180920 Djurgården - Rögle

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

180920 Djurgården - Rögle

Inlägg av TitanusDenAndra i sön sep 16 2018, 23:29

Viktigt att studsa tillbaka så fort som möjligt. Vi bör inte älta matchen mot SAIK borta, det finns ingenting att göra åt det nu.

Inför matchen mot Djurgården vill jag se Ville i målet, hoppas att Abbott delar min uppfattning. Backarna var inte bra uppe i Skellefteå men vi vänder blad. Jag skulle gärna vilja att Bertov spelar istället med Schira sen kan Ahnelöv få lira med Curran. Hoppas verkligen dessa två sistnämnda höjer sig ett snäpp eftersom vi är beroende av deras rutin.

*Saknas gör Elvenes,Sjögren,Elvenes,Sandin,Matt,Bibic.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: 180920 Djurgården - Rögle

Inlägg av Flying Farang i mån sep 17 2018, 07:53

Tycker också det var lite väl mycjet domedags profetior efter matchen i Skellefteå, trots allt så var vi under stora delar av matchen klart jämnbördiga med ett av de senaste 10 årens bästa SHL lag.

Tror som du Titanus att Kolppanen står och att man vaskar om lite bland backarna, Bertov borde till exempel erbjudas en plats. Tror man kör vidare med kedjorna då vi iallafall spelade oss fram till en hel del chanser. Tror Ahnelöv kommer igång meer och mer efter hand och när han är med ”flygfärdig” alternativt när Rasmus kommer hem så flyttas han från Schira till en annan backlina.

DIF kommer från en förlust borta mot Frölunda men tillhör ju också de topptippade lagen. Kan Rögle lugga dem på 3 poäng har vi första ”krislaget” i Stockholm...

Flying Farang

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av eleganten i mån sep 17 2018, 09:26

En del av problemen från försäsongen ser jag snarare som en kontinuitet än domedagsprofetia efter den svåra bortamatchen mot SAIK. Exempelvis att Curran inte hittat rätt ännu men ändå ges mest matchtid av alla. Hoppas det är en taktik som går hem i det långa loppet! Anfallsspelet med intensiv forecheck är roligt att titta på och genererar många normala målchanser, vi kommer ta många segrar i år med det spelsystemet.

Jag går nog lite mot er som skrivit hittills. Pogge var rå mot HV71 och kan vara en matchvinnare. Om man ska ha tålamod med Curran borde man rimligtvis ha tålamod även med Pogge och ge han 1-2 matcher till. Blir lite väl hattigt om målvakterna ska stå varannan match.

Ser inga hinder egentligen för att vi ska ta poäng mot DIF. Om Sandin satt sitt friläge i första perioden kanske det blivit en annan matchbild mot SAIK?
eleganten
Admin

Antal inlägg : 48
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Henrik i mån sep 17 2018, 13:40

Klart vi kan vinna mot DIF! Svårt såklart, men det finns å andra sidan inga "enkla matcher". "Bara" att fokusera på egna prestationen, ta en match i taget och lära sig vinna fler och fler efterhand.

Visst! Färdvägen är satt, men är långsiktig. "Hypen" kanske ibland vilseleder en smula och får oss att tro att allt ska gå som på räls redan från start. I själva verket känns säsongen speciell också för att laget är väldigt ombyggt, nätt och jämnt är färdigbyggt till seriestart, men alla är ännu ej tillgängliga. Därav krävs nog lite tålamod innan vi kan skönja vår fulla potential.

Samtidigt ligger man i stort sett så rätt man kan redan. Alla utom Alen hela, man har ett "lag" och fungerande grundidé. Individuellt är alla tillgängliga utom Curran och Ahnelöv till synes så väl förberedda de kan vara. Den senare är jag inte ett dugg orolig över. Bara hoppas att även Curran lyfter efterhand. Hursomhelst måste matchningen av honom ses som en långtidsinvestering man tror på och räknar med att få återbäring på så småningom. Han och några andra "instabila pjäser" där bak personifierar närmast lagets lägstanivå, som behöver skruvas upp ytterligare. Med en Ahnelöv på full effekt, Rasmus åter och gärna även Bertov bland de sex, så kommer både lägsta- och högstanivå att höjas, med eller utan Curran. Bara de värsta fädeserna slipas bort.

Förhoppningsvis får vi alltmer frekvent se glimtar av högstanivå och "spetskompetens". Thomas och Zaar får gärna dra igång nu mot DIF, även utan den ännu indisponibla spetsens hjälp. Bakom dem känns det mesta riktigt bra på forwardsfronten.

Jag tror iaf på en bättre laginsats mot DIF. Och skulle det inte räcka till någon poäng denna gång heller är jag övertygad om att di gröne tar på "blåställen" och bara bestämmer sig för att betvinga Brynäs i hemmapremiären. Självklart behöver vi till syvende og sidst sno åt oss några poäng och segrar för att åtminstone hänga med i tabellen inledningsvis och därmed få den ultimata bekräftelsen på att färdvägen är den rätta.

Ha tillförsikt!

Henrik
Admin

Antal inlägg : 142
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Dipa i mån sep 17 2018, 20:17

Jag hoppas på att träffa många Röglesuportrar på Hovet på torsdag. Brukar vara tyst från Rögleklacken i Stockholm. Hoppas på bra Rögletryck på läktaren. Det behövs för att stötta spelarna i en redan tuff arena.

Dipa

Antal inlägg : 7

Användarens profil

Inlägg av Oi! i mån sep 17 2018, 21:01

Dif borta ja, tuff uppgift. Håller helt klar med ovan. Zaar och Thomas måste komma igång. Helst med vars en kasse i första, Liss få gärna dra till med en hattrick i andra.
Pogge kan gärna stå för min del bara han ger fan i indianarna. Vi behöver en påkopplad Pogge som håller tätt.

Oi!

Antal inlägg : 23

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i mån sep 17 2018, 22:48

Det var väl knappast indianerna som var problemet mot SAIK, han räddade för fan inte ett skott i stort sätt. Horribel insats.
Anderson är för övrigt redo redan den 1 oktober. Trodde i ärlighetens namn det skulle dröja lite längre!

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Oi! i tis sep 18 2018, 11:41

mycket möjligt. Hörde bara delvis på matchen och såg sammanfattniingen på Rögle hemsida.
Betyder ju inte att han kommer spela likadant på torsdag. Ha tålamod med Pogge. Rätt som det är så
kommer han upp till den nivå där vi avslutade i våras.

Nice att Anderson är redo snart. Är han med o tränar? Dvs, han kan kliva in direkt och göra skillnad?

Oi!

Antal inlägg : 23

Användarens profil

Inlägg av Mike i tis sep 18 2018, 12:37

Svårt med målvaktsvalet. Pogge har väl en högre högstanivå eftersom tränarna favoriserar honom, men han är nog rätt pressad mentalt efter förra matchen. Släpper han in ett tidigt kan det bli pannkaka av allt. Kolppanen kan å andra sidan spela avslappnat och se sin chans att gå om Pogge i målvaktskampen. En något pressad och revanschsugen Pogge eller en hungrig och avslappnad Kolppanen?

Några punkter:

-Bertov bredvid Schira.
-Ahnelöv med Curran.
-Curran i PP.
-Bättre presspel i boxen.
-Sandin eller Matson mellan Bristedt och Höglander.
Mike
Admin

Antal inlägg : 178
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons sep 19 2018, 14:47

Zaar saknades på träningen idag och ersattes av Horvath. Börjar bli trött på manfallet. Hur i helvete ska vi slå DIF borta utan 5 (!) tongivande spelare? Frågan är om vi ens fixar Brynäs hemma med dessa förutsättningar.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons sep 19 2018, 16:06

Mike skrev:Zaar saknades på träningen idag och ersattes av Horvath. Börjar bli trött på manfallet. Hur i helvete ska vi slå DIF borta utan 5 (!) tongivande spelare? Frågan är om vi ens fixar Brynäs hemma med dessa förutsättningar.
Förvisso synd om Zaar inte är tillgänglig imorgon, men då är det bara att gilla läget och kriga ner 08-orna iaf. Isf lär Jäger gå in på 12 o Horwath bli 13:e. Kanske inte så dumt med Matson ihop med Brithén och Thomas ändå? En slitvarg vid sarger o framför mål tillsammans med en playmayker och en sniper är en klassisk kombo. Antar att du inte saknar skadade Alen ha ha...

Henrik
Admin

Antal inlägg : 142
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i ons sep 19 2018, 18:39

Spelade inte Matson med Thomas ett tag i Köln?

Är 50/50 om Pogge, vi vet alla att han kan mycket bättre än sist och skulle nog tycka det är rätt att ge honom chansen - visserligen kan det ju bli pannkaka av allt men då har vi Kolppanen (Som jag tror står hemmapremiären oavsett) att tillgå. Det är ju inte precis som att vi bara har Kruse att slänga in...

DIF. Borta är nog om möjligt en ännu svårare uppgift än SAIK. De kommer från en förlus mot Frölunda, ett fullsatt hovet kräver seger. Perfekt slagläge för en underdog som Rögle.

Saknar dock fortfarande en polis, tyckte SAIK gick hårt åt våra unga förmågor för att få dem ur balans, det är nu Ahnelöv måste steppa in och tala om var skåpet ska stå.

Flying Farang

Antal inlägg : 27

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor sep 20 2018, 11:54

Detta kan vara årets tuffaste match, hur vi utan våra kanske 5 tongivande spelare som Mike säger ska vinna detta ser jag inte.
Jag är tyvärr övertygad om att det blir torsk.
1 pinne ser jag som seger.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av prebens i tor sep 20 2018, 18:16

Märkligt att Jonsson går före Bertov. Jonsson håller hyfsad allsvensk nivå inte mer. Luktar lite Rögle inavel. Även märkligt att man spelar schira och Ahnelöv tillsammans.
Hoppas Liss får spela powerplay igen det är ju ändå hans skott kan få utrymme.
Pogge får får visst stå igen. Lite märkligt att man inför förra matchen motiverade att Pogge varit bättre. Inget jag sett och bättre att inte värdera valet nu var man lite tvungen vart fortsätta med Pogge.
Oavgjort vore en seger. Det är viktigt att det inte skenar iväg tidigt.

prebens

Antal inlägg : 22

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor sep 20 2018, 18:38

Med risk för att äta upp det tycker jag att formationen med Ludvig - Sandin - Balint känns meningslös. Hade föredragit Sandin i en framstående offensiv formation, tex mellan Bristedt och Höglander. Erik hade kunnat vara städgumma åt Ludvig och Jäger, som i min bok borde gå före Balint.

Bertov är bättre än majoriteten av backarna och jag förstår inte beslutet att peta honom. Likaså att fortsätta spela våra två defensiva toppbackar ihop. En 300t-i-mån-back ska inte behöva ha defensiv hjälp av Schira utan borde själv hjälpa Curran. Vår minst meriterade back, Jonsson, med högrisk-Curran. Förstår inte alls resonemanget kring backarna.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor sep 20 2018, 19:06

Väntat.
Fullkomlig hönsgård i försvaret och Pogge har fått 6 skott på sig i år och släppt in 5.
Bänka honom för helvete!!!!

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor sep 20 2018, 19:11

Rögle har sämre BP än HHC.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av prebens i tor sep 20 2018, 19:14

Abbott s backar blir verkligen avslöjade. Youds blir passerad alldeles för enkelt. Orsakar utvisning. Curran och Jonsson i BP....?

prebens

Antal inlägg : 22

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor sep 20 2018, 19:16

Väntat som sagt.

1: Pogge ska INTE vara förstamålvakt.
2: Varför i hela jävla helvetet inleder man denna säsong med en SÄMRE backuppsättning än förra året. Man har för helvet skeppat iväg två bra backar och tagit in två mediokra. Ett jävla skämt är vad det är. Vilken dåre som helst visste att det skulle gå så här med denna backuppsättningen och jag har tjatat i 6 månader om detta.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor sep 20 2018, 19:31

Bertov kommer in och ser ut som bäste back. Förstår varför Ahnelöv spelar med Schira efter den här perioden.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av fidelis i tor sep 20 2018, 19:37

Periodvis är det samma Rögle som vi har sett i tre år som lirar på isen. Tufft motstånd förstås, men spelmässigt ingen markant skillnad mot Eldebrink-tiden i dag. Inte sagt att det är där vi står på en mer permanent basis, men den här perioden lämnade mycket att önska. Backarna känns inte helt påkopplade, och Ahnelöv har inte övertygat på mig än. Pogge känns osäker. Kunde inte Ludde fått sätta sitt läge? Han har talangen som krävs, men åstadkommer inget alls på den hör nivån (än).

Nåväl, reduceringen var viktig och matchen lever i högsta grad.

fidelis

Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 18-06-17

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor sep 20 2018, 19:43

Det är inte konstigt egentligen. Plocka bort Djurgårdens 5 bästa spelare och låt Rögle spela med ordinarie lag så är jag övertygad om att det hade varit en annan matchbild. Där har du den stora skillnaden. Men oavsett har vi tyvärr svaga backar. Jonsson - Curran ser inte bra ut. JW och Youds samma gamla.

Det var nog en missräkning att ha så många tongivande spelare borta i inledningen. Den här bredden bland forwards som det snackats om ser inte värst imponerande ut idag då Jäger, Ludvig, Erik, Ryfors inte gör någon större skillnad.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor sep 20 2018, 20:28

Bristedt, Höglander, Bengtsson och Schira bra ikväll. Resten mediokra eller kassa.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor sep 20 2018, 20:34

Ahnelövs agerande vid 3-1.
Är det det därför han sitter med 300K i månaden. Fy fan vad pinsamt.
Tittar nu 3 gånger på den sekvensen, allt går i en sån jävla slowmotion.

Han och Curran kommer att bli årets fiaskovärvningar.
Orkar inte alltså.

Schira fenomenal men han är ju för fan den enda backen vi har som kan spela hockey!!!!

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tor sep 20 2018, 20:39

Mkt bättre fart och press i andra, men ineffektivt och trubbiga avslut. 3-1 inte fullt rättvist, DIF har inte haft mkt i andra. Så jävla typiskt med trean..

Bristedt//Höglander bäst som vanligt, in med Ted där så får man en riktigt vass enhet. Ted grymt bra men shit vad anonym omgivning! Thomas är som ett klent spöke, lyfter inte han sig enormt mkt så börjar det osa flopp.

Schira och Bertov bäst bakåt. Bertov riktigt spännande

Och ja som Mike säger, tänker man på vilka spelare som är borta så är det som en tänkbar förstafemma.

55/27 stora problem. 4 likaså. Överlag backsidan medioker, som väntat. Ahnelöv är jag inte orolig för, kommer att lyfta. Kommer Sandin tillbaka?
Ogilthorpe

Antal inlägg : 20
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen