180927 Rögle - Frölunda

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Sv: 180927 Rögle - Frölunda

Inlägg av Henrik i fre sep 28 2018, 00:08

Ja, ja, det tar en djävla tid att ta sig igenom allt eftersnack...

Intressant att ett helt lag kan vara så paralyserat och sedan släppa loss så efter ett mål. Snacka om att hjärnkontoret är chef över kroppen! Från tvivel till tro i en handvändning. Nu gäller det att bara komma ihåg och befästa de sista 15 i hjärnbarken, inse att man kan och köra vidare...

Backsidan, håller med så klart. Men orkar inte gnälla mer. Det har jag gjort i minst 2 år redan och inte minst denna Silly. Nu har vi det vi har och det glädjer mig att Curran och Ahnelöv visar positiva tecken. Tråkigt så klart att lagbygget bara är färdigt på pappret och att man ska behöva be böner varje kväll om Rasmus återkomst, men jag slutar inte förrän det är helt kört. Då kan man kanske fimpa en av hönorna, rimligtvis Alen i första hand (även om jag allra helst hade fimpat JW). Sen får man hoppas att Chris hittar några överblivna slantar och en förstärkning före 15 feb, när han äntligen är mogen att ge upp kamikaze-paret JW o Youds, inser att Jonsson borde ha spelat i HA i år (har sagt det 1000 ggr redan).

Jag tror ändå laget kommer att växa efterhand som hela bygget finns på plats och kan spelas ihop i praktiken. Vi är varken så bra som många hoppats på eller så dåliga som många skrikit om efter 3 matcher. Det kommer att jämna ut sig under säsongen och vi kommer absolut att undvika kvalspel. Jag tror på play-in och första slutspelet sedan nittonhundrafrösihjäl. I nästa match kanske vi inte ska vänta oss under av Matt direkt, men vi får lite välbehövlig centertyngd. I bästa fall hjälper han Thomas och Zaar att hitta nätmaskorna mot möggökarna.

Våga tro på det grabbar! Vi har inget att förlora på att försöka hitta positiva saker och ljusglimtar. Det man inte tror på är nära nog omöjligt att genomföra.

Henrik

Antal inlägg : 564
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av TitanusDenAndra i fre sep 28 2018, 00:11

Hur funkar det, har Rögle rätt att värva säg 2-3 spelare nu?
Om svaret är ja, då lär man givetvis göra det. Allt annat vore märkligt. I synnerhet på backsidan i o m att Sandin stannar.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 533
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre sep 28 2018, 09:20

Det behövs tyngd framåt. Har önskat mig blodig efter en Everberg spelare i flera säsonger. Kan bara Sjöa bli kvitt sin hjärnskakning får vi in lite av detta.

En back till tack. En allround med lite krydda spetskvalité framåt.

Tuborg

Antal inlägg : 251

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i fre sep 28 2018, 09:37

Henrik skrev:Backsidan, håller med så klart. Men orkar inte gnälla mer. Det har jag gjort i minst 2 år redan och inte minst denna Silly. Nu har vi det vi har och det glädjer mig att Curran och Ahnelöv visar positiva tecken.

Klockrent Henrik. Den öppna dörren har slagits in tillräckligt många gånger de senaste åren och där är det mesta sagt om backsidan. Däremot får man ju se de få ljusglimtar som dyker upp och just nu håller jag med dig om Curran och Ahnelöv.

Tycker egentligen inte Youds är dålig men sätter man ihop ett sådant backpar så säger det precis allt om hur man ser på just backsidan... Sätt Youds med Schira så blir det något annat. Tycker det är hårt att sikta in sig på Jonsson i skitstormen, i en bättre backuppsättning hade den inskolningen blivit bra. Hans valpighet kan jag köpa, han är ung och under utveckling, värre då med de äldre, välbetalda, utvecklade.

Mike - ja BP är och förblir ett jävla sorgebarn. Samtliga tre lag vi har mött har visat upp något helt annat. Ren tur att det inte small igår.

Tuborg - ja tack till den typen av spelare, en stark som kan grisa framför mål. Men först och främst en uppdatering där bak.
Ogilthorpe

Antal inlägg : 211
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre sep 28 2018, 10:41

Vem betalar för att läsa Wennerholms dynga?

Henrik

Antal inlägg : 564

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen