181018 Timrå - Rögle

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Sv: 181018 Timrå - Rögle

Inlägg av roglesnack.se i tis okt 16 2018, 20:50

Ogilthorpe skrev:Säsongens viktigaste. Proppen ur och seger eller fortsatt skit och tilltagen orkanstyrka. Timrå har gjort det jävligt bra men den här matchen får man spela som stor favorit.

Tror/hoppas LE spelar och visar hela registret - med rätt omgivning!

Ge oss en justering i backlinjen! In med Bertov, bänka JW och sätt Youds med Ahnelöv så han får lite stabilare omgivning.

Schira-Jonsson
Ahnelöv-Curran
Bertov-Youds
Bibic/JW

Så hade mina par sett ut.

roglesnack.se

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil http://www.roglesnack.se

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av roglesnack.se i tis okt 16 2018, 20:53

roglesnack.se skrev:

Schira-Jonsson
Ahnelöv-Curran
Bertov-Youds
Bibic/JW

Så hade mina par sett ut.

Spelar han JW-Youds i morgon igen, är det något som är allvarligt fel. Det går bara inte efter insatsen mot Luleå. JW:s agerande vid Olaussons 2-0 mål är hårresande. Han står två meter ifrån och låter Olausson styra in pucken helt ostörd. Ser man inte det som ledare? Hade jag varit tränare hade JW inte spelat ett byte till i den matchen.

roglesnack.se

Antal inlägg : 115

Användarens profil http://www.roglesnack.se

Inlägg av Ogilthorpe i tis okt 16 2018, 21:10

roglesnack.se skrev:

Spelar han JW-Youds i morgon igen, är det något som är allvarligt fel. Det går bara inte efter insatsen mot Luleå. JW:s agerande vid Olaussons 2-0 mål är hårresande. Han står två meter ifrån och låter Olausson styra in pucken helt ostörd. Ser man inte det som ledare? Hade jag varit tränare hade JW inte spelat ett byte till i den matchen.

Amen to that!

Det finns inget som försvarar en fortsatt matchning av det backparet. Man har fått hur många chanser som helst och man blir om möjligt bara bara sämre för var match. JW bör inte spela alls efter hans bedrövliga start och Youds har åtminstone något offensivt i sig, så i brist på annat.

Alen ska inte spela alls. Det riktigt syns att han inte vill längre och ligger det något i ryktet om skeppning så hade jag hellre mönstrat en juniorback istället för båda dessa två. Men med tanke på kaptensbindeln och att han är helig så lär JW spela...
Ogilthorpe

Antal inlägg : 140
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tis okt 16 2018, 21:46

Schira-Curran (hur kan ni ha Jonsson här, han är oduglig)
Ahnelöv-Bertov
Jonson-Youds

JW och Bibic får inte spela. Vi kör bara 6 backar.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 363
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tis okt 16 2018, 22:20

TitanusDenAndra skrev:Schira-Curran (hur kan ni ha Jonsson här, han är oduglig)
Ahnelöv-Bertov
Jonson-Youds

JW och Bibic får inte spela. Vi kör bara 6 backar.

Ska Jonsson spela så ska han spela med någon stabil och stabil är det minsta man kan säga om Youds just nu. Jag både tror och tycker att man ska fortsätta spela Curran/Schira och att Ahnelöv är bättre för Johnsson, med nuvarande backar. Youds/Jonsson känns nästan lika svagt som Youds/JW. I så fall hellre Bertov/Youds så man får lite defensiva skills där. Det enda som är givet är att Bertov ska spela - allt annat är bara märkligt.

Shit vad det hade gjort mkt med Sandin tillbaka...
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tis okt 16 2018, 22:39

VARFÖR PRESENTERAS INTE NYA AMERIKANSKA FORWARDEN?

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Citizen i ons okt 17 2018, 08:30

TitanusDenAndra skrev:VARFÖR PRESENTERAS INTE NYA AMERIKANSKA FORWARDEN?
Ja...dags att du levererar nu Titanen. :-)
Citizen

Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons okt 17 2018, 10:15

Håller med om att det är dags att börja matcha backarna på ett rimligt sätt. Kan tänka mig lite olika varianter, men röstar för:

Schira-Curran, Ahnelöv-Youds, Bertov-Jonsson + junior

Håll fast vid backpar 1 och hoppas att Curran blir snabbare efterhand.
Lite sista chansen för Youds. Få ut det bästa av offensiven och klara dig bättre defensivt med bästa tillgängliga hjälp och rutin.
Bertov är given på 6 och kan säkert ge både krydda åt paret samt stabilitet åt Jonsson.

Skicka åtminstone JW, helst även Alen så snart som möjligt. JW är så dålig att det nu i princip handlar om hur man undviker att ha honom på banan för att kunna undvika förlust. Alen har vi kanske inte blivit tillräckligt påminda om i år, även om håglösheten lyst igenom. Han är och förblir långsam, klumpig osv, och använder ej heller sin fördelaktiga fysik på ett förtjänstfullt sätt. Bidrar knappast. Men kanske skulle vilja hitta en ersättare till JW innan man fimpar Alen?

Henrik

Antal inlägg : 428

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons okt 17 2018, 11:42

Blir som vanligt intressant att se hur man formerar laget. Hoppas Linus kan ge en hint från en träningsrapport i podden i em, om det blir någon podd. Fast kör man inte en podd i detta läge kan man ju lika bra lägga ner. Ingen annan som sett någon träning?

Lucas lär ju spela. Är Sjögren mogen? Hur hanteras Thomas och Höglander? Vilka enheter vill man hålla intakta? Jag gissar att Cam mest hade Thomas i tankarna när han gjorde uttalandet: "Vissa spelare gör inte sitt bästa".

Förhoppningsvis är Sjögren mogen och då kanske det är läge för Lucas-Sjögren-Thomas? Och så hålla Zaar-Ted-Bristedt, Bengtsson-Ryfors-Liss, Widing-Sandin-Matson intakta, med Höglander som extra? Jag vill helst ha Höglander bland de 12 redan nu, men är osäker på var. Tror inte det är lönt att hoppas på att Cam rör "brunkarkedjan". Inte heller Teds formation. Kanske Ryfors eller Bengtsson får ge plats åt Höglander? Dvs Liss-Ryfors-Höglander eller Liss-Bengtsson-Höglander? Risken är å andra sidan stor att spelet fortsätter halta här och där. Höglander kommer att få sina chanser att med inhopp återigen slå sig in i laget. Och får Erik chansen igen om Sjöa ej är redo? Återstår framförallt att se vad Cam hittar på.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons okt 17 2018, 14:14

https://www.hd.se/2018-10-18/lucas-elvenes-efter-motet-med-abbott-jag-stannar?redirected=1
Det var ju skönt att den fnurran löstes iaf!

Sen spekulerar man i följande formationer baserat på träningen:
Thomas-Andersson-Lucas, Höglander-Ryfors-Bengtsson, Bristedt-Brithén-Zaar, Matson-Sandin-Widing. Extra: Liss, Sjögren, Ludvig, Jäger

Teds enhet intakt, väntat. Likaså "brunkarkedjan". Thomas och Lucas förväntade jag mig också i samma kedja. Hade hoppats på Sjögren som center där, men vi får hålla till godo med reserv-Erik så länge. Positiv överraskning att Höglander får plats. Svårt att säga om det är rätt att peta just Liss dock. Någon måste emellertid agera 13:e, utgår från att det blir Liss denna gång.

Backarna matchas lika obegripligt som förut, dvs Schira-Curran (rätt), Ahnelöv-Jonsson (kan vara ok, men som jag ser det långt ifrån optimalt), JW-Youds (helt galet). Obegripligt att Bertov står utanför. Alen gick av träningen men uppges vara ok.

I första hand skulle jag vilja att Youds bekänner färg, pröva han en gång för alla med bra partner, som låta Bertov känna sig trygg och given på sex, så ge denna backuppställning några omgångar:
Schira-Curran
Youds-Ahnelöv
Bertov-Jonsson
7:e: Alen eller junior.
JW ska bara bort snarast.

Om Youds inte håller, vilket man starkt kan misstänka, så gör hans sig möjligen som sjunde och PP2, men vi kan egentligen redan slå fast att han inte är trygg tillräckligt för tredje, så i det läget väljer jag:

Schira-Curran
Ahnelöv-Bertov
Alen-Jonsson
7:e: Youds eller junis
Och i det läget vill man ju fortfarande inte veta av JW, helst inte Alen heller (men får man inte in något annat får man pga risken för detta läge behålla honom ett tag till i brist på annat). I detta läge byter man såklart gärna ut även Youds.

Bara att hoppas att Bertov får chansen, att han och Jonsson växer och hålla tummarna för att Rasmus ansluter...

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons okt 17 2018, 14:45

Kan nog ligga en del i Nyströms resonemang:
https://www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/ingen-kulturkrock-utan-ett-omodernt-ledarskap/
Sannolikt är ledarskapet lite hårt, gnälligt, krävande, sas gammalmodigt. Det fungerar så länge det går bra, men är kanske inte riktigt rätt i motgång. Cam är riktigt farligt ute om han måste tala om att han bestämmer.
Visst kan också träningsintensiteten sätta sina spår. Men i princip bör alla fixa ett tufft pass per dag, sex dagar i veckan, ackompanjerat av en vilodag, utan att bli nerkörda/övertränade iaf. För det krävs mer träning, dålig sömn och kost. Däremot kanske de likväl överdriver lite i mängd, skapar träningsvärk och icke-optimal känsla inför match. Man kan misstänka att Abbotts dömer alla andra väldigt mycket efter sig själva och kör sina egna, väl beprövade träningsrecept. Men alla fungerar ju inte likadant.

Hoppas man är i färd med att kalibrera träningsmängd och kommunikation och lyckas fokusera på själva uppgiften, spelet som ska ge seger.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons okt 17 2018, 14:58

Liss petas och JW och Youds får fortsätta spela ihop. Hahahahha

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i ons okt 17 2018, 16:17

Detta är en ren MÅSTE match!!!

Tuborg

Antal inlägg : 185

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i ons okt 17 2018, 16:26

Är säker på att det vänder nu!

Lukas Elevens avgör. Hans attityd på träningarna tar han med sig till match och valpigheten vips borta!

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i ons okt 17 2018, 16:42

En jag hoppas täpper till käften på en är Thomas. STÅNGA MIG!! GÖR NÅNTING!!

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i ons okt 17 2018, 17:07

Tycker det ser välbalanserat ut framåt. Synd att Liss på nytt ställs utanför - visst han har inte glänst som förra säsongen, men det brukar åtminstone hända något när han är inne. Positivt ändå med Höglander, den kedjan känns lite pigg - så var skulle man i så fall sätta Liss? Kanske istället för Matson som känns blek för dagen?

JW/Youds får mig bara att gråta blod. Det är väl själve fan vilket cementerat förtroende den duon har. Kan spelar hur jävla illa som helst - som senast - men ändå få fortsatt förtroende. En forward gör ett misstag - bänkad direkt.

Ja, hoppas på både LE och CH i morgon, även om centern där känns minst sagt märklig. Borde Sandin vara ett bättre alternativ? Kan iofs hänga på att Sjöa är nära och att man vill spela in övriga formationer nu och sedan byta in honom i istället för Andersson?
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons okt 17 2018, 17:16

TitanusDenAndra skrev:Liss petas och JW och Youds får fortsätta spela ihop. Hahahahha
Obegripligt. Alla ser att det inte håller utom tränarna.

De borde rätta till några saker:

1. Bänka JW och ersätt med Bertov.
2. Fel att peta Liss.
3. Lucas och Thomas måste ha en bättre center mellan sig. Men jag misstänker att det är som ogil skriver att Sjöa ska in där så småningom.
Mike
Admin

Antal inlägg : 471
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons okt 17 2018, 18:11

Vill ni veta vad matchen slutar imorgon?

Mike - Du brukar också ha koll? Jag har nu ringt min källa och han säger att jänkaren är klar. Är det någonting du kan bekräfta???? Jag förväntade mig att det skulle bli officiellt redan i måndags nu är det onsdag. Ville man kanske först skeppa iväg Anderson och frigöra löneutrymme? Ska handla om en spelare som tidigare varit i Europa.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons okt 17 2018, 18:22

Jag frågade en snubbe i helgen som sade att ingen är klar och att de snackar konkret med en spelare. Hade spelaren varit klar så hade han presenterats känner jag, för Rögle är i skrikande behov av positiva nyheter. Tror att det är en tidsfråga innan något händer.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons okt 17 2018, 18:29

Är han ifrån USA?

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons okt 17 2018, 18:38

Vet tyvärr ej. Får luska lite i det.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons okt 17 2018, 19:19

Rögle vinner imorgon.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons okt 17 2018, 19:38

TitanusDenAndra skrev:Rögle vinner imorgon.
Du hade rätt senast du siade (Örebro) så förhoppningsvis har du rätt nu också. Allt under 5p i dubbelmötet är underkänt.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i ons okt 17 2018, 21:40

Okej, jag ökar. Allt under 6 pinnar är underkänt. Om man tar fler har man överträffat sig själva! :-)

Som sagt, detta är två måstematcher!

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons okt 17 2018, 21:40

Vi kommer vinna. 2-4
Men betyder absolut ingenting.
3 vinster i rad är momentum. En vinst är tur.
Sjögren spelar senast mot Färjestad om inget backslag sker.
Den nya forwarden likaså.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan