180922 Rögle - Brynäs

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Sv: 180922 Rögle - Brynäs

Inlägg av Ogilthorpe i sön sep 23 2018, 10:53

När den största besvikelsen lagt sig kan man även lägga till det feta minuset när Ahnelöv/Bertov utgick. Klart som fan att det är mission impossible att vända med Schira/Curran/Jonsson/Youds/JW. Och ja, om lägen som det Ryfors fick sitter, istället för rakt på målvakt, så hade det kunnat arta sig annorlunda.

Tyckte annars Bertov såg fortsatt intressant ut och Ahnelöv tog ett steg upp från källaren och spelade med bra fysik och pondus.

Men oavsett en natts sömn, så är jag mest förbannad över det sjukt retarderade boxplay som man kör på. Det mest avgörande för matcherna borde få allt fokus från nu.
Ogilthorpe

Antal inlägg : 211
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Mike i sön sep 23 2018, 11:51

Kopiera Brynäs BP-taktik rakt av. De har haft ett vasst BP senaste åren med mycket press och spelare som ligger rätt i positionerna.
Mike
Admin

Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i sön sep 23 2018, 13:06

Ja, att man inte rensade ut RH nu när man hade chansen är helt overkligt. Han är ju helt verklighetsfrämmande och därför kommer han aldrig att lyckas i hans nuvarande position. Ja, man ska försöka vara positiv men idioti klarar vi oss bra utan.

Tuborg

Antal inlägg : 251
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön sep 23 2018, 13:08

Han är kvar för att han är lojal och trevlig. Tränarnas motsvarighet till JW.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön sep 23 2018, 15:31

Stämmer att Zaar är petad pga disciplinära skäl. Ej skadad eller sjuk. Galet beslut enligt mig. Zaar hade kunnat vara skillnaden i förra matchen.

Senast ändrad av Mike den sön sep 23 2018, 18:13, ändrad totalt 1 gång
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i sön sep 23 2018, 15:35

Mike skrev:Stämmer att Zaar är petad pga disciplinära själ. Ej skadad eller sjuk. Galet beslut enligt mig. Zaar hade kunnat vara skillnaden i förra matchen.
Va??? Vad fan händer egentligen
eleganten
Admin

Antal inlägg : 266
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i sön sep 23 2018, 15:37

Zaar borde inte kommit hit överhuvudtaget. Fanns en anledning till varför MIF släppte honom...

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön sep 23 2018, 15:58

”Han följer inte systemet”. Förenklat - Han fullföljer inte i övningarna på träning. Tycker de hade kunnat ha lite överseende med det i det prekära läget Rögle befinner sig i just nu. Man är ett sämre lag utan Zaar och han ser inte loj ut under matcherna.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av HBG_Micke i sön sep 23 2018, 16:10

Mike skrev:”Han följer inte systemet”. Förenklat - Han fullföljer inte i övningarna på träning. Tycker de hade kunnat ha lite överseende med det i det prekära läget Rögle befinner sig i just nu. Man är ett sämre lag utan Zaar och han ser inte loj ut under matcherna.

Är detta anledningen? Herregud - ta ett snack med pågen men för guds skull låt han lira! Han om någon behövs!!!

OT: Ville fick böter för filmningen igår...Går allmänt bra nu på samtliga fronter.

HBG_Micke

Antal inlägg : 28

Användarens profil

Inlägg av Euroc76 i sön sep 23 2018, 17:13

Om det är sant med Zaar så är det illa om man redan har ett obekvämt omklädningsrum. Jag gillar Abbott och deras vinnarmentalitet men jag skulle vilja ha med någon mer rutinerad i båset också som kan lugna ner Cam ibland. Man såg igår hur förbannad han var, med all rätt, men kanske en trygg herre typ Samuelsson eller liknande hade varit optimalt. Roger Hansson är en syltrygg som hade passat bäst i U lagen, inget tränarmaterial alls.
Hur som, inte bra att Zaar och Abbott kommit på kant. Laget behöver alla spelare de kan få just nu med SHL rutin då det vimlar av HA kvalitet i truppen.
Många klagar på Ryfors, men titta på vilka han spelar med. Liss var usel igår och Bengtsson har inte vant sig vid SHL ännu. Han behöver rutin bredvid sig, inte två allsvenska spelare. Ja Liss var bra i våras men det måste ha varit tillfälligt för med den skridskoåkningen han besitter kan man inte spela i SHL.

Euroc76

Antal inlägg : 33
Registreringsdatum : 18-07-30

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön sep 23 2018, 17:19

Ryfors är sämst av trion. Bengtsson och Liss spelar bitvis bra medan Ryfors är slät rakt igenom och känns inte mogen för SHL. Han hade likt Jonsson mått bra av en säsong i HA.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön sep 23 2018, 17:33

HBG_Micke skrev:
Mike skrev:”Han följer inte systemet”. Förenklat - Han fullföljer inte i övningarna på träning. Tycker de hade kunnat ha lite överseende med det i det prekära läget Rögle befinner sig i just nu. Man är ett sämre lag utan Zaar och han ser inte loj ut under matcherna.

Är detta anledningen? Herregud - ta ett snack med pågen men för guds skull låt han lira! Han om någon behövs!!!
Hellre ett snack och en varning än att markera med en petning. Han ser inte lojare ut än någon annan under matcherna.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i sön sep 23 2018, 17:34

Efter att ha sett Zaar i de 2 första matcherna är jag inte förvånad över att han inte får spela. Hoppas dock han skärper till sig för Rögles skull men tror det knappt.

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i sön sep 23 2018, 17:55

Disciplinära åtgärder? Känns som ett rykte som viskats igång på fyllan i värsta besvikelsen.

Nästa surr blir väl att han tappat omklädningsrummet och kort därefter börjar det surras om sparka ditten och datten och sedan är kvp-rubrikerna kompletta :-)

Tre matcher in och jag är redan less på det. Shitstormen växer sig till orkanstyrka på nolltid, nä fan, nu får vi rycka upp oss! Säsongen kommer sluta bra, helt övertygad. Tillbaka till grunderna och få laget på plats, kan ju börja där och se
Ogilthorpe

Antal inlägg : 211
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön sep 23 2018, 18:16

Det är en markering mot spelaren i fråga. Zaar är förhoppnings redo på torsdag. Tycker själv att det är snudd på töntigt att markera mot en spelare vi behöver just nu eftersom vi inte har överflöd av målskyttar. Chanser skapas men tyvärr är det ofta fel spelare som får lägena: Sandin, Ryfors, Ludvig, Erik mfl. Liss, Thomas och Zaar har inte haft en vettig målchans.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i sön sep 23 2018, 18:57

En spelare som jag var tveksam till när han värvades var Anderson, men han kommer troligtvis vara guld värd när han kommer med lite rutin. En härförare framåt saknas något grymt.

Liss har har haft minst 2 riiiktigt bra lägen.

Thomas är ju helt osynlig. Skärper han inte till sig är han en dunderflopp.

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Dipa i sön sep 23 2018, 19:35

God kväll,
Vi var några som såg matchen på TV igår (Stockholm).
Blir besvikna över det dåliga publiktrycket i Lindab. Tyst långa delar av matchen. Hördes en del från Brynäs dock. Känns ju inte så skrämmande för bortalag att komma till Rögles hemmaborg direkt.
Bra på att stötta i medgång annars är det tyst...eller gnäll. När Rögle ligger under behövs publiken som mest.
Skulle också vilja ha mer som i Djurgården, där hela publiken är engagerad, inte bara klacken på kortsidan.
Lindab kan vara en het gryta. Hoppas att det kan komma tillbaka...

Dipa

Antal inlägg : 72
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i sön sep 23 2018, 20:05

Det var skitbra tryck i början. Tyvärr försvann trycket i takt med spelet.

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Henrik i sön sep 23 2018, 20:37

Vi kommer att växa!

Äntligen har lindansargänget en handfast tränare med principer. Ska vi någon gång lyckas nå till änden av färdvägen går det inte att tumma på något. Man måste tänka längre än nästa omgång också. Abbotts vet vad som krävs. Det gör tydligen inte Zaar som jag länge fått intrycket av att besitta divalater. Jag tar helt och hållet Cams parti även om det krävs något spelaroffer, oavsett vad de heter eller vilka meriter de har. Bara för Zaar m.fl att foga sig och följa ramarna eller sättas åt sidan, kanske rentav få lämna. Det håller ändå aldrig i längden annars.

I med och motgång heter det ju. Trist att publiken inte hjälper till bättre när det behövs som mest. Och hur tydligt är det inte att Cam och co faktiskt vill att laget uppvisar bättre prestationer på en rad områden. Jag vill bara lyckönska och ge allt stöd jag kan åt tränarna i detta läge. Snacka om otacksam, utsatt position. Vi ska väl vara glada att rejäla människor vill ta sig an vårt lindansargäng och inte ger sig förrän de får fason på dem.

När vi väl präntat in en proffsig kultur i väggarna, lärt oss vinna och tagit det där SM-guldet. DÅ kan vi unna oss en tränare som stryker lite medhårs. Det är sannolikt några säsonger dit...

Henrik

Antal inlägg : 564

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön sep 23 2018, 20:44

Tuborg sammanfattar det bra. Bra tryck tills Brynäs ledningsmål. Själv finner jag det svårt att sjunga när laget spelar uselt. Jag upplever att trycket i Lindab inte kommer fram i TV-rutan, vet inte om det är för att mikrofonerna är felplacerade. Stämningen är ofta jättebra på plats och när man kommer hem och slår på reprisen så känner man inte igen det. Samtidigt hörs det bra i andra arenor som är kända för sin begravningsstämning. Konstigt det där.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön sep 23 2018, 20:50

Henrik - Jag tar hellre 3p än en fjantig markering. Prata med pågen så skärper han sig. Jag är allergisk mot markeringar och petningar som gör laget sämre.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön sep 23 2018, 22:37

Mike är du säker på det med disciplinära åtgärder på Zaar?
Snubben som jag pratade med i pausen i lördags sa att axeln var duktig skadad och den killen har koll.
Men hur som helst, sjukt märkligt göra detta med Zaar, exakt samma gjorde man mot vår bästa spelare förra året JMA.
Man skickar duktiga spelare åt helvete för att nollor som JW och Bibic springer idioten snabbare på Lindabs parkering. Märkligt.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 534
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Henrik i sön sep 23 2018, 22:37

Mike skrev:Tuborg sammanfattar det bra. Bra tryck tills Brynäs ledningsmål. Själv finner jag det svårt att sjunga när laget spelar uselt. Jag upplever att trycket i Lindab inte kommer fram i TV-rutan, vet inte om det är för att mikrofonerna är felplacerade. Stämningen är ofta jättebra på plats och när man kommer hem och slår på reprisen så känner man inte igen det. Samtidigt hörs det bra i andra arenor som är kända för sin begravningsstämning. Konstigt det där.
Naturligt att det är svårt. Samtidigt, i den bästa av världar vore det ju publikens bästa möjlighet att "dra sitt strå till stacken" om man kunde hjälpa till att få igång sitt lag när det går trögt.
Måste rimligtvis bero på ljudupptagningen. Borde vara något RBK är intresserade av att få förbättrat för att "gå igenom rutan".

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i sön sep 23 2018, 23:02

Mike skrev:Henrik - Jag tar hellre 3p än en fjantig markering. Prata med pågen så skärper han sig. Jag är allergisk mot markeringar och petningar som gör laget sämre.
Svårt att säga bestämt, beroende på att vi inte känner till omständigheterna. Men generellt känner nog alla spelarna väldigt väl till vad som gäller på träningen. Sannolikt är en första åtgärd att prata och tillrättavisa. Om han trots det inte ser en skärpning av spelaren ifråga tycker jag inte att det är en fjantig markering, oavsett om laget blir sämre på kort sikt. Tråkigt naturligtvis, men förmodligen nödvändig om man ska sätta den arbetsetik man vill ska genomsyra verksamheten. Det funkar inte att någon ibland medvetet är lite bekväm här och där när de själva (inte) känner för det. Dessutom är det i så fall viktigt för spelaren att lära sig, att tränar man dåligt så avspeglar det sig i matcherna. Viktigt också att ALLA fattar att Cam bestämmer. Bara att underkasta sig lagets ramar eller spela typ i Jonstorp i stället.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i sön sep 23 2018, 23:07

TitanusDenAndra skrev:Mike är du säker på det med disciplinära åtgärder på Zaar?
Snubben som jag pratade med i pausen i lördags sa att axeln var duktig skadad och den killen har koll.
Men hur som helst, sjukt märkligt göra detta med Zaar, exakt samma gjorde man mot vår bästa spelare förra året JMA.
Man skickar duktiga spelare åt helvete för att nollor som JW och Bibic springer idioten snabbare på Lindabs parkering. Märkligt.
Hoppas på sätt och vis att det är axeln som är sargad.
I annat fall är det i min bok helt ointressant om divan heter Crosby eller Titanus. Alla ska dansa lika efter tränarens pipa.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum: