Silly Season och truppen 18/19

Sida 17 av 24 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 20 ... 24  Nästa

Gå ner

Sv: Silly Season och truppen 18/19

Inlägg av Ramones i ons 10 okt 2018 - 14:46

Widing är en personlig favorit...han kan "trashtalk"
Att han inte är ngn frälsare vet vi ju alla...men hans inställning kanske sprider sig i gruppen!!!!!!!
Kanske Everberg oxå !?!?
Ramones

Antal inlägg : 14
Registreringsdatum : 18-06-18

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av TitanusDenAndra i ons 10 okt 2018 - 14:46

Widing är inte här för att vara Andersons ersättare utan som Chris säger :

Han tillför erfarenhet och energi, är i bra form och känner till gruppen väl. Jag ser fram emot att ha honom i vår laguppställning direkt, säger Rögles sportchef Chris Abbott i ett pressmeddelande.

Detta är ingenting nytt utan detta var så förra året också när jag sa att man skulle behålla honom av dessa anledningar.
Men även där verkar Chris agerat fel. Precis som när han missade att behålla Hedberg,Janne och JMA. Ja såklart Gagné också.

Skandalöst dåligt agerat under sillyn alltså. Jag blir häpen hur dåligt man har skött det.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 248
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons 10 okt 2018 - 14:47

TitanusDenAndra skrev:Andersons ersättare är redan på plats. Presenteras för gruppen på fredag eller lördag. Spelar inte i Sverige, tror inte han är svensk. Går in på en rejäl lön.
Återkommer med namn så fort jag vet det.

Ännu en fjäder i hatten för Chris som blev penetrerad utav en skadad spelare för att kräma ut en extra slant innan skridskorna läggs på hyllan.

Fiasko.

Skönt för laget dock att dom får andrum efter vinsten imorgon mot Örebro.
Ok, om nyförvärvet är redo för succé, om Sjöa snart fyller på, Ahnelöv hottar upp, man värvar en "Nisse" eller får hem Rasmus och resten av laget skärper sig, Cam börjar matcha rätt, använda Curran i PP osv. Då kanske det kan bli nåt så småningom? Men jag tror det när jag ser det. Det är en väldig massa om och men kvar innan det fungerar i sin helhet. Man ska aldrig sluta hoppas, men jag sänker förväntningarna. Bättre att prestera först och snacka sen.

Henrik
Admin

Antal inlägg : 255
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av roglesnack.se i ons 10 okt 2018 - 14:51

Henrik skrev:Jag ogillar hetsen i hela cirkusen inom idrotten, hockeyn och stora delar av övriga världen för den delen. Den enes bröd den andres död, kvartalskapitalism, gladiatorspel eller såpopera? I min värld många obehagliga liknelser. Tänk om samarbete, tillit och långsiktighet fick vara ledstjärnor någon gång? Helt klart har Abbotts lite oförsiktigt överbetonat detta och framstår nu som naiva och inkompetenta till följd av en usel säsongsstart. Jag hatar paniken och turbolensen.

Spelmässigt, individuellt, är Widing ingen frälsare, definitivt ingen spetsig ersättare till Matt, inte ens center. Men med stor flax kanske historien upprepar sig och Widing blir den lilla glada startmotor vårt lindansarlag behöver för att tippa över en stund åt rätt håll? Vi förlorar inget på att hoppas. Han är heller ej samma lotteri som "gubben i lådan" utifrån, men kanske, nu som i våras, lika onödig breddning, kostar så klart han också och gör det trängre för lovande ungdom.

Förväntar man sig fortfarande ett lyft och Matt är borta länge behöver man rimligtvis ersätta honom adekvat. Men går det att hitta något spetsigare än en "Perfetto" nu, till ett lindansargäng i kris, till rimlig kostnad? Och Matts ersättare är fortfarande mindre akut än åtminstone en djävligt bra back.

En positiv tolkning av Widings hemkomst är att ledningen står envist kvar och tror på kollektivet. I grunden ett friskhetstecken tror jag. Att stå emot paniken är EN nödvändig ingrediens för att i längden undvika lindansandet. Tålamod och kontinuitet är viktigt.

Men Chris måste också lära sig att bädda bättre, säkrare och få truppen redo från start. Annars står sig den ofärdiga potentialen på pappret slätt när paniken slår till och äventyrar allt. JW borde ej fått nytt. Alen skulle fimpats. "Nisse A" och "Stollery"  skulle tagits in snarast, så hade vi med Schira och Bertov ganska säkert varit stabila nog, kanske grymma bakifrån med Rasmus, även om Curran, Youds och Jonsson ej är klockrena. De tre fyller kvoten av chansning, otrygghet och förhoppningar. Detaljer kan alltid diskuteras, men denna analys gällde i våras och gäller fortfarande.

Sjöa var och är långsiktigt rätt, även med risken att han inte kunde spela från start. Men då måste man se till att ALLA andra är på plats, i tid och i form, forwards och backar inkluderade. Det håller inte att vänta in Sjöa, samtidigt som man väntar på Matt, en av de två bärande backarna drar över pölen efter försäsongen, man får in en rostig Ahnelöv i grevens tid samt fortfarande saknar en "NIsse". Försäsongen är till för att spela samman ett lag som är redo från start. Att stå där utan långtidssatsningen Sjöa är ok, men inte mer. Väl valda chansningar med mindre etablerade är ok på basis av ett strategiskt tryggt med mer etablerade pjäser som bas, men inte lyckönskningar på lagda på hög. Och då är man likväl väldigt känslig för skador. Laget är idag en ofärdig "papperstiger". Vi kan inte vinna på vår "potential".

Jag håller tummarna för att man kommit ner på jorden och fått rätt mental anspänning för att kunna prestera och få ut vad man faktiskt ändå kan imorgon. Och kanske kan Widings glädjeinjektion åter vara tungan på vågen i det närmaste? Men även om tillfällig uppmuntran infinner sig tror jag vi ska förbereda oss på att det tar tid att få en stabil kurs för RBK-skutan. Just nu handlar det om att undvika förlisning i stormen.

Amen på det inlägget! Du hade blivit ett perfekt komplement på Röglesnack.

Maila mig på jonas@ordkonst.se om skulle vara intresserad och kan tänka dig ett förutsättningslöst snack. / Jonas

roglesnack.se

Antal inlägg : 37

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons 10 okt 2018 - 15:02

Everberg hade ju varit mumma. Precis en sådan murbräcka vi saknar bland ytterforwards. Men då blir vi samtidigt många. Speciellt som vi redan plockat in Widing och om vi också tar in en center för Matt. Kanske prova Bengtsson som center isf? Minst en kanonback saknas beroende på Ahnelövs formkurva. Hoppas vi har gott om flis.

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Ramones i ons 10 okt 2018 - 15:08

Henrik skrev: Hoppas vi har gott om flis.
Finns sms lån sen kan man ansöka till lyxfällan om det skiter sig (nu va ja rolig)
Ramones

Antal inlägg : 14
Registreringsdatum : 18-06-18

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons 10 okt 2018 - 15:32

Klubben står väldigt stadigt och stabilt ekonomiskt.

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons 10 okt 2018 - 15:32

Ramones skrev:
Henrik skrev: Hoppas vi har gott om flis.
Finns sms lån sen kan man ansöka till lyxfällan om det skiter sig (nu va ja rolig)
Ha ha, det är ju tack o lov osannolikt. Men man kanske "hittar en femtiolapp bakom badrumselementet", kan skjuta lite på sina sparplaner eller lyckas klämma ur Cor Viridis lite?

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons 10 okt 2018 - 15:49

Horribelt beslut att ta in Widing och slöseri med pengar. Ser mycket hellre Ludvig och Jäger än honom. Rögle tar in en ratad spelare... känns det igen?
Mike
Admin

Antal inlägg : 343
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i ons 10 okt 2018 - 16:37

Så totalidiotiskt att värva en spelare som Matt Anderson från början... helkorkat. Förstod aldrig hyllningarna riktigt. En Widing som hade varit med från början hade gett den rutin som detta laget saknar från början dessutom.

Håller med Titanus gällande Gagné o Janne. Hur kunde man missa att inte förlänga. Detta kalaset kommer säkert bli billigare...

Att jämföra Ludvig Elvenes med Widing är som att jämföra en fluga mot en häst.

Har skrivit det innan. Har svårt att se Ludvig bli en SHL spelare.

Rögle saknar power och tyngd, det kan Widing säkert erbjuda även om jag inte är glad för gubbvärvningar.

Tuborg

Antal inlägg : 104

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i ons 10 okt 2018 - 16:43

Är det någon som såg när Anderson skadade sig? Jag såg det inte iallafall.

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons 10 okt 2018 - 16:43

Varken Ludvig eller Widing behövs. Lägg pengarna på en bra back och center istället.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons 10 okt 2018 - 16:50

Att ta in en frisk Matt är inte fel, en skadad Matt desto sämre. Han har säkert slagit upp sin axelskada och Rögle skyller på något annat. Widing däremot är en begränsad medelmåtta som knappast gör oss bättre. Tyckte han var dålig förra säsongen. Spelar hellre Jäger som har potential och som inte kostar något extra.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons 10 okt 2018 - 16:56

Mike - Dom har inte värvat Widing för hans kvaliteter på isen. Hade han besuttit dessa så hade man knappast släppt honom i första skedet.
Man värvar honom för att man har panik och har blandat in kvacksalvare,psykologer och mentala coacher för att ta ut sig ur en svacka.

Det kan vara klokt drag eftersom som jag skrev tidigare så är det för många snälla svärmorsdrömmar i laget. Där är sympatiska lirare med ifrågasättande vinnarinstinkt i truppen idag.
Vi hade behövt ett par hårdhudade Gath-typer som är beredda att kliva över lik för att vinna. Om Widing är riktigt så extrem det är han inte.
Men betydligt mer bad boy än Brithén,Elvenes,Curran,Elvenes,Liss,Bengtsson...

TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons 10 okt 2018 - 17:01

Slöseri med pengar. Rögle behöver spelare av kvalitet som höjer laget på isen och inte nån clown i omklädningsrummet. Vi har ju Sjöa, Brithen, Schira, Matson och co som bidrar med snacket och rutinen. Widing är överflödig. De pengarna skulle ha sparats till en back längre fram.

Fattas bara att Perfetto är centern som är klar..
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i ons 10 okt 2018 - 17:14

Rögle behöver tuffa spelare just nu. Inga balettspelare. De höjer inte laget i detta läget.

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons 10 okt 2018 - 17:15

Tuborg skrev:Rögle behöver tuffa spelare just nu. Inga balettspelare. De höjer inte laget i detta läget.
Sylwander är tuff, behövs han? Det som behövs är spelare som gör skillnad på isen.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i ons 10 okt 2018 - 17:16

Har svårt att se Jäger lyfta detta lag i något avseende i nuläget.

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i ons 10 okt 2018 - 17:17

Så du menar att Sylle går under benämningen tuff? Du måste skämta!?

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons 10 okt 2018 - 17:24

Tuborg skrev:Så du menar att Sylle går under benämningen tuff? Du måste skämta!?
Widing är inte särskilt tuff vid sidan av isen utan snarare en clown och mysgubbe som sprider positiv energi.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i ons 10 okt 2018 - 17:35

Var har jag skrivit att Widing är tuff?

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av RBK44 i ons 10 okt 2018 - 17:56

Kul widing är tillbaka!
Intressant med den nya spelaren! Vet du vilken liga han är från titanus?

RBK44

Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons 10 okt 2018 - 18:11

Tuborg skrev:Var har jag skrivit att Widing är tuff?

Tuborg skrev:Rögle behöver tuffa spelare just nu.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i ons 10 okt 2018 - 18:20

Jo men var har har jag skrivit att Widing är tuff? Har du svårt att läsa eller?

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i ons 10 okt 2018 - 18:23

Tror snart jag ska skriva att Mike tycker Jäger är en superspelare, så att vi är på samma nivå.

Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 17 av 24 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 20 ... 24  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen