181013 Luleå - Rögle

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Sv: 181013 Luleå - Rögle

Inlägg av prebens i lör okt 13 2018, 17:09

Laget saknar helt energi och idéer. Ser ut som ett juniorlag.

prebens

Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av prebens i lör okt 13 2018, 17:10

Jonsson fattar hela tiden fel beslut. Passar fel gubbe. Skjuter i fel läge istället för att passa

prebens

Antal inlägg : 37

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör okt 13 2018, 17:11

prebens skrev:Jonsson fattar hela tiden fel beslut. Passar fel gubbe. Skjuter i fel läge istället för att passa
Han är inte färdig för SHL. Kanske som sjunde som kan hoppa in och ersätta eller avlasta.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 88

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör okt 13 2018, 17:21

Det övergripande intrycket jag får av kvällens match är att vi är lätta att möta. Vår forechecking är ganska lätt att spela sig ur. Vi kommer inte till farliga målchanser utan håller oss längs kanterna. Vi väger lätt i defensiven. Både i 5mot5 och i PP är det lätt att ta sig in i vår zon och ställa upp spel.

Om det var något jag tänkte inför säsongen så var det att det skulle bli ett helvete att möta oss alltid. Ett helt lag av hård arbetande Abbott-lirare som gnuggar gnuggar gnuggar. Men det ser faktiskt bekvämt och enkelt ut att möta oss.
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör okt 13 2018, 17:26

JAAAAAA DIF 6-4 SÅ JÄVLA GOTT!timrå pressade på och var supernära 5-5 i PP
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör okt 13 2018, 18:13

Katastrof!!!! Allt handlar om överlevnad nu. Laget är full av sopor!

Såg jag 4 målchanser?

Skickar de inte JW, Curran och Jonsson till månen snart kan jag inte ta detta på allvar.

Thomas är lika bra som Fairchild.............

HA här kommer vi!

Tuborg

Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av fidelis i lör okt 13 2018, 18:15

Man har skrivit alldeles för många dystopiska inlägg i Rögle-sammanhang tidigare. Men här kommer ett till.

Det här är den sämsta upplagan av Rögle BK jag någonsin har sett, åtminstone på den här nivån. Vi har ett spelarmaterial som inte räcker till, en sportchef som har spenderat pengarna på fel nyförvärv och seriens sämsta matchcoach leder laget från avbytarbänken. Det finns inte på kartan att vi fixar ett nytt kontrakt under dessa förutsättningarna. Och det är nog bäst så. Vi har ekonomin för att fixa spel i SHL. Vi har arenan för att fixa spel i SHL. Vi har supporterskaran för att fixa spel i SHL. Vi har intresset för att fixa spel i SHL.

Men vi fixar inte att spela på den här nivån. Vi klarade inte av det förra året, eller året innan dess, eller när vi var nykomlingar. Vi räcker inte till i år heller. Och i ärlighetens brutala namn - om vi inte fixar det i år så kommer vi aldrig fixa det. Vi räcker inte till på den här nivån och det är dags att sluta klamra sig fast vid SHL-drömmen och bara åka ut. Visst, vi kan kvala oss kvar även till våren - men då kommer vi stå här om ett år från i dag med precis samma problem som nu. Vi har bevisat gång på gång på gång på gång på gång på gång att vi aldrig kommer klara av den här nivån. Någon gång får det fan räcka - ishockey är inte ens roligt längre. Rögle får mig bara att må dåligt. Jag ser mycket hellre att vi åker ner i Allsvenskan och börjar vinna lite matcher igen.

Förra året hade vi åtminstone en plan B. Ledningen hade nog mycket väl i bakhuvudet att en tung start skulle rendera i såväl ny huvudtränare som sportchef. Samma plan B finns inte i år. Det manskap vi har till vårt förfogande här och nu ska även göra jobbat hela vägen in i kaklet. Och det kommer inte gå, för vi är inte tillräckligt bra.

Nej, återigen. Det här är den sämsta upplagan av Rögle BK jag har fått nöjet att följa. Det finns inte en uns av hopp kvar inom mig längre. Måttet är rågat och allt är förlorat. Vi är seriens största luftslott och SHL:s tveklöst sämsta lag. Och precis på det här spåret kommer det fortsätta så länge vi spelar i den här ligan. Det kommer aldrig vända. Vi kommer aldrig bli ett stabilt SHL-lag. Detta är vår gråa verklighet.

Avsluta lidandet och åk bara ut någon gång. Så kan vi börja om på ny kula och kanske - men bara kanske - kan det bli kul att titta på ishockey igen.

Ridå. Jobb imorgon också. Inte ens full kan man få bli.

prebens skrev:Jonsson fattar hela tiden fel beslut. Passar fel gubbe. Skjuter i fel läge istället för att passa

Han påminner väldigt mycket om den där personen man spelar NHL med på sitt Xbox och som aldrig spelat ett ishockey-spel tidigare och hela tiden skjuter på täckande spelare från blålinjen med sista backen.

fidelis

Antal inlägg : 26
Registreringsdatum : 18-06-17

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 13 2018, 18:19

Det enda som man kan hoppas på är att Chris och Cam i samråd med klubben avgår och vi får helt enkelt stå för deras lön i 6 månader eller någonting.
Dom är inte mogna uppgiften.
Kommer kosta men inte lika mycket som att spela i HA nästa år.
Jag såg bättre spel och mer kuk i Rögle som spelade mot Mörrum Gois och Olofström.
AVGÅ!

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 248
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör okt 13 2018, 18:36

Fidelis, word!

Därför ar jag redan nu säker på HA. GLÖM att att hänga kvar genom kvalspel. Modo kommer att mörda oss även om de spelar med träkvistar!

Pinsamt uselt!! Nu gränsen nådd som ni märker!

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Dipa i lör okt 13 2018, 18:41

Vi hade ju ett vinnande lag i våras. Ett lag som var harmoniskt, tillsammans jobbat hårt och höjts sin nivå, de hade kul, de kunde slå alla lag. Sen rensas det ordentligt i laget. Alla poängproducerande spelare byts ut med förklaring ”vi kan få bättre spelare för samma peng”. Tyvärr är vi nu på ruta -1, jfr starten på förra säsongen. I stället för +2, med tanke på förbättring ett steg från där vi slutade i våras.
Hoppas att klubben har någon i rockärmen, Sjögren ansluter och Rasmus kommer hem i veckan.

Dipa

Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 13 2018, 18:49

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör okt 13 2018, 19:05

Är det nån här som ser andra lag som släpper in sådana riktiga skitmål som Rögle gör?? Eller om man vänder på det?

Nån som ser slowmotionlaget göra sådana mål?

Nähä inte det....

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör okt 13 2018, 19:11

Man måste omvärdera spelsystemet. Ser Mora mot SAIK nu. Mora forecheckar när läget finns men ligger annars rätt i positionerna. Det känns som att vi vinner NOLL på vår idiotforechecking. Alla bara åker och ingen vet varför. Vi är sönderlästa.
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 13 2018, 19:12

Vi hade ju inte 2-3 chanser idag. Vi skapar ju ingenting.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Citizen i lör okt 13 2018, 19:36

Utan JW hade vi haft chans på poäng idag. Mer analys än så orkar jag inte med.
Citizen

Antal inlägg : 30

Användarens profil

Inlägg av Citizen i lör okt 13 2018, 20:01

Cam Abbott: ”Några av killarna gör inte sitt bästa”
Han börjar låta som eldebrink.
Citizen

Antal inlägg : 30

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 13 2018, 20:07

Eldebrink framstår som ett taktiskt geni jämfört med Cam och Masken framstår som tidernas bästa sportchef med Chris.

Man skeppar iväg Gagné och Jaalasvaara och ersätter dessa två klippor med Youds och JW.
Framåt gör man sig av med JMA/Hedberg och Lerg medan man istället satsar på Jäger,Bengtsson och Thomas.
Hahahah jag orkar inte alltså.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av fidelis i lör okt 13 2018, 20:22

Alltså jag känner mig verkligen helt förstörd efter dagens match. Jag är helt knäckt och känner bara för att försöka släppa Rögle helt och göra mitt yttersta för att ta en paus från mitt supporterskap. Mycket elände har man tvingars utså, men det här är det värsta jag varit med om som supporter. Sedan Abbottarna kom och det blev stor hype kring Rögle har jag varit rädd för att den här satsningen i realiteten inte är mer än ett luftslott. Men någonstans i hjärtat har jag ändå alltid trott på det här projektet. Jag har aldrig varit så hoppfull inför en SHL-säsong som i år. Och så tar det åtta omgångar och hoppet är helt dött och jag vill bara (för första gången någonsin) försöka släppa RBK och sluta stötta klubben. Varför ska det behöva vara så? Finns det fler som känner som jag? Hur hittar man någon glädje i sitt supporterskap igen?

fidelis

Antal inlägg : 26
Registreringsdatum : 18-06-17

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör okt 13 2018, 20:33

Fidelis: Jag känner likadant. Har börjat diskutera med min bror om att säga upp det gemensamma cmore-kontot. Säsongen handlar helt och hållet om att de andra bottenlagen ska förlora, att HA-lagen i toppen inte ska bli för starka och att vi får tillräckligt många turpoäng här och där. Men det där är fan inget positivt, njutbart supporterskap. Att som supporter sitta och se matcher och bara konstatera samma problem om och om igen vad är meningen. Om ens målsättning ändå bara är att undvika kval eller hålla sig kvar vid kval och sen bygga bättre, hur ska man orka engagera sig med hjärta då?
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av HBG_Micke i lör okt 13 2018, 20:48

Har Cam tappat omklädningsrummet? Först vill spelarna ”dra ner på träningarna” och nu gör spelarna ”inte sitt bästa” enligt Cam.
Snacka om oroväckande signaler!

HBG_Micke

Antal inlägg : 22

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör okt 13 2018, 20:50

Jag trodde verkligen på det här ändå, trots att backsidan alltid såg ut som skit. Jag räknade alltid in Rasmus och förväntade mig att Bertov skulle vara ordinarie. Utöver det trodde jag att man skulle ta in nån bra spetsback. Men oavsett tänkte jag att resten av laget var tillräckligt bra för att undvika fiasko.

Sjöa, Anderson, Brithén, Zaar. Bra spelare med rutin på nivån. Thomas OS-forward. Intressant talang i Liss, Lucas, Bristedt och Bengtsson. Ett beprövat målvaktspar. Helt ok brunk i Matson, Sandin, Ryfors.

Det känns fan surt. Jag trodde på det ändå. Inte på topp6. Inte på playin. Inte på succé. Men på att vi skulle undvika bottenstriden. På att vi inte skulle vara jumbo.
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 13 2018, 20:54

HBG_Micke skrev:Har Cam tappat omklädningsrummet? Först vill spelarna ”dra ner på träningarna” och nu gör spelarna ”inte sitt bästa” enligt Cam.
Snacka om oroväckande signaler!

Kanske ska hoppas på det. Han är bevisligen inte redo eller mogen uppgiften. In med Hellqvist. Cam kan ta med sig Murphy och Hansson.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör okt 13 2018, 21:00

Fidelis, exakt så som du beskriver det känner man det. Man har försökt se det positivt inför varje säsong sedan vi gick upp trots att man inombords har känt en olustig känsla. Och lika förbannad blir man varje gång när man ser vilka ärkesopor till folk att inte kunna få till ett riktigt SHL lag .

Pinsamt dåligt skött allting. Och det spelar ingen vilka ufon som än kommer hit. Alltid samma skitvisa.

Kom å hjälp mig att dö!

Ska aldrig se något positivt gällande detta lag mer innan jag sett det på riktigt.

Denna säsongen blir kort då jag gett mig redan.

Lurade en kompis att betala 7800kr som bänkgranne. Blir svårt att förklara bort den.....

Ursäkta, måste göra en pudel, jag var en idiot som lurade dig. Men jag har en annan affär som du kanske vill investera i.........................

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör okt 13 2018, 21:03

Spelet är skit just nu men det är lika provocerande att läsa era inlägg om att vi hör hemma i HA. Jag kan lova er att hamnar vi där så kommer ni att sakna tiden som bottenlag i SHL. Men ni kanske är sugna på att se Tingsryd, Västervik och co? Vi har ett halvår på oss att få ordning på spelet och det ska förstärkas med Sjögren, Lucas, en toppcenter, förmodligen 1-2 backar till innan vi är färdiga, kanske Rasmus. Rögle var SHLs bästa lag på försäsongen, spelade jämnt borta mot SAIK i premiären utan 5 tongivande spelare. Det handlar om att få tillbaka några spelare och hitta tillbaka till spelet som gjorde oss lyckosamma. Men då kräver jag att man tar ur rätt lag. Bertov ska in istället för JW. Alen kan skeppas. Thomas ska spela i förstafemman med våra bästa spelare eller skickas i morgon! Han kommer aldrig att lyfta med Erik och Ludvig i fjärdefemman. Höglander ska spela! Special teams måste bli bättre. Man börjar undra om tränarna är gravt efterblivna.
Mike
Admin

Antal inlägg : 343
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör okt 13 2018, 21:08

Att Hansson inte håller måttet visste man sedan innan men att man lyckas med en hel ledarstab är väldigt starkt gjort!!

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen