Silly Season och truppen 18/19

Sida 6 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Sv: Silly Season och truppen 18/19

Inlägg av Euroc76 i mån jul 30 2018, 21:49

Precis tagit mig i kragen och loggat in här på det nya forumet. Kul!
Vi behöver definitivt en back till av hög SHL klass, hittar vi en sådan kan det bära långt, kvartsfinal?
Ang tröjfärgen har jag länge tyckt att Rögle borde titta på Minnesota Wilds färg som är lite snyggare än dagens...

Euroc76

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 18-07-30

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Mike i tis jul 31 2018, 12:58

Kan det här tolkas som att backen Karl Stollery är aktuell? https://imgur.com/a/JHSTkGi

https://www.eliteprospects.com/player/19292/karl-stollery

Lirade OS med Kanada i år med en viss Thomas.
Mike
Admin

Antal inlägg : 178
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av prebens i tis jul 31 2018, 13:10

Låter troligt, de jagar ju en back. Ser ut som en typisk Abbot värvning. Följer Lerg på Twitter.

prebens

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Mike i tis jul 31 2018, 13:18

Referens av en scout: "Bra tvåvägsback med fina puckskills, toppklass i SHL"

Senast ändrad av Mike den tis jul 31 2018, 19:42, ändrad totalt 1 gång
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i tis jul 31 2018, 14:33

#46 ser ut som en härförare och chef:

https://www.youtube.com/watch?v=MQKoX9WyoJU
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis jul 31 2018, 16:35

Ja, han verkar absolut vara något! in med honom så man slipper vara gnällig! Och Chris kan då nöja sig med att bevaka ev ersättare till Lucas och Rasmus tills han vet vad med dem. Om han nu inte skulle få för sig att göra mer plats, typ låna ut Jonsson eller Alen. Men gissar att alla som är i truppen nu plus den inkommande backen iaf får tävla ett tag om platserna, nu på försäsongen åtminstone. Sen ser jag fram emot värsta rivstart en på serien, borta slakt av SAIK!

Henrik
Admin

Antal inlägg : 142
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av flippmacka i tis jul 31 2018, 21:12

Hade gärna sett Stollery istället för Ahnelöv. Känns som det blir en mer komplett backsida med honom. Speciellt om Rasmus lämnar. Vad man kan se och höra om honom verkar det vara en spelande back med bra skridskoåkning som hade funkat väldigt fint i SHL. Sandin, Ahnelöv OCH Stollery hade ju varit den absoluta drömmen. Vilket givetvis ej kommer hända med tanke på Chris uttalanden och det hade nog blivit lite väl tilltaget på budgeten.

Dröm:

Ahnelöv - Stollery

Schira - Sandin

Curran - Youds

Bertov - Williamsson

Något i den stilen. Sen lär det bara tillkomma en av Ahnelöv eller Stollery-klassen. Vilket gör att Bertov/Williamsson/Jonsson lär få ta större roller och förhoppningvis växa!

flippmacka

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 18-07-24

Användarens profil http://flippmacka.se

Inlägg av Henrik i tis jul 31 2018, 22:46

Glöm inte vår "dark horse" Alen!

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tis jul 31 2018, 23:29

Intressant med KS! Hade lyft förhoppningarna för säsongen ytterligare ett snäpp.
Ogilthorpe

Antal inlägg : 20
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons aug 01 2018, 14:41

Men kanske är KS ändå inte exakt vad Chris hoppas på? I dagens HD-artikel bekräftar Chris tydligt att:

* Att han nu bara är intresserad av att kontraktera EN riktigt fin backförstärkning, att marknaden är till hans fördel och att han har väldigt mycket is i magen. Allt sker på Chris premisser. Dyker rätt gubbe upp är han beredd att slå till, annars avvaktar han. Jag tror absolut han vill ha in någon snart. Men desperation finns inte i hans bok. Både KS och Ahnelöv bör vara bra alternativ. Men kanske ser Chris att det ännu finns namn lediga som står än högre på hans önskelista? Dessutom vet vi att jobbtillfällena som finns kvar i SHL är väldigt få för backar. Utöver Rögle letar Mora, någon mer? Således bara att hålla nerverna i styr och se fram emot att det förr eller senare kommer en back som går direkt in i laget och gör skillnad.

* En andra back kan bara bli aktuellt om Rasmus eventuellt skulle dra till Toronto. Så dylika spekulationer och eventuella följdverkningar blir egentligen bara fåniga spekulationer fram tills vi vet var Rasmus spelar om ca 1,5 månader. En sak i taget. Mer intressant att följa eventuella signaler från Rasmus, Toronto och Rögle för stunden.

* Forwardsbesättningen är för stunden spikad. Och man vill ge juniorer möjlighet att slå sig in. Allt tyder i dagsläget på att dessa bara kommer närmare spel ifall Lucas mot förmodan skulle platsa i Vegas. Skulle de unga, och forwards i övrigt för den delen, längre fram inte visa sig hålla måttet eller bli för decimerade pga skador så kan naturligtvis allt hända. Men innan vi vet säkert med Lucas händer iaf inget. Och åter igen, varför spekulera i något som troligtvis inte händer när vi samtidigt är så väl garderade på forwardsidan som man rimligtvis kan begära? Tills vi vet om Lucas just hans öde samt forwards individuella prestationerna och den interna konkurrensen under försäsong och säsongsupptakt.

Mao är allt som återstår av den "regelrätta Silly" och tills vi vet om Rasmus och Lucas, jakten på toppbacken. Sen kan vi i princip pausa denna tråd och följa spelarnas prestationer ett tag, tills värvningar kan bli aktuellt igen. Jag uppskattar verkligen Chris uppriktighet och tydlighet i media. Steg för steg är det efterhand ganska enkelt bena ut och följa hans intentioner. Jag tror det är viktigt med dylik öppenhet och ärlighet för att lugna sådana som oss. Vi har ingen anledning att betvivla att toppbacken kommer in. Och litar vi på det så litar vi på att det blir bra. För i stort sett varje beslut Chris tagit hittills har fallit oss väl i smaken. Självklart kan han inte avslöja mer än han gör innan han har någon på pränt.

Senast ändrad av Henrik den ons aug 01 2018, 15:30, ändrad totalt 1 gång

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons aug 01 2018, 15:20

"Kommenterar inga namn" säger varken eller om KS är aktuell känner jag. Ser inte varför Chris inte skulle vilja ha en rutinerad OS-back från Kanada som har alla önskvärda egenskaper som en modern back kan ha. Bättre back än KS under nuvarande förutsättningar hittar vi nog inte.

Jag tror att en back värvas under sommaren och eventuellt en till om Rasmus drar. Får dock inte ihop det med "8 backar" som Chris varit inne på tidigare. Har han ändrat sig?
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons aug 01 2018, 15:58

Mike skrev:"Kommenterar inga namn" säger varken eller om KS är aktuell känner jag. Ser inte varför Chris inte skulle vilja ha en rutinerad OS-back från Kanada som har alla önskvärda egenskaper som en modern back kan ha. Bättre back än KS under nuvarande förutsättningar hittar vi nog inte.

Jag tror att en back värvas under sommaren och eventuellt en till om Rasmus drar. Får dock inte ihop det med "8 backar" som Chris varit inne på tidigare. Har han ändrat sig?

Nä precis, gissar att han hamnat på Chris bord men att Chris inte är säker på att han är mannen eller är lockad av en ovanligt fördelaktig marknad och konkurrenssituation. Eller så ligger man i förhandlingar? Vem vet? Håller med om att det knappast kan bli såå mycket bättre än KS, men vem vet exakt vad Chris har i kikaren? Det viktiga för mig är att han verkligen vill och kommer att landa en toppback, KS eller någon annan. Att det verkligen blir exakt rätt individ överlämnar jag varmt åt Chris o co.

Utöver toppbacken tror jag som sagt att det i dagsläget fortfarande är en öppen fråga ifall Rasmus behöver ersättas och om han överhuvudtaget ska ersättas. Med toppbacken in blir man 9 under försäsongen. Sannolikt låter han dem alla tävla om positionerna tills han VET SÄKERT med Rasmus, strax efter seriestart. FÖRST DÅ har han alla korten på bordet, vet hur alla startat säsongen, passar ihop och om helheten räcker till. FÖRST DÅ kommer han eventuellt att behöva/kunna bestämma sig för att vilja ersätta Rasmus eller för att resterande åtta hittills ingett tillräckligt stort förtroende för att klara biffen. En sak i taget. Men naturligtvis håller han ögonen öppna för tänkbara alternativ ifall vår "bonus-back" skulle försvinna.

Mao, åtta är egentligen alldeles tillräckligt. Men är en "bonus-back" en i gänget bör man, om man vill vara åtta i slutändan, under Silly se till att bli nio för att sedan vackert avvakta ifall gänget reduceras av beslut utifrån eller om man möjligen får ordna med den saken själv vid ett senare tillfälle. Det är för tidigt att sia om. Det enda vi vet är att EN toppback definitivt behövs och med all säkerhet är på ingång relativt snart. Jag är glad att Chris är överens med mig på den punkten. Men det kan som Chris sa gå snabbt och ta lite tid.

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i lör aug 04 2018, 14:08

De låter onekligen som om att Karl Stollery ligger på Chris bord - men där kan ju finnas en hel del andra namn också som vi inte har en susning om. Det kan ju också vara så att Chris vill stämma av med Thomas först och lära känna KS karaktär innan något signeras?

Att Chris inte kommenterar namn känns som om förhandlingstaktik och jag tror KS eller någon annan toppback blir klar inom 2 veckor.

Skulle sen Rasmus stanna på andra sidan pölen tror jag att den platsen i truppen tas av en J-back ellr ett fynd från de lägre divisionerna.

Officiell ispremiär på måndag - äntligen är säsongen på väg!

Flying Farang

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Flippar och floppar

Inlägg av prebens i lör aug 04 2018, 15:14

Så här i slutfasen av silly frestas man precis som våra kära skribenter på de större tidningarna att betygsätta årets värvningar. Rögle har plockat in 11 nya spelare i dagsläget, en stor grupp att bygga ett lag med. Och ytterligare en back är troligen på g.
Främst forwardssidan är rekordstor vilket kan vara lite oroande. Med tre till fyra spelare konstant på läktaren riskerar man oro i gruppen. Jag undrar om inte Chris har lite försökt kopiera hur Växjö bygger sin trupp.

Målvaktssidan
Ser tryggt ut. Jag tror både Pogge och Ville kommer att leverera. Jag tänker att man försöker spela båda ganska mycket.

Backsidan
Ser tunn ut som vi alla kan se.
Jag tror Curran kommer att flippa
Han har en stor uppsida och jag tror att Abbots kommer att ge honom utrymme och speltid att komma in i SHL tempo.

Bertov känns som en ok back för ett tredje backpar. Jag förväntar mig stabilt spel men är tveksam till en stor uppsida. I Leksand spelade han med Youds och det blev ingen succé.

Samuel Jonsson tror jag tyvärr kommer att floppa. Ser ingen uppsida i SHL han visade inte mycket spel förra säsongen. Såg mest rädd ut när fick pucken och ställde alltsomoftast sin backkollega i klistret med en sen passning. Han lyfts fram av en del i rbk i många sammanhang men jag är tveksam.

Forwardssidan
Christian Thomas tror jag blir en riktig flipp. Känns som en kanonvärvning. Killen är 26 år och vill ta nya steg mha Rögle.

Matt Andersson tror jag också kommer att bli en bra värvning bara han blir helt skadefri. Killen har väldigt mycket hockey i sig och har bevisat det i SHL.
Sjögren, hoppas han kan göra sig själv rättvisa. Lite oroad av hans hjärnskakningar. Han känns som en stabil ledare och Tredjecenter.

Zaar har lite sista chansen att visa vad han kan. Jag tror han kommer att leverera. I Rögle känner han trygghet och förtroende.

Bristedt är jag lite mer tveksam till. Här finns en flopprisk. Hoppas jag blir motbevisad. Även han har lite av vinna eller försvinna över sig.

Bengtsson tror jag kommer att flippa. En mångsidig forward som passar in i Abbots hockeyfilosofi. Chris har handplockat honom.

Jaeger är en märklig värvning. Vad jag hör är han på sin höjd medelmåttig i Schweiz. Han är 20 år och förväntas få speltid. Han gjorde ett snyggt mål i Junior-VM kanske var det som fångade Chris, i övrigt var han osynlig. Nej tyvärr blir det en riktig flopp.

Höglander är också en lite underlig värvning. Han har getts många möjligheter i AIK utan att ta dem. Också en person som förväntar sig speltid men som inte kommer att få det. En ny flopp tyvärr. Nöjer han sig att spela i J20 så är det ok men jag tror inte det.

Erik Andersson är en hårt arbetande brunkare. Perfekt i en 4 kedja det är bara det att vi har redan flera sådana spelare. Både Linus Sandin och Matson måste gå före tycker jag. Linus blev allt bättre i fjor och har förtjänat speltid. Matson är snart mr Rögle. Dessutom varför inte plocka in en kille från egna led. Sylle eller Melvin hade gjort samma jobb med större hjärta.
Det hade gett en mycket bättre signal till juniorerna.

Efter allt detta tyckande tror jag att vi står inför en otroligt spännande säsong. Detta kommer att bli riktigt kul. Hoppas alla som jag är tveksam till motbevisar detta och levererar

prebens

Antal inlägg : 22

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör aug 04 2018, 23:29

Intressanta tankar, prebens. Jag kommer själv att vänta tills laget går på is innan jag bedömer spelarna jag inte har sett. Men inte ens det är en garanti för hur de kommer funka i SHL. Collberg såg t.ex. bra ut på träningarna men fick inte ut särskilt mycket under matcherna.

Jag har samma åsikt om Jonsson, vars storhet jag inte har sett. Tyckte att han blev sämre i slutet av säsongen när han slängde iväg puckar under stress. Men han är ung och utvecklingsbar.

Jag har nog högre tankar om Bertov och är kanske hans huvudförespråkare här. Gillar vad jag har sett i LIF och han har tagit några kliv sen senaste rookie-säsongen i SHL med slagpåsen. Tyckte redan då att han såg intressant ut. Leksandsfansen har höga tankar om honom.

Curran tror jag inte floppar. Om han blir succe ala Schira eller "bara" hyfsad som Gagné återstår att se.

Sjögren är en jättebra och nödvändig värvning. Men det vill nog till att han är hyfsat skadefri för att det ska löna sig. Vi har inte råd att ha en ledande och dyr center skadad.

Thomas borde med sina meriter vara ett säkert kort. Huserade i andrafemman i OS med Kanada och det gör man inte om man inte är jäkligt bra. Har kollat youtubeklipp på honom och fick Lasch-vibbar. Liten, rapp och skicklig. Älskar den spelartypen.

Matt är en bra värvning på förhand tycker jag. En etablerad och beprövad SHL-center. Har saknat den typen av värvningar tidigare år.

Zaar är precis som Matt ett tryggt och säkert kort i SHL. Borde kunna göra ca 30 pinnar fördelat på 13 mål och 17 ass samt vara bra allround. Tror inte på succe.

Bristedt är en av spelarna jag ser mest fram emot att se. Har en riktigt bra känsla här. Väntar med att se honom på is innan jag säger mer. En jättetalang som ser ut att ha den bästa "hyddan" i laget. En liten, irrationell forward och kraftpaket.

Bengtsson är liksom Bristedt en av spelarna jag ser mest fram emot att se på is. Han kör som fan på träningarna och förhoppningsvis kommer vi få se en lojal spelare med fin offensiv.

Höglander är en spännande värvning som jag tyckte såg bra och avig ut i AIK. Kan bli riktigt bra om han fortsätter utvecklas och mognar i sitt spel.

Jäger har jag ingen uppfattning om. Snittade 12:36 under 3 matcher med Davos i slutspelet vilket är bra. Handplockad av Chris vilket är positivt.

Hade Erik kommit under normala omständigheter hade jag nog dissat värvningen. Nu när vi får honom billigt tycker jag istället att det är en vettig värvning. Min känsla är att Erik och Matson kommer vara givna i fjärdefemman och i BP.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i sön aug 05 2018, 09:44

Kul genomgångar så här före ispremiär! Har inga invändningar. Tycker samtliga värvningar i sitt sammanhang verkar kloka. Men tycker nästan det vore taskigt och korkat att inte låna ut Jonsson ett år, om man nu tror långsiktigt på honom. Speciellt när toppbacken också landat och man förmodligen vill ge Curran, Bertov och tom JW förtroende. Vem ska han rimligtvis peta? Men tror som sagt på beslut först då vi har toppbacken och vet med Rasmus.

Thomas bör bli en rolig historia. Matt blir nyttig men ger av kontraktsskäl till en början utrymme för Ryfors och Jäger, även Horwath och Wännström. Hoppas inte Sjögren gör det allt för länge, vår fina centersida riskerar att bli mer än rumphuggen till en början, men viktigast att Sjögren får bygga upp sig i den takt han behöver. Och viktigt alltså att Ted är på tå från start samt att övriga tar för sig.

Köper Mikes rimliga förväntningar på Zaar rakt av. Han är en i laget. Bengtsson kan kanske bidra med något liknande? Bristedt kan vara vår Krutov. Jag tycker det är smart att bredda med unga talanger som Jäger och Höglander, som vill ta plats i konkurrensen och kan bli spets på sikt. Erik blir nog aldrig "spets", men förhoppningsvis en väldigt spetsig grovjobbare.

Och dessvärre brukar vi behöva en bred trupp pga skador. Hoppas därför konkurrensen hålls vid liv och att alla känner att de bidrar, även om de sitter på läktaren för stunden. Ska bli kul att följa hur laguppställningen växer fram.

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön aug 05 2018, 15:35

Rekommenderar att ni läser Flippmackas genomgång av truppen på https://www.flippmacka.se/
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i sön aug 05 2018, 19:21

Riktigt intressanta tankar ni torgför. Det börjar bli olidlig abstinens och det är härligt att läsa andra som går och tänker på Rögle på semestern.

Jag delar Mikes förväntningar på Bertov. Jag hoppas han blir en stabil, pålitlig pjäs bland backarna. Om andra skulle floppa tror jag han är en sån som skulle kunna äta matchtid. Kanske inte spruta in poäng men däremot göra rätt saker varje dag.

Bristedt har jag såklart ingen koll på förutom hur vältränad han ser ut, vilket nämns ovan. Jag antar att Chris scoutat honom rejält och därför känns det väldigt spännande att se vad han kan uträtta i SHL.

Curran är jag lite mer orolig för. Tyckte han såg lite seg ut på barkarksträningen och fuskade lite i övningarna. Jag hoppas att han kan vara en offensiv tillgång men GET-ligan är inte SHL. Där tror jag Bertov är en säkrare värvning som varit en toppback i HA.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 48

Användarens profil

Inlägg av Euroc76 i sön aug 05 2018, 20:51

Bristedt är nog underskattad, iaf av mig. Hörde att han tydligen var bland de bästa i universitetsligan som nog är bättre än vad många tror. Och skulle han floppa är där ju flera alternativ på forwardsidan...
Ispremiär imorgon, finfint!

Euroc76

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 18-07-30

Användarens profil

Inlägg av Henrik i mån aug 06 2018, 10:27

Betyder Madhawks uppgifter om Norell och DIF att Ahnelöv är mer aktuell för oss?

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i mån aug 06 2018, 20:35

Henrik skrev:Betyder Madhawks uppgifter om Norell och DIF att Ahnelöv är mer aktuell för oss?
DIF är fortfarande med i racet om Ahnelöv. Rögle är fortsatt intresserade men tycker att prislappen är hög.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis aug 07 2018, 10:52

Någon som har några intryck att dela från den välbesökta ispremiären? Häftigt att 2500 kommer för att se dem träna!

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tis aug 07 2018, 13:38

Jag kollade på HD-sändningen. Det var lite svårt att se vem som gjorde vad när de inte hade nummer på tröjorna. Men jag såg om hela träningen igen kring midnatt vilket ger en fingervisning om abstinensnivån. De var bra intensitet och stämning på isen!
eleganten
Admin

Antal inlägg : 48

Användarens profil

Inlägg av Mike i tis aug 07 2018, 14:44

Det var inte lätt att urskilja spelarna på plats heller ska sägas. Ta texten nedan för vad den är med tanke på träningens art.

Curran - Jättebra puckbehandling på små ytor. Konstruktiv och kylig. Höll i pucken länge men tog oftast rätt beslut. Frågetecken kring farten och rörligheten, kändes lite halvtung. Spelade väldigt högt upp i banan och kändes bitvis som en forward. Bildade backpar med Bertov om jag inte såg fel.

Bertov - Bra fart och puckbehandling. Åker gärna upp med pucken från egen zon.

Rasmus - Komplett. Bra framåt och följsam bakåt. Lägger helt ok straffar hehe

Bengtsson - Stabil och mogen i sitt spel. Fantastisk puckbehandling. Kändes komplett och bra på det mesta. Inte lika slarvig och chansspelande som några av de yngre förmågorna. Vågar vara konstruktiv och gör det bra. Tror att han kan bli ett utropstecken.

Bristedt - Liten, rapp och teknisk. Försökte vara konstruktiv med blandade resultat. Såg intressant ut tycker jag. Kan nog röra om en del.

Jäger - Gjorde ett gott intryck på mig. Lång, snabb, bra händer. Vasst skott. Spelade med självförtroende och man såg ingen nervositet.

Höglander - Spelade lite valpigt men förståeligt pga åldern. Såg lite nervös ut. Man ser att han har mycket "lir" i sig.

Thomas - Liten och rapp. Bra och välplacerat skott. Kommer att bli en sevärd spelare i den här ligan.

Zaar - Skjuter och avslutar som en riktig målskytt. Har en jäkligt fin backhand.

Erik A - Hade ingen jättekoll på honom. Gjorde inte bort sig på något sätt. Passar på den.

Sjögren - Såg tveksamt ut när han gled mot mittlinjen hehe

Bäst: Matson. Alltid en av de främsta när det vankas träningar och träningsmatcher. Borde kunna få ut mer offensivt då han har alla förutsättningar för att producera. Jag vill se en Matson som gör 20+ poäng och är stabiliteten själv.

Sämst: Alen. Brister framförallt i puckbehandlingen och spelsinnet. Tappade puckar i fel lägen pga sin hala klubba.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis aug 07 2018, 17:05

Mike! Tar så klart omdömen från en första träning med en nypa salt, men icke desto mindre tycker jag dina omdömen bekräftar våra aningar lite grann. T.ex har Curran säkert sina förtjänster men behöver nog tid, lite av Codys tyglar och en trygg parhäst för att undvika att sätta oss i skiten för ofta. Bertov håller säkert. Mumma om Rasmus stannar, men nu längtar vi likväl efter att toppbacken landar. Denne behövs!

Sjögren ligger back, men viktigast allt är att inga risker tas och att han känner sig ordentligt redo när han väl drar på sig matchstället. När Matt A dessutom anländer sent får vi se det som positivt och intressant att Ryfors och Jäger, förmodligen även Balint och kanske någon mer får chanser att centra, ta mer plats och sätta press på "gubbarna" under försäsong och början av serien. Så grymma vi blir på sikt om någon av dem, t.ex Jäger, redan nu överraskar positivt med viss "senior-pondus". Är övertygad om att tillräckligt många i den breda skaran av yttrar kommer att leverera.

Skitkul att intresset och abstinensen är så påtaglig i breda publiklager!

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 6 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan