180922 Rögle - Brynäs

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

Sv: 180922 Rögle - Brynäs

Inlägg av Mike i sön sep 23 2018, 23:13

TitanusDenAndra skrev:Mike är du säker på det med disciplinära åtgärder på Zaar?
Snubben som jag pratade med i pausen i lördags sa att axeln var duktig skadad och den killen har koll.
Men hur som helst, sjukt märkligt göra detta med Zaar, exakt samma gjorde man mot vår bästa spelare förra året JMA.
Man skickar duktiga spelare åt helvete för att nollor som JW och Bibic springer idioten snabbare på Lindabs parkering. Märkligt.
Bad en kolla upp det och fick till svar att han är petad, ej skadad. Rögle själva har gått ut med att han är sjuk och även det talar för att han inte är skadad.
Mike
Admin

Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Mike i sön sep 23 2018, 23:34

Dipa skrev:Blir besviken över det dåliga publiktrycket i Lindab. Tyst långa delar av matchen. Hördes en del från Brynäs dock...
Att Brynäsklacken hördes i TV-rutan bara bekräftar det jag skrev i förra inlägget. De hördes inte alls i arenan
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Oi! i mån sep 24 2018, 10:00

Nu har besvikelsen äntligen lagt sig. Fan vad förbannad jag var på allt och alla, även era kommentarer här inne.
Det mesta har redan tagits upp och diskuterats.  

Tyvärr blev det inte mycket mer än "strax utanför" mot BIF som spelade disciplinerat och effektivt.
Som Mike skrev, kopiera BIF's boxplay rakt av! Sen har ju laget en del att jobba på. Först och främst effektiviteten i offensiv zon. Vi blir av med pucken alldeles för lätt, gäller ej 21, 38, 67!

Vi behöver Zaar o Matt. Jag går och undrar om Liss har förbrukat all sin hockeymojo!?
På torsdag måste vi fan steppa upp, vi kan inte förlora en match till.

Upp med huvuden, boys!!
Röööögle vi geeer oss aldrig

Oi!

Antal inlägg : 74
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i mån sep 24 2018, 13:39

Mike skrev:
Bad en kolla upp det och fick till svar att han är petad, ej skadad. Rögle själva har gått ut med att han är sjuk och även det talar för att han inte är skadad.

Tycker det är bedrövligt fegt utav HD att inte våga gräva djupare i detta.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 534

Användarens profil

Inlägg av Henrik i mån sep 24 2018, 14:28

TitanusDenAndra skrev:
Mike skrev:

RBK-HD. Ett typiskt svenskt kompiskorrupt förhållande, ömsesidigt beroende av varandra. Därav inget känsligt grävande. Ingen kritisk granskning. Aldrig något snaskigt från insidan. RBK tillåts diktera allt. Man bjuds in att följa laget på "inside-reportage" vid valda tillfällen och ställer alltid snälla, undrande frågor, drar sig för att provocera det minsta. HD är helt enkelt för bekväma, inställsamma, rentav lata och svaga emellanåt. Mao är "hårdbevakningen" för yttlig, till för stor andel endast refererande. Det blir tyvärr lite ointressant för oss som ändå följer laget så noga vi kan.

Å andra sidan är det nog inte helt enkelt att vara mer snaskig. Svårt att komma åt säker och bekräftad intern info. Sannolikt får man då också betala ett förtroendepris gentemot RBK som blir än svåråtkomligare.

Slutligen. Tror framförallt vi bör ha ett intresse just nu i att ge laget en viss arbetsro, få vända sig inåt och låta dem göra "vad som krävs" för att få ordning på torpet, på kort och lång sikt, under tydlig ledning av Abbotts. Rätt kultur tar lång tid att befästa. BP, försvarspel och samlade uppspel borde kunna bli bättre relativt omgående.

Henrik

Antal inlägg : 564
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Citizen i mån sep 24 2018, 16:38

Citizen

Antal inlägg : 53
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Mike i mån sep 24 2018, 16:52

Citizen skrev:Då kan vi begrava de illasinnade ryktena...
https://www.roglebk.se/artikel/tk58ajmgd-3k501/spelsugen-zaar-redo-for-match-igen
Sanningen är fortfarande den att han har varit petad. RBK försöker mörklägga med sjukdom, vad ska de annars säga? Att han spelar på torsdag är inget häpnadsväckande eftersom han inte kan petas i en evighet. Jag skrev tom i ett inlägg igår om att han förmodligen är tillbaka på torsdag.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i mån sep 24 2018, 16:53

Dom gjorde likadant med Gagné när ingen trodde på mig.
Drog en vals om att han hade hjärnskakning när flertalet av mina bättre vänner var på samma fest som honom och såg han gotta sig i både det ena och det andra

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i mån sep 24 2018, 17:08

När Zaars frånvaro kom på tal i HD förra veckan så sade Chris att han lägger locket på och kan ej berätta något för det finns frågetecken. Sjuk? Hehe. Det blir så här när lokaltidningen inte granskar.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Citizen i mån sep 24 2018, 17:29

Amen Mike, du sa det själv tidigare. Det vore otroligt korkat peta zaar för en sån sak så här i början. Det borde bli varningar och prat innan man står över matcher. Jag vet att det mörkas en hel del men denna gången känns det rimligt med ca en veckas sjukdom. Inget konstigt.
Citizen

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i mån sep 24 2018, 17:32

Ahnelöv spelar också.
Elvenes tillbaka.

Då är det egentligen 3 spelare vi är kört. Anderson,Sandin och Sjöa.

Noterbart : Detta är sista matchen innan Anderson är på plats.

Med andra ord så håller snart heller inte snacket om att vi saknar för många tongivande spelare..

MIKE - När vet vi om Sandin????????

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i mån sep 24 2018, 17:33

Citizen skrev:Amen Mike, du sa det själv tidigare. Det vore otroligt korkat peta zaar för en sån sak så här i början. Det borde bli varningar och prat innan man står över matcher. Jag vet att det mörkas en hel del men denna gången känns det rimligt med ca en veckas sjukdom. Inget konstigt.
Rimligt av sportchefen att lägga locket på och ej kunna säga något om Zaars frånvaro om han varit förkyld? Det är orimligt om något. Jag tycker fortfarande att det var fel beslut men jag tror inte att Cam håller med.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i mån sep 24 2018, 17:35

För övrigt - Sjögren har fortfarande inte börjat träna för fullt eller med kontakt, detta kommer säkert att ta 2-3 veckor till. Sen när han gör det tar det ytterligare lika länge innan han lär spela match.
Detta bekräftar min teori att han är tillbaka först 2019.

Helt jävla sjukt att han missade hela förra säsongen och nu halva denna.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i mån sep 24 2018, 17:43

TitanusDenAndra skrev:För övrigt - Sjögren har fortfarande inte börjat träna för fullt eller med kontakt, detta kommer säkert att ta 2-3 veckor till. Sen när han gör det tar det ytterligare lika länge innan han lär spela match.
Detta bekräftar min teori att han är tillbaka först 2019.

Helt jävla sjukt att han missade hela förra säsongen och nu halva denna.
Han har kört på is i 1,5 månad och tränat hårt i över en månads tid. Själv kan jag tycka att det borde räcka med 1-2 veckors fysisk kontakt på träning innan man är redo för match. Logiskt sett borde han vara borta i ca 2-3 veckor till? Förstår inte varför han skulle vara borta i 3 månader...
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i mån sep 24 2018, 18:07

TitanusDenAndra skrev:

Hade det funnits något med substans mer än lösa rykten om Zaar så hade garanterat möghöken publicerat detta - du tror väl inte på allvar han hade missat att skriva skit om Rögle om han kunnat?

Att var borta med förkylning under denna perioden är inte ovanligt.

Flying Farang

Antal inlägg : 149
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Mike i mån sep 24 2018, 18:13

Flying Farang skrev:
TitanusDenAndra skrev:

Hade det funnits något med substans mer än lösa rykten om Zaar så hade garanterat möghöken publicerat detta - du tror väl inte på allvar han hade missat att skriva skit om Rögle om han kunnat?

Att var borta med förkylning under denna perioden är inte ovanligt.
Jag känner Johan och han är en av två som har bekräftat petningen för mig. Det är HDs jobb att granska Rögle.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Citizen i mån sep 24 2018, 18:14

Angående Sjögren så står det i HD: ”Mattias Sjögren finns med på delar av träningarna, men någon prognos kring när han kan vara tillbaka i matchspel finns fortfarande inte.”

M a o han kör inte för fullt och det lär dröja innan han är tillbaka.
Citizen

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i mån sep 24 2018, 18:34

Citizen skrev:Angående Sjögren så står det i HD: ”Mattias Sjögren finns med på delar av träningarna, men någon prognos kring när han kan vara tillbaka i matchspel finns fortfarande inte.”

M a o han kör inte för fullt och det lär dröja innan han är tillbaka.

Han får direkt frågan (Abbot alltså) om bakslag vilket han säger att han inte känner till. Sjöa har småont i huvudet och man kommer kanske i början på november låta honom köra full fart på träningarna.

När vet man om Sandin?
1 oktober snart för fan.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i mån sep 24 2018, 19:17

TitanusDenAndra skrev:MIKE - När vet vi om Sandin????????
Har skrivit lite i Sillytråden.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i mån sep 24 2018, 19:19

Just nu känns det ointressant att älta Zaar. Han var borta och nu är han tillbaka. Gott så.

Sjöa - whenever he is ready säger jag, hellre en månads paus för länge, ska vara kugge i många år. Att måla fan på väggen när det gäller honom är lite som att se glaset halvfullt oavsett vad som händer. Jag har hört ”inga bakslag” från flera håll, väljer att tro på set ich hoppas på det bästa.

Sjöa hade för övrigt varit precis en sådan spelare som hade gjort under i BP, sä han är sjukt efterlängtad. Precis som Anderson. Och sandin :-)

Ahnelöv tillbaka bra, han kändes uppåt senast. Bertov??
Ogilthorpe

Antal inlägg : 211
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Mike i mån sep 24 2018, 19:27

Ogilthorpe skrev:Sjöa hade för övrigt varit precis en sådan spelare som hade gjort under i BP, sä han är sjukt efterlängtad. Precis som Anderson. Och sandin :-)
Det är dessvärre taktiken som är fel och inte så mycket spelarna i sig. Sjöa kommer inte hjälpa särskilt mycket om taktiken är att stå passiva och vänta på motståndarnas drag. Schira, Ahnelöv, Matson, Brithen mfl blir blottade och jag tror inte att det är för att de är dåliga BP-spelare.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i mån sep 24 2018, 19:30

Jag menade mer att Sjöas rutin borde komma väl till pass för att styra upp det. Kan omöjligt bli sämre i alla fall.
Ogilthorpe

Antal inlägg : 211
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Mike i mån sep 24 2018, 19:39

Ogilthorpe skrev:Jag menade mer att Sjöas rutin borde komma väl till pass för att styra upp det. Kan omöjligt bli sämre i alla fall.
Självklart är det så. Det var mest en pik till tränarna som kör med idiottaktiken. Jag förstår inte hur man som coach kan titta på boxplayspelet och säga att "det här ska vi fortsätta med". Det är inte nog med att vi släppt in 7 mål, motståndarna spelar skjortan av oss och radar upp chanser hela tiden. Inte sunt.

I 5 mot 5:

SAIK - Rögle 2-1
Djurgården - Rögle 2-1
Rögle - Brynäs 0-1
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content