Silly Season och truppen 18/19

Sida 2 av 11 Föregående  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Sv: Silly Season och truppen 18/19

Inlägg av Henrik i sön jun 24 2018, 11:26

Chansen att Rasmus spelar hos oss är nog större i jämförelse med Timothy. Vår miljö är bättre nu och inger förhoppningsvis allt större förtroende hos Toronto. Abbotts verkar påstridigare och mer kontaktskapande. Inte minst ligger säkert RBK bättre till hos Rasmus själv. Han känner nu själv att laget är på g, vilket man inte kan klandra Timothy för att inte ha känt lika tydligt. Jag tror Rasmus egen vilja blir avgörande.
Men är det tillräckliga "garantier" att arbeta med i dagsläget? Det hör till saken att just de som draftas i första rundan också hamnat extra tydligt i NHL-klubbens klor, också juridiskt. Toronto har nu ett större inflytande och rättighet att styra Rasmus öde jämfört med om han gått i andra rundan. Vet Chris verkligen var han har både Toronto och Rasmus så är det så klart ok att räkna in honom i truppen, men kan han verkligen veta nu? Vilka garantier finns för att inte Rasmus imponerar på camperna senare i sommar och med kort varsel blir väldigt intressant för Toronto att ha nära till hands? Vad säger att Rasmus egna preferenser inte ändras i ett sådant läge, med den uppmuntran från Toronto som det sannolikt innebär? Och varför vill Chris i onödan utsätta sig för risken att stå där med skägget i brevlådan i september? Näringskedja o faktum kvarstår. Jag har sagt det förut, att förutsatt att man inte kan få garantier, vilket man aldrig kan få, skulle jag konsekvent betrakta spelare som Timothy, Rasmus och Lucas som bonus. Man måste jobba med vissa marginaler och säkerheter i bygget om man ska lyckas. Inte heller skulle det göra alls ont att ha känslan av att faktiskt ha lite "att ta av" i backleden. Oavsett saknar vi enligt min mening en "Welch/Holös/Schira" i dagsläget. Backbesättningen är fortfarande inte restaurerad som sig bör. Den lider fortfarande av gamla felbyggen och kanske även någon ny tveksam komplettering av Chris. Och denne "Welch/Holös/Schira" skulle göra STOOOR skillnad. En sådan in och det ser genast MYCKET bättre ut. Utan denne ser det betydligt tunnare ut. Lägg krut på och införskaffa denna viktiga pusselbit Chris! Målvakterna är jag helt tillfreds med, likaså forwardsbesättningen förutsatt att utlovade Lerg/ersättare samt högerskjutande och målfarlig kanoncenter dimper in.

Henrik
Admin

Antal inlägg : 142
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av prebens i sön jun 24 2018, 12:04

Luleå vill bli av med Brendan Mikkelsen. Hade smakat mumma. Stor stark tvåvägsback.

prebens

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön jun 24 2018, 16:31

Flying Farang - Toronto har till den 15e juli på sig att signa Sandin. Gör de det så är beslutet deras.

Henrik - Bra sammanfattat. Frågan är om det räcker det med ett backförvärv om Rasmus lämnar? I bästa fall går det jämnt ut och kostar mer. De flesta av oss är inte helt nöjda med backuppsättningen även om Rasmus stannar. Rasmus + en etablerad back i kategorin du nämner hade varit det optimala. Jag tycker oavsett att man ska värva i sommar för att säkra upp nu när det finns bra backar lediga. Jag ser inga större fördelar med att spara och sålla bland medelmåttor/floppar i vinter.

prebens skrev:Luleå vill bli av med Brendan Mikkelsen. Hade smakat mumma. Stor stark tvåvägsback.
Kan vi få honom till ett vettigt pris så absolut. Han är kanske inte lika flashig som Schira men en rätt stabil allroundback som sätter defensiven främst. Schira borde ha koll.
Mike
Admin

Antal inlägg : 178
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av RBK44 i mån jun 25 2018, 12:21

Aaltonen sägs bli klar för Skellefteå snart...

RBK44

Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av prebens i mån jun 25 2018, 12:55

Kul, alltid roligt med en lirare i SHL. Lite märkligt dock att Saik tar honom. Önskar honom lycka till.

prebens

Användarens profil

Inlägg av prebens i mån jun 25 2018, 14:20

Lerg är förlorad enligt HD. Lika bra det. Spännande att se vad Chris kan plocka fram. Synd att han väntade så länge.

prebens

Användarens profil

Inlägg av Mike i mån jun 25 2018, 14:34

Händer saker idag. Håller med prebens om att det är lika bra att Lerg lämnar. Han bidrar för lite till det kollektiva spelet och gör inte medspelarna bättre. Liss drev formationen, både poängmässigt och spelmässigt. Viktigt att vi får in en bra ersättare.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Citizen i mån jun 25 2018, 15:39

Äntligen kom beskeded om Lerg. Då slipper jag sitta och slita mitt hår över honom på läktaren i vinter.

Citizen

Antal inlägg : 5

Användarens profil

Inlägg av fidelis i mån jun 25 2018, 20:38

Kanske lika bra att Lerg söker sig till nya terränger så vi kan lämna det spåret helt och hållet en gång för alla. Vad har vi för spets som kan vara på igång? Något vill man ju se hända snart, nu när det plötsligt inte känns otroligt att varken Sandin eller Elvenes Jr. lirar här den kommande säsongen. Lägg därtill avsaknaden av Lerg, och vi blir av med en hel del spelskicklighet och poäng.

fidelis

Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 18-06-17

Användarens profil

Inlägg av prebens i mån jun 25 2018, 20:55

Förra året ryktades det om Mike Sislo, Han är free agent dock verkar Buffalo tagit över hans rättigheter,. Han hade funkat..

prebens

Användarens profil

Inlägg av Mike i tis jun 26 2018, 14:37

prebens skrev:Förra året ryktades det om Mike Sislo. Han är free agent dock verkar Buffalo tagit över hans rättigheter. Han hade funkat.
Han låter på EP-beskrivningen som en Abbottspelare och har bra stats, vilket gör honom intressant. Värt att nämna är att han är RW och vi har det bra ställt på den flanken med Zaar, Lucas och Liss, så jag kan tänka mig att man i första hand söker en LW för att ersätta Lerg. Där är vi lite tunna i dagsläget med Bengtsson, Bristedt, Ludvig och Höglander.

Dipa skrev:Vad tror ni om Örebro och deras nyaste förvärv, Shane Harper?
– Känner honom från både AHL och KHL, säger en NHL-scout till bloggen. Offensivt begåvad spelare, bra händer och kan vinna 1-mot-1-dueller och skapa fina chanser.

– Anständig skytt. Defensiva spelet har blivit bättre genom åren. Kanske dock bara genomsnittliga fötter.

http://bunkersnack.se/orebro-hockey/scout-om-shane-harper/
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i tis jun 26 2018, 17:49

För att sammanfatta HD-artikeln som publicerades idag lite kort. Chris säger att det är ont om bra lediga svenskar/finnar och att han är inriktad på den nordamerikanska och europeiska marknaden. Den 1 juli börjar värvningssäsongen i Nordamerika och det kommer leda till mer rörelse på marknaden. Chris vill ersätta Lerg med en riktig målspruta som har samma påverkan för laget.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons jun 27 2018, 00:21

Tack Lerg! Tror det var ett bra beslut för båda parter. Nog är det en liknande, förhoppningsvis lite mer hårt jobbande, LW som sökes. RW-butiken lär vara i det närmaste stängd, iaf beträffande spets. Sen vet jag inte varför centern som sökes bör vara högerskytt? Kanske har de PP-alternativ i åtanke? 15 forwards totalt skulle hur som helst kännas bra! Skulle ännu fler behövas får man fylla på med junisar, eventuellt nyförvärv under säsongen. Nu är det bara att hålla tummarna för att Chris landar rätt pjäser vad det lider. Men beträffande dessa två spetsar finns det ju ingen anledning att tvivla på att han kommer att göra det. Han har tydligt deklarerat vad han har i åtanke. Ha tålamod. Det börjar som sagt snart att röra på sig i NA.

Avseende backarna ska ni förstå mig som att jag idag saknar en Welch/Holös/Schira i backbesättningen även om Rasmus stannar. Helst en högerskytt så klart! Men borde inte en sådan som Brendan M till skapligt pris också duga? Skulle Rasmus dra tycker jag han lämnar ett kreativt hål efter sig. Han bör i så fall ersättas med någon spelskicklig, offensivt driven back, vilket kan vara väldigt svårt och dyrt på det stadiet. Avseende denna lagdel finns alltså fortsatt större anledning till oro. Så klart hoppas jag att Rasmus stannar. Jag tror det är väldigt viktigt. Men Chris får gärna överraska lite och oavsett hitta en Schira till eller kanske signa Brendan M, innan vi verkligen vet var Rasmus kommer att spela.

Blir man nio backar och tycker att det är för många så är det bara att släppa och/eller låna ut någon av Alen, Williamsson, Bertov eller Jonsson. De tre sistnämnda är valda av Chris och lär därför inte vara aktuella att släppas, precis som Youds som dessutom är högerskytt och har vissa offensiva förtjänster. Så släppas kan nog i så fall bara Alen. Att låna ut någon blir kanske än mer aktuellt i det läget. Jonsson borde i så fall kanske ligga främst till för det. Varför inte båda delar?
Schira-Sandin, Mikkelson/Schira2-Curran, Youds-Bertov, +JW 7e, Jonsson på utlån och om möjligt låta någon ta över Alens kontrakt?

Kul med Aaltonen i SHL, men tycker samtidigt SAIK tar en stor risk som signar honom. Får också känslan av att det inte är riktigt samma 100-procentiga driv och kravställning i den klubben som tidigare. Lite som om man bara försöker göra om samma sak och att det gått lite i stå. De som inte ständigt försöker bli bättre riskerar väldigt snart att bli sämre!

Henrik
Admin

Antal inlägg : 142
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i ons jun 27 2018, 10:46

Jag tror också det kommer att lösa sig med de sista pusselbitarna nästa vecka, draften är över och de flesta NHL trupperna kommer att få en fastare form. En del kommer att få sina walking papers opch bland dessa tror jag redan att Chris har scoutat ut en 3-4 lämpliga kandidater. Chris visste ju att Lerg ville vidare och har förhoppningsvi tagit höjd för det i sin scouting.

Han hade bra utdelning på "panik" värvningarna i vintras så jag är inte speciellt orolig för att han ska börja värva floppar bara för att han haft mer tid på sig.

Sandin är ju orosmomentet, han kan ju bli kvar i USA långt in i september innan Maple Leafs bestämmer sig - frågan är om vi kan vänta så länge?

Satt och funderade på Liljegren, om han inte tar plats i Torontos trupp denna säsong, vad händer då? Marlies? Eller kanske en utlåning till Rögle? Hade varit fräckt med både Sandin och Liljegren utlånade från Toronto till Rögle, offensivt hade det ju blivit iallafall...

Lite märklig värvning av SAIK med Aaltonen, de känns inte som ett lag där en humörspelare som Aaltonen passar in? Men det är å andra sidan upp till honom att bevisa att ryktet han dras med är fel. Vi kan garanterat se fram emot ett hattrick från Aaltonen i Lindab mot Rögle.

Flying Farang

Antal inlägg : 27

Användarens profil

Inlägg av Oi! i tor jun 28 2018, 21:39

Dipa skrev:Vad tror ni om Örebro och deras nyaste förvärv, Shane Harper?
Vilket lag bygger bäst med tanke på ekonomi, resultat i år och långsiktighet?

Tycker Örebro gjorde helt rätt att sajna Palushaj. Harper verkar vara en erfaren lirare, kan vara topp eller flopp. Vet dock inget om honom. Han har en massa lirade matcher i AHL men vi lär se vad han går för. Örebro kommer stå oss i hälarna hela säsongen tror jag, de kommer att bli jobbiga att möta.

Hoppas det kommer in en ny lirare snart, den där spetsen vi alla väntar på.

Senast ändrad av Oi! den fre jun 29 2018, 08:56, ändrad totalt 1 gång

Oi!

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Oi! i tor jun 28 2018, 21:43

Flying Farang skrev:
Lite märklig värvning av SAIK med Aaltonen, de känns inte som ett lag där en humörspelare som Aaltonen passar in? Men det är å andra sidan upp till honom att bevisa att ryktet han dras med är fel. Vi kan garanterat se fram emot ett hattrick från Aaltonen i Lindab mot Rögle.

Det kanske är helt rätt omgivning för honom(?). Han kanske behöver att lag där han kan glida runt lite och lägga mackor till folk som skrinar hans hans väg?
Viktigt att vi sänker honom i första matchen vi möter SAIK
Inget jävla hattrick i Lindab mot oss, tack!

Oi!

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i fre jun 29 2018, 18:40

https://www.hd.se/2018-06-29/jager-till-rogle

Schweizaren Ken Jäger till Rögle, den såg man inte komma. Rightare som spelar center.

Känns inte som en alltför dyr värvning så jag hoppas att det finansiella krutet läggs på Lergs ersättare och en eller två backar.

Men välkommen till världens vackraste hockeyklubb Ken Jäger!

Flying Farang

Antal inlägg : 27

Användarens profil

Inlägg av Dipa i fre jun 29 2018, 19:01

Tyvärr ingen bra känsla för nästa säsong. Hoppas jag har fel. Litar egentligen på Abbotts ledarskap. Jfr Svenska fotbollslandslaget. Inga högavlönade stjärnor UTAN i stället ett kompakt och hårt arbetande lag.
Får se vad resultatet blir, men håller med om att många ”billiga” chansningar fyller truppen.
Lerg, Rensfeldt, mfl är inte kvar i klubben. Spelare som producerade. Vi kan inte jämföra truppen vi startade serien med utan borde se hur truppen såg ut i slutet, när vi faktiskt var med och fightades på riktigt. Det utgångsläget borde vara grunden för årets trupp, i premiären.

Senast ändrad av Dipa den fre jun 29 2018, 19:02, ändrad totalt 1 gång

Dipa

Antal inlägg : 7

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre jun 29 2018, 19:02

Oväntat och nästintill chockerande. Jag hade förväntat mig ett etablerat och säkert kort och inte en till "Höglander". Han är scoutad av Chris och antagligen lovande, men vi behöver omgående leverans och det här känns mer som en framtidsinvestering. Det kanske är ett fynd som går in och levererar direkt men det börjar bli lite väl många chansningar. Vågar man hoppas på två spetsar utöver honom? Chris gick ju bet på AHL-centern Colin Blackwell, som lär vara betydligt dyrare. Hoppas att HD kan reda ut detta.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av prebens i fre jun 29 2018, 22:28

Känns som det bidde en tumme av den planerade spets Centern. Vad hände? Har funnits flera tillfällen.
Vi får verkligen hoppas att Sjöa håller.
Vääldigt många unga chansningar i truppen utan shl erfarenhet som kan bära eller brista, Bristedt, Bengtsson, Jäger, Höglander, Curran, Ludde etc
Både Höglandet och Jäger är jag väldigt tveksam till borde lånas ut.

prebens

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör jun 30 2018, 10:51

Det är jättesvårt att sia om, tänk exempelvis tränaren, Murphy. Där är det ju verkligen som jag skrev. Det kan antingen bli fulländad succé och en katalysator till lagbygget på backsidan som fungerar i en exceptionell god symbios med Abbot X 2.
Men det kan också bli ett hans brist på tränaregenskaper gör att vi får en hönsgård i försvaret som var värre än den under den mörka epoken med Eldebrink. Därav så skrev jag så diffust sist.

Samma med Bristedt (Leon). Jag tror att han kommer TOKFLOPPA. Har en feeling utav att han inom 10 omgångar kommer att vara utlånad till Almtuna eller typ Oskarshamn, men även där kan jag få på nosen. Däremot säger min känsla att det är en helt idiotisk värvning.

Jag tror att den här forwarden är tilltänkt som "utfyllnad" precis som alla andra som kommer att komma och fylla truppen, snacket går så. Man förlitar sig på dom spelarna man har och nu fyller ut med "Rensfeldt"typer, spelare som är tilltänkta till 2-3e linan och som gör sina "Rensfeldt"poäng utan att för den sakens skull varar något extra. Men tänk dig Rensfeldtnivå på resten av spelarna inkuderat han som är klar.

Skrev detta i slutet på maj.
Man kommer fortsätta med detta jävla chansandet.

Visst, både Abbot och styrelsen säger att det kommer in 2 riktiga spetsspelare som är tänkta poängsprutor men vi har för helvete för många utav dessa "Bristedt"spelare och "Allsvenskapotential"
Varför sparar man pengar?!

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 59

Användarens profil

Inlägg av RBK44 i lör jun 30 2018, 16:08

Vem är spelaren som sägs vara klar? Varför bekräftas inte han?

RBK44

Antal inlägg : 6

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör jun 30 2018, 19:13

RBK44 skrev:Vem är spelaren som sägs vara klar? Varför bekräftas inte han?
Ken Jäger? Eller vad har du fått höra?
eleganten
Admin

Antal inlägg : 48

Användarens profil

Inlägg av Oi! i mån jul 02 2018, 09:12

snälla förklara....att solen trots moln, alltid går upp

Ken Jäger var det ja. Är tvungen att hålla i skrivbordet för att inte ramla omkull. Ser liksom inte riktigt syftet med den värvningen.
men men, välkommen Ken. Slipa grillorna ordentligt, för vi ska uppåt, UPPÅT....vi går dit.....

Senast ändrad av Oi! den mån jul 02 2018, 09:14, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Stavfel och komplettering utav utelämnade ord pga utav yrsel som orsakats utav märkliga värvningar)

Oi!

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre jul 06 2018, 19:31

Undantaget värvningen av Sjöa har det varit ett horribelt transferfönster utav bröderna Abbot.
Tycker att backsidan ser sämre ut fram tills att jag blir motbevisad utav Curran.

TitanusDenAndra

Antal inlägg : 59

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 11 Föregående  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen