180830 Rögle - Linköping

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Sv: 180830 Rögle - Linköping

Inlägg av Mike i fre aug 31 2018, 21:19

eleganten skrev:HD-journalisterna vill ha tydliga figurer åt läsarna så som "färdiga formationer" vilket gör att de ofta uttalar sig för tidigt. Det är möjligt att Andersson är en jättestor anledning till att Bristedt och Höglander var så bra men jag kan inte bara slå fast det. Tycker inte man måste se den formationen som skriven i sten redan. Jag är sugen på att se vad duon hade kunnat uträtta med Brithén, Sjöa eller kanske Jäger som center.
Höglander och Bristedt har levererat individuellt och hittat varandra bra. Jag vill inte påstå att Erik har haft en stor betydelse för deras fina prestationer i träningsmatcherna. Det hade nog sett lika bra ut med Ludvig och rentav bättre med Brithen.
Mike
Admin

Antal inlägg : 471
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: 180830 Rögle - Linköping

Inlägg av Henrik i fre aug 31 2018, 22:06

Om det är det som krävs för att Jäger ska få testa centerrollen, så spela honom gärna för mig med Höglander och Bristedt. Men jag tror som sagt inte att Cam flyttar på Erik just nu, än mindre ut på bänken. Är dock inte lika sugen på Brithén med Höglander och Bristedt. Då känns det lite som tombola, att man knappt hittat några utgångspunkter alls och börjar från scratch med formationerna. Ted kan hellre hitta kemi med andra, få utdelning med Liss och Zaar. Sjöa är ju ännu ej tillgänglig, men känns ändå som ett mer logiskt alternativ till Erik när han väl är redo.

Håller med om att Bengtsson ska gå in på 12 så länge vi bara har 13 att tillgå. Därefter får vi för hans skull hoppas att han presterat tillräckligt bra för att fortfarande platsa.

Håller med om den märkliga HD-bilden av JW. Är fortfarande väldigt tveksam till förlängningen med honom, dessutom med två år. Visst, kanske som billig sjunde eller åttondeback på förhand, men inte som en "självklar byggsten". Det ser jag som en del av den fortsatta glädjekalkylen på backsidan.

Henrik

Antal inlägg : 428
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet