181013 Luleå - Rögle

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Sv: 181013 Luleå - Rögle

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 13 2018, 21:12

Mike skrev:Man börjar undra om tränarna är gravt efterblivna.

Sportchefen med.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 248
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Mike i lör okt 13 2018, 21:24

TitanusDenAndra skrev:
Mike skrev:Man börjar undra om tränarna är gravt efterblivna.

Sportchefen med.
Ja han också såklart. JW in och Gagné ut är bisarrt. Värvar skadade spelare som ska leda laget och breddar med forwards som Erik, Ludvig och Jäger som knappt håller på den här nivån. Bänkar Bertov och Thomas och rör inte om ordentligt i kedjorna trots att ingenting fungerar. Vad har man att förlora på att spela Bertov med Youds t.ex. och Thomas i en av toppfemmorna? Idioti. Släpper man in 8 mål i BP under de inledande matcherna så bör man kanske ändra om i taktiken, men nej de kör på samma och korsar fingrarna.
Mike
Admin

Antal inlägg : 343
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 13 2018, 21:37

Du sammanfattar allt på fyra rader. Inget mer att tillägga. Eller jo. Bänkar Höglander som tillsammans med Bristedt varit den enda friska fläkten i laget.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör okt 13 2018, 21:52

TitanusDenAndra skrev:Du sammanfattar allt på fyra rader. Inget mer att tillägga. Eller jo. Bänkar Höglander som tillsammans med Bristedt varit den enda friska fläkten i laget.
Bristedt kommer också att bänkas så fort han gör 2 mindre bra matcher. Minns hur jävla bra Höglander var för några veckor sen, prestationen mot LHC är den bästa spelmässiga insatsen av en forward jag sett i Rögle på många år, även om det var en försäsongsmatch. Man kan inte bänka en sån talang för att spela Erik och Ludvig. Widing-hysterin har redan börjat avta och han kommer brunka till ingen nytta framöver, precis som Erik. De pengarna borde man ha sparat till en back längre fram.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 13 2018, 21:57

Jag älskar Widing, riktigt skön karraktär.
Men det är fan en parodi att laget har så jävla mycket panik att man värvar en 36-årig bunkrare som man ratade och skickade åt helvete för 4 månader sedan för att man tyckte att han var kass. Då fattar man hur desperata Chris och Cam är.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör okt 13 2018, 22:02

TitanusDenAndra skrev:Jag älskar Widing, riktigt skön karraktär.
Men det är fan en parodi att laget har så jävla mycket panik att man värvar en 36-årig bunkrare som man ratade och skickade åt helvete för 4 månader sedan för att man tyckte att han var kass. Då fattar man hur desperata Chris och Cam är.
Jag gillar också karaktären Widing, tycker bara att det är galet att stärka upp med en brunkare när vi är i behov av backar och centrar. Erik gör ju samma jobb som Widing på isen, så det är slöseri med pengar.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 13 2018, 22:07

Dom vet inte vad dom ska göra. Dom har absolut ingen plan eller idé vad dom ska ta sig till.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av HBG_Micke i sön okt 14 2018, 08:01

Mike skrev:Spelet är skit just nu men det är lika provocerande att läsa era inlägg om att vi hör hemma i HA. Jag kan lova er att hamnar vi där så kommer ni att sakna tiden som bottenlag i SHL. Men ni kanske är sugna på att se Tingsryd, Västervik och co? Vi har ett halvår på oss att få ordning på spelet och det ska förstärkas med Sjögren, Lucas, en toppcenter, förmodligen 1-2 backar till innan vi är färdiga, kanske Rasmus. Rögle var SHLs bästa lag på försäsongen, spelade jämnt borta mot SAIK i premiären utan 5 tongivande spelare. Det handlar om att få tillbaka några spelare och hitta tillbaka till spelet som gjorde oss lyckosamma. Men då kräver jag att man tar ur rätt lag. Bertov ska in istället för JW. Alen kan skeppas. Thomas ska spela i förstafemman med våra bästa spelare eller skickas i morgon! Han kommer aldrig att lyfta med Erik och Ludvig i fjärdefemman. Höglander ska spela! Special teams måste bli bättre. Man börjar undra om tränarna är gravt efterblivna.

Enig med dig Mike! Är också fruktansvärt trött på att vi ALDRIG tar steget från lindansarlag till stabilt SHL-lag. Sitter loosermentaliteten så hårt ingraverad inne i Lindabs väggar?? Vi får hit bröderna med tydlig vinnarskalle ( dock uppenbarligen sämre på att bygga ett lag) och klubben misslyckas fatalt på att bygga vidare på vågen från förra säsongen. Laget är uppenbarligen felbyggt å det grövsta ( rensa 2-3 sopbackar och in med 2 TOPPbackar) och börja bygga därifrån. Väck med Murphy och ta in en riktig backcoach!
Ja, man är uppgiven och riktigt less på allt just nu.....

HBG_Micke

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Dipa i sön okt 14 2018, 10:10

Det är inte direkt konstruktivt, det vi sysslar med på detta forum. Jag, liksom alla ni andra, är självklart väldigt besviken och trött på att se laget i mitt hjärta prestera sämre än vad jag önskar...år efter år.
Ljuspunkterna har ändå varje säsong kommit och vi har alltid avslutat med glädje. Förra säsongen var oerhört tung, precis som nu, tills Abbottarna kom in. Resten av säsongen var underbar för oss alla. För ett par år sedan var hypen kring laget skyhögt, men vi förlorade samtliga träningsmatcher och liksom nu alla inledande matcher. Jag minns att våra olika Rögleforum var väldigt populära med många fans och intresset högre än någonsin, men pga fiaskot tappade många fans intresset för klubben. Det gjorde helt enkelt för ont.
Vi får inte hamna där igen. Abbottarna var våra gudar när de spelade, när de kom i höstas och vi behöver inte förkasta dem nu. De har det säkerligen värre än vi har det. De lägger ner massor av tid och kraft för att Rögle ska nå en långsiktig hög nivå såklart.
Vad jag vill säga är att ingen tjänar på att vi alla får panik. Vi håller på Rögle och så är det bara. I med och motgång. Något lag måste ligga i botten och nu är vi tyvärr där. Andra storlag befinner sig också i botten.
Vi kan tillsammans vända detta, det har vi gjort så många gånger tidigare.
Klubben kan göra rätt val gällande nya spelare och coachning. Vi andra kan stötta, så att den tunga sten som finns på allas axlar kan försvinna. Fort.
I medgång är det enkelt att sjunga och höja spelarnas självförtroende. Nu är dock deras självförtroende väldigt sargat.
Vi är alla grön och vita bröder. Heja Rögle.

Dipa

Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i sön okt 14 2018, 10:49

Allt är sagt och ingenting händer, same old same old. Man bara kör på i samma spår, som inte funkar. Det är bra om man som klubb står stark i tron på det man gör, men det är klädsamt att inte stånga huvudet blodigt.

Visst, man gör inga mål men ALLT börjar där bak och när backsidan är och förblir det stora problemet så kommer det inte att lyfta. Ser man inte megabristerna i ett backpar som 55/27, ja men då är hoppet förlorat. Inte direkt lönt att säga mer än så förrän man får till en förändring. Över and out
Ogilthorpe

Antal inlägg : 91
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Citizen i sön okt 14 2018, 11:18

”Ser man inte megabristerna i ett backpar som 55/27, ja men då är hoppet förlorat. ”

Om man undrar var man ska börja, Har vi nog en ledtråd här. Vägrar tro att Cam är så inkompetent att han inte ser bristerna i det backparet. Måste bero på nåt annat. Vill han inte inse misstaget att sätta ett A på JW? Vill inte erkänna att eldebrink hade rätt som hade JW på bänken? Känner att det handlar om oviljan att erkänna att han hade fel. Släpp det och sätt klubben i första rummet istället för det personliga egot.
Citizen

Antal inlägg : 30
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av eleganten i sön okt 14 2018, 12:22

Känns som att Cam försöker göra förändringar långsamt, att inte fatta oöverlagda, oreflekterade beslut, men samtidigt kunna vara handlingskraftig. Exempel på det sistnämnda kanske man kan se i att man skickade Aaltonen och att man bänkar Thomas trots att de är stora namn. Exempel på det förstnämnda kan vara att man endast sakta ger mindre och mindre speltid till 55/27. Tror det är en tidsfråga innan de plockas bort från PP.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 88

Användarens profil

Inlägg av Citizen i sön okt 14 2018, 12:26

Ja där har du en poäng. Dock tycker jag det går lite väl sakta vad gäller JW. Förutom att han blir rundad i tid och otid har han stora problem att lägga enkla pass i egen zon vilket sätter youds i tidsbrist hela tiden.
Citizen

Antal inlägg : 30

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i sön okt 14 2018, 12:42

Eleganten - hoppas kan man alltid. Jag hade sett det som en liten framgång om man åtminstone splittrade på den duon och blandade ut vilsenheten. Det har kostat oss för många mål som varit direkt avgörande.

Men allra helst: in med en ny BRA back så åtminstone en av dessa sätts på bänken. En av nycklarna.
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön okt 14 2018, 12:59

Vi får se om jag hade rätt med den nya värvningen. Bör presenteras inom 72 timmar.
Gör han inte det hade jag fel.
Men ska vara en spelare ifrån NHL/AHL/OHL eller allt vad ligorna där borta heter.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i sön okt 14 2018, 16:04

I det här läget hoppas jag innerligt att det inte blir någon ny okänd Perfetto-typ. Ska det in något så måste det funka direkt med SHL-mått mätt. Och vad finns det då att välja bland?
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Oi! i mån okt 15 2018, 11:45

Det bästa var nog att jag varken kunde se eller höra matchen. När jag såg slutresultatet dog en del inom mig och min bror som håller på Frölunda sa till mig "vad är det egentligen som gör att Rögle aldrig lyckas?"

Bra fråga! Känner som de flesta här inne, allt från ilska till sorg och saknar glädje för tillfället.
Backsidan måste förstärkas! Bertov kan får inte bänkas och ja skicka gärna JW och Bibic. Låna ut Jonsson och se till att ta in karaktär där bak, folk som kan ställa och styra.
Vi har ju gått igenom det här flera ggr....giter inte vara tjatig och skriva samma saker igen.

United we stand!

Oi!

Antal inlägg : 43

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan