hur kan du missa att vi suger i boxplay? Hur är det möjligt?

*Vad är felet? Cam tycks inte veta vad som är problemet. Han testar skicka iväg spelare (Elv,jäg,anderson), han testar att bänka spelare (Liss,Elvenes) han testar att slänga om formationerna, han testar att byta spelsystem, han testar allt. Det är fullt förståerligt att han gör det. Jag hade också gjort det i läget. Problemet är att Cam inte vet vad som är fel. Hans analyser är bristfälliga och dessvärre okunniga. Då är det svårt att förändra läget om du inte vet vad som är fel.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 363
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre okt 26 2018, 11:43

Min fråga är oxå, varför i #¤%%¤##%¤% lyckas alla Rögle tränare/sportchef med detta konststycke?

Gunnar Persson, Tangnes, Bogren, Eldebrink och nu Abbotts. Och detta är endast ett urval.

Men det är alltid likadant. Man överskattar materialet å det grövsta och laget är alltid felbalanserat. Och sedan är det för sent.

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre okt 26 2018, 13:48

Citizen skrev:Denna ledarstil funkar nog klockrent när det går bra för laget. Förra året när man var nere i skiten törstade man efter lösningar och att det krävdes nog två abbotts. Jag undrade redan då.. hur ska det gå med management by fear när det går emot. Nog väldigt lätt att det slår bakut. Lite av det ser vi nog nu. Det är tydligt att laget inte spelar som ett lag så fort det går emot. Ett baklängesmål får hela skutan att kantra.
Nja, den funkade snarare perfekt i ett liknande läge för att väcka laget. Lite svårare att skrämma liv i dem nu när de själva är en del av problemet.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre okt 26 2018, 14:33

Tuborg skrev:Min fråga är oxå, varför i #¤%%¤##%¤% lyckas alla Rögle tränare/sportchef med detta konststycke?

Gunnar Persson, Tangnes, Bogren, Eldebrink och nu Abbotts. Och detta är endast ett urval.

Men det är alltid likadant. Man överskattar materialet å det grövsta och laget är alltid felbalanserat. Och sedan är det för sent.

Min gissning är att du är grundproblemet i lindansarkulturen på spåren där. Verkar som man tillsätter en sportchef och tränare, ger dem fria händer, dvs utelämnar dem till sig själva, baserat enbart på förtroende och någon slags bisarr auktoritetstro till tidigare framgångsrika i sporten, med för svaga ramar, strukturer, kontrollmekanismer, hjälp, utbildning, absolut ingen plan-B om det går trögt osv. Bara in med dem och de fluffiga förväntningarna och håll tummarna. Ideligen blir det "upp som en sol...och total förvåning och beredskap när de trillar ner som en pannkaka, kraschar brutalt i vår pöbel och får gå utarbetade med svansen mellan benen...Klart att det någonstans är ett djävla riskprojekt att försöka göra något man aldrig lyckats med tidigare, i svintuff konkurrens på brutala marknader. Men någonstans glömmer alltid RBK att gardera sig eller ta sig an uppgiften med ödmjukhet.

Styrelse, VD måste ta på sig ansvar för att inte ha varit tydliga nog med vad man förväntar sig av Chris. Chris har bäddat för dåligt för tränarna och de verkar idag stå alldeles för utelämnade. De lyckas inte få spelarna att prestera. Och spelarna har inte lyckats.

Utåt sett kan jag tycka att ett kollektivt ansvar kan vara på sin plats. Styrelsen kan typ gå ut och bedyra fullt förtroende för sina anställda, att man inte ger sig, vill fortfarande på samma håll, men att man nu får acceptera att det tar tid att rätta till saker och få hjulen åt rätt håll. Thuresson är dock ombedd att vidta åtgärder kring organisationen i sin helhet.

Thuresson i sin tur kan ta på sig stort ansvar. Tala om ungefär samma. Och tydligt presentera åtgärder för att stötta sportchef och tränare, typ accentuera deras roller kopplat till ökat stöd och kontroll inte minst av honom själv. Tyvärr innebär det också att vissa personförändringar måste göras. Typ: "Cam är fortsatt huvudtränare och får själv som specifik uppgift att lösa anfallsspelet. Chris får hjälpa till och ansvara för PP. En rutinerad tränare kommer in och styr upp defensiven och boxplay. Vi tackar för Hanssons och Corys tjänster."

Vidare typ: "Chris har i samråd med mig och huvudtränarna nu lagt fokus på att göra vissa förändringar i truppen som vi tyvärr också finner nödvändiga att göra nu. Utöver de förändringar som skett nyligen, att Ludvig får fortsätta i Modo och Jäger lånas ut till IKO så vill vi omgående tacka Jesper Williamsson, Alen Bibic och Ben Youds samt Christian Thomas, Daniel Widing, Erik Andersson för deras insatser i klubben. Vi avser att ersätta så bra vi kan, så snabbt vi kan. På kort sikt kan det bli fråga om att ett flertal spelare från J20 hjälper till. Men syftet är så klart att göra oss mer konkurrenskraftiga på sikt. Och vi utesluter så klart inte att fler sådana åtgärder kan behöva göras under säsongen. Truppen lever alltid och allt kan i princip ske. Så fungerar branschen, på gott och ont...

...Vidare ber vi nu om arbetsro och förståelse för att spelare, tränare och ledare behöver fokusera på att sätta sitt gemensamma arbete. Vår förhoppning är vi nu varit tydliga med att våra ambitioner att på sikt etablera och till och med nå toppen i SHL ligger fast. Vi hoppas att vi med denna information uppfattas som ärliga, trovärdiga och transparenta."

Jag återkommer med några tillägg senare. Ha en förträfflig helg!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Citizen i fre okt 26 2018, 15:01

Henrik skrev:Nja, den funkade snarare perfekt i ett liknande läge för att väcka laget. Lite svårare att skrämma liv i dem nu när de själva är en del av problemet.
Precis det jag menar:)
Citizen

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre okt 26 2018, 20:11

Det går inte att att ha en förträfflig helg som Rögle supporter! Man är precis lika förbannad varenda förbannade dag, helg, veckoslut.

Snälla ge mig vinster så jag kan bli en normal människa och ha en sund hälsa tack!!

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i fre okt 26 2018, 23:09

Tuborg skrev:Det går inte att att ha en förträfflig helg som Rögle supporter! Man är precis lika förbannad varenda förbannade dag, helg, veckoslut.

Snälla ge mig vinster så jag kan bli en normal människa och ha en sund hälsa tack!!

Hahaha, klockrent! Fan, man har bu inte varit normal och sund på flera år...
Ogilthorpe

Antal inlägg : 140
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre okt 26 2018, 23:19

Jag var förbannad inledningsvis men har blivit likgiltig på sistonde, inte för att jag bryr mig mindre utan för att jag har köpt fiaskot och sänkt förväntningarna. Känner mig trots allt relativt lugn med Abbottarna, det finns gott om tid och flis att reparera misstagen. Hade panik förra säsongen med Masken och Eldebrink och trodde på värsta tänkbara scenario.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre okt 26 2018, 23:53

Aha du är i det stadiet käre Mike. Jag har oxå varit i det stadiet och jag om några matcher vart det slutar.

Jag är så matt så det är helt otroligt (istället för fet)

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör okt 27 2018, 00:06

Ta det lugnt och andas, vi kan inte påverka något ändå. Sänk förväntningarna och bli positivt överraskad så småningom när det reder ut sig. Gör som jag och lägg energin och hoppet på förändringar i staben och truppen istället för spelet och matcherna. Jag kunde inte motivera mig till att se matchen mot FBK eftersom jag inte tror på det, och i slutändan blir det bara självplågeri att kolla.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan