181006 HV71 - Rögle

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Sv: 181006 HV71 - Rögle

Inlägg av Euroc76 i sön okt 07 2018, 08:16

Håller med Flying Farang. Det stora frågetecknet finns helt klart på ledarsidan. När spelarna åker ut på isen har dom ingen aning vad det är dom ska göra. Detta blir mest uppenbart i BP och PP. Specialteams är ett skämt, mot MIF blev man tom med tillbakatryckta i PP. Visst kan man kan klaga på enskilda spelare men ingen ska inbilla mig att Timrå eller Mora har bättre spelarmaterial än Rögle. När alla är hela iaf. Aldrig har vi heller haft en mer egendomlig struktur i klubben där tränarens chef är hans tvillingbror. Detta gör mig än mer orolig.
Men ja, in med rutin i båset - ut med både Hansson och Murphy. Skicka JW och AB till HA och värva in två nya backar. På forwardsidan kan man göra samma sak med Erik A och Ludwig, ner i HA där dom hör hemma och in med lite fysiska spelare som ställer sig framför mål. Det här läget kräver nämligen sannolikt ordentliga åtgärder om RBK inte ska behöva spela negativt kval mot AIK elller Modo.

Euroc76

Antal inlägg : 33
Registreringsdatum : 18-07-30

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av HBG_Micke i sön okt 07 2018, 09:03

Mike skrev:Rekommenderar starkt:

http://roglesnack.se/det-har-duger-inte/

Otroligt bra! Spot on!

HBG_Micke

Antal inlägg : 28
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av HBG_Micke i sön okt 07 2018, 09:05

Mike skrev:Jag tycker fortfarande att Abbotts är rätt för Rögle men de har fler brister än man önskade. Förlängningen med JW blev en startpunkt på några tveksamma beslut som senare mynnade ut i en svag backuppsättning. Givetvis också ett underbetyg att sätta ihop ett lag där ett koppel av bra spelare inte är med från start av olika anledningar. Den här krissituationen hade ALDRIG uppstått om vi haft Rasmus, Sjöa och Matt från start och sluppit alla jävla skador, men det är lik förbannat Abbottarnas ansvar att förbereda laget och se till att SAMTLIGA spelare är med från start. Tänker framförallt på Rasmus och Sjöa. Man borde ha gått all in på Stollery istället för Ahnelöv när man hade chansen. De gjorde fel som ersatte en spelskicklig offensiv Rasmus med en defensiv och begränsad back som Ahnelöv. Finns mer att skriva men jag har ingen lust.

Mkt bra & vettiga tankar Mike! Abbotts känns rätt för Rögle- värre med Murphy. BORT! In med en rutinerad backcoach. i Rappet!

HBG_Micke

Antal inlägg : 28

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i sön okt 07 2018, 11:46

Så här skrev jag i en krönika den 29 augusti:

"Det här visar hur sårbart årets Rögle är och det behövs inte särskilt många frånfall för att intrycken ska gå från fågel till fisk. Att Matt Anderson inte skulle ansluta förrän i slutet av september har vi i princip vetat om sedan värvningen blev klar, men att en nyckelspelare som Mattias Sjögren också skulle vara ett högst osäkert kort de inledande omgångarna är tyvärr en negativ överraskning. Det här måste Chris Abbott ha känt till när kontraktet med Mattias skrevs och i min bok är det högst tveksamt att skriva ett långtidskontrakt på de premisserna. Visst, Sjögren är en viktig symbol och något av en ikon i Rögle-kretsar, men vad hjälper det om han inte är i speldugligt skick och kan hjälpa klubben att ta nästa steg?

Om det här skulle vara vårt premiärlag, skulle jag vara orolig på allvar. Det känns väldigt “allsvenskt”, för att uttrycka det milt. Dessutom lär inte Rasmus Sandin vara tillgänglig den 15 september, så där har vi med stor sannolikhet ytterligare en försvagning. Jag vill absolut inte vara negativ innan allvaret ens har startat, men med tanke på förhandssnacket har bröderna Abbott på egen hand byggt upp stora förväntningar på årets upplaga av Rögle. Och medierna har inte varit sena att hänga på, men frågan är om det verkligen finns täckning för den här optimismen för tillfället? Jag tycker faktiskt inte det
."

Jag visste inte då hur rätt tänkt det var. Men det blev ju precis så. Och ja, jag fick en hel del reaktioner på hur jag kunde klassa uppställningen som "allsvensk".

roglesnack.se

Antal inlägg : 131

Användarens profil http://www.roglesnack.se

Inlägg av Mike i sön okt 07 2018, 12:10

Klockrent roglesnack! Jag tror inte att jag var en av dem som ifrågasatte din skepticism, eftersom jag upprepade gånger har skrivit att vi inte har råd att ha 4-5 nyckelspelare borta. Utan dessa är vi inte bättre än Mora/Timrå eller LIF/AIK för den delen heller. Med fullt lag är vi definitivt bättre.
Mike
Admin

Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i sön okt 07 2018, 12:49

Mike skrev:Klockrent roglesnack! Jag tror inte att jag var en av dem som ifrågasatte din skepticism, eftersom jag upprepade gånger har skrivit att vi inte har råd att ha 4-5 nyckelspelare borta. Utan dessa är vi inte bättre än Mora/Timrå eller LIF/AIK för den delen heller. Med fullt lag är vi definitivt bättre.

Det fanns nog ingen som kunde föreställa sig att det skulle gå så illa som det gjort, trots frånvaro av många nyckelspelare. Inte ens jag. Men inledningen visar att ett mycket tungt ansvar faller på sportchefen och de beslut han har tagit sedan säsongen tog slut i början av mars.

Vi hade här en unik möjlighet att få en viktig nystart och ta ett efterlängtat kliv upp i hierarkin, men denna möjlighet tycks man tyvärr ha sumpat. Ännu en gång.

Vi är långt ifrån något facit och det återstår trots allt 46 omgångar. Men i princip alla varningsklockor ringer just nu och personligen tror jag att enda chansen att rädda detta är att fatta några obekväma beslut. Jag tycker inte att man ska agera i panik och sparka någon av bröderna - det kommer inte att hjälpa ett dugg. Nu gäller det att agera strategiskt.

- Se till att stärka upp backsidan i första hand, även om det kräver att ett eller ett par kontrakt bryts.
- Komplettera ledarstaben med en erfaren defensiv coach som kan hjälpa till att styra upp försvarsspelet och framför allt vårt boxplay. Där är läget akut!

Det är två åtgärder som jag hade genomfört omedelbart som sportchef.

roglesnack.se

Inlägg av roglesnack.se i sön okt 07 2018, 12:59

Mike skrev:Klockrent roglesnack! Jag tror inte att jag var en av dem som ifrågasatte din skepticism, eftersom jag upprepade gånger har skrivit att vi inte har råd att ha 4-5 nyckelspelare borta. Utan dessa är vi inte bättre än Mora/Timrå eller LIF/AIK för den delen heller. Med fullt lag är vi definitivt bättre.

En annan fundering jag haft är bakgrunden till rekryteringen av Christoffer Malm. Han är också extremt orutinerad i de här sammanhangen och den rekryteringen gick extremt fort efter att han "upptäckt" Olle Liss år Chris Abbott. Det känns som om många beslut tas i all hast och på känsla, istället för att vara genomtänkta och strategiska. Nu är han Head Scout, efter en karriär i div. 2 och en utbildning i Sports Management. Är han mogen för en sådan central roll?

Det kan också vara uttryck för en osäkerhet hos Chris Abbott. Han är ju trots allt helt färsk i sin roll också och kanske behöver någon att luta sig emot i sina beslut. Men är det då så smart att anställa en person som är precis lika grön som han själv är?

Jag vet inte, men det börjar ju framträda en bild här som inte är särskilt smickrande för den sportsliga ledningen.

roglesnack.se

Inlägg av Mike i sön okt 07 2018, 14:16

Jag tycker att man gjorde rätt som plockade in Abbottarna. De räddade oss från nedflyttning förra säsongen och jag är övertygad om att de får ordning på skutan så småningom. Däremot kan man ifrågasätta Malm, Murphy, Hansson och även en viss Wennström, som sitter kvar oavsett hur målvakterna presterar.

Malm framstår som en chansning. Liss hade ett sällan skådat flyt i slutet av förra säsongen men duger nog oavsett till en roll i tredjefemman. Den lyckoträffen ser dock inte lika imponerande ut idag. Vem scoutade Curran? Han är långsam, orörlig och riskbenägen och ser inte ut att göra skillnad på den här nivån. Jäger scoutades i NA sägs det, och med tanke på att han står sist i kön bland forwards så får han ses som en flopp just nu.

Murphy var inte direkt känd för sin defensiv som spelare och nu ska han få ordning på JW, Alen, Jonsson och Youds... good luck. Men vi har samtidigt ingen insyn i hans roll så det är möjligt att han får oförtjänt mycket skit.

Roger Hansson är den jag är mest tveksam till bland ledarna. Alla åren med honom har varit ett misslyckande. Han är den första jag hade skickat.

Sen kan vi bara hoppas att Abbotts lär av sina misstag och får ordning på det här genom en rad obekväma beslut. Det är obegriplig hur man kan bygga en såpass usel backuppsättning med defensivt svaga backar och samtidigt låta en färsking, som hade sina kvaliteter i offensiven, få styr på den. Rögle vill spela fartfyllt och intensivt men har bromsklossarna Alen, Ahnelöv och Curran längst back. Uppspelen blir lidande av att vi har 3 backar som har svårigheter att slå passningar på 5-10m till rätt adress.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön okt 07 2018, 14:25

Titanus - Bad en med insyn kolla upp det där med drastiska förändringar och det stämmer inte enligt personen i fråga. De kanske gör små justeringar här och var med tanke på 6 raka förluster, men vi kan nog sluta hoppas på något drastiskt på ett tag.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i sön okt 07 2018, 14:30

roglesnack.se skrev:

Det fanns nog ingen som kunde föreställa sig att det skulle gå så illa som det gjort, trots frånvaro av många nyckelspelare. Inte ens jag. Men inledningen visar att ett mycket tungt ansvar faller på sportchefen och de beslut han har tagit sedan säsongen tog slut i början av mars.

Vi hade här en unik möjlighet att få en viktig nystart och ta ett efterlängtat kliv upp i hierarkin, men denna möjlighet tycks man tyvärr ha sumpat. Ännu en gång.

Vi är långt ifrån något facit och det återstår trots allt 46 omgångar. Men i princip alla varningsklockor ringer just nu och personligen tror jag att enda chansen att rädda detta är att fatta några obekväma beslut. Jag tycker inte att man ska agera i panik och sparka någon av bröderna - det kommer inte att hjälpa ett dugg. Nu gäller det att agera strategiskt.

- Se till att stärka upp backsidan i första hand, även om det kräver att ett eller ett par kontrakt bryts.
- Komplettera ledarstaben med en erfaren defensiv coach som kan hjälpa till att styra upp försvarsspelet och framför allt vårt boxplay. Där är läget akut!

Det är två åtgärder som jag hade genomfört omedelbart som sportchef.
Klockrena förslag till åtgärder också! Nu är liksom Chris överbevisas och får själv se till att rätta till sina "nybörjarmissar".

Henrik

Antal inlägg : 564

Användarens profil

Inlägg av Henrik i sön okt 07 2018, 14:35

roglesnack.se skrev:

En annan fundering jag haft är bakgrunden till rekryteringen av Christoffer Malm. Han är också extremt orutinerad i de här sammanhangen och den rekryteringen gick extremt fort efter att han "upptäckt" Olle Liss år Chris Abbott. Det känns som om många beslut tas i all hast och på känsla, istället för att vara genomtänkta och strategiska. Nu är han Head Scout, efter en karriär i div. 2 och en utbildning i Sports Management. Är han mogen för en sådan central roll?

Det kan också vara uttryck för en osäkerhet hos Chris Abbott. Han är ju trots allt helt färsk i sin roll också och kanske behöver någon att luta sig emot i sina beslut. Men är det då så smart att anställa en person som är precis lika grön som han själv är?

Jag vet inte, men det börjar ju framträda en bild här som inte är särskilt smickrande för den sportsliga ledningen.
Det kan vara så. Frågan är berättigad. Men också naturligt att vi drar iväg med massa frågetecken just nu och är skeptiska. Jag tror som sagt på några mycket väl valda, strategiska beslut. Skicka JW och Alen. De gör ändå ingen nytta, för att utrycka det hårt. Försök ersätt så bra som möjligt med spelare på try-outs eller ettårskontrakt. Försök undvik att binda upp mer skit. Uppdatera gärna mer efterhand under säsongen om möjligt. Förstärk tränarstaben med auktoritet och rutin omedelbart, framförallt på backsidan. GP? Varför inte?

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i sön okt 07 2018, 14:41

Mike skrev:Jag tycker att man gjorde rätt som plockade in Abbottarna. De räddade oss från nedflyttning förra säsongen och jag är övertygad om att de får ordning på skutan så småningom. Däremot kan man ifrågasätta Malm, Murphy, Hansson och även en viss Wennström, som sitter kvar oavsett hur målvakterna presterar.

Malm framstår som en chansning. Liss hade ett sällan skådat flyt i slutet av förra säsongen men duger nog oavsett till en roll i tredjefemman. Den lyckoträffen ser dock inte lika imponerande ut idag. Vem scoutade Curran? Han är långsam, orörlig och riskbenägen och ser inte ut att göra skillnad på den här nivån. Jäger scoutades i NA sägs det, och med tanke på att han står sist i kön bland forwards så får han ses som en flopp just nu.

Murphy var inte direkt känd för sin defensiv som spelare och nu ska han få ordning på JW, Alen, Jonsson och Youds... good luck. Men vi har samtidigt ingen insyn i hans roll så det är möjligt att han får oförtjänt mycket skit.

Roger Hansson är den jag är mest tveksam till bland ledarna. Alla åren med honom har varit ett misslyckande. Han är den första jag hade skickat.

Sen kan vi bara hoppas att Abbotts lär av sina misstag och får ordning på det här genom en rad obekväma beslut. Det är obegriplig hur man kan bygga en såpass usel backuppsättning med defensivt svaga backar och samtidigt låta en färsking, som hade sina kvaliteter i offensiven, få styr på den. Rögle vill spela fartfyllt och intensivt men har bromsklossarna Alen, Ahnelöv och Curran längst back. Uppspelen blir lidande av att vi har 3 backar som har svårigheter att slå passningar på 5-10m till rätt adress.
Rätt. Kan tillägga, vad gjorde Thuresson i somras när Sandin signades och endast Curran, JW och Jonsson hade plockats in, förlängt eller lyfts upp? Borde inte något vakande öga hjälpa Chris i det läget att göra de naiva nybörjarmissar som tom vi ser hur tydligt som helst för länge, länge sedan. Så djävla tråkigt att värsta tänkbara scenario nu slagit in. Gör några väl valda rättningar så kan man komma upp på banan.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön okt 07 2018, 14:47

Det är tråkigt att vi ser saker och ting som de involverade missar.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i sön okt 07 2018, 14:59

@henrik: Jag säger inte att det är så - det var mest spekulationer från min sida. Men faktum kvarstår trots allt: Båda är helt gröna på sina respektive positioner och helt uppenbart har de inte lyckats med vare sig scouting eller nyförvärv. Så här långt, kanske ska tilläggas.

Men helt ärligt har jag svårt att se en spelare som Thomas lyfta. Han har nu haft tolv matcher på sig att visa sina kvaliteter. Hans snabbhet och beryktade skott har vi så här långt bara sett på EP, inte i praktiken. Något måste där ju finnas, men frågan är om han har förmågan att plocka fram det?

Anderson kommer säkert bli bättre vad det lider. Tyvärr har vi inte den tiden.

Sjögren kommer också bli ett tillskott - OM han håller för spel. Det vet vi inte. Se på Engqvist i Djurgården.

Bristedt. Breddspelare på SHL-nivå. Gör många juniormisstag, som kostar mål i baken.

Curran. Växer sakta men säkert in i sin roll men går fortfarande bort sig i defensiven, som vid HV:s 1-0 igår. Han ska inte vara ute i sarghörnet i det läget.

Bertov. Okej back, men ingen som tar oss till nästa nivå.

Zaar. Okej, men hade väntat mig mer.

Höglander. Inte i närheten av det han visade under försäsongen. Får inte allas samma ytor och tid i SHL och är inne i en lärofas. Kan bli hur bra som helst men det lär ta tid.

Jäger. Ännu en valpig värvning. Obefintlig erfarenhet av seniorhockey och väger lätt i de här sammanhangen. Kan säkert också bli bra på sikt men inget som kommer att hjälpa oss här och nu.

Som sagt, vi tappade drygt 130 SHL-poäng efter förra säsongen och med ovanstående sammanställning så förstår nog de allra flesta att vi inte ens är i närheten av att ha ersatt dem.

roglesnack.se

Inlägg av Mike i sön okt 07 2018, 15:10

roglesnack - Håller med om punkterna ovan men jag saknar inte spelarna som stod för 130p. Tycker att vi har bättre forwards nu som inte fått chansen att spela ihop sig för att många är borta varje match. Trots Thomas start så hade jag inte velat byta ut honom mot en loj och osynlig Lerg. Han hade inte varit bra i inledningen av denna heller. Ta Liss som exempel, han såg mycket bättre ut än Lerg både spelmässigt och poängmässigt i slutet på förra säsongen men får inte ut ett skit just nu. Det är en kollektiv kollaps. Eller tror du på fullt allvar att Rensfeldt, Collberg och Connolly hade gjort det bättre än Zaar, Thomas och Bristedt/Bengtsson? Lerg och Hedberg på skadelistan (Sjöa, Matt).
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i sön okt 07 2018, 15:17

Mike skrev:roglesnack - Håller med om punkterna ovan men jag saknar inte spelarna som stod för 130p. Tycker att vi har bättre forwards nu. Trots Thomas start så hade jag inte velat byta ut honom mot en loj och osynlig Lerg. Han hade varit bra i inledningen av denna heller. Ta Liss som exempel, han såg mycket bättre ut än Lerg både spelmässigt och poängmässigt i slutet på förra säsongen men får inte ut ett skit just nu. Det är en kollektiv kollaps.

Det var inte det jag skrev. Jag saknar inte heller Lerg, Connolly och Rensfeldt. Min poäng är att de inte har ersatts i tillräcklig utsträckning och jag är tämligen säker på att Thomas inte ens kommer i närheten av 20 mål den här säsongen. Jag vet att du gillar honom men jag är inte alls lika begeistrad.

Han känns som en ganska begränsad forward, som förmodligen fungerar bättre på liten rink än i SHL-miljö. Uppenbarligen har han klarat omställningen dåligt samt att han kanske för första gången har förväntningar på sig att vara en av de absolut ledande spelarna. Den situationen är också delvis ny för honom.

roglesnack.se

Inlägg av Tuborg i sön okt 07 2018, 15:22

Jag saknar inte de spelarna heller. Helt intetsägande spelare. Men visst hellre de 130 poängen än inga än typ inga alls.

Rögle skulle bränt krut på typ Palushaj, Nils Andersson, Broc Little.

Tuborg

Antal inlägg : 251

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i sön okt 07 2018, 15:25

Tuborg skrev:Jag saknar inte de spelarna heller. Helt intetsägande spelare. Men visst hellre de 130 poängen än inga än typ inga alls.

Rögle skulle bränt krut på typ Palushaj, Nils Andersson, Broc Little.

Ungefär så. Åtminstone satsat mer på spelare som vi vet levererar på SHL-nivå, inte minst med tanke på att Sjögren inte kan spela samt att Anderson och Ahnelöv ansluter i elfte timmen i halvrisig form. Titta på rostern och plocka bort de här namnen, så förstår man ganska enkelt varför vi ligger där vi ligger. Simple as that.

roglesnack.se

Inlägg av Mike i sön okt 07 2018, 15:28

roglesnack.se skrev:
Mike skrev:roglesnack - Håller med om punkterna ovan men jag saknar inte spelarna som stod för 130p. Tycker att vi har bättre forwards nu. Trots Thomas start så hade jag inte velat byta ut honom mot en loj och osynlig Lerg. Han hade varit bra i inledningen av denna heller. Ta Liss som exempel, han såg mycket bättre ut än Lerg både spelmässigt och poängmässigt i slutet på förra säsongen men får inte ut ett skit just nu. Det är en kollektiv kollaps.

Det var inte det jag skrev. Jag saknar inte heller Lerg, Connolly och Rensfeldt. Min poäng är att de inte har ersatts i tillräcklig utsträckning och jag är tämligen säker på att Thomas inte ens kommer i närheten av 20 mål den här säsongen. Jag vet att du gillar honom men jag är inte alls lika begeistrad.

Han känns som en ganska begränsad forward, som förmodligen fungerar bättre på liten rink än i SHL-miljö. Uppenbarligen har han klarat omställningen dåligt samt att han kanske för första gången har förväntningar på sig att vara en av de absolut ledande spelarna. Den situationen är också delvis ny för honom.
Lergs 19 mål speglar inte hans betydelse för laget. Han var allt som oftast osynlig och gjorde slumpmål som inte bidrog till att Rögle vann på regelbunden basis. Han var mer frustrerande att kolla på än Thomas. Man ser att Thomas har det i sig men har inte fått det att lossna. Lerg å andra sidan fick knappt låna pucken under matcherna. Han var som sämst när det gällde som mest, 1 ynka assist på 7 matcher i slutet av förra säs innan han gjorde två slumpmål mot KHK - Lerg i ett nötskal. Dessutom värdelös i kvalet mot stjärnspäckade Bofors året innan. Thomas såg bra ut i OS på stor rink. Säger det återigen, det är en kollektiv kollaps och inget man kan beskylla enskilda spelare för. Jag köper inte att Thomas, Zaar, Brithen, Lucas, Liss och Höglander är mediokra samtidigt. Även Schira har presterat mediokert i senaste två matcherna. Sen kan du plocka bort Lerg, Hedberg och Gagné pga frånvaro (Sjöa, Matt, Rasmus) och ställa dig frågan om Rensfeldt, Collberg, Connolly och Sylwander hade gjort det bättre än Thomas, Zaar, Bristedt, Bengtsson mfl.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i sön okt 07 2018, 15:33

Mike skrev:
Lergs 19 mål speglar inte hans betydelse för laget. Han var allt som oftast osynlig och gjorde slumpmål som inte bidrog till att Rögle vann på regelbunden basis. Han var mer frustrerande att kolla på än Thomas. Man ser att Thomas har det i sig men har inte fått det att lossna. Lerg å andra sidan fick knappt låna pucken under matcherna. Han var som sämst när det gällde som mest, 1 ynka assist på 7 matcher i slutet av förra säs innan han gjorde två slumpmål mot KHK - Lerg i ett nötskal. Dessutom värdelös i kvalet mot stjärnspäckade Bofors året innan. Thomas såg bra ut i OS på stor rink. Säger det återigen, det är en kollektiv kollaps och inget man kan beskylla enskilda spelare för. Jag köper inte att Thomas, Zaar, Brithen, Lucas, Liss och Höglander är mediokra samtidigt. Även Schira har presterat mediokert i senaste två matcherna. Sen kan du plocka bort Lerg, Hedberg och Gagné pga frånvaro (Sjöa, Matt, Rasmus) och ställa dig frågan om Rensfeldt, Collberg, Connolly och Sylwander hade gjort det bättre än Thomas, Zaar, Bristedt, Bengtsson mfl.

Men det är ju inte bara rena poäng vi har tappat. Vi har ju också tappat massor av SHL-erfarenhet, vilket nog inte ska underskattas i sammanhanget. Håller med om att det är en "kollektiv kollaps", men hävdar trots det att vi inte ersatt spelarna vi förlorat på ett bra sätt. Har ärligt talat svårt att se "uppgraderingen".

Och återigen: Thomas har massor att bevisa. Det är möjligt att han har det i sig, men det börjar i så fall bli hög tid att plocka fram det.

roglesnack.se

Inlägg av Mike i sön okt 07 2018, 15:36

Hade det gått bättre med följande manskap? Det är ungefär de förutsättningarna vi har just nu om man ska jämföra med förra säsongen.

Schira - Younan
JW - Youds
Alen - Jonsson
Bondesson

Rensfeldt - Brithen - Collberg
Liss - Connolly - Matson
Ludvig - Ryfors - Sandin
Sylwander - Perfetto - Widing
Horvath

Plocka bort

Lerg - Sjögren
Hedberg - Matt
Gagné - Rasmus
Jalasvaara - Ahnelöv (skadad stup i kvarten)

Då har vi inte ens nämnt att Zaar, Lucas, Thomas mfl missat flera matcher.

Senast ändrad av Mike den sön okt 07 2018, 15:37, ändrad totalt 1 gång
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i sön okt 07 2018, 15:45

Mike skrev:Hade det gått bättre med följande manskap? Det är ungefär de förutsättningarna vi har just nu om man ska jämföra med förra säsongen.

Schira - Younan
JW - Youds
Alen - Jonsson
Bondesson

Liss - Connolly - Matson
Ludvig - Ryfors - Sandin
Horvath

Plocka bort

Lerg - Sjögren
Hedberg - Matt
Gagné - Rasmus

Problemet är väl att Sjögren inte spelar. Att Anderson inte spelar (en match sen skadad) och att han tilläts ansluta den 1/10 och att Ahnelöv så här långt inte varit den bärande back han förväntas vara. Thomas har haft gott om möjligheter att visa sin storhet. Har fått massor av förtroende i både 5-5 och i powerplay, men inte lyckats förvalta det. Inte ens under träningsmatcherna, där motståndet är av en annan kaliber än i SHL. Så nej, hittills har vi inte ersatt spelarna från förra säsongen på ett bra sätt.

roglesnack.se

Inlägg av Mike i sön okt 07 2018, 15:55

roglesnack.se skrev:
Mike skrev:Hade det gått bättre med följande manskap? Det är ungefär de förutsättningarna vi har just nu om man ska jämföra med förra säsongen.

Schira - Younan
JW - Youds
Alen - Jonsson
Bondesson

Liss - Connolly - Matson
Ludvig - Ryfors - Sandin
Horvath

Plocka bort

Lerg - Sjögren
Hedberg - Matt
Gagné - Rasmus

Problemet är väl att Sjögren inte spelar. Att Anderson inte spelar (en match sen skadad) och att han tilläts ansluta den 1/10 och att Ahnelöv så här långt inte varit den bärande back han förväntas vara. Thomas har haft gott om möjligheter att visa sin storhet. Har fått massor av förtroende i både 5-5 och i powerplay, men inte lyckats förvalta det. Inte ens under träningsmatcherna, där motståndet är av en annan kaliber än i SHL. Så nej, hittills har vi inte ersatt spelarna från förra säsongen på ett bra sätt.

Svaga förberedelser och det finns inga ursäkter till det. Tycker att Thomas var hyfsad under försäsongen och producerade. Gjorde ett bra genrep mot HV också. Det är väl egentligen bara Schira, Bristedt och Höglander som har levt upp till förväntningarna och presterat regelbundet, spelmässigt iaf.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i sön okt 07 2018, 16:14

Vad jag sett än så hade jag bytat Thomas mot Lerg alla dagar i veckan. Och då är jag inget större fan av Lergs halvloja spel.

Men man hoppas det vänder, men är tveksam.

Tuborg

Antal inlägg : 251

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön okt 07 2018, 18:48

GVM - Vi har nog varit överens om 99% av allting sedan dag ett.
Skrämmande liknande uppfattningar om spelare,spelet,ledningen och dylikt.

MEN jag märker att på en punkt skiljer vi oss väsentligt åt. Jag hävdar bestämt att om vi så hade fått in Sjöa + Sandin + en toppback så hade det gjort marginellt skillnad.

Dagens Rögle är förvirrade, idélösa, inkonsekventa och vi är genomlästa i varenda match. Låt säga att Sjöa hade spelat. Vilken skillnad gör det när inte JW kan servera en passning i PP eller 6 mot 5 när han står 2 meter ifrån sin medspelare?

Rögles stora bekymmer är att man har tappat duktiga spelare och ersatt dom med fruktansvärda spelare. Man har vidare förlängt med sopor och till råga på allt så vet inte tränarna hur man ska få dom som är kvar att spela på ett bra sätt.

Detta är djupt oroväckande. DJUPT.

Men mike, förmodligen kommer jag inte kunna övertyga dig. Vi går helt enkelt vänta in tills alla är på plats och se facit. Jag tror skillnaden kommer att vara marginell.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 533
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen