181004 Rögle - Malmö

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Sv: 181004 Rögle - Malmö

Inlägg av roglesnack.se i mån okt 01 2018, 20:13

TitanusDenAndra skrev:

Jag såg delar av träningen idag och han körde inte alls med fysisk kontakt?
Såg den visserligen ifrån poolen i Grekland men han körde på i en röd tröja ganska försiktigt.
Såg dock i särklass skickligast ut på isen men kroppskontakt och fysisk kontakt var det inte???
Eller var All Inclusive baren för attraktiv idag igen för mig

Jag var på plats och såg 2/3 av träningen. Sjögren deltog fullt ut i det mesta vad jag kunde bedöma. Inga tacklingar av förklarliga skäl men definitivt kroppskontakt och rätt tuffa närkamper. Skulle gissa att en comeback inte är alltför avlägsen. Han såg stark ut och kommer bli viktig framöver, om han bara håller.

Övriga intryck från träningen:

- Anderson förhållandevis anonym. Lär behöva några träningar för att komma upp i tempo och form. Väntar mig inga stordåd redan på torsdag, men hans närvaro spetsar ju till konkurrensen om inget annat.

- JW klart trögaste backen i man-mot-man-övningarna. Blev både frånåkt och rundad vid ett flertal tillfällen av olika forwards. Detta faktum måste ju även tränarna kunna konstatera.

- Trots den tunga starten var det ändå glada miner och mycket skratt, men ändå lite mer fokuserat än vid tidigare träningar jag sett på plats. Det känns som om alla inser allvaret och att det vill till en höjning av alla för att detta ska kunna lyfta. Tror vi får se ett annat Rögle i derbyt.

roglesnack.se

Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Henrik i mån okt 01 2018, 20:57

roglesnack.se skrev:
TitanusDenAndra skrev:

Jag såg delar av träningen idag och han körde inte alls med fysisk kontakt?
Såg den visserligen ifrån poolen i Grekland men han körde på i en röd tröja ganska försiktigt.
Såg dock i särklass skickligast ut på isen men kroppskontakt och fysisk kontakt var det inte???
Eller var All Inclusive baren för attraktiv idag igen för mig

Jag var på plats och såg 2/3 av träningen. Sjögren deltog fullt ut i det mesta vad jag kunde bedöma. Inga tacklingar av förklarliga skäl men definitivt kroppskontakt och rätt tuffa närkamper. Skulle gissa att en comeback inte är alltför avlägsen. Han såg stark ut och kommer bli viktig framöver, om han bara håller.

Övriga intryck från träningen:

- Anderson förhållandevis anonym. Lär behöva några träningar för att komma upp i tempo och form. Väntar mig inga stordåd redan på torsdag, men hans närvaro spetsar ju till konkurrensen om inget annat.

- JW klart trögaste backen i man-mot-man-övningarna. Blev både frånåkt och rundad vid ett flertal tillfällen av olika forwards. Detta faktum måste ju även tränarna kunna konstatera.

- Trots den tunga starten var det ändå glada miner och mycket skratt, men ändå lite mer fokuserat än vid tidigare träningar jag sett på plats. Det känns som om alla inser allvaret och att det vill till en höjning av alla för att detta ska kunna lyfta. Tror vi får se ett annat Rögle i derbyt.

Tycker det finns rimliga förklaringar till alla individuella tveksamheter i lagbygget utom en. Mer att det totalt sett blir för svagt när det ännu saknas för många viktiga pjäser, några är matchrostiga och andra ej ännu erfarna på nivån osv. Men förlängningen av JW är fanimej helt obegriplig. Det kontraktet är den verkligt stora tabben Chris har gjort. Har fortfarande hopp om att det i övrigt ska kunna hålla rätt väl så småningom. Hoppas vi får lite poäng och medvind nu, men generellt tror jag laget kommer att ta ganska lång tid på sig innan det kommit ihop tillräckligt för att få ut sin fulla potential.

Kör Sjöa med kontakt nu bör han vara aktuell för match iaf någon gång under oktober. Jag gissar på 18:e.

Kan vi bara hålla tätt bakåt har vi chansen. Möggökarna är inte direkt några målsprutor. Men det är ju inte vi heller hittills. Tror det blir ett målsnålt och fysiskt tufft ställningskrig.

Henrik
Admin

Antal inlägg : 255

Användarens profil

Inlägg av HBG_Micke i mån okt 01 2018, 21:08

Mike skrev:Vad tycker ni om följande laguppställning?

Bertov - Schira
Ahnelöv - Curran
Jonsson - Youds
JW

Zaar – Matt – Thomas
Höglander – Brithen – Bristedt
Lucas - Bengtsson – Liss
Erik - Matson - Sandin
Jäger, Ryfors, Ludvig

Matt och Bengtsson ger tyngd i mitten. Samtidigt har vi en utpräglad krigarfemma i fjärde med Erik - Matson - Sandin. Det finns inga riktiga svagheter som Ryfors valpighet och Ludvigs uddlöshet.

+1. Gillar den uppställningen! Tror det kan sprudla rätt friskt i förstalinen när Matt kommer igång - spännande!

HBG_Micke

Antal inlägg : 22

Användarens profil

Inlägg av HBG_Micke i mån okt 01 2018, 21:09

Henrik skrev:

Tycker det finns rimliga förklaringar till alla individuella tveksamheter i lagbygget utom en. Mer att det totalt sett blir för svagt när det ännu saknas för många viktiga pjäser, några är matchrostiga och andra ej ännu erfarna på nivån osv. Men förlängningen av JW är fanimej helt obegriplig. Det kontraktet är den verkligt stora tabben Chris har gjort. Har fortfarande hopp om att det i övrigt ska kunna hålla rätt väl så småningom. Hoppas vi får lite poäng och medvind nu, men generellt tror jag laget kommer att ta ganska lång tid på sig innan det kommit ihop tillräckligt för att få ut sin fulla potential.

Kör Sjöa med kontakt nu bör han vara aktuell för match iaf någon gång under oktober. Jag gissar på 18:e.

Kan vi bara hålla tätt bakåt har vi chansen. Möggökarna är inte direkt några målsprutor. Men det är ju inte vi heller hittills. Tror det blir ett målsnålt och fysiskt tufft ställningskrig.

Riktigt fin läsning om Sjöa - tack för uppdateringen!

HBG_Micke

Antal inlägg : 22

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i mån okt 01 2018, 21:55

Röglesnack - Från det att tacklingar börjar ingå som en "del" utav träningsplanen - När tror du att vi kan räkna med att han spelar, 2-3 veckor brukar det vara va?

Tror att Anderson kommer att bli succé.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 248
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i mån okt 01 2018, 21:56

roglesnack.se skrev:

Kanske han hamnar längre ner i hierarkin nu när Bertov kan spela och snart även Bibic?

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 248

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i tis okt 02 2018, 08:45

TitanusDenAndra skrev:Röglesnack - Från det att tacklingar börjar ingå som en "del" utav träningsplanen - När tror du att vi kan räkna med att han spelar, 2-3 veckor brukar det vara va?

Tror att Anderson kommer att bli succé.

Svårt att säga, men min bedömning är att det blir inom närmaste månaden i alla fall. Han såg ruskigt spelsugen ut och tog för sig i närkamperna. Kändes inte som att han höll igen i alla fall.

Jag hoppas också att Anderson kan bli en vitamininjektion i det här laget. Vi behöver verkligen den typen av spets. Men jag har inga förhoppningar på stordåd direkt, även om jag tror att han kan gå igång på ett derby och spela på ren adrenalin.

Förhoppningsvis kan han också få fart på Thomas, som varit oroväckande blek så här långt. Lär ju inte ersätta Lergs 20 mål, om han inte helt plötsligt hittar en nivå som han inte visat hittills. Klickar det inte med Anderson, är jag mycket tveksam till att han spelar hela säsongen i Rögle.

Nu är det f-n dags att vinna ett derby i Lindab (på ordinarie tid). Det var ett tag sen senast. 4 mars 2015 för att vara exakt...

roglesnack.se

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i tis okt 02 2018, 08:50

TitanusDenAndra skrev:

Kanske han hamnar längre ner i hierarkin nu när Bertov kan spela och snart även Bibic?

Ja, till och med en halvskadad Bibic presterade bättre i just den övningen. Backarna fick ca fem meters försprång, forwards startade vid förlängd mållinje, sen åkning hela vägen till offensiv zon och försök till avslut på mål. Backarna fick starta med att åka baklänges och inte vända förrän vid mittlinjen. Som sagt, JW blev frånåkt och rundad vid ett flertal tillfällen i det här momentet. Övriga backar klarade sig klart bättre.

roglesnack.se

Användarens profil

Inlägg av Oi! i tis okt 02 2018, 22:09

Derbystämmning här inne märker jag
Äcklen förlorade mot Frölunda idag. Gött! De slår vi om, vi hittar snabbt till spel. Hoppas JW är på gång. Att Curran tar ett steg i rätt riktning.
Ville i målet, om ni frågar mig.
I resten av uppställningen håller jag med Mike. Hade dock testat Lucas i första femman, iaf hemma mot mif.

Bertov - Schira
Ahnelöv - Curran
Jonsson - Youds
JW

Lucas – Matt – Thomas
Zaar - Bengtsson – Liss
Erik - Matson - Sandin
Jäger, Ryfors, Ludvig

Vad säger ni om Jäger? Är han mogen och spela?
Ludvig ska man låna ut tycker. Modo tex? Hämta upp nån från j20. Nån som har koll på j20 och vem som kan tänkas att tas in? Varför inte vara med och känna på lite A-lagshockey?

Oi!

Antal inlägg : 43

Användarens profil

Inlägg av Citizen i ons okt 03 2018, 09:44

Oi! skrev:Vad säger ni om Jäger? Är han mogen och spela?

Tycker Jäger såg intressant ut i Olympiarinken under försäsongen. När han kom in i 3:e skapade han hur mycket som helst. Skulle varit intressant att se honom i en skarp matchsituation.
Citizen

Antal inlägg : 30
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i ons okt 03 2018, 10:13

Oi! skrev:Derbystämmning här inne märker jag
Äcklen förlorade mot Frölunda idag. Gött! De slår vi om, vi hittar snabbt till spel. Hoppas JW är på gång. Att Curran tar ett steg i rätt riktning.
Ville i målet, om ni frågar mig.
I resten av uppställningen håller jag med Mike. Hade dock testat Lucas i första femman, iaf hemma mot mif.

Bertov - Schira
Ahnelöv - Curran
Jonsson - Youds
JW

Lucas – Matt – Thomas
Zaar - Bengtsson – Liss
Erik - Matson - Sandin
Jäger, Ryfors, Ludvig

Vad säger ni om Jäger? Är han mogen och spela?
Ludvig ska man låna ut tycker. Modo tex? Hämta upp nån från j20. Nån som har koll på j20 och vem som kan tänkas att tas in? Varför inte vara med och känna på lite A-lagshockey?

Lite för valpig ännu så länge, är mitt intryck. Känns inte som att han är riktigt mogen att axla en SHL-roll. Men kan säkert bli bra på lite sikt. Å andra sidan har han ju inte riktigt fått chansen heller, men det finns väl inte riktigt utrymme för det med tanke på den tunga starten. I ett lag som Skellefteå eller Linköping hade han garanterat fått speltid i en tredje-fjärdekedja.

roglesnack.se

Användarens profil

Inlägg av Citizen i ons okt 03 2018, 10:24

roglesnack.se skrev:Lite för valpig ännu så länge, är mitt intryck. Känns inte som att han är riktigt mogen att axla en SHL-roll. Men kan säkert bli bra på lite sikt. Å andra sidan har han ju inte riktigt fått chansen heller, men det finns väl inte riktigt utrymme för det med tanke på den tunga starten. I ett lag som Skellefteå eller Linköping hade han garanterat fått speltid i en tredje-fjärdekedja.

Finns spelare i startuppställningen som inte alls imponerat under säsongsstarten.. borde finnas utrymme att lufta jäger några byten då och då. Speciellt när man haft flera måls underläge (bortsett från frölundamatchen).

Citizen

Antal inlägg : 30

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i ons okt 03 2018, 13:10

30 sitt och 150 stå kvar, lär bli fullt i alls fall,
Ogilthorpe

Antal inlägg : 91
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons okt 03 2018, 14:54

Det är ju knappast de sista förändringarna i laguppställningen denna säsong, men om man imorgon ställer upp som man tränat idag, så:

Hoppas Curran-Schira blir lyckat förstapar. Enda alt till Curran är Bertov. Bertov-Alen går i sig att köpa, givet vad man har. Men förstår ej kombinationerna Jonsson-Ahnelöv eller JW-Youds.

Zaar-Brithén-Lucas ser spännande ut. Piggt men för klent? Maxfart på instinkt är nödvändigt.

Om inte Thomas får lägen och sätter dit dem med playmayker Matt och fysiske vinthunden Bristedt så vet e fan hur det ska kunna ske? Mycket intressant formation som kanske ändå behöver några matcher innan vi dömer dem?

Liss-Ryfors-Bengtsson - Kan de tuppa till sig nu? Kanske Matson vore bättre som center? Om inte Ryfors tar chansen NU, pröva honom också på kanten, innan han riskerar att frysa fast på bänken.

Gillar att någon som Höglander får ge liv åt Sandin och Matson och att detta därmed inte blir en ren "brunkarkedja". Vore alltså öppen för Ryfors-Matson-switch eller att Jäger samtidigt får chansen här medan Ryfors får vila. Jäger är för mig sämst 13:e just nu. Han borde stå på tur om Ryfors inte lyfter.

Om övriga sköter sina kort och håller sig skadefria tror jag det blir väldigt svårt för Erik och Ludvig att hitta tillbaka till startuppställningen. Ryfors är väldigt nära bänken nu, inte bara för att Sjöa närmar sig comeback, men även för att Sandin återfått förtroende som center och att även Matson kanske borde ligga före i kön.

Hoppas man slipper famla efter kombinationer så länge till. Att någon av enheterna får igång produktionen redan imorgon.

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i ons okt 03 2018, 15:00

Henrik skrev:fysiske vinthunden Bristedt
hahahaha var får du allt ifrån! skrattar högt här
eleganten
Admin

Antal inlägg : 88

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i ons okt 03 2018, 15:24

Höglander med Sandin och Matson? Känns märklig. Höglander en av de mest kreativa - tillsammans med två av de minst kreativa. Nja. Med tanke på hur Liss sett ut hittills så hade jag bytt på dessa tills han kommer i form.

Teds och Mats formation känns helrätt på förhand. Backparen - ja varför inte, kan köpa Ahnelöv Jonsson på ett sätt, men ja, det är ju vad det är. Positivt att åtminstone alla åtta finns tillgängliga så det finns någon slags konkurrens.
Ogilthorpe

Antal inlägg : 91
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons okt 03 2018, 15:29

eleganten skrev:
Henrik skrev:fysiske vinthunden Bristedt
hahahaha var får du allt ifrån! skrattar högt här
"Fysisk" var kanske att ta i, men uppfattar honom som väldigt stark och orädd trots sin litenhet. Tror enheten behöver det. Ser Bristedt som lite av en Vladimir Krutov, någon som skiter i om backarna är 20cm längre och 20kg tyngre. Hoppas han nu funnit sina Larionov och Makarov, får hjälp av nått som liknar Fetisov och Kasatonov. Fantasin håller en vid liv...

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons okt 03 2018, 16:05

Bertov och Höglander känns malplacerade. Skandal att Bertov inte går in på 6 backar. Höglander förtjänar en bättre omgivning efter att ha varit bäste forward hela vägen. Bengtsson-Ryfors-Liss måste börja leverera som en enhet.
Mike
Admin

Antal inlägg : 343
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i tor okt 04 2018, 09:29

Idag känner jag lite win or die!!

Vid vinst SM GULD, vid förlust kval. Som vanligt mao :-)

KOM IGEN NU RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖGLE!!!!!!!!!!

Tuborg

Antal inlägg : 104

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor okt 04 2018, 10:46

Nu skummade du över och glömde några varianter av mellanöl.

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor okt 04 2018, 18:10

Ahnelöv missar, snacka om floppvärvning så här långt! Vi betalar 300t i mån för en back som spelar varannan match. Bertov ersätter.
Mike
Admin

Antal inlägg : 343
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i tor okt 04 2018, 18:13

Mike skrev:Ahnelöv missar, snacka om floppvärvning så här långt! Vi betalar 300t i mån för en back som spelar varannan match. Bertov ersätter.

Nerver, eller vad är det frågan om..? Har tränat perfekt hela veckan och sen på matchvärmningen; "Nja, jag tror jag har en skada".

Skumt!

roglesnack.se

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor okt 04 2018, 18:43

[quote="roglesnack.se"]
Mike skrev:Ahnelöv missar, snacka om floppvärvning så här långt! Vi betalar 300t i mån för en back som spelar varannan match. Bertov ersätter.

Nerver, eller vad är det frågan om..? Har tränat perfekt hela veckan och sen på matchvärmningen; "Nja, jag tror jag har en skada".

Skumt![/quote
Behöver ju inte alls vara skumt. En skadekänning går oftast att känna innan man bytt om och testat. Därav kanske kontroller och diskuterande med staben innan han testade på värmningen. I annat fall vore det för det första dåligt att komma sent, för det andra vore det väldigt skumt och oerhört klent om han bara bangade pga nerver eller nåt. Det tror jag inte ett smack på förrän jag får det säkert bekräftat.

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor okt 04 2018, 18:48

Onekligen trist, men inget att göra om han inte kan. Hoppas Bertov nu tydligt visar att han är given på 6 backar. Är han inte det i vår oerhört fattiga backbesättning vore det förbannat märkligt, även om Ahnelöv skulle spelat.

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Flood i tor okt 04 2018, 19:34

Har Pogge gjort en räddning den här säsongen?

Flood

Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 18-09-27

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen