Silly Season och truppen 18/19

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Gå ner

Sv: Silly Season och truppen 18/19

Inlägg av Mike i fre sep 07 2018, 20:58

Att Rasmus stannar är lika viktigt som värvningen av Ahnelöv. Rasmus UT och Ahnelöv IN gör oss varken bättre eller fyller hålen i defensiven. Ska vi vara ärliga saknar vi en etablerad back till, typ Gormley eller likvärdigt.
Mike
Admin

Antal inlägg : 471
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Henrik i lör sep 08 2018, 00:31

Mike skrev:Att Rasmus stannar är lika viktigt som värvningen av Ahnelöv. Rasmus UT och Ahnelöv IN gör oss varken bättre eller fyller hålen i defensiven. Ska vi vara ärliga saknar vi en etablerad back till, typ Gormley eller likvärdigt.
Precis! Än är vi inte riktigt hemma. Räknar redan med Rasmus i mina positiva stunder. Håll gärna utkik efter hur det går för honom och Lucas på camperna. Rasmus spelar vad jag förstår matcher, lördag och söndag i Torontos Rookie Tournament, 3pm lokal tid. Lucas spelar också lö och sö men även på ti och on. Därefter drar det ihop sig för hemfärd eller att hänga med vidare på stora campen nästa helg och därefter delta i NHL-lagens träningsmatcher veckan därpå...Spännande!

Henrik

Antal inlägg : 428
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör sep 08 2018, 12:07

Ahnelöv missar matchen mot HV pga flyttlass. Han bildade tydligen backpar med Alen på träningen. Kan bara hoppas att det är för att Alen är sjundeback mot HV och de andra backarna var upptagna.

Bertov - Schira
JW - Youds
Jonsson - Curran
Alen

Ska vi gissa på det?
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i sön sep 09 2018, 00:23

De nästan obefintliga omdömena om Sandin i följande artikel tolkar jag som att han gjorde en "stabil insats". Liljegren var helt tydligt i händelsernas centrum, framåt och bakåt, i dagens match.
https://www.pensionplanpuppets.com/2018/9/8/17835340/toronto-maple-leafs-fall-6-5-in-overtime-to-the-senators-at-the-rookie-tournament-liljegren-bracco

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i sön sep 09 2018, 14:38

Apropå färdväg, längre perspektiv och förlängningsfunderingar

Underbar familjär intervju av Linus i HD med vår kapten idag. Bekräftar att han spelar för familjen, inte är så intresserad av KHL-pengarna pga att det känns tryggare för familjen här och helst av allt vill han därför ha ett långt kontrakt med Rögle, vill vara med på resan mot toppen.

Snacka om att Chris har läge att sätta en viktig hörnsten i bygget för lång tid. Ge han fyra år till på momangen så han överlappar Sjögrens kontrakt säger jag. Sen är det bara att hoppas att Ted tycker något liknande, för det är nästa viktiga, spetsiga hörnsten i den stomme som bör vara intakt över några säsonger för att det ska fungera att göra en resa som typ Växjö...
https://www.hd.se/2018-09-09/rogles-nye-lagkapten-de-varderingarna-har-betytt-allt-for-mig

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i tis sep 11 2018, 15:57

Taylor Matson har förlängt till 2021.

Helt rätt enligt mig, han har bevisat att han håller i SHL och att han är en ledare på och utanför isen som tar på sig vilken uppgift som helst och utför den väl.

Flying Farang

Antal inlägg : 101
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis sep 11 2018, 16:45

Flying Farang skrev:Taylor Matson har förlängt till 2021.

Helt rätt enligt mig, han har bevisat att han håller i SHL och att han är en ledare på och utanför isen som tar på sig vilken uppgift som helst och utför den väl.

Helt rätt! Kanon! Visst har väl Linus "lill-Matson" Sandin snart också visat upp nog för att förlänga med? Kanske lika bra att slå till innan han riskerar att gå upp i pris? Förutsätter att Chris försöker få till det med Schira och Ted inom kort. Sen gör det ju inte ont ifall Ahnelöv och Youds trivs och impar framöver och blir föremål för ev förlängning ganska tidigt i höst. I Thomas och Zaars fall avvaktar nog båda parter också ett slag, men skulle så klart kännas fint att under hösten, på goda grunder, kunna förlänga med dem eller få avsiktsförklaringar om att de stannar hos oss om de stannar i SHL. Ville? Det beror ju på hur det går för honom. Hoppas Matt kan visa sig vara en lämplig "artist" även nästa år. I så fall bör det bli lättare att finna sig till rätta snabbt. Av de vars kontrakt går ut tror jag Alen och Ludvig får svårast att spela sig till förlängningar.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tis sep 11 2018, 17:00

Henrik skrev:
Flying Farang skrev:Taylor Matson har förlängt till 2021.

Helt rätt! Kanon! Visst har väl Linus "lill-Matson" Sandin snart också visat upp nog för att förlänga med?
Tycker också det är rätt att förlänga med Matson. Härnäst måste det dock bli Schira och Brithén, otroligt viktiga.
Annars har jag också gått i tankarna om Sandin. Var lite frågande till att han värvades från början men han fortsätter bara växa hela tiden.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 173
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Mike i tis sep 11 2018, 18:50

Håller med alla ovan och gillar förlängningen av Matson, som är en viktig pjäs numera. Jag hoppas och tror att Schira och Brithen förlänger i vinter. Thomas har 1+1. Zaar lär inte slå in sig i NHL, så om inte pengarna i andra ligor lockar så har jag förhoppningar om att han stannar. Sandin vill jag också se att man förlänger med redan nu. Upp till bevis för Matt, Ahnelöv, Youds och Kolppanen. Jag är tveksam till Ludvig E medan jag har en bestämd uppgift om att Alen bör lämna.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis sep 11 2018, 23:12

Mike skrev:Håller med alla ovan och gillar förlängningen av Matson, som är en viktig pjäs numera. Jag hoppas och tror att Schira och Brithen förlänger i vinter. Thomas har 1+1. Zaar lär inte slå in sig i NHL, så om inte pengarna i andra ligor lockar så har jag förhoppningar om att han stannar. Sandin vill jag också se att man förlänger med redan nu. Upp till bevis för Matt, Ahnelöv, Youds och Kolppanen. Jag är tveksam till Ludvig E medan jag har en bestämd uppgift om att Alen bör lämna.
Vi är som sagt samstämmiga! Men vad betyder egentligen Thomas 1+1 i praktiken? Har båda parter en option? Som en slags "avsiktsförklaring? Dock knappast några bindningar väl?

Henrik

Användarens profil

Inlägg av prebens i ons sep 12 2018, 07:10

Vad gäller Ahnelöv har båda en option, eller rättare sagt båda kan säga upp avtalet efter 1 år.

prebens

Antal inlägg : 44

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons sep 12 2018, 19:25

Henrik skrev:Vi är som sagt samstämmiga! Men vad betyder egentligen Thomas 1+1 i praktiken? Har båda parter en option? Som en slags "avsiktsförklaring? Dock knappast några bindningar väl?
Skulle tro att det är en out efter ett år, för båda parter. Men det är färdigförhandlat och klart inför nästa.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor sep 13 2018, 00:25

Mike skrev:
Henrik skrev:Vi är som sagt samstämmiga! Men vad betyder egentligen Thomas 1+1 i praktiken? Har båda parter en option? Som en slags "avsiktsförklaring? Dock knappast några bindningar väl?
Skulle tro att det är en out efter ett år, för båda parter. Men det är färdigförhandlat och klart inför nästa.
Låter troligt. Skulle vi bli glada i Thomas under säsongen lär vi alltså vara väldigt intresserade av deadline för opt-out till våren.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor sep 13 2018, 15:53

Enligt en som har mycket god insyn i NHL och camparna är det 70/30 att Sandin kör i RBK.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor sep 13 2018, 20:40

Mike skrev:Enligt en som har mycket god insyn i NHL och camparna är det 70/30 att Sandin kör i RBK.
Låter rimligt. Verkar som han varit ok, men inte mer, i helgens två matcher. Såg att han själv var lite missnöjd med första. Liljegren, Rosén, Borgman mfl lär gå före...Säkrare att han får mer speltid, större roll och bättre utveckling hos oss.

Leafs camp denna helg kan man absolut kalla "camp"...8 målisar, 25 backar och 40 forwards.
Rasmus får klartecken för hemfärd, tidigast efter den.
Men vi ska nog ställa in oss på att vänta på besked ca en vecka till. Man vill säkert se honom spela lite i någon av Leafs 8 träningsmatcher, första på tisdag mot Ottawa...?
Men är han kvar två veckor till är han nog förlorad. Marlies har nämligen bara tre träningsmatcher, 27, 29/9 och 2/10.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i mån sep 17 2018, 12:46

Senaste hintarna om Toronto och Rasmus...

Toronto verkade grovsortera under söndagen. Bl.a. Jesper Lindgren var tydligen inget för Marlies i AHL och lånades ut till HPK, Liiga. Utifrån helgens inledande camp fyllde man sedan på backsidan ytterligare med Alex Gudbranson, Stefan LeBlanc och Sam Jardine på kontrakt samt Sean Durzi, Kristians Rubins och Mac Hollowell på try-out. Totalt ligger 7 backar kvar i Maple Leafs. I Marlies har backbesättningen på senaste veckan ändrats från 12 till 14. Frågan är hur många av dem som ska sorteras bort i nästa skede, t.ex till anknutna ECHL-laget Newfoundland Growlers med endast 3 registrerade backar i dagsläget. För dem är dock inte Rasmus aktuell.
https://www.nhl.com/mapleleafs/news/maple-leafs-preseason-roster-2018/c-300163112

Tydligen har man nu skickat de flesta junisarna åter till OHL. Endast unge forwardstalangen "SDA" och Sandin hänger kvar med NHL-laget och får vänta på besked. Totalt är man ännu 46 spelare (två fulla NHL-rosters), 16 backar kvar i "NHL-campen". "Sorteringen" i Marlies, hur de går för de övriga 14 backarna där, kan naturligtvis i sin tur också påverka huruvida man känner ett behov att ha Sandin på plats. Noterbart att några i det dagsaktuella Marlies-gänget är junisar som fortfarande kan lånas ut eller skickas till OHL. Gissar att man vill låta Rasmus suga i sig intryck av NHL-stjärnorna ca en vecka till och kanske testa honom tillsammans med dessa i någon träningsmatch innan man skickar hem honom till oss med full inspiration och en tydlig känsla av att ha kommit närmre NHL. Rent faktiskt återstår alltså en bra bit av Toronto-organisationens truppbyggesprocesser och ovissheten beträffande Rasmus är för oss fortfarande total.
https://www.reddit.com/r/leafs/comments/9gd302/leafs_first_training_camp_cuts_are_in_reducing/
https://www.msn.com/en-ph/sports/mlb/maple-leafs-training-camp-rasmus-sandin-september-15-2018/vi-BBNpsX7
https://www.pressreader.com/canada/toronto-sun/20180916/282600263784023
https://www.13thforward.com/2018/09/16/toronto-maple-leafs-make-first-training-camp-cuts/

Henrik

Användarens profil

Lucas kommer hem!

Inlägg av Henrik i tor sep 20 2018, 00:23

L har fått besked av Vegas att han ska spela i RBK hela denna säsong. Oklarommer dock ännu när han kommer hem.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor sep 20 2018, 11:40

Brynäs hemma om 2 dagar gissar jag.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i fre sep 21 2018, 14:48

Läste en artikel idag där det lät väldigt uppåt om Sandin - mellan raderna att han skulle stanna over there. Men 70/30 för hemkomst tar man ju varje dag i veckan! Sjukt viktig pusselbit för säsongen.
Ogilthorpe

Antal inlägg : 140
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre sep 21 2018, 21:46

Ogil! Du läste kanske den om 16min speltid tillsammans med Liljegren och att det var häftigt att dra på sig tröjan? Säger kanske inte så mycket? Klart de vill prova honom. De har 6 träningsmatcher kvar. Närmast 2 mot Buffalo fredag, lördag. Spännande om han spelar och gör avtryck i någon av dem såklart. Får han sedan fortsätta ytterligare ökar kanske chansen/risken för Marlies ökar ytterligare efterhand? Vi får helt enkelt avvakta. Toronto verkar vilja offentliggöra nästa sortering av de 46 på campen på ett bräde. Under tiden gör Rögle klokt i att vinna några matcher så vi inte avskräcker Toronto från att sätta sin blivande guldklimp till att försöka rädda ett stackars krislag i botten av SHL.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör sep 22 2018, 10:41

Sandin verkar gå jättebra over there. Behöver kolla om mina tidigare uppgifter om 70/30 fortfarande är aktuella.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör sep 22 2018, 10:50

Kul för Rasmus men vi är i absolut behov av honom. Hade jag varit Chris så hade jag nog börjat gå in i diskussioner med Brandon Gormley. Ersätter inte på något sätt Rasmus men något måste göras.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 173

Användarens profil

Inlägg av Mike i mån sep 24 2018, 19:16

Här kommer en liten uppdatering om Sandin. Det är fortfarande oklart var han ska spela men han har imponerat på campen och skapat ett problem för Rögle. Chris räknar inte längre med Sandin utan ser honom som en bonus.

Tyvärr dystra nyheter. Jag hade räknat med Sandin och det känns inte i närheten av lika bra utan honom. Ahnelöv är ett nerköp i mina ögon.

Senast ändrad av Mike den mån sep 24 2018, 19:32, ändrad totalt 1 gång
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i mån sep 24 2018, 19:21

Det är väl själve fan det, hade så sett fram emot hans utveckling här!
Ogilthorpe

Antal inlägg : 140
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Mike i mån sep 24 2018, 19:36

Rögles usla start lär ju inte hjälpa utan snarare avskräcka. Hoppet finns fortfarande men det ser kanske inte så ljust ut längre. Med tanke på hur back- och forwardssidan ser ut känns Rasmus viktigare än både Matt och Sjöa.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Till överst på sidan