181006 HV71 - Rögle

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

181006 HV71 - Rögle

Inlägg av TitanusDenAndra i fre okt 05 2018, 23:38

Jag citerar mig själv med hopp om att jag får äta upp dessa orden med råge imorgon.

TitanusDenAndra skrev:Jag tycker det är anmärkningsvärt hur ni letar efter halmstrån att greppa för att lindra katastrofen som stundar.
Spontant hade jag rekommenderat er att komma i kontakt med verkligheten, desto förr ni gör det desto enklare kommer det bli att förlikas med det som komma skall. Tittar ni inte på samma matcher som jag har gjort? Missade ni exempelvis tredje perioden mot MIF? Vi möter våra absolut värsta antagonister på hemmaplan inför en fullsatt arena och vi skapar inte EN ENDA JÄVLA CHANS på 20 minuter trots powerplay och 6 mot 5 sista 3 minuterna. Det var så in i helvetes jävla uddlöst och ointresserat att man skämdes. Missade ni första 6 minuterna av matchen där hela fyra minuter var i Powerplay men trots det var MIF mer i vår zoon (bp) än vad vi var i deras?

Just nu är det mycket "Vi vänder" eller "Vi har haft många spelare borta" eller "Vänta bara till Sjöa är tillbaka" etc etc.

Faktum är dessvärre att det brister på så många områden att även om vi åtgärdar en punkt som är det så många andra katastrofala att en fiaskosäsong är oundviklig.

* Cam verkar sakna all form utav taktiskt kunnande
* Chris verkar ha problem med verklighetsförankringen,
* Hansson och Murphy verkar göra allting utom sitt jobb
* Boxplay har inte varit såhär uselt på 15-20 år.
* Poweplay - obefintligt
* Lagets spelidé - Har vi en sådan? Spelarna åker runt som yra höns utan en aning vad dom ska göra på isen
* Backsidan - Kommentar överflödig.
* Värvningarna - TOKFLOPPADE, finns väl ljusglimtar alá Bristedt men på det stora hela Ahnelöv,Thomas,Jäger,Zaar etc - Katastrof
* Vinnarskallar - Saknas helt vi har inte en enda individ som tuggar fragma en hel match.
* Målvaktssidan - Både Ville och Pogge verkar ha tappat sedan förra säsongen
* Ungdomssidan - Skulle bli det stora lyftet i år, vad fan hände med det? Så väl j20 som j18 verkar ha oerhört svårt med att leverera.
* Effektiviteten - Rögles problematiska signum senaste par säsongerna verkar förvärrats, oerhört ineffektivt på dom få lägena man får, målen vi gör är skitmål med stor dos av tur (se bara Brithéns och Jonssons (?) mot Frölunda
* Till och med publiken där vi har varit överlägsna i modern tid (tsm med Djurgåden) är sämre än någonsin, horribelt stöd hittills i år.
* Spelarnas fysiska status - Skandalöst! Man får den ena spelaren efter den andra skadad. Mot MIF gör man i princip en plattmatch och hela jävla sex spelare dras med diverse skavanker på grund av matchen. Youds,Anderson,Curran e.t.c. alla är osäkra inför imorgon. För att inte tala om alla skador man hittills har drabbats utav (Bibic,Ahenelöv,Bertov med flera). Varför skröt man om sin fysiska status på försäsongen? Vad fan tränade man?

Jag kan fortsätta. Folk kallar mig för gnällig jävel som bara klagar men detta ovan är faktum, vi har absolut ingenting som fungerar i nuläget och jag kan inte se ett enda positivt tecken. Ni övriga som kämpar förgäves att lyfta fram ljusglimtar lutar er på 4-5 minuter mot Frölunda exempelvis eller en kort period mot MIF.

Faktum är att katastrofen kommer fortsätta och har vi mer än 3-4 poäng efter 10 omgångar kommer jag bli positivt förvånad.
Förändringar MÅSTE ske, drastiska sådana. Tills dess kommer förödelsen fortsätta.
På måndag kommer något att äga rum om vi torskar mot HV71 och jag hoppas att det blir extremt.

Henrik - Du har helt rätt att det inte är en individs fel, jag tycker JW är urusel men det är knappast hans fel mer än exempelvis Cam Abbots eller Chris eller Hanssons eller Zaars. Det är svårt att leta efter en enskild syndabock eftersom vi har varit så pass mycket sämre på alla fronter i 5 matcher mot alla lag hittills. Det är bedrövlig inledning som är synlig på allting man tittar på.

Kolla liksom backparen inför matchen imorgon Alen Bibic och Daniel Bertov  två spelare som haft stora skadebekymmer i år, Bibic rostig och Bertov visserligen duktig men oerfaren och halvt skadad.  Samuel Jonsson spelar med Jonas Ahnelöv. Den ena valpig som börjat säsongen jävligt instabilt medan den ena har både varit skadad och slö men framförallt dåligt. Schira kör med Curran igen förvisso men det räcker inte.

Jag tror att vi imorgon åker på stortorsk, 3-4 måls marginal.
På måndag sker i sådanafall något stort, vad vet jag inte men något händer.

Vad tror ni, har vi chans att plocka poäng?

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 533
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: 181006 HV71 - Rögle

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 06 2018, 11:43

Kom igen nu Rögle vinn!

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör okt 06 2018, 12:22

Tror ingen vågar skriva något förrän efter matchen idag hehe.

Dina tankar är tyvärr helt befogade såhär inledningsvis.

Tuborg

Antal inlägg : 251
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 06 2018, 12:31

Vi får se vem som missar matchen idag, var typ 7-8 spelare skadade efter deras bragdmatch mot asen i söder (Sjögren,Ben Youds, Lucas Elvenes, Christian Thomas,Matt Andersson samt Alen Bibic och Ahnelöv känningar sedan tidigare)

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör okt 06 2018, 12:37

Det mesta talar för förlust. Men hockey är inte alltid logiskt så man får väl hoppas på en turvinst.

Titanus - Jag vet inte vilka drastiska förändringar det skulle kunna vara? Jag lägger inga större förhoppningar på att de gör sig av med sopbackarna för vi har inga andra bra backar att fylla på med. Undrar hur det står till med Ahnelövs fysiska status egentligen? Det är inte omöjligt att hans kropp inte håller och de bryter i samförstånd?

Om ni minns så skrev en sportchef i SHL detta om honom:

Mike
Admin

Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 06 2018, 12:40

Mike - Lutar väl åt att Murphy eller Hansson får gå? Kanske en panikvärvning?

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör okt 06 2018, 12:59

Jag tror inte att Murphy lämnar efter 5 matcher. Hansson eventuellt. Sen hoppas jag på rejäla förändringar i stil med att Sjöa är tillbaka, JW sparkas och ersätts av en riktigt bra tvåvägsback. Att låna ut nån överflödig forward till Oskarshamn kommer knappast göra skillnad för A-laget.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 14:20

Nu får ni en ganska lång spaning om eventuella förändringar. Visst är risken väldigt stor för förlust idag! Helt klart krävs en lång rad förbättringar om det ska kunna undvikas.

Som sagt, jag hoppas att man lyckas rätta upp spelet tillräckligt för att kunna norpa poäng. Fortsatt full fart, men rakare, enklare och rejälare mot mål. Järnvilja och beslutsamhet kopplat till extrem disciplin. Viktigt att målvakten står på huvudet för att ge oss chansen. Att förväntade målskyttar lyckas sätta dit den. Första målet, Special teams...jag undrar om det är realistiskt att tro att de ska få ihop allt på en gång? Det blir inte lättare om det blir massa skadeåterbud.

Skulle förvirring, oordning och stress kvarstå så är det väl troligt att "huvuden börjar rulla". Jag är tveksam till om det hjälper klubben bort från lindansarstämpeln i längden. Det känns isf mer som ännu en desperat förändring och börja om på ny kula. Men kanske tyvärr ändå nödvändigt för att väcka liv i kollektivet? Jag tror i grunden det är bättre att ta detta som en lärosäsong, försöka uppdatera och förbättra efterhand och gå in i nästa bättre förberedd. Backsidan är för svag. Laget som helhet för ofärdigt och oförberett. Bara något på pappret som kan bli ganska bra under säsongens gång. Men innan dess har ju hela bygget rasat pga av all panik som uppstår efter usel start med den ofärdiga versionen.

Någonstans måste man också vara beredd på att man faktiskt kan få en dålig start nästan oavsett. BIF var kanske mer väntat, men HV och FBK har också startat riktigt trögt. Växjö har nätt och jämt börjat komma igång. Det kan hända också förväntade topplag. Jag tycker det är lite ironiskt att just ett lindansargäng som bör vara immuna mot tröga starter och motgångar ständigt vill söndra och bygga om. Därmed ökar man chansen att förbli ett lindansargäng. Visst, fullt begripligt, vi har en rad svaga kort. Men samtidigt är det inte enkelt att bara börja om med nytt hela tiden. Inte givet att det finns en snabbfix.

Visst kan man förändra/sparka i tränarstab och spelartrupp efter en förlust idag. Men då gäller det att välja rätt offer för att få effekt på kort sikt. Ännu hellre ser jag en långsiktigare uppdatering, drömmen är att man isf sparkar JW och Alen och värvar två fina backar, om sådana och pengar finns att tillgå. Youds kan vara lika rätt. Kanske tvivlar man på Ahnelöv? Hursomhelst är det backsidan som är felbyggd, matchas fel och själva behöver skärpa sig. Lite pinsamt om nybörjar-Murphy får klä skott från det redan nu. Hansson får mer ta på sig dåligt PP och anfallsspel. Cam naturligtvis alltihop. I grunden tror jag fortfarande bara på förändringar i tränarstaben om de själva känner osämja, eller känner sig själva för svaga. Kanske vore det en idé att Chris också kavlar upp och hjälper dem i båset? En tydlig signal om att "jag bär också ansvar, och nu djävlar ska vi fixa detta tillsammans!" Vakna nu! Jag tar med megafon och eldkastare. Även jag inser att något måste göras.

Jag har svårt att från soffan se att det skulle hjälpa att sparka någon forward. Ser inte någon som faller ur ramarna pga divalater eller illojalitet med laget. Är inte Thomas mer en lite tunn stackare som ännu ej kommit till sin rätt och ej heller själv lyckats göra något på egen hand? (Det kunde ju iaf Lerg). Klart man kan fimpa en misslyckad mes. Men Thomas borde vara bra nog. Tror mer att de lite mesiga här och där får ta sig i kragen mha lite push från Matt och Sjöa. Kanske bäst att Chris också skickar något svagt och för mesigt kort till HA, typ Ryfors och Ludvig, för att göra plats för en riktigt elak murbräcka och retsticka utifrån. Sen får man tillsammans, ödmjukt, jobba sig ur skiten och få ihop det på sikt. Om det så ska leda oss till kvalplats, låt det hellre ta tid, genom att systematiskt rätta till i bygget och spelet. Va fan, vi är ju ännu lindansare. Framhåll istället: Vi hade hoppats på bättre start, för vi vill bli något annat, men vi är inte bättre just nu. Vidhåll att vi inte tänker ge oss förrän vi blir mycket bättre och når dit vi vill. Vi vill fortfarande nå bra mycket längre än så här redan denna säsong. Men det blir inte alltid som man tänkt sig direkt. I6bland tar det sju år att bygga ett flygplan.

Henrik

Antal inlägg : 564

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 06 2018, 15:38

Tar det på riktigt 7 år att bygga ett flygplan?

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 15:51

TitanusDenAndra skrev:Tar det på riktigt 7 år att bygga ett flygplan?
För Abbotts gjorde det, ha ha...
Poängen är att det kan behövas en del misstag, felbyggen osv, helt enkelt något misslyckat försök innan man faktiskt lyckas med något man aldrig gjort tidigare. Att man gjort det någon gång nittonhundrafrösihjäl är knappast något man kan luta sig mot nu. Kan ta tid att uppfinna det egna hjulet. Absolut mer än en säsong. Jag letar absolut inga ursäkter för det usla spelet eller den usla starten, men har respekt för att det inte är så enkelt heller. När man dessutom är övermodig, bygger lite fel, naivt, lite för sent och startar med ett väldigt ofärdigt gäng gör man det ganska svårt för sig. Och då är det ju inte så konstigt att det blir en krokig väg. I det stora hela är jag ändå övertygad om att klubben är på väg åt rätt håll. Självklart är det just nu tålamodsprövande. Bäst vore såklart en seger idag vilket skulle kunna bringa viss arbetsro. Men även om det skulle gå så bra måste man envetet jobba vidare på att befästa förbättringar och göra nya förbättringar efterhand.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör okt 06 2018, 16:55

Rögle saknar Mattias Sjögren, Matt Anderson, Christian Thomas, Lucas Elvenes, Ben Youds och Rasmus Sandin mot HV71.

Är det här ett dåligt skämt?
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 17:06

Mike skrev:Rögle saknar Mattias Sjögren, Matt Anderson, Christian Thomas, Lucas Elvenes, Ben Youds och Rasmus Sandin mot HV71.

Är det här ett dåligt skämt?
Otroligt tråkigt! Och samtidigt får skadedrabbade HV väl tillbaka spelare. Krävs nog nåt närmast bragdartat av de våra om de ska ro hem en seger...
Fast det kanske är ett dåligt skämt? Var såg du det?

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Euroc76 i lör okt 06 2018, 17:31

Är i Gbg på NHL Hockey ikväll. Oerhört glad att jag slipper se matchen idag. 2:a kedjan med Matson, Andersson och Bristedt är inte SHL klass. Tyvärr. Tippar 4-1 till HV.

Euroc76

Antal inlägg : 33
Registreringsdatum : 18-07-30

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 17:32

Pogge måste spika igen helt idag.
Hade hellre sett Bertov med Ahnelöv, Alen med Jonsson och JW som sysslolös 7:e.
Kedjorna kan man ha många synpunkter på. De känns rätt slätstrukna. Men med tanke på skadeläget är de kanske inte helt galna? En liten spännande grej att hålla utkik på: hur Jäger klarar sig som center.
Fy vad nederlagstippad man känner sig. Kom igen nu grabbar. Ge dem inte ett skit och grisa desperat in några. Kämpa för livet!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 17:46

FBK har påbörjat resan norrut i tabellen. LHC kom ner på jorden men svävar vidare bland molnen. MÖFF ångar på och kör över Örebro som max når play-in. Timrå förlänger nog mest falska förhoppningar, men kan kanske hålla liv i överraskningen ganska länge och har viss chans att lyckas? Mora stretar emot fint men gör det nog än mer förgäves i längden.

Kan Brynäs få ihop det mot SAIK? Kan Luleå betvinga DIF på Hovet? Kan Rögle skrälla borta mot HV? Allt talar väl tyvärr för att HV också tar sats för en uppåttrend idag.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör okt 06 2018, 17:47

Den här starten har sabbat så jävla mycket.

Vi får inrikta oss på att undvika kval tidigt.
Kostat oss Rasmus Sandin?
Förlorade intäkter pga utebliven publik vilket gör att vi får begränsade resurser att förstärka laget, på kort och lång sikt.
Krisrubriker i media och sparkade spelare/ledare?
Sabbar vårt rykte som ett lag på uppgång.
Ingen bra spelare vill komma till ett krislag.

Fan också.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör okt 06 2018, 17:50

Vi har släppt in första målet i 5 av 5 matcher och aldrig varit i ledning. Svårt att jaga hela jävla tiden.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 17:55

Mike skrev:Den här starten har sabbat så jävla mycket.

Vi får inrikta oss på att undvika kval tidigt.
Kostat oss Rasmus Sandin?
Förlorade intäkter pga utebliven publik vilket gör att vi får begränsade resurser att förstärka laget, på kort och lång sikt.
Krisrubriker i media och sparkade spelare/ledare?
Sabbar vårt rykte som ett lag på uppgång.
Ingen bra spelare vill komma till ett krislag.

Fan också.
Kan bara instämma fullt ut. Dubbel-fan!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör okt 06 2018, 17:57

Mike skrev:Vi har släppt in första målet i 5 av 5 matcher och aldrig varit i ledning. Svårt att jaga hela jävla tiden.
Indeed! I dag måste vi nog hålla tätt och få första målet på någon vänster för att ha en chans. Annars stor risk för kross tror jag.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 06 2018, 18:00

7-1 till HV känns som ett rimligt resultat idag.
Sätter 200 spänn på det.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i lör okt 06 2018, 18:10

Ogillar att trycka på panikknappar så tidigt, men håller med om att det har varit för mkt som haltat första matcherna. Däremot så finns det ju en bra stomme i allt det här och såväl Abbottarna som spelidé funkade fint förra säsongen och så här jäkla kass var det inte mot HV och LHC på försäsong och första mot Skaik var offensivt inte så jävla illa (defensivt däremot) Ska det ske någon justering så är det i så fall på backsidan - Janne var inte snabb, men när han kom blev defensiven bättre. Den typen saknas. Likaså bra spelande backar - som Gagne. Och det som saknas helt är en stark powerforward.

I båset är det frågetecken för den som ansvarar för BP. Och Murphy verkar inte ha gjort under där bak, men med kvaliteten på spelarna så ja. Jag vet inte. Kanske lite väl onödigt med ett oprövat kort som assisterande OCH huvudtränare samtidigt.

Gäller att spela tajt idag. Kanske skador som behövs för att man ska hitta någon slags bas....
Ogilthorpe

Antal inlägg : 211
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 06 2018, 18:24

Helvete vad Jonsson är valpig. Han kan också ansluta sig i skaran tvivelaktiga backar. Han är på samma nivå som Youds,JW och Bibic. Håller inte.

Pogge har jag kritiserat mycket i år, tycker att han gör en fantastiskt bra förstaperiod hittills! Inger ett stabil intryck som vi kommer att behöva denna match.

Annars tycker jag (faktiskt) det är ett fall framåt idag. Det kanske dock säger mer om matcherna hittills än denna idag. Men BP var helt OK exempelvis.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i lör okt 06 2018, 18:27

Nivån på utvisningarna inte något vidare
Ogilthorpe

Antal inlägg : 211
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör okt 06 2018, 18:28

Svårt att vinna med det här BPet..
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör okt 06 2018, 18:28

Bra där av Alen Bibic i BP. Fantastiskt bra.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen