180922 Rögle - Brynäs

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Sv: 180922 Rögle - Brynäs

Inlägg av Ramones i lör sep 22 2018, 20:02

nä nu åker jag hem...semesterdag för detta dumt av mig
Ramones

Antal inlägg : 14
Registreringsdatum : 18-06-18

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av prebens i lör sep 22 2018, 20:10

Tyvärr verkar man haft en övertro på många spelare.
Ludvig E, Jonsson, Williamson, Youds håller inte på denna nivån. Man saknar spets då Thomas inte är någon.
Flera andra är 3 och 4 kedjematerial som Sandin, Matson etc.
Backsidan håller inte.
Vi har tyvärr fått en dålig start och självförtroendet är synbart skadat.
Detta blir en tuff säsong...

prebens

Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör sep 22 2018, 20:15

Frölunda är på torsdag. Klubben och tränarna måste agera. Hur vet jag inte men man måste markera att detta inte håller. Vad tycker ni var är rimligast?
Sparka JW?
Bänka Youds?

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 248
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i lör sep 22 2018, 20:16

Säger precis allt när man mönstrar 55/27 i PP.

Förresten, kom på bästa saken ikväll: mediakuben, grym!!
Ogilthorpe

Antal inlägg : 91
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i lör sep 22 2018, 20:24

Kolppanen gjorde vad han kunde, inte så jävla lätt när försvaret havererar framför honom.

Bristedt och Höglander bäst igen, Schira bara "normal" idag. Vad hände med Ahnelöv?

Finns det några backar i J20 som man skulle kunna köra mot Frölunda för att markera mot en del spelare.

Back to basic nu, grunderna måste gnuggas och blir det inte en radikal uppryckning snart så måste en del spelare offras och andra plockas in.

En sån jävla säsong till...

Flying Farang

Antal inlägg : 62
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Ramones i lör sep 22 2018, 20:27

målskillnaden låter som ngt från bibeln när googlade fick jag fram detta....
(joh) 3:14 (Liksom Mose hängde upp ormen i öknen, så måste Människosonen upphöjas)
Ramones

Antal inlägg : 14
Registreringsdatum : 18-06-18

Användarens profil

Inlägg av HBG_Micke i lör sep 22 2018, 20:28

Blytungt detta - vilken start... skönt att bröderna skruvade upp förväntningarna till max med sina uttalanden innan säsong och vi står på 0 poäng efter 3 matcher till följd av ett spel man trodde vi skulle slippa att bevittna i år.
Blir en beställning från Thai pharmacy på nätet ikväll

HBG_Micke

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av fidelis i lör sep 22 2018, 20:32

Känner mig bara lurad av klubben. Vi är återigen seriens tveklöst sämsta lag när säsongen drar igång, för fjärde året i rad. När ska vi bryta den här onda cirkeln? Hur ska vi vända på detta denna gång? Ska vi sparka tränare och sportchef till jul och hoppas att det nya blodet kommer in och rör om i grytan igen?

fidelis

Antal inlägg : 26
Registreringsdatum : 18-06-17

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i lör sep 22 2018, 20:36

Ahnelöv och Bertov utgick som skadade... Hoppas det inte blir långvarigt?

Men hur som helst måste nog Chris öppna plånboken för ett eller två backförvärv.

Första hemma matchen av 3 på rad slutade med förlust, nu väntar Frölunda och MIF - står vi utan poäng efter de matcherna så måste det till radikala förändringar.

Återigen, vad tillför Murphy? Bytet Ross-Murphy känns ju som ett klart nedköp hittills.

Flying Farang

Antal inlägg : 62
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i lör sep 22 2018, 20:44

Men seriöst - den här klubbens BP-strategi under de senaste åren är bland det sämsta jag varit med om. Ögonen blöder. Likväl samma mög gång efter annan. Med så mkt hockeykunnigt folk i staben så MÅSTE man väl för f-n ha kommit längre än så här?! Målen i röven är ju fan identiska - videogenomgång någon??

Bertov/Ahnelöv borta alltså, då kvarstår alltså bara en bra back. Tacka fan för att Schira var så frustrerad...

Ridå.
Ogilthorpe

Antal inlägg : 91
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör sep 22 2018, 20:59

Klubben måste agera OCH markera att man inte accepterar detta. Hur vet jag inte. Men något drastiskt krävs annars sitter vi efter 7 omgångar med 0 poäng.

Vad i helvete har Sandin och Ryfors blivit för alibispelare?!

OLLE LISS? Ingen förväntade sig som förra året 2-3 poäng per match men detta är dåligt.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör sep 22 2018, 21:01

Mora har tagit 5 poäng.
Timrå har tagit 4 poäng.
Malmö 4 och Örebro 5.

Kom nu inte och säga att laget vi hade idag på isen inte åtminstone på pappret håller samma nivå som trupperna ovan.
Sen att Thomas med flera visade sig vara ett praktfiasko är en annan femma.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Euroc76 i lör sep 22 2018, 21:10

Vi är redan efter, det får inte bli som förra säsongen för man ska inte räkna med samma spurt som i våras. Jag är frustrerad, tycker hela kedjan med Liss-Bengtsson-Ryfors är kassa samt Ludvig och flera av backarna. Vad är det för fel? Varför spelar vi som allsvenskt bottenlag? Varför ser Brynäs ut som NHL lag när de möter Rögle? Varför ser alla Brynäs mål så lätta ut? Jag blir så trött, är laget så här jävla dåligt. Sorgligt som fan.

Euroc76

Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 18-07-30

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör sep 22 2018, 21:14

Jag hörde under andra perioden i puben där jag var nästan själv något ännu värre.
Sjögren kommer förmodligen inte spela hela 2018. Katastrof. Likaså har jag nåtts utav uppgiften att Zaar inte alls var sjuk utan har skadat axeln även han men man vill inte att "mer negativitet" ska spridas.

Kan någon bekräfta detta av er här? Då är jag fullständigt rasande.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör sep 22 2018, 21:19

Håller med Titanus i allt. Dessutom har Ryfors fått sina chanser och han är totalt oduglig. Han och nr 25 borde spela i HA.

Detta vi såg ikväll var sämre än det vi såg i början av förra året och då var det horribibelt. Kanske de inte var Eldebrink....

Thomas ?? Who the fuck is Thomas???????????????

Tuborg

Antal inlägg : 104

Användarens profil

Inlägg av prebens i lör sep 22 2018, 21:22

Vad jag hört spelar Zaar inte p g a disciplinära skäl. Han kanske inte åkt över blå på träning

prebens

Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör sep 22 2018, 21:25

De som känner sig lurade av "hypen" har ju övertolkat ganska grovt. Visst har man snackat tillräckligt, men tycker det är helt ok att säga att man nu vill mäta sig med de bästa lagen, att man så klart går för guld när man väl är i slutspel, dvs plats 1-10 i tabellen och dit ska man självklart sikta. Klart det är en blytung start. Men kom igen, vem inbillade sig att det skulle vara enkelt.

Kanske har herrar Abbotts varit lite naiva och hoppats att ett icke alls färdigt lag ska kunna hanka sig fram till en början och sedan kunna växa ut till ett topplag? Den kalkylen höll iaf inte för inledningen. Vi hade behövt Ahnelöv i kanonform, ytterligare en klassback eller åtminstone typ Gormley klar tidiigt. Rasmus var, är och förblir eventuell BONUS. Det blir säkert ganska jobbigt ett bra tag framöver, men visst kan det likväl bli bra till sist.

När väl Matt är på plats, förhoppningsvis även Sjöa och Rasmus snart, när Ahnelöv är varm i kläderna och man både har förutsättningar för det och hittar rätt med enheterna. DÅ tror jag faktiskt fortfarande att detta lag kan prestera väl, vinna då och då mot topplag, ta sig till slutspel och mycket väl bli konkurrenskraftiga där. Men det är OERHÖRT MYCKET som ännu måste falla på plats. Inte ens själva lagbygget är där ännu.

Möjligt att min gryniga och laggande bild fick mig att missa en del. Men under de sista två perioderna såg jag inte ett enda oroande ingripande från Currans sida. Heller ingen tröghet. Däremot fina, nästan övermodiga offensiva intentioner. Så matcha honom rätt på topp 4 och framförallt i PP. Han kommer att växa om man ger honom förtroende.

Mycket hafs och felpass blir det i den fart och intensitet man håller. Glöm heller inte att motståndarna faktiskt är rätt bra på att störa. Tycker man förlorar mest pga "bristande effektivitet" och några individuella missar/svagheter. Jag vet ej om 0-1 beror på misslyckad check och för långt lag. På 0-2 tappar man bort målskytten, på 0-3 offrar sig inte Youds för fem öre, 0-4 orsakar han indirekt genom att bli utvisad. BIF tar sig smart och enkelt fram till en snabb och överumplande målsituation. I övrigt tycker jag faktiskt inte att BP är så uselt spelmässigt. Man rör sig inte alltid rätt, men står definitivt inte stilla och tittar på. PP är däremot idéfattigt. Och avsluten generellt är alldeles för annonserade/lättlästa/icke-överraskande/tama. Man ser nästan förvånade och handlingsförlamade ut när man väl kommer till målchans.

Man har en schysst bredd bland forwards, men har inte kunnat spela ihop de tänkta enheterna än och spetsen har ännu inte levererat. Dessa två problem hänger sannolikt ihop. Resultatet blir enkelt uttryckt något i stil med 4st "tredjekedjor". Förhoppningsvis kommer Thomas och/eller Zaar alltmer loss mha Matt redan i derbyt. Vi kan bara hoppas att Sjöa är redo snart, för vi behöver en tuff härförare.

Efter typ 20 svåra omgångar blir det till slut något så här framåt jul:

Lucas-Matt-Thomas
Liss-Brithén-Zaar
Höglander-Sjögren-Bristedt
Bengtsson-Matson-Sandin
Curran-Schira
Ahnelöv-Rasmus
Bertov-Youds
13:e: Ryfors, 7:e: Jonsson
Kanske inte Youds om han inte lär sig ta blåmärken...
Men samspelt och i form kommer detta lag kommer att ta oss till play-in, om vi inte hamnat ohjälpligt efter innan dess.

Henrik
Admin

Antal inlägg : 255

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör sep 22 2018, 21:29

TitanusDenAndra skrev:
Mike skrev:Helt säker på att det är manfallet som bäddat för den här inledningen. Vi vinner den här matchen med fullt manskap. Hypen existerar inte när man saknar 4-5 spetsspelare, då är man istället och snuddar på Eldebrink-nivå. Spelarna som är borta är ju de som ska ta oss från botten. Tyvärr en missräkning från Rögles sida. Mitt tips om att Rögle kommer ha 0p efter 4 matcher och sedan vinna derbyt ser trovärdigt ut just nu.

Men kom igen nu, menar du att Timrå eller Mora har bättre lag än detta lag som Rögle mönstrar ikväll?
Vad har manfallet att göra med faktumet att dessa spelare ikväll inte gör någonting rätt?
INGENTING fungerar.

Om laget står och faller med 3-4 spelare då har vi inget att göra i Elitserien.
Det är precis vad jag menar. Plockar du bort 4-5 nyckelspelare i Rögle så är man inte bättre än Mora. Det är kort och gott de spelarna som skiljer oss från kvallagen. Hade vi spelat hela säsongen med nuvarande skitlag så hade jag varit mycket orolig. Tycker du att Sandin och Matson hör hemma i en förstakedja? De spelade oftast i fjärdefemman i Eldebrinks lag. Är Bengtsson - Ryfors - Liss en formation som vinner matcher åt oss? Ryfors är inte mogen för SHL. Ludvig-Brithen-Lucas är en uddlös formation eftersom ingen av trion är känd för sitt målskytte. Ludvig är för övrigt inte SHL-mässig. Sen har vi Höglander och Bristedt som presterar över förväntan men de har dessvärre en medioker center mellan sig och är ännu inte erkända målskyttar på den här nivån. Lägg därtill att de får understöd av Jonsson, Curran, JW och Youds så förstår du problemet. Rögle försvarar och anfaller inte som ett lag utan försöker sig ofta på chanspassningar och individuella prestationer. Jämför med förra året när vi hade etablerade forwards som Hedberg, Lerg, Connolly, Aaltonen, Rensfeldt, Perfetto mfl. Är vi bättre nu menar du med Brithen, Thomas + ett gäng chansningar? Nej. Rögle har tyvärr inte lyxen att ha 4-5 bra spelare borta.

Misstaget man gjorde i våras var att inte helrenovera när man ändå var igång. JW, Alen, Jonsson, Hansson och Wennström borde ha lämnat. Man skulle satsat på stabila SHL-backar som Näkyvä, Donovan mfl och inte chansningar från norska ligan och sen i desperation ta in en begränsad back för 300t i månaden. Lyckat verkligen.

Slutsatsen är att Rögle är ett svagt lag med nuvarande formationer och ett bra lag med Matt, Sjögren, Zaar och Rasmus. De spelarna kommer få fart på en sån som Thomas. De kommer däremot inte att få bort misstagen från våra virrpannor till backar.
Mike
Admin

Antal inlägg : 343
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör sep 22 2018, 21:37

Förresten, Youds var jag tveksam till redan när han ryktades hit då jag sett honom i Leksand , vilket jag skrev om i förra forumet. Och nej, han har inte övertygat mig hittills...

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör sep 22 2018, 21:38

Det förvånar mig inte om Zaar. Honom har jag varit mycket tveksam till redan från början.

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör sep 22 2018, 21:44

Euroc76 skrev:Vi är redan efter, det får inte bli som förra säsongen för man ska inte räkna med samma spurt som i våras. Jag är frustrerad, tycker hela kedjan med Liss-Bengtsson-Ryfors är kassa samt Ludvig och flera av backarna. Vad är det för fel? Varför spelar vi som allsvenskt bottenlag? Varför ser Brynäs ut som NHL lag när de möter Rögle? Varför ser alla Brynäs mål så lätta ut? Jag blir så trött, är laget så här jävla dåligt. Sorgligt som fan.
Det här är Rögles ordinarie lag:

Rasmus - Schira
Ahnelöv - Curran
Bertov - Youds

Lucas - Matt - Thomas
Bengtsson - Brithen - Zaar
Bristedt - Sjögren - Höglander
Liss - Matson - Sandin

Mot Brynäs utan 4-5 spelare:

Bertilsson - Larsson
Kilström - Andersén
Lundgren - Norin

Boqvist - Jensen - Rohdin
Kousal - Blomqvist - Junior
Alcén - Asklöf - Mannberg
Westfält - Nilsson - Bjurström

Ser du inte vilken skillnad 4-5 bra spelare gör? Helt plötsligt ser Brynäs ut som ett HA lag på papperet. Rögle hade mosat Brynäs med omvända förutsättningar. Det här är det största problemet! Men Rögle får samtidigt skylla sig själva som inte är förberedda från start.

Senast ändrad av Mike den lör sep 22 2018, 21:53, ändrad totalt 4 gånger
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör sep 22 2018, 21:46

Tuborg skrev:Förresten, Youds var jag tveksam till redan när han ryktades hit då jag sett honom i Leksand , vilket jag skrev om i förra forumet. Och nej, han har inte övertygat mig hittills...
Youds är bättre än Jonsson, JW, Alen och Curran.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör sep 22 2018, 21:48

Som grädde på moset vänder Mora 1-3 till 4-3 under de 3 sista minuterna mot Frölunda i Scandinavium och tar 3p... herremingud. Timrå spelar oavgjort borta mot omöjliga SAIK och Malmö vinner övertygande mot guldfavoriten Färjestad. Härliga tider.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör sep 22 2018, 21:54

Mike skrev:
TitanusDenAndra skrev:
Mike skrev:Helt säker på att det är manfallet som bäddat för den här inledningen. Vi vinner den här matchen med fullt manskap. Hypen existerar inte när man saknar 4-5 spetsspelare, då är man istället och snuddar på Eldebrink-nivå. Spelarna som är borta är ju de som ska ta oss från botten. Tyvärr en missräkning från Rögles sida. Mitt tips om att Rögle kommer ha 0p efter 4 matcher och sedan vinna derbyt ser trovärdigt ut just nu.

Men kom igen nu, menar du att Timrå eller Mora har bättre lag än detta lag som Rögle mönstrar ikväll?
Vad har manfallet att göra med faktumet att dessa spelare ikväll inte gör någonting rätt?
INGENTING fungerar.

Om laget står och faller med 3-4 spelare då har vi inget att göra i Elitserien.
Det är precis vad jag menar. Plockar du bort 4-5 nyckelspelare i Rögle så är man inte bättre än Mora. Det är kort och gott de spelarna som skiljer oss från kvallagen. Hade vi spelat hela säsongen med nuvarande skitlag så hade jag varit mycket orolig. Tycker du att Sandin och Matson hör hemma i en förstakedja? De spelade oftast i fjärdefemman i Eldebrinks lag. Är Bengtsson - Ryfors - Liss en formation som vinner matcher åt oss? Ryfors är inte mogen för SHL. Ludvig-Brithen-Lucas är en uddlös formation eftersom ingen av trion är känd för sitt målskytte. Ludvig är för övrigt inte SHL-mässig. Sen har vi Höglander och Bristedt som presterar över förväntan men de har dessvärre en medioker center mellan sig och är ännu inte erkända målskyttar på den här nivån. Lägg därtill att de får understöd av Jonsson, Curran, JW och Youds så förstår du problemet. Rögle försvarar och anfaller inte som ett lag utan försöker sig ofta på chanspassningar och individuella prestationer. Jämför med förra året när vi hade etablerade forwards som Hedberg, Lerg, Connolly, Aaltonen, Rensfeldt, Perfetto mfl. Är vi bättre nu menar du med Brithen, Thomas + ett gäng chansningar? Nej. Rögle har tyvärr inte lyxen att ha 4-5 bra spelare borta.

Misstaget man gjorde i våras var att inte helrenovera när man ändå var igång. JW, Alen, Jonsson, Hansson och Wennström borde ha lämnat. Man skulle satsat på stabila SHL-backar som Näkyvä, Donovan mfl och inte chansningar från norska ligan och sen i desperation ta in en begränsad back för 300t i månaden. Lyckat verkligen.

Slutsatsen är att Rögle är ett svagt lag med nuvarande formationer och ett bra lag med Matt, Sjögren, Zaar och Rasmus. De spelarna kommer få fart på en sån som Thomas. De kommer däremot inte att få bort misstagen från våra virrpannor till backar.
Med facit efter 3 matcher kan jag bara ge dig helt rätt Mike. Du skrev så även tidigare. Jag hoppades att man skulle nypa några poäng iaf och hänga med, optimist som man är. Man har varit lite naiva (i äkta RBK-anda), ej byggt om tillräckligt och i rätt tid.

Men jag är ändå övertygad om att klubben och Abbotts på det stora hela gjort en väldig massa rätt också på senare tid. På sikt tror jag fortfarande man är på rätt väg. Och en blytung inledning på säsongen gör mig därför inte "avgrundspessimistiskt" redan. Synd att man ger bort några omgångar, kanske en stor del av hösten och hamnar efter. Men jag vill se det tilltänkta laget en period innan jag totalsågar. Visst är det tungt, men tycker vi ska vara ödmjuka. Att slå in på den färdväg man föresatt sig är krävande. Det kan mycket väl krävas sju svåra år för Abbotts även med RBK (inte bara med flygmaskinen). Vem vet om vi någonsin fixar att växa ut till ett "topplag"? Men att som vissa, ropa på att byta tränare nu, är ju bara störtlöjligt. Jag tror vi ska ge även Abbotts tid att lära sig av sina misstag. De kommer inte att ge sig förrän de har lyckats.

Henrik
Admin

Antal inlägg : 255

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör sep 22 2018, 21:57

Mike skrev:
Youds är bättre än Jonsson, JW, Alen och Curran.

Som tyvärr inte betyder någonting alls. JW och Alen är så jävla värdelösa att när du säger att Youds är bättre så kan han fortfarande vara en fruktansvärt dålig spelare. Att ha JW och Alen som måttstockar bevisar ingenting. I min värld är det hugget som stucket. JW sticker visserligen ut eftersom han inte ens håller Allsvensk klass men i övrigt. Nja.

GVM - Du skyller förlusten på att vi saknade 3 eller eventuellt 4 spelare (Beroende på om Sandin ens kommer tillbaka).
Du måste förlika dig med att Sjöa inte spelar mer 2018. Sen fine, Matt och Sandin kommer men om du tror att avsaknaden av dessa 2 + Zaar är det som gör att det ser ut som det gör kommer du bli ruggigt besviken när dom är tillbaka.

Alltså det är inte en grej som fallerar, under Eldebrink kunde man hitta enstaka ljusglimtar som målvaktspelet eller boxplay. I Rögle SHL 2018 finns INGEN ljussglimt.

Målvaktsspelet - Uselt.
Powerplay - Uselt.
Boxplay - ÅTTA alltså Å T T A insläppta mål i BP på endast TRE matcher?!?!?!
Anfallsspelet - Uselt.
Spelidén - Usel - Obefintlig.
Kampen framför mål - Uselt.
Avsluten - Uselt. (Sandin i första perioden var det sämsta jag sett)

Det finns alltså ingenting som fungerar i ett lag som historiskt har haft det tufft och som grädde på mosen så har du 2 tystlåtna oduglingar i båset (Murphy och Hansson) medan du på isen har ungefär 8 spelare som inte har i ett SHL-lag att göra (Elvenes,Sandin,Youds,JW,Curran,Jonsson) Lägg där till Bibic också.

Först skyllde alla på att Skellefteå borta är en tuff match (inte för Mora och Timrå uppenbarligen) sen mot Djurgården var det domaren. Nu heter det att vi har nyckelspelare borta.
Vilka då!?

Vi har inte en back som kanske inte ens kommer och två forwards som inte en jävel vet var vi har dom varav den ena inte spelar mer 2018.

Om 2-3 omgångar är Zaar och Anderson iaf på plats, vänta er inget under.

Rögles problem är uteslutande att Abbot X2 tror att dom kan baka en tårta med bajs vilket i denna smått barnsliga liknelse innebär mediokra backar. Ni kan kolla på gamla forumet att jag har skrivit mig röd att det spelar ingen roll om vi värvar 10 superforwards när vi behöver 3 klassbackar, två om Sandin kommer. Vi fick inte en enda.
Likaså räcker det inte med 2-3 bra anfallare när du vet att Sjöa har problem med hjärnan.

Jag kräver att man agerar och att någonting händer. Lyft upp juniorer, skicka JW åt helvete, ha ett krismöte. Jag vet inte vad. Detta Rögle med eller utan anderson zaar och Sandin kommer inte ha ett skit att sätta emot när det vankas Frölunda, Lakers eller HV.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen