181004 Rögle - Malmö

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Sv: 181004 Rögle - Malmö

Inlägg av TitanusDenAndra i tor okt 04 2018, 19:36

Jag skrev först ett inlägg men tog bort det.
Men alltså Rögle 2018... Jag vet inte vad jag ska säga längre.

Vet någon vad vi har i boxplay?

Jag tycker spelet Rögle visar den här säsongen är djupt oroväckande, ser inga tendenser till att det ska vända.

Förhoppningsvis rycker vi upp oss i andra men detta är skrämmande.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 248
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av TitanusDenAndra i tor okt 04 2018, 19:38

Flood skrev:Har Pogge gjort en räddning den här säsongen?

Så jävla efterblivet att låta honom stå när han är 10 gånger sämre målvakt än Ville som dessutom är i bättre form, hur fan tänkte man där?!

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor okt 04 2018, 19:39

snacka om kompensationsutvisning, som så klart resulterar direkt pga vårt stillastående BP som mest hjälper MÖFF att skymma vår målvakt.

Henrik
Admin

Antal inlägg : 255
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av fidelis i tor okt 04 2018, 19:45

Ingen rolig syn det här. Tycker vi spelar tafatt, slarvigt och utan någon större intensitet under stora delar av perioden. Det känns inte direkt som ett derby, utan som en oinspirerande serielunk mellan ett bottenlag och ett slutspelsjagande lag. I nuläget har jag svårt att se hur vi någonsin ska lyfta ordentligt och leva upp till kravbilden som finns. Vi känns inte alls bättre än tidigare år..

Tråkigt att det är domarna som ger Malmö deras ledningsmål. Å andra sidan förtjänar vi inget annat, titta bara på hur vårt powerplay ser ut. Håller vi ens Kristianstad klass när vi spelar i numerärt över- och underläge?

Nej, det är väl hopp om det så längre några minuter kvarstår av matchen. Men jag har svårt att se oss ta poäng ikväll. Det är för dåligt det här, rakt igenom.

fidelis

Antal inlägg : 26
Registreringsdatum : 18-06-17

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tor okt 04 2018, 19:45

Jag minns inte när jag såg ett så sjukt, SJUKT dåligt boxplay. Vad fan är taktiken?? Det är ännu sämre än förra säsongens katastrofala. Pogge måste fan vara rasande, låta spelare bygga bo framför hur enkelt som helst.

PP? Thomas bänkad i PP, han flyger mest som n vante där ute. Sätter man in 55/27 som det bästa man har, ja då säger det ta mig fan allt.

Passningar på bladet?

Ahnelöv?

Nä, kom igen nu för fan och tagga! Det är ju derby!!

Ogilthorpe

Antal inlägg : 91
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor okt 04 2018, 20:00

fy fan vad klumpigt av Matson

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor okt 04 2018, 20:05

vad hände? Boxen rörde sig!

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor okt 04 2018, 20:30

2a var väl ett litet fall framåt, med ett par långa anfall och fina lägen. Men oj vad svårt det är att sätta dit den. Och passningspelet är fortfarande rätt kass. Uppspelen hårresande många gånger. Men vi är med i matchen...

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av fidelis i tor okt 04 2018, 20:32

Bra box och stundtals infann sig faktiskt derby-känslan. Bra intensitet, speciellt i början av perioden när vi skapar oerhört mycket och hade förtjänat en kvittering. Spelet i egen zon imponerar inte under de få sekvenser då Mif parkerar i vår zon, även om det ser ok ut. Hade vi haft lite mer spets offensivt hade vi gjort mål. Nu blir det istället som så att vi sätter tryck och skapar bra chanser, men har inte spetsen som krävs för att trycka in den i mål.

Hoppas det lossnar för Liss. Får han bara in en puck och kommer in i rätt flow så är han en målgörare av rang.

fidelis

Antal inlägg : 26
Registreringsdatum : 18-06-17

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor okt 04 2018, 20:41

Oroväckande. Vi har inget ordnat spel utan spelar chanshockey med omöjliga passningar. Det fallererar i uppspelen. Det går ut på att styra och dumpa till motståndare eller pass i blindo och hoppas på det bästa. Hoppas det blir en uppryckning i tredje för annars blir jag riktigt orolig. HV borta med det här spelet..
Mike
Admin

Antal inlägg : 343
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tor okt 04 2018, 21:30

Ett lag utan spelidé, utan ledande spelare och special teams som får en att gråta blod. Trodde helt ärligt inte att det skulle se så här dåligt ut. Men, ännu en skitinledning.

Thomas bänkad, flyger som en vante och får läggas i flopphyllan. Extremt anonym.

Liss - händer alltid något när han är inne. Bra!
Schira bra, Curran ok, Pogge ok.
Anderson kommer bli bra.

Thats it. Övriga fastnar i sargerna och får inget gjort. Förstapass från backarna tar 100 år
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor okt 04 2018, 21:32

Trist, mest hafsigt och oordnat. Inga linjer alls i anfallsspelet. Mest soloturer och chansningar. Uselt passningsspel. Skitspel i skitmatch. Förlorar i slutändan på att vi är lite klenare framför mål, förlorar målvakts-, effektivitets- och PP-kamperna. Ok att släppa in 2, men duger så klart inte att göra endast ett, som Brithén gör på egen hand när han lurar Oscar i PP.

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor okt 04 2018, 21:35

Vilka fantastiska värvningar vi har gjort.

Vi kommer inte plocka många poäng om inte något drastiskt görs - NU!

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av prebens i tor okt 04 2018, 21:36

Hyfsad 2 period men i 3e är de tillbaka i alibihockey.
BP och PP är en katastrof. Vad gör Murphy?
Thomas kommer att floppa, jag har sagt det hela tiden, tyvärr.
Bertov är bra, youds dålig.
Vad ska till för en vändning? Matt Anderson kommer in och spelar hyfsat efter 8 månader uppehåll.
Dåligt passningsspel, men Malmö är bra tuffa styr ut Rögle.

prebens

Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Flood i tor okt 04 2018, 21:36

Tyvärr lurade inte ens Ted någon. Det var Malmöbacken som styrde in pucken i eget mål.

Flood

Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 18-09-27

Användarens profil

Inlägg av Blagh i tor okt 04 2018, 21:39

Curran ok??? Otroligt svagt agerande vid ena målet. Tragiskt att se men killen hinner helt enkelt inte med. Thomas känns bara snabb, men saknar spelsinne. Zaar måste fan prestera mer oxå. Hela skiten är bedrövlig...

Blagh

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 18-07-18

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tor okt 04 2018, 21:41

Ett slumpmål var det vi mäktade med denna kväll. Tycker Curran växer, går på kropp snyggt idag i defensiven. Aja hösten är ändå vår försäsong och sen rycker vi upp oss efter jul.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 88

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor okt 04 2018, 21:41

Sen brister det naturligtvis ifrån båset minst lika mycket. En spelare som Matson,Brithén,Liss eller Bengtsson har ju inte glömt spela hockey sen förra året. Spelarna åker runt på isen som yra höns, man droppar puckar på måfå och ingen verkar riktigt veta vad deras uppgift är.

Jag tror det är hög tid att tacka Roger Hansson för hans tid i klubben. Det är knappast bara hans ledarskap som brister men med den här fiaskostarten i beaktning måste nu något hända, båset måste förändras och Thomas bör bänkas.
Det är en rimlig start.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor okt 04 2018, 21:59

Tja, oavsett hur dåliga tränarna skulle vara så borde väl vuxna hockeyspelare ha lärt sig för länge sedan hur man på ett enkelt sätt anfaller samlat, hur kedjekamraterna normalt bör röra sig när någon av dem fått tag i pucken och för upp den i banan? Tror inte det är speciellt meningsfullt att leta syndabockar. Vi spelar helt enkelt för dåligt och får förbättra oss om vi ska uppnå resultat. Det borde så klart vara fullt möjligt. De kan ju orimligtvis fortsätta spela så här dåligt om de övar vidare.

Hösten blir försäsong. Laget på pappret har inte spelats ihop i praktiken. Många nya, alla drar inte åt samma håll. Spelar iaf inte tillsammans, mer var för sig. Tradigt att vi blir akterseglade i år igen, men tror fortfarande att vi tar oss efterhand.

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor okt 04 2018, 22:00

Men om vi spelar för dåligt så finns det väl rimligtvis syndabockar?
Det är väl inte mitt eller ditt fel att dom spelar dåligt utan rimligtvis tränarstabens eller vissa spelares...
Man kan inte säga "det är väl bara till att spela bättre" vore det så enkelt så hade dom gjort det.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tor okt 04 2018, 22:06

[quote="TitanusDenAndra"Jag tror det är hög tid att tacka Roger Hansson för hans tid i klubben. Det är knappast bara hans ledarskap som brister men med den här fiaskostarten i beaktning måste nu något hända, båset måste förändras och Thomas bör bänkas.
Det är en rimlig start.[/quote]

Tänkte just skriva att det är en av de saker jag är allra mest less på: Roger Hanssons flosklelstorm där han målar upp bilder om en prestation som ingen annan ser, snarare motsatsen. Precis om vanlig.

Frågan är vad man ska fila på till lördag? Var ska man börja? listan är lång.

Curran - jo men man får ju se till HELA hans insats och inte bara klippa ut enstaka frekvenser. Jag tycker det går framåt och att han passar med Schira. Värre då med samtliga andra backpar. JW/Youds verkar vara någon slags helig graal - enda paret som aldrig splittras, magiskt... Jonsson har STORA problem och passade inte med Bertov, men ja, det finns ju inget att välja på när backsidan är som den är.

Saknar en gris som kan böka och svina framför mål, fan bara glaslirare

Vad var det med Ahnelöv?

Eller som vi sa efter matchen: ja nu kan det i alla fall inte bli sämre, så pressen borde släppa
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av prebens i tor okt 04 2018, 22:07

Thomas är för orörlig på skridskorna. Kan inte överstegs åkning. Det funkar i små rinkar men inte i Shl. Saknar spelsinne.

Problemet är passningsspelet, killar jobbar bra men backarna spelar inte upp pucken snabbt. Tydligt syns detta i att Rögle får inga spelvändningar för man kommer aldrig i fart genom mittszon. Williamson är katastrof tror slår inte passning rätt. Backarna passar varandra villket gör att forwardssidan måste stanna upp i mittzon. Man försöker spela för svårt och det klarar man inte. Ser ut lite som i fjor dock jobbar man hårdare i år. I tredje orkar man inte dumpa och jaga. Det funkar inte i tre perioder.
Man måste sätta ett spel och sätta passningarna.

prebens

Antal inlägg : 37

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i tor okt 04 2018, 22:17

Pojkar och valpar som spelar valphockey mot män då blir det såhär.

Jag stångar mig blodig efter tyngd tyngd tyngd. Gärna typ Sylvegård. Rögle MÅSTE värva en sån!!

Men först en back.

Kan inte förstå att jag ens tyckte det var tveksamt att förlänga med #27.

Snälla kan jag förlåta mig själv?
- Nej aldrig!!

Tuborg

Antal inlägg : 104

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor okt 04 2018, 22:17

Det är för många spelare som inte håller på den här nivån uppenbarligen. Thomas,JW,Ahnelöv,Youds ja listan fortsätter i all oändlighet.
Men vi kan inte sparka alla. Då får vi göra det som kan göras.
Hansson bör lämna båset.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Oi! i tor okt 04 2018, 22:17

Tråkig match...Zzzzz vi spelar för snällt och då menar jag inte att vi ska tackla mer. Vi måste grisa!

Oi!

Antal inlägg : 43

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen