Silly Season och truppen 18/19

Sida 38 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Sv: Silly Season och truppen 18/19

Inlägg av Higuita i tis nov 06 2018, 10:07

Mike skrev:En liten uppdatering. Rögle har visat intresse för Ramstedt men de förhandlar inte just nu.

Har fått info om vilka 2 spelare Chris ska scouta:

Patrik Virta: https://www.eliteprospects.com/player/98096/patrik-virta

Casey Bailey: https://www.eliteprospects.com/player/45878/casey-bailey.

Låter som intressanta spelare, men +/- statistiken är inget dem kan skryta med (vet dock inte hur det har gått för Slovan under säsongen, så snittet kanske ligger runt den nivån).

Bailey verkar inte ha fått det att fungera poängmässigt i Slovan dock, men kan ju bero på många orsaker, men verkar annars varit en poänggörande spelare.

Virta, kan nog bli både flipp och flopp. Tvivlar inte på talangen och kunnandet, utan kanske mer att han inte spelat så mycket utanför Finland och därmed kan behöva en längre anpassningsperiod.

Men tiden får utvisa om Chris landar någon eller båda av dem.

Higuita

Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 18-10-25

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av roglesnack.se i tis nov 06 2018, 11:12

Mike skrev:En liten uppdatering. Rögle har visat intresse för Ramstedt men de förhandlar inte just nu.

Har fått info om vilka 2 spelare Chris ska scouta:

Patrik Virta: https://www.eliteprospects.com/player/98096/patrik-virta

Casey Bailey: https://www.eliteprospects.com/player/45878/casey-bailey

Virta har vi redan avhandlat men Casey Bailey ser också intressant ut tycker jag. NHL-erfarenhet, snittat 20 mål senaste två AHL-säsongerna. Men det jag framförallt fastnar för är beskrivningen av honom:

EP:
A competitive power center who brings to the table ruggedness and determination. Works hard to get the puck when he doesn't have it, and is always productive with his ice time. Is able to come up big when his team needs him most, elevating his game to heightened levels at both ends of the ice. Possesses a tremendous shot, with the focal point being its accuracy. Decent hands and skating ability, but could be worked on. All-in-all, that one player who, by the end of the game, you definitely want to have had on your side. (Curtis Joe, EP 2014)

HF:
Bailey is a big power forward who likes to shoot the puck. He has great vision and is good at getting into the soft spots of a defense's coverage. He is strong on the puck and skates with speed and strength. The epitome of a "late bloomer" he competes at a high level and enjoys playing in tight spaces.

Virta har varit utanför laget sedan storförlusten (9-0) mot CSKA Moskva den 26 oktober. Inte spelat en sekund sedan dess. Troligt att han därför söker andra alternativ, och kanske är den som ligger närmast till hands av de bägge spelarna.

Det är för övrigt en spelare som jag tror hade passat väldigt bra in i lagbygget. Chris syfte med resan var kanske att åka ner och träffa honom, för att säkerställa att han har rätt typ av personlighet.

Mycket spekulation, men att något lär hända de kommande dagarna är väl tämligen säkert!

roglesnack.se

Antal inlägg : 131
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil http://www.roglesnack.se

Inlägg av Henrik i tis nov 06 2018, 11:40

roglesnack.se skrev:

Virta har varit utanför laget sedan storförlusten (9-0) mot CSKA Moskva den 26 oktober. Inte spelat en sekund sedan dess. Troligt att han därför söker andra alternativ, och kanske är den som ligger närmast till hands av de bägge spelarna.

Det är för övrigt en spelare som jag tror hade passat väldigt bra in i lagbygget. Chris syfte med resan var kanske att åka ner och träffa honom, för att säkerställa att han har rätt typ av personlighet.

Mycket spekulation, men att något lär hända de kommande dagarna är väl tämligen säkert!

Låter rimligt om Virta. Men hur ser det ut för Bailey? Han har ju spelat färre matcher och har sämre stats.
Jag tycker kombon av båda känns bra. En lite mindre lovande och en lite större med mer hår på bröstet.

Utgår från att Chris måste ha fått ok av agenterna och spelarna att träffa sådana som är hågade samt hysa hopp om att klubben vill släppa dem. Chris är såklart intresserad om han åker dit för att se dem spela (kanske på träning då i Virtas fall) och snacka med dem. Vi vet att han vill snacka med dem personligen. En förutsättning är att de personliga samtalen avlöper väl. I så fall kan det nog gå fort?

Henrik

Antal inlägg : 564

Användarens profil

Inlägg av Mike i tis nov 06 2018, 12:09

Chris pratade med Ramstedts agent i två timmar igår.

Senast ändrad av Mike den tis nov 06 2018, 16:03, ändrad totalt 1 gång
Mike
Admin

Antal inlägg : 572
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis nov 06 2018, 12:13

I Baileys tyder mycket på att dålig produktion, 2 passningspoäng på 16 matcher och/eller otrivsel, missnöje med rollen i ett skitlag, Bratislavas finanser eller planer eller nåt annat isf ligger bakom. För han har spelat mellan 12 o 18 min de senast 10 matcherna.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis nov 06 2018, 12:18

Mike skrev:Chris pratade med Ramstedts agent i två timmar igår.

Bailey spelade 3 min i fjärdefemman. Inte mycket som Chris fick se..
Jaha, då kan man ana att han försöker sy ihop det med Teemu.
Jag hittade dock andra uppgifter om Baileys speltid:
https://www.scoreboard.com/se/match/slovan-bratislava-barys-astana-2018-2019/0EFrWJ7R/#player-statistics;0
Intresset för honom ser ju mer rimligt ut om dina uppgifter stämmer.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tis nov 06 2018, 12:58

Ramsteds övergång bör offentliggöras under kvällen.
Vad fan ska vi med Bailey till?!
En ny amerikansk chansning som kommer stå på 1-2p eftee tio omgångar. In med kvalité

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 533
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis nov 06 2018, 13:15

TitanusDenAndra skrev:Ramsteds övergång bör offentliggöras under kvällen.
En ny amerikansk chansning som kommer stå på 1-2p eftee tio omgångar. In med kvalité
Det kan man undra. Men mest troligt blir det stora chansningar nu. Knappast några fantomer på pappret.
Kanske vill Chris gardera sig så gott det går med mer rutinerad Teemu, komplettera med mer spännande Virta och avstå Bailey, för att avvakta med ev tredje ifall något bättre dyker upp? Det verkar väl lite väl vågat att göra tre chansningar på ett bräde? Men det gäller ju att få till det individuellt med finnarna också.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Rocky Trottier i tis nov 06 2018, 13:19

TitanusDenAndra skrev:Ramsteds övergång bör offentliggöras under kvällen.

Ramstedt känns som en rejäl chansvärvning och att de har haft telefon möte i två timmar igår behöver ju inte betyda mer än att agenten försöker att övertala Chris.
Rocky Trottier

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 18-11-05

Användarens profil

Inlägg av Rocky Trottier i tis nov 06 2018, 13:21

Å vi får ju inte glömma Everberg i diskusionen om nyförvärv. Här kan det hända en del rätt snart.
Rocky Trottier

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 18-11-05

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis nov 06 2018, 13:28

Så sant Rocky! Vi vet inget med säkerhet förrän ev spelare är helt klara och offentliga.

Någonstans hoppas jag allra mest på samtalen med Sjögren i veckan. Om han känner sig mogen att träda in nu vore det den absolut bästa tänkbara förstärkning i dagsläget.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis nov 06 2018, 13:30

Rocky Trottier skrev:Å vi får ju inte glömma Everberg i diskusionen om nyförvärv. Här kan det hända en del rätt snart.
Everberg vore fantastiskt! Men då landar Chris ett väldigt överraskande långskott.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tis nov 06 2018, 13:44

Landar han Everberg så förlåter jag honom för Thomas och Anderson

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i tis nov 06 2018, 14:13

Jag har hört att Everberg drar till Zug och Tangnes om han lämnar NA.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis nov 06 2018, 14:24

Mike skrev:Jag har hört att Everberg drar till Zug och Tangnes om han lämnar NA.
Det låter ju rimligt att han isf vill trösta sig med lite flis och kunna sova i egen säng varje kväll.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Mike i tis nov 06 2018, 14:25

Titanus - Får man fråga varför din känsla är så dålig gällande Bailey? Lirade i NHL för 1,5 år sen, gjorde ca 20 mål i AHL två säsonger i rad, beskrivningen av honom låter bra. Jag har lärt mig att man inte ska dra alltför stora slutsatser av statsen i KHL, många klasspelare har misslyckats där, ofta pga det sociala. Jag har en bättre känsla kring Bailey än med Ramstedt, men båda framstår som chansningar. Hade helst sett Virta, som var petad igår.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis nov 06 2018, 15:22

Klart man ibland drömmer om fler hemvändare.

Martinsson har tålamod i NA och verkar gå bra i AHL. Gissar att han så småningom får chansen i NHL, tar den och stannar där ett bra tag.

Everberg kanske inte har samma tålamod i AHL? Men då låter nog plan B hos Tagnes Zug ganska trolig. Det kan nog dröja innan Dennis vänder hem. Han fyller snart 27 och vill säkert samla ihop till pensionen först.

Niklas Hansson. Vet att t.ex Mike inte är så förtjust i honom. Men jag tror han skulle kunna bli ett perfekt tillskott på JW:s bekostnad. Kan kanske ha tröttnat på Texas Stars framåt våren och bli aktuell inför kommande säsong? Om Rögle då framstår som ett relativt intressant SHL-alternativ dvs.

Jacob Lilja. Det grämer mig fortfarande att han valde DIF. Han var rimlig och påtänkt inför denna säsong. Och hade med maximal säkerhet varit precis rätt till skillnad från Thomas. Bara att hoppas att vi påminner honom och djuren om vilka som faktiskt är bäst fler gånger framöver. Kan vi med trovärdighet ha en chans på topplaceringar så får sådana spelare så mycket närmre hem. Nick Sörensen är en annan spelare jag gärna sett i Rögle igen. Men att sukta efter Åstorparen Peter Andersson, nu i Växjö och kanske iofs hellre än Alen, vore nog att överdriva fokus på hemvävt? Filip Karlsson och dylika får lyckas i LHC eller någon annanstans innan han de kan vara aktuella igen.

Under tiden är det bara att hoppas att Chris pusslar bra med andra pjäser. Kan vi t.ex nå play-in och sedan ta oss till kvartsfinal så är läget inför nästa säsong mycket bättre. Så snart vi når topp-6 och/eller semifinal, ja då har vi väldigt tydligt påverkat vår plats i näringskedjan.

Ur hemvändarsynvinkel skulle det vara så djävla kul om Sjögren kom på banan snart. Livstidskontrakt åt Ted! Iofs gärna åt Schira också. Och så kan man ju hoppas att Zaar skiter i KHL:s stålar eller NLA:s bekväma tillvaro och är beredd att förlänga ett år i taget om han inte får ny chans i NA.

Tills vidare får vi fylla på med nya och okända utifrån.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i tis nov 06 2018, 15:23

Mike skrev:Titanus - Får man fråga varför din känsla är så dålig gällande Bailey? Lirade i NHL för 1,5 år sen, gjorde ca 20 mål i AHL två säsonger i rad, beskrivningen av honom låter bra. Jag har lärt mig att man inte ska dra alltför stora slutsatser av statsen i KHL, många klasspelare har misslyckats där, ofta pga det sociala. Jag har en bättre känsla kring Bailey än med Ramstedt, men båda framstår som chansningar. Hade helst sett Virta, fick höra att han var petad igår.

Virta har varit petad sen den 26 oktober. Fick tydligen bära största hundhuvudet efter förlusten mot CSKA.

roglesnack.se

Inlägg av Henrik i tis nov 06 2018, 15:28

Mike skrev:Titanus - Får man fråga varför din känsla är så dålig gällande Bailey? Lirade i NHL för 1,5 år sen, gjorde ca 20 mål i AHL två säsonger i rad, beskrivningen av honom låter bra. Jag har lärt mig att man inte ska dra alltför stora slutsatser av statsen i KHL, många klasspelare har misslyckats där, ofta pga det sociala. Jag har en bättre känsla kring Bailey än med Ramstedt, men båda framstår som chansningar. Hade helst sett Virta, som var petad igår.
Håller med Mike! En taskig start bara i år. Kan absolut bero på det sociala. Jag tycker också Bailey känns bättre än Ramstedt. Men är du säker på den fattiga speltiden?

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Mike i tis nov 06 2018, 15:39

Får eventuellt lite mer info framåt kvällen om hur det går för Chris.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tis nov 06 2018, 16:06

Mike skrev:Får eventuellt lite mer info framåt kvällen om hur det går för Chris.

Till skillnad ifrån hans tidigare värvningar så är den här gången både Cam,Marcus och delar av styrelsen mer inblandade.
Styrelsen blev kontaktade för att vända med ett OK redan i förgår (Ramstedt)

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i tis nov 06 2018, 16:16

Är Ramstedt bara i form, tror jag faktiskt att han skulle kunna tillföra något. Tittar man på hans karriär, så har han levererat hyfsat poängmässigt i alla ligor.

Liiga: 0,57 p/match
KHL: 0,44 p/match
SHL: 0,56 p/match
Seniorlandslag: Ca 0,4 p/match

Min tveksamhet kring Ramstedt handlar mer om hur lång tid han behöver för att vara inne i matchtempo. Han har trots allt inte spelat hockey på ett halvår, och vi har ingen aning om hur han har skött sin träning under den här tiden. Lite varningstecken också att ingen klubb i Finland nappat under sommar/höst.

Bra referenser är därför ett krav!

roglesnack.se

Inlägg av Tuborg i tis nov 06 2018, 16:23

Får dåliga vibbar på dessa nyförvärv.

Hur ska en halvfet finne som inte spelat på ett halvår kunna hjälpa oss på direkten? Jag tror säkert han har offensiva skills men nja

De andra KHL spelarna Virta och Bailey tycker inte jag känns som om det är den spets laget behöver.

Alla känns som jättechansningar och Rögle är inte i det läget då man ska chansa på bingovinst/förlust

Varför inte då värva ett säkert kort som A. Johansson istället?

Om inte Alex vill fine, men annars är det idiotiskt.

Tuborg

Antal inlägg : 251

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i tis nov 06 2018, 16:25

Haha, Röglesnack du hann skriva före jag hann se det. Nästan för likt för att posta :-)

Tuborg

Antal inlägg : 251

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i tis nov 06 2018, 16:28

Tuborg skrev:Får dåliga vibbar på dessa nyförvärv.

Hur ska en halvfet finne som inte spelat på ett halvår kunna hjälpa oss på direkten? Jag tror säkert han har offensiva skills men nja

De andra KHL spelarna Virta och Bailey tycker inte jag känns som om det är den spets laget behöver.

Alla känns som jättechansningar och Rögle är inte i det läget då man ska chansa på bingovinst/förlust

Varför inte då värva ett säkert kort som A. Johansson istället?

Om inte Alex vill fine, men annars är det idiotiskt.

Håller i grunden med, men samtidigt är det inte hållbart i längden att slita så hårt på en handfull nyckelspelare som vi gjort nu under en period.

Här har Chris sitt dilemma, att truppen måste breddas/spetsas för att vi ska kunna hänga med över tid samtidigt som utbudet av spelare är relativt begränsat.

Skulle gissa att han väljer att plocka in en eller två nu under uppehållet (förmodligen mer breddkaraktär) för att sen spara lite krut till dess att en riktig kanon blir tillgänglig. Men som sagt tidigare, ren spekulation...

Och Alex J hade jag inte tackat nej till, men enligt Mikes uppgifter är det ju tyvärr inte aktuellt längre.

roglesnack.se

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 38 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen