181006 HV71 - Rögle

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Sv: 181006 HV71 - Rögle

Inlägg av HBG_Micke i lör okt 06 2018, 20:22

Så ja - ännu en förlust...
Nu kan man ju hoppas att Titanus källor talar sanning vilket innebär omstruktureringar/nyförvärv efter dagens förlust.
Vilken inledning på vår resa mot SM-Guld....

HBG_Micke

Antal inlägg : 28
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 06 2018, 20:22

Mike skrev:Vi skapar aldrig tryck i 6 mot 5. När motståndarna plockar sin målvakt så kommer vi själva aldrig ur egen zon.

Stämmer ganska bra. Men kan man förvänta sig annat när man mönstrar JW-Curran-Matson-Zaar

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 533
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 06 2018, 20:23

HBG_Micke skrev:Så ja - ännu en förlust...
Nu kan man ju hoppas att Titanus källor talar sanning vilket innebär omstruktureringar/nyförvärv efter dagens förlust.
Vilken inledning på vår resa mot SM-Guld....

Något kommer att hända innan nästa match. Frågade igen på Messenger och fick det bekräftat.

Detta på isen är inte spelarnas fel. JW kan inte hjälpa att han är en hockeyinvalid eller att Bibic är slut som hockeyspelare.
Matson kan inte hjälpa att han mönstras i PP gång på gång.

Detta är uteslutande Abbot x2s fel.

Dom värvade och byggde ihop det här fiaskolaget som håller Allsvensk nivå. Med eller utan Sjögren.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 20:27

Ja nu ger även jag mig. Idag hjälpte vi igång förväntade topp-6-laget HV. Luleå snor poäng på Hovet, och dem går vi aldrig förbi med det försprånget. Kanske även Brynäs vaknade ordentligt idag. Tyvärr redan tydligt med tanke på tabellen och övrigas formkurvor att Rögle i första hand får inrikta sig på att försöka undvika kvalplatserna i år igen. Viktigt att de nu snabbt erkänner det för att om möjligt kunna flamsa mindre på planen och få till ett ordnat spel i första hand. Nu är det kris på allvar. Inget att hymla om.

Henrik

Antal inlägg : 564

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i lör okt 06 2018, 20:31

Ändå en av de bättre insatserna sett till hur det har sett ut innan och då har man ändå en dröse nyckelspelare borta.

Det jag aldrig någonsin kommer att fatta är matchningen av JW. I ett läge när vi plockat ut målvakten så ska inte JW spela. Missar passningar med flera meter, går i fel läge och får inte igenom skott. Punkt. Förtroendet för honom i PP är bisarrt. Spela då hellre en extra målfarlig forward!

Curran spelar sjukt mkt och är riktigt bra offensivt. Har lite slarv att slipa bort, men ändå ett stort steg framåt.

Wännström såg småintressant ut, bra debut i det stora hela, lite power.

Pogge bra

17 - den förlängningen vetefan.

Men ja, det är klart att det är kris redan nu - oavsett vad det beror på. Däremot tror jag inte ett skit på någon slags utrensning. Det luktar bara ännu mer panik.
Ogilthorpe

Antal inlägg : 211
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 06 2018, 20:32

Tips på meningar Abbot inte behöver tjata om längre. Vi har hört det förr :

* The guys stood up well today and did the job, but we had a lot of players injured.
* We didnt have the luck on our side
* HV71 won because they were better and i congrate them.
* I am proud of the guys.
* I take full responsibility and we have continute to work hard on trainings to turn this.

Hört det 6 matcher i rad nu. Vi har fattat. Ut och säg som det är istället. Ni värvade spel och ni har för många spelare som inte håller på den här nivån. Nämn gärna att Rögle 18 är tidernas i SHL sämsta boxplaylag.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av HBG_Micke i lör okt 06 2018, 20:33

TitanusDenAndra skrev:

Något kommer att hända innan nästa match. Frågade igen på Messenger och fick det bekräftat.

Detta på isen är inte spelarnas fel. JW kan inte hjälpa att han är en hockeyinvalid eller att Bibic är slut som hockeyspelare.
Matson kan inte hjälpa att han mönstras i PP gång på gång.

Detta är uteslutande Abbot x2s fel.

Dom värvade och byggde ihop det här fiaskolaget som håller Allsvensk nivå. Med eller utan Sjögren.

Låter lovande - tack!

HBG_Micke

Antal inlägg : 28

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 21:02

Håller med Ogil. Lite bättre, men definitivt ändå kris. Kanske någon justering och framförallt förstärkning är på sin plats, men ingen "utrensning" nu. Det är försent att byta ut typ hälften av backarna på ett bräde när säsongen är igång. Bättre att nu erkänna för sig själv att man är ett bottenlag, fortsätta fokusera på att få ihop ordinarie lag och ett bättre spel. Och när man åter får lite resultat kan man eventuellt börja snacka om tabelläge och dylikt. Efterhand kan så klart Chris likväl byta fler pjäser när tillfälle uppstår. Byter man efterhand ut i första hand JW, Alen och Youds mot riktigt bra backar så kanske det kan lyfta till slut? Idag har vi alldeles för ofta förtvivlat svårt att komma ur egen zon. Inte konstigt att anfallsspelet också haltar då. Det börjar med backarna Chris!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 06 2018, 21:08

Min bekant ifrån styrelsen bytte ett båttrailer till ett annat som jag hjälpte honom att försäkra nyss så jag frågade lite om Rögle, första gången vi snackar sedan säsongen började.

*Ungdomsverksamheten verkar inte vara fröjd det heller. J18 och J20 parkerar i mitten utav tabellen båda två men tydligen är det missnöje med tränarna och vissa spelare sköter sig inte alls. Även här är det Chris som har kommit med ett par förändringar. Hur kan han ha misslyckats här med...

*Imorgon kommer spelarrådet bestående utav bland annat Ted Brithén och Alen Bibic att ha möte med Cam på morgonen. Man har redan haft ett möte där man haft synpunkter på träningarna (står i dagens HD) men tydligen är det annat man också är missnöjd med. Stabilt.

*Backsidan - Såväl Cam som Chris är tydligen skitnöjda med backarna. Dom menar till och med att backarna varit vår starkaste sida hittills och hänvisar till att vi släpper in "få mål" man hyser stort förtroende för såväl JW som Bibic (jag frågade givetvis specifikt) och om man inte värvar en back så kommer man inte ha vidare panik.

Jag håller på & tappa allt förtroende för bröderna som fram till 2 veckor sedan var cementerat i betong. Jag börjar a de grövsta ifrågasätta deras kompetens och hockeykunnande. Djupt oroväckande.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i lör okt 06 2018, 21:31

Visst. Men man kanske ska ha några slags filter mellan allt man hör? Framför allt i besvikelser som denna. Eller du slukar allt med hull och hår Titanus?

Klart som fan att det gnälls och skulle inte förvåna mig ett skit om vissa glaslirare gnäller extra högt - spelare som tycker det är obekvämt att träna hårt. Säger sig själv att vissa är snabba med kniv i ryggen på bröderna så fort det blåser snålt. Kanske inte heller så konstigt att det går som det går när inte alla står bakom sina tränare fullt ut - är det något som är för jävla illa så är det just det. Lex Brynäs 2017 och 2018. Bekväma spelare som alltid pekar finger åt alla andra än sig själva.

Har svårt att tro att det hyllade från förra säsongen plötsligt skulle vara totalt skitdåligt. Det tar tid att förändra en förening och det knorras alltid im det inte flyger direkt. Jag har fortsatt förtroende för bröderna, men inte för alla spelare.
Ogilthorpe

Antal inlägg : 211
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör okt 06 2018, 21:36

Jag tycker fortfarande att Abbotts är rätt för Rögle men de har fler brister än man önskade. Förlängningen med JW blev en startpunkt på några tveksamma beslut som senare mynnade ut i en svag backuppsättning. Givetvis också ett underbetyg att sätta ihop ett lag där ett koppel av bra spelare inte är med från start av olika anledningar. Den här krissituationen hade ALDRIG uppstått om vi haft Rasmus, Sjöa och Matt från start och sluppit alla jävla skador, men det är lik förbannat Abbottarnas ansvar att förbereda laget och se till att SAMTLIGA spelare är med från start. Tänker framförallt på Rasmus och Sjöa. Man borde ha gått all in på Stollery istället för Ahnelöv när man hade chansen. De gjorde fel som ersatte en spelskicklig offensiv Rasmus med en defensiv och begränsad back som Ahnelöv. Finns mer att skriva men jag har ingen lust.
Mike
Admin

Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör okt 06 2018, 21:49

Nisse Andersson var ledig hur länge som helst. Skiter fullständigt i att han spelade i MIF, jag hade gett Ahnelövs lön till honom utan att blinka. Stollery var ledig länge. Gormley var ledig. En drös med bra backar var lediga. Varför i helvete agerade man inte bättre här. De sket ju i backsidan totalt. Åka till Norge och leta backar...allvarligt? Förlänga med JW men skita i Gagné? Behålla Alen? Jonsson som ordinarie? 300t i mån för Ahnelöv? Herregud.

Stollery - Nisse
Gagné - Schira
Bertov - Youds/Rasmus

Extra: Larsson, Jonsson

Det här borde ha varit Rögles backar från start. Därefter en megabonus om Rasmus hade stannat. Svider enormt att de misslyckades så grovt med backbygget.

Senast ändrad av Mike den lör okt 06 2018, 21:50, ändrad totalt 1 gång
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 21:50

TitanusDenAndra skrev:Min bekant ifrån styrelsen bytte ett båttrailer till ett annat som jag hjälpte honom att försäkra nyss så jag frågade lite om Rögle, första gången vi snackar sedan säsongen började.

*Ungdomsverksamheten verkar inte vara fröjd det heller. J18 och J20 parkerar i mitten utav tabellen båda två men tydligen är det missnöje med tränarna och vissa spelare sköter sig inte alls. Även här är det Chris som har kommit med ett par förändringar. Hur kan han ha misslyckats här med...

*Imorgon kommer spelarrådet bestående utav bland annat Ted Brithén och Alen Bibic att ha möte med Cam på morgonen. Man har redan haft ett möte där man haft synpunkter på träningarna (står i dagens HD) men tydligen är det annat man också är missnöjd med. Stabilt.

*Backsidan - Såväl Cam som Chris är tydligen skitnöjda med backarna. Dom menar till och med att backarna varit vår starkaste sida hittills och hänvisar till att vi släpper in "få mål" man hyser stort förtroende för såväl JW som Bibic (jag frågade givetvis specifikt) och om man inte värvar en back så kommer man inte ha vidare panik.

Jag håller på & tappa allt förtroende för bröderna som fram till 2 veckor sedan var cementerat i betong. Jag börjar a de grövsta ifrågasätta deras kompetens och hockeykunnande. Djupt oroväckande.
Det låter märkligt på flera sätt. J20 ligger fyra. Inte så dumt. J18 är väl ok? Juniorerna är bättre i år än förra året iaf. Men trist om det bland spelarna gnälls på tränarna. Misstänker att ungdomarna isf är lite klena och gnälliga. Sannolikt bara ett bevis på att man har en lite mesig lindansarkultur att tvätta bort redan i ungdoms- och juniorleden. Fy fan för divafasoner bland "talanger". Spelar ingen roll hur god fallenhet du har om du inte är beredd att också jobba hårt. Jag håller på tränarna tills jag är överbevisad.

Klart det gnälls även i A-laget just nu. Men alla måste hålla ihop. Som sagt, Ted och Matt sade väldigt bra saker efter derbyt. De är lojala med Cam. Hoppas alla kan vara det. Annars går det åt helvete.

Bisarrt om de verkligen är nöjda med backarna. Låter helt orimligt. Bara en fasad av principer att man aldrig hänger ut sina spelare, no matter what. Backarna är definitivt vår problemområde, vi har de facto släppt in massor, ffa i bp, sen är de också mycket av förklaringen till att det är svårt att anfalla vettigt och göra mål. Spelet börjar helt enkelt för kass bakifrån. Klart som fan att även tränarna förstår detta. Förtroendet för JW och Alen är dock obegripligt. Skicka just dessa två åt h--vete omgående! Hitta två bra ersättare. Sätt därefter kniven på Youds strupe och spela honom med Ahnelöv tills dess att Rasmus eventuellt kommer och skicka då kanske även honom. Rätta till bygget efterhand. Få nu ihop ordinarie lag och ett dugligt spel.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Blagh i lör okt 06 2018, 21:52

Gällande Ahnelöv så tackade faktiskt Djurgården nej pga hans skadesituation. Han är antagligen slut i kroppen

Blagh

Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 18-07-18

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 21:52

Mike skrev:Jag tycker fortfarande att Abbotts är rätt för Rögle men de har fler brister än man önskade. Förlängningen med JW blev en startpunkt på några tveksamma beslut som senare mynnade ut i en svag backuppsättning. Givetvis också ett underbetyg att sätta ihop ett lag där ett koppel av bra spelare inte är med från start av olika anledningar. Den här krissituationen hade ALDRIG uppstått om vi haft Rasmus, Sjöa och Matt från start och sluppit alla jävla skador, men det är lik förbannat Abbottarnas ansvar att förbereda laget och se till att SAMTLIGA spelare är med från start. Tänker framförallt på Rasmus och Sjöa. Man borde ha gått all in på Stollery istället för Ahnelöv när man hade chansen. De gjorde fel som ersatte en spelskicklig offensiv Rasmus med en defensiv och begränsad back som Ahnelöv. Finns mer att skriva men jag har ingen lust.
Helt rätt! Bara att rätta till efterhand.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör okt 06 2018, 21:57

JW spelade 19 min idag. Höglander, som varit bäst i 9 av 10 matcher, drygt 10 min. Slår vad om att de kommer bänka Nisse snart och spela Ludvig istället.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 06 2018, 22:01

Mike skrev:JW spelade 19 min idag. Höglander, som varit bäst i 9 av 10 matcher, drygt 10 min. Slår vad om att de kommer bänka Nisse snart och spela Ludvig istället.

Det är ju samma förklaring som det jag skrev ovan att man är nöjda med backarna,
Det verkar saknas verklighetsförankring som heter duga. man har en enorm jävla tilltro till dom sämsta spelarna i laget och jag sitter som ett frågetecken.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör okt 06 2018, 22:03

Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 22:12

Mike skrev:Nisse Andersson var ledig hur länge som helst. Skiter fullständigt i att han spelade i MIF, jag hade gett Ahnelövs lön till honom utan att blinka. Stollery var ledig länge. Gormley var ledig. En drös med bra backar var lediga. Varför i helvete agerade man inte bättre här. De sket ju i backsidan totalt. Åka till Norge och leta backar...allvarligt? Förlänga med JW men skita i Gagné? Behålla Alen? Jonsson som ordinarie? 300t i mån för Ahnelöv? Herregud.

Stollery - Nisse
Gagné - Schira
Bertov - Youds/Rasmus

Extra: Larsson, Jonsson

Det här borde ha varit Rögles backar från start. Därefter en megabonus om Rasmus hade stannat. Svider enormt att de misslyckades så grovt med backbygget.
Exakt så! Jag skulle tom kunna köpa Curran i stället för Gagné om man nu tvunget skulle behövde göra sig av med honom och gambla lite. Men där går också gränsen med tanke på att Youds redan är en säkerhetsrisk och Bertov inte rimligtvis kan vara ämnad för mer än tredje par i år. Man kan inte ha bara glädjekalkyl i besättningen! Vad man gjort är ju bara fel (förlängning av JW och att man inte dumpade Alen), lite naivt (Curran, i sammanhanget ser därför naivt ut även med Jonsson som ska vara 7-8 om öht kvar och ej utlånad till HA), panikartat felval med flopprisk (Ahnelöv) och bara riktigt djävla korkat att räkna in och sitta och hoppas på Rasmus efter att han skrev kontraktet med Toronto. Suck! Just en sådan som Nisse saknas helt. Varför inser HV att de behöver honom och inte vi? Stollery hade varit en härförare, långt bättre än Ahnelöv. Även Gormley skulle nog varit ett mer lämpligt val. Inget att be för. Bara att försöka rätta till dessa saker så gott det går efterhand. Brutalrensning nu är inte realistiskt, men börja med något nu! Och fortsätt pussla under säsongen. Gör om och gör rätt!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 22:14

Mike skrev:JW spelade 19 min idag. Höglander, som varit bäst i 9 av 10 matcher, drygt 10 min. Slår vad om att de kommer bänka Nisse snart och spela Ludvig istället.
Skrämmande likt Eldebrinks matchning och logik isf.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 22:24

Mike skrev:Rekommenderar starkt:

http://roglesnack.se/det-har-duger-inte/
Skriver under på den. Förtvivlat men sant!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 06 2018, 22:32

Mike skrev:Rekommenderar starkt:

http://roglesnack.se/det-har-duger-inte/

Utmärk krönika. Säger samma saker som jag också skriver konstant.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 22:57

Nu börjar det bli rejält frustrerat även i spelarleden. I Lasses intervju med Liss är självförtroendet sargat och uppgivenheten nära. Stor skillnad jämfört med vad Olle uppvisat tidigare. Usch vilken panikartad press man har på sig nu. Snart sitter nerverna utanpå tröjorna och sammanbrottet är nära. Alla kräver en seger mot Örebro hemma på torsdag. Ett understatement att vi då är väldigt betjänta av att få första målet.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 06 2018, 23:20

TitanusDenAndra skrev:Tips på meningar Abbot inte behöver tjata om längre. Vi har hört det förr :

* The guys stood up well today and did the job, but we had a lot of players injured.
* We didnt have the luck on our side
* HV71 won because they were better and i congrate them.
* I am proud of the guys.
* I take full responsibility and we have continute to work hard on trainings to turn this.

https://www.roglebk.se/artikel/el2lajmxu-3k501/presskonferens-efter-hv71-rogle

Hur rätt var jag inte på det...
Sorligt.

Sen borde Roth och Linus Ahlin börja ställa lite kritiska jävla frågor. När det gäller HIF är dom minsann inte nådiga att såga längs fotknölarna och ställa obekväma frågor, när det kommer tlll Rögle dock är det helt andra tongångar.

Jag vill ha kritiska frågor om vissa spelare i laget!

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i sön okt 07 2018, 06:36

Satt på ett flyg så jag såg inte matchen men av rapporterna att döma så såg det lika illa ut som vanligt...

Nu måste prio ett vara att försöka boosta självförtroendet, laget är inte så usla som vi och de själva antagligen tror just nu. Det såg vi om inte annat på försäsongen då vi spelade bra och mötte meriterat motstånd men ett enda baklänges mål - i Skellefteå - verkar ha punkterat den alltför hårt uppumpade ballongen.

Men det måste till förändringar och det är NU!

Jag föreslår att man entledigar Cory Murphy som misslyckats totalt med sin roll som backtränare - att anställa en helt oprövad och helt oerfaren av tränaryrket för denna viktiga roll framstår som helt vansinning nu med facit i hand. Vet nte vad Gunnar Persson pysslar med idag men det måste in någon med rutin som styr upp försvarsspelet och ser till att vi får struktur o boxplay som har sett bedrövligt ut i samtliga matcher.

Sparka spelare?

Ligger väl nära till hands att göra så men frågan är vem eller vilka då vi inte kan göra oss av med alla som underpresterar för då står vi där med två målvakter samt Bristedt och Höglander...
Importerna ligger väl nära till hands, Thomas har inte visat något som motiverar hans lön och position ännu så länge? Curran skulle nog må bra av att spela lite i HA för att komma in i det försvarsmässiga.

Är det så att Ahnelöv fortfarande är skadad eller hämmas av tidigare skador bör han sjukskrivas så att vi kan plocka in någon annan i hans löneutrymme.

Men det viktigaste är att vi får in någon rutinerad herre som coacha backarna och även kan vara mentalt bollplank till Cam som jag tycker att vi ska behålla.

Flying Farang

Antal inlägg : 149
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen