För vårt RBK - Ny låt

Gå ner

För vårt RBK - Ny låt

Inlägg av fidelis i tor aug 30 2018, 13:54

Vad har ni för tankar om låten som Angel Island Army nyligen släppte i samarbete med Peter Olin? Om ni inte har hört den än så finns den på alla streamingplattformar, och heter (som trådens titel vittnar om) För vårt RBK.

Efter första lyssningen är min uppfattning att initiativet är fullkomligt lysande och att det är en låt som rent melodiskt fyller ett tomrum när det kommer till musik med Rögle-tema. Däremot tycker jag låten rent textmässigt lider av samma syndrom som Rödrövarnas direkt usla låt Våra hjärtans stad. Texten är full av sportbaserade klyschor -”sången ekar på gatan”, ”stolthet och hjärta”, ”laget vi älskar så” och så vidare. Dessutom är det överskattat att dra till med ett rim i var och varannan mening.

Men! Den växer för varje lyssning och är överlag en kort och väldigt vacker hyllning till vårt hjärtelag. Enormt bra jobbat till alla inblandade. Den skulle kunna fungera att dra av i hallen efter ett rockigt intro och innan lineup-presentationen.

fidelis

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 18-06-17

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: För vårt RBK - Ny låt

Inlägg av Mike i ons sep 05 2018, 22:34

Har bara hört 30 sek men den verkar helt ok. Kanske något man kan köra mellan perioderna? Lite för tempofattig för intro och lineup tycker jag.
Mike
Admin

Antal inlägg : 471
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet