181018 Timrå - Rögle

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

Sv: 181018 Timrå - Rögle

Inlägg av Ogilthorpe i tor okt 18 2018, 21:42

Jo. Illa att inte vinna mot det absolut sämsta motståndet hittills.

Tycker det tar sig spelmässigt i andra och delar av tredje, rakare, snabbare och bättre passningar och press. Men vad hjälper det när enskilda individer ständigt bjuder på skitmål.

Håller med den som skrev att tränarna mest verkar ha ett fokus på forwards och offensiv.

Bertov bättre än Youds och supermycket bättre än JW. Given på sex backar.

Matchningen av JW kommer att fortsätta så länge man inte får in en ny/Sandin. Står fan ALLTID fel.

Bristedt är ett energiknippe - men det är andra matchen han ger bort i slutet på grund av en sjukt slarvig passning. I det läget drar man fan inte en pass i midjehöjd.

Curran tar kliv i rätt riktning framåt och i offensiv zon men lär förmodligen aldrig bli så mkt bättre i egen zon framför mål. Kan man ändå köpa om det är så att han fortsätter utvecklas framåt. Några snyggt tajmade Janne-smällar också.

Sista BP bättre än vanligt.

När ska Zaar och Thomas göra mål? Zaar kommer närmre och närmre, tror på ketchupeffekt.

Ted bäst framåt just nu. En bra center är en bra center - synd bara att vi saknar två centrar.

Ber till gudarna att Sjöa debuterar på lördag och att den där nya pjäsen är en BRA center!
Ogilthorpe

Antal inlägg : 140
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Tuborg i tor okt 18 2018, 21:43

Å jag som har känt att jag lugnat mig lite de 3-4 säsongerna och försökt hålla nivån uppe mot Rögle och specifika spelare med diverse sågningar och uttryck. Men som ni märker har det helt spårat ur och jag fattar varför.

Tuborg

Antal inlägg : 187
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tor okt 18 2018, 21:50

eleganten skrev:Jonsson har varit sämsta back idag så blev lite svettig när han skulle spela PP. Det gick dock rätt bra. Snabb puckförflyttning och kändes som att Lucas var påkopplad.

Håller med. Gör det bra i PP men är för vek generellt, det är ju inte en spelare som ska gå in som fjärdeback i SHL 2018. Möjligen som 7-8-back som utvecklingsbar talang. Tycker det säger mycket om backsidan. Jag tror inte det kommer att lyfta förrän man fått in 1-2 nya där.
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Ichor i tor okt 18 2018, 21:52

TitanusDenAndra skrev:Hur många minuter på isen fick JW idag? Var kan jag se det?

JW spelade 15:18. Kodie Curran hade mest istid, 24:21. Gör nog sin bästa match för säsongen. Thomas hade 6 skott på mål - bra!

Sur torsk. Rögle var klart bättre än Timrå i större delen av matchen.

Statistiken tagen från shl.se

Ichor

Antal inlägg : 8

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tor okt 18 2018, 21:53

Flying Farang skrev:Bristedt-Elvenes-Curran är ju inte precis någon defensiv eller försvarsinriktad uppställning.

Att sen slå en pass i midjehöjd till Curran i offensiv zon gör det ju inte precis lättare.

Herrejesus...

Precis. Passen från Bristedt är fan inte snäll någonstans. Exakt såna bjudningar som vi inte har råd med.
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Macke i tor okt 18 2018, 21:57

Kolppanen är inte bra idag, första är ju en megatavla, samtidigt räddar han oss dock med 2 riktigt bra räddningar sista 2 minuterna då vi var veka framför mål i vanlig ordning.

Ahnelöv är bra idag och han verkar kunna bli den avlastning Schira så väl behöver, han hjälper Jonsson på ett bra sätt också. Bertov var bedrövlig i första perioden då han står på hälarna och tvingar Widing att ta en utvisning, han är även och yrar en gång till i första. Han spelar dock upp sig i andra och tredje. Jonsson skjuter som en u14 spelare men han var iallafall R-Ö-R-L-I-G på blå, något jag saknat rejält. Det är förstås ändå bedrövligt att en spelare som Jonsson ens gör ett byte i pp i ett lag där tränare yrat om topp 6....

Centersidan där man hade höga förhoppningar är nu istället väldigt svag, Ted visar dock att han håller hög klass. Judas fortsätter bränna läge och jag vidhåller att han kunde gott stannat i MIF. Thomas syntes lite mer men herregud, han ska ju vara en poängspelare och det visar han inte alls... Bristedt blandar ett härligt driv med helt idiotiska passningar (igen). Jag är dock förundrar över hur f-n man kan fortsätta spela Widing-Matson-Sandin i tredje när vi ligger under men även när vi har 2-2, dom lär nämligen aldrig i helvete göra mål.... Jag tycker det är dags att försöka få igång Thomas och det är även dags att ge Höglander mer istid, Judas har fått 987797 chanser men presterat fuck all så väck med honom nu! Allt annat än 3 poäng på lördag så är det dags att ställa in sig på ännu en säsong där överlevnad är det enda målet!

Macke

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 18-10-17

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor okt 18 2018, 21:57

Inför nästa match:

Låt Liss komma tillbaka till startuppställningen.

Backparen : Schira/Curran denna är stabil. Ahnelöv/Bertov denna håller också sen i tredje så tycker jag att Youds kan spela med Bibic. Spelar JW i någon av dessa tre nästa match så kan Cam dra åt helvete. Då är det något lurt.

Grej tre som gäller är att Pogge ska stå. Ville får nöta bänk. Sämst i Rögle idag. Tog inte många skott och dom få han räddade hamnade hos Timrå. BÄNKEN.

Sen ser jag gärna att Sjöa kommer in. Dags att spela nu.

Bristedt-Brithen-Zaar bör inte röras. Hade gärna sett en lina med Liss-Sjöa-Thomas. Den känns intressant.

Men det viktigaste. BÄNKA JW.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 364
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan