180915 Skellefteå - Rögle

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

180915 Skellefteå - Rögle

Inlägg av TitanusDenAndra i lör sep 08 2018, 16:00

Årets första "riktiga" match. Jag öppnade denna tråd mest för att något gjorde mig väldigt förvånad.

När Rögle har mött Skellefteå tidigare genom åren har oddset på Skellefteå alltid legat mellan 1.35 och 1.65.

Nu ligger SAIK på "låga" 1.40
Det verkar som att spelbolagen fortfarande håller Rögle som ett bottenlag.

Satte en slant på X2 men det verkar som att marknaden verkar vara väldigt skeptiska till Rögle inledningsvis.

Vilka vet vi redan nu missar denna fighten? Matt Andersson, Matte Sjögren, Elvenes och eventuellt Sandin?

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 364
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: 180915 Skellefteå - Rögle

Inlägg av Ogilthorpe i sön sep 09 2018, 18:12

Oddset i första måste ses som en ren bjudning! Bara att kliva in.

Kollade HV-matchen idag, ingen briljant match men Rögle gör det bäst, tveklöst bättre laget och känslan är att man har kommit väldigt långt redan. Plus för Bristedt!! Med i mycket och blir jäkligt intressant att följa! Schira stabil. Pogge alert och med i spelet, Lindbäck-light. Förstakedjan bra i första, Zaar på spelhumör.

Bara träningsmatch men ändå 0-4 och en solid insats med den femman frånvarande.
Ogilthorpe

Antal inlägg : 140
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i ons sep 12 2018, 22:27

Tror det är "bra" att RBK startar med två bortamatcher, SAIK och DIF. Två förväntade topplag där pressen inte ligger på Rögle som det hade varit om vi inlett med exempelvis Mora och Timrå hemma...

Har svårt att få riktigt grepp om årets SAIK, fågel, fisk eller mittemellan?

Men de har vinnarkultur och är i sina bästa stunder överlägsna de flesta SHL lagen förhoppningsvis är de lite trögstartade som förra säsongen så att Rögle kanske kan lugga dem på ett par pinnar däruppe i skoterland?

Någon som sett hur det gått för JMA i SAIK?

Själv ska jag avnjuta matchen på ett hotellrum i Berlin i sällskap med en eller annan bryggeriprodukt!

Flying Farang

Antal inlägg : 101
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor sep 13 2018, 14:32

Små tecken eller tolkningar utifrån Linus Ahlins träningsrapport och koll med Ahnelöv.

Cam o co är duktiga på att ge lugn och förtroende åt individuella utvecklings- och formkurvor. I linje med det en matchning med långsiktiga föresatser. För oss kan det säkert se ologiskt ut ibland, men det är nog mest "långsiktiga omvägar" för att få med sig så många individuella kurvor som möjligt på en lång resa där gruppen och laget som helhet till slut är avgörande. Det är ett maraton-race på 52 omgångar som dels brukar kräva sina offer och därför också måste innehålla utveckling.

Klokt därför att spela in Ahnelöv försiktigt med trygge Schira. Åtmintone tills Rasmus förhoppningsvis återkommer. Klart man ska ha tålamod med Curran och ge Jonsson fortsatt förtroende för att växa, spinna vidare på JW och Youds om man tycker att de fungerar ihop. Bertov lär få några minuter, åtminstone som avlösare åt mjukstartande Ahnelöv.

På forwardssidan är det väl inga större konstigheter. Men notera tålamodet med Ludvig. Killarna långa perioder av chanser för att uppvisa tydliga trender och utveckling. Eller inte och därmed straffa ut sig i det långa loppet. Spännande att följa åt vilket håll Ludvig går. Efter liknande logik får Jäger "bida sin tid" och under tiden hållas på humör, känna närheten till startuppställningen med lite smulor av speltid.

Henrik

Antal inlägg : 428
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor sep 13 2018, 15:21

Blir så sjukt provocerad av backparen. Ahnelöv med Schira, really? En back som tjänar 300t i mån ska inte behöva Schira utan snarare själv hjälpa Curran eller Youds. Jonsson - Curran känns också galet med tanke på att Curran är en säkerhetsrisk och Jonsson är den minst erfarne backen. Bertov som sjundeback efter att ha spelat i första backpar med Schira och gjort det bra. Logiken i det? Jonsson - Curran och JW - Youds känns tyvärr direkt svagt. Det var inte det här jag ville se idag.
Mike
Admin

Antal inlägg : 471
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tor sep 13 2018, 15:48

Om det stämmer att Bertov blir sjundeback på lördag så är jag inte med på noterna riktigt. Bertov var enligt mig bäste back i genrepet. Det måste vara någon känning eller liknande, och att man tänker långsiktigt, ifall han ska vara sjundeback.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 174
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor sep 13 2018, 19:59

Ha ha, försökte förekomma och lugna er, men det hjälpte föga.

Gissar att vi alla får brottas länge med hjärncellerna innan vi förstår någorlunda hur tränarna tänker kring sin line-up. Förbered er på många gråa hår framöver. Speciellt närmsta tiden, tror jag.

Eller så kan man nyfiket undra. Och kom ihåg, man ändrar sällan mycket åt gången. Gissar att man vill vara så säkra som möjligt på att Ahnelöv får en schysst start. Han är ju säkert ett par veckor till något som liknar form. Jag skulle också bli väldigt överraskad om de spelar ihop i längden, även om Ahnelöv redan verkade bejaka den möjligheten.

JW-Youds-kombon verkar man hängt upp sig på. Lite synd kanske, men kanske klokt på kort sikt? Sege Curran kan mycket väl känna mer trygghet med Jonsson, som är igång och spelat med honom, till skillnad från Ahnelöv.

Tufft för Bertov, men han kommer med all säkerhet att få hoppa in mkt i stället för Ahnelöv.

Tungt småskadeläge för Alen igen. Nog ser det väl väldigt svårt ut för honom att få istid i det närmaste? Om alla är hela om och när Rasmus återkommer fattar jag inte hur det ska gå till. Kan kanske bli så ganska snart, att Chris och Alen är rörande överens om att man bör hitta ny arbetsplats åt den senare? Men inget sker förrän Rasmus är hemma.

Följande uppställning kanske inte finns på Cams karta av flera anledningar, är varken lämplig eller möjlig i dagsläget, men på sikt tycker jag den skulle indikera att alla hittat rätt. Curran har fått upp farten, Youds får hjälp med positioneringen, Sandin och Bertov kan tillsammas vara lika bra.
Curran-Schira, Ahnelöv-Youds, Sandin-Bertov + Jonsson eller JW.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre sep 14 2018, 01:01

Vilka av våra spelare missar matchen mot SAIK?

F.ö närmare 30-40 personer tar sig upp till Skellefteå, imponerande säger jag.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre sep 14 2018, 01:20

TitanusDenAndra skrev:Vilka av våra spelare missar matchen mot SAIK?

F.ö närmare 30-40 personer tar sig upp till Skellefteå, imponerande säger jag.

De beräknade, dvs Sjöa, Matt, Lucas och Rasmus, plus Alen skadad (oklart hur allvarligt). f.ö verkligen imponerande!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre sep 14 2018, 22:31

Vet du när dom fyra förstnämnda beräknas spela?

Sjöa ca omgång 5-6
Matt ca omgång 10
Lucas och Rasmus (om dom ens kommer) omgång 4-5

Är det korrekt?

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre sep 14 2018, 22:36

TitanusDenAndra skrev:Vet du när dom fyra förstnämnda beräknas spela?

Sjöa ca omgång 5-6
Matt ca omgång 10

Är det korrekt?
Matt missar 4 matcher. Bör vara tillgänglig för spel i derbyt den 4 okt. Gissar att Lucas och Rasmus missar 3-4 matcher. Sjöa 5-8 kanske? Den 9e omgången spelas 18 okt och man tycker ju att han ska vara tillbaka då eftersom han kör rätt hårt på träningarna.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre sep 14 2018, 23:38

Mike skrev:
TitanusDenAndra skrev:Vet du när dom fyra förstnämnda beräknas spela?

Sjöa ca omgång 5-6
Matt ca omgång 10

Är det korrekt?
Matt missar 4 matcher. Bör vara tillgänglig för spel i derbyt den 4 okt. Gissar att Lucas och Rasmus missar 3-4 matcher. Sjöa 5-8 kanske? Den 9e omgången spelas 18 okt och man tycker ju att han ska vara tillbaka då eftersom han går för fullt på träning idag minus kroppskontakt.
Gissar också som Mike. Matt bör missa precis fyra matcher eftersom man sagt att han skulle anlända i slutet av september. Han förväntas också vara redo att spela match på studs. Hoppas och tror att både Lucas och Rasmus faktiskt återkommer. Från det lilla jag kunnat utläsa har de skött sig ok men inte direkt imponerat ännu i den brutala konkurrensen på andra sidan pölen. Och ska de inte stanna bör det inte dröja längre än 3-4 seriematcher innan de är tillbaka. Sjöa är så klart mest oviss, rent tidsmässigt, men samtidigt känns det tryggt att alla säger att han följer plan och är på rätt väg. Hoppas de som kikar på träningar ibland lägger märke till när han lägger till kroppskontakten och rapporterar. När det fungerat en vecka eller två kan det kanske vara dax för match? Bortsett från att Sjöa vill undvika bakslag ska man också ha i åtanke att laget knappast är betjänta av en "rostig" lagkamrat. Även Sjöa måste vara helt fit for fight för att kunna bidra på det sätt han förväntas och själv vill kunna göra. Vi får helt enkelt ge oss till tåls. Men att starta med dubbelmöte mot Timrå i omgång 9 o 10 känns väl som en rimlig "mjukstart"?

Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör sep 15 2018, 00:28

Jag är bekymrad över att 4 utav våra absolut bästa spelare missar första 4-5 matcherna.
Det sista jag orkar en ny start som förra året med massa torskar.
Hoppas verkligen att vi klarar oss tillräckligt bra utan dom.

Vår statistik mot Skellefteå är för övrigt helt sinnessjuk.

Senaste 17 matcherna har Skellefteå vunnit 16 (!!!) och vi har vunnit 1 (det var 2016)

Det måste vara i särklass det laget vi har svårast mot, kan inte tänka mig vi har sämre statistik mot något annat lag. Ännu mer bekymmersamt är faktumet att vi har gjort 12-13 mål på dessa matcher.

Med andra ord en bortamatch mot SAIK är så svårt som det kan blir. Vinner vi imorgon då kan man verkligen hoppas på allt den här säsongen.

Det ska också bli intressant att se hur backparen fungerar.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör sep 15 2018, 08:29

Rögle vinner idag! Lätt!

Tuborg

Antal inlägg : 187

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör sep 15 2018, 10:30

Nu kör vi!! game day!!

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör sep 15 2018, 13:04

Äntligen drar det igång!
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör sep 15 2018, 13:20

Väntan är över! Mot 3 poäng
eleganten
Admin

Antal inlägg : 174
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör sep 15 2018, 17:37

Fint att de tippade kvallagen står på 0p efter första omgången mot överkomligt motstånd. Örebros 3p är inte hela världen, vill framförallt att de två skitlagen blir avhängda tidigt.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör sep 15 2018, 18:13

Rögle hänger inte med första 5. Uselt att inte få stopp på Fredrik Lindgren i mittzon kort innan målet.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör sep 15 2018, 18:17

Tycker det ser precis ut som jag har varit rädd för.
Skitsamma ska inte gnälla men om man går ut och snackar om att slåss om SM-Guldet och ett pånyttfödd lag då ska det fan inte se ut såhär jävla hafsigt och avslaget. Då är dessutom inte ens sopan Bibic på plan.
Eloge till Röglefansen som hörs i övrigt ser det precis ut som jag har varit rädd för, första 10 påninner om tiden med Eldebrink.

Kanske detta som behövs för att folk ska vakna upp och inse att backlinjen inte håller samt att det är kaxigt att inleda 5 matcher av säsongen utan sina kanske 3 största offensiva hot.

Hur fan kan man låta Lindgren snurra sådär. USEL!!

Väntat för mig ialla fall. Man vinner inte matcher genom att i upptakten snacka om att "vi är ett nytt lag" och "vi har kul ihop".
Jag har varnat er för detta och första tio visar att jag hade rätt.

Bedrövligt.
Dessutom sjukt att Pogge går före Ville.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör sep 15 2018, 18:24

Titanus - Jag tillhör inte de naiva som tror på SM-Guld eller ens slutspel för den delen heller. Inte ett dugg förvånad att man har problem mot en riktig SM-utmanare utan 4 tongivande spelare. Det är inte läge att få panik än. Rögle ska sikta på Play In.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör sep 15 2018, 18:28

Mike.
Jag vet, du har alltid tillhört den realistiska skaran det ska du ha en eloge för.

Men hur i hela friden tänker man när man första 5 matcherna, kanske fler ska inleda utan sina typ främsta hot framåt och dessutom med denna otroligt svajiga defensiv?

Jag måste dock säga att laget höjt sig sista 5-6 minuterna och ett mål vore rättvist. Men på det stora hela är jag inte nöjd, så fort Skellefteå är på vår halva så är det panik. SAIK har två skott på mål och lika många baljor.
Tänk sen när lag vi möter har initiativ. Usch.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör sep 15 2018, 18:32

Svagt försvarsspel när vi sätts under tryck. Vi ger de för mycket ytor. Allt börjar egentligen med att vi står stilla i mittzon och låter dem flyga förbi och när de väl etablerat spelet är de äckligt tunga och bra.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör sep 15 2018, 18:35

Skottstatistiken: 4-11
Mål: 2-0
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör sep 15 2018, 18:40

Borde varit 2-0 till Rögle. Rögle varit de bättre laget. Visst bra skott men när Pogge e sån här finns de knappt nån bonn.

Nu börjar vändningen.

Tuborg

Antal inlägg : 187

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan