180824 Rögle - HV71

Gå ner

180824 Rögle - HV71

Inlägg av Mike i fre aug 24 2018, 15:52

Kolppanen (Pogge)

Sandin - Schira
Curran – Williamsson
Bibic - Youds
Jonsson

Liss - Brithen - Thomas
Bengtsson - Matson - Zaar
Elvenes – Ryfors – Elvenes
Bristedt - Horvath - Andersson
Jäger
Mike
Admin

Antal inlägg : 471
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: 180824 Rögle - HV71

Inlägg av Henrik i fre aug 24 2018, 16:27

Det kanske intressantaste bland forwards är väl att att Horvath får chansen som center på bekostnad av Jäger som enligt uppgifter varit framåt på träningarna?

Extra spännande tycker jag om Ville och backpar 2 o 3 inger förtroende.

Henrik

Antal inlägg : 428
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre aug 24 2018, 18:24

1-0 från JW, ass Ted. Släkten är värst säger HV-fansen...

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre aug 24 2018, 18:49

JW har en fin bössa. Han går från klarhet till klarhet. Vi går bort oss några gånger och släpper till farliga kontringar. Annars gillar jag aggressviteten i anfallszon.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre aug 24 2018, 19:11

Ni som tittar, live eller på TV, dela gärna med er av allehanda intryck och analyser. Går inte att utläsa ett piss från HDs referat idag tyvärr.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre aug 24 2018, 19:33

Jaja, 1-2 efter tappad puck av Curran. Några misstag från hans sida får man nog tyvärr räkna med här och där. Kanske speciellt en dag som denna, nätt och jämt spelduglig? Kanske också bra att han får sig tidig feedback på vad dräll kostar i SHL och chansen att bli noggrannare i serien i stället?

Generellt var HV bättre o pressade oss i andra, eller?

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre aug 24 2018, 20:13

OK, om jag fattar rätt var det en ganska jämn match även om HV verkar ha varit det lite bättre laget. Kanske en nyttig läxa på detta stadium utan att vi för den skull var dåliga? Men vi kom ner på jorden och fick en påminnelse om hur tufft det blir framöver i SHL.

Vad fällde avgörande? Hur presterade lagdelar och individer? Hur mycket saknas toppbacken idag?

Henrik

Användarens profil

Inlägg av eleganten i fre aug 24 2018, 20:40

Jag är glad att äntligen fått detaljstudera en match med våra spelare. Såg en del av första matchen i Köln men det var svårt att skilja spelare från varandra pga bildkvalitet. Jag kommer med mina tankar rankade med den viktigaste först.

1.) Bristedt är ett energiknippe med go fysik och spelsinne. Han borde vara före exempelvis Ludvig Elvenes och Simon Ryfors i hierarkin. Ja, just nu kanske tom före Bengtsson. Jättebra aktioner halvvägs in i tredje. En otroligt härlig aktion med två minuter kvar, nästan reducering. Bryter in på mål som en torped. Han måste spela högre upp i hierarkin. Ser riktigt het ut.

2.) JW är tyvärr bedrövlig idag. Visst ett mål, men annars är det virrigt. En hel del indianare och fungerar absolut inte ihop med Curran som är en nästan lika stor risk bakåt. Bland annat tar JW en utvisning som leder till mål. I tekningen direkt efter det blivit mål drar han en ogenomtänkt pass som gör att HV71 biter sig fast i en minut i vår zon. Nivån måste upp om han ska vara ordinarie och assisterande kapten.

3.) Lucas Elvenes kan inte spela med Ludvig Elvenes och Simon Ryfors. Jag vill ha honom högre upp i hierarkin med Brithén som ser stekhet ut. Han kanske kan få igång Thomas om han levererar några mackor? Detta experimentet måste snart se sin ände och Lucas måste återvända upp till att spela bredvid absolut spets.

4.) Det var många forwards som inte höll måttet idag. En som dock såg spännande och hungrig ut är Jäger. Jag kan verkligen inte se hur han skulle kunna ställas utanför laget sett till prestation idag.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 173
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av eleganten i fre aug 24 2018, 20:48

Henrik skrev:OK, om jag fattar rätt var det en ganska jämn match även om HV verkar ha varit det lite bättre laget.
Ja, om man ska ta med sig något positivt så kommer vi inte inleda säsongen med en massa 0-6 förluster som förra året. Vi tävlade hela vägen och såg väl ut som ett respektabelt men sämre lag än HV71.
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre aug 24 2018, 21:12

eleganten skrev:Jag är glad att äntligen fått detaljstudera en match med våra spelare. Såg en del av första matchen i Köln men det var svårt att skilja spelare från varandra pga bildkvalitet. Jag kommer med mina tankar rankade med den viktigaste först.

1.) Bristedt är ett energiknippe med go fysik och spelsinne. Han borde vara före exempelvis Ludvig Elvenes och Simon Ryfors i hierarkin. Ja, just nu kanske tom före Bengtsson. Jättebra aktioner halvvägs in i tredje. En otroligt härlig aktion med två minuter kvar, nästan reducering. Bryter in på mål som en torped. Han måste spela högre upp i hierarkin. Ser riktigt het ut.

2.) JW är tyvärr bedrövlig idag. Visst ett mål, men annars är det virrigt. En hel del indianare och fungerar absolut inte ihop med Curran som är en nästan lika stor risk bakåt. Bland annat tar JW en utvisning som leder till mål. I tekningen direkt efter det blivit mål drar han en ogenomtänkt pass som gör att HV71 biter sig fast i en minut i vår zon. Nivån måste upp om han ska vara ordinarie och assisterande kapten.

3.) Lucas Elvenes kan inte spela med Ludvig Elvenes och Simon Ryfors. Jag vill ha honom högre upp i hierarkin med Brithén som ser stekhet ut. Han kanske kan få igång Thomas om han levererar några mackor? Detta experimentet måste snart se sin ände och Lucas måste återvända upp till att spela bredvid absolut spets.

4.) Det var många forwards som inte höll måttet idag. En som dock såg spännande och hungrig ut är Jäger. Jag kan verkligen inte se hur han skulle kunna ställas utanför laget sett till prestation idag.
Man tackar för dessa utförliga synpunkter! 1) Kul att Bristedt fortsätter ånga på! 2) JW, ja man väntade ju tyvärr bara på det. Det tillsammans med Curran och ditt utlåtande även om JW-Youds spär på farhågorna att backsidan i slutändan grusar "toppdrömarna". 3) Ja, det är nog hög tid att sätta Lucas någon annanstans om de inte direkt kommit någonvart på 4 matcher. Blir säkert naturligt när Lucas kommer hem efter camp. 4) Var RBK mindre på g eller gjorde ett bättre motstånd oss sämre? Kul att Jäger visar upp sig iaf!

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre aug 24 2018, 21:18

Elegantens analys är klockren. Precis de punkterna jag själv ville skriva. Lägg ner Elvenes-experimentet, det funkar inte. De är en säkerhetsrisk i egen zon och skapar inte mycket i offensiven. Lucas kommer inte till sin rätt och bör spela högre upp med målskyttar som Zaar och Thomas.

Hade man bedömt Curran utifrån den här matchen så hade jag sagt flopp, men han hade en dålig kväll. Misstagen han gör känns onödiga. Han håller i pucken för länge och tar felbeslut. Hade kanske önskat att han var lite snabbare och rörligare. Han kommer inte att kunna trampa förbi en motståndare så som han gjorde i norska ligan, tyvärr. Jag tror att han blir nyttig om han bara får ner de onödiga misstagen.

Bristedt sticker ut framåt och borde gå före vissa andra i hierarkin, precis som eleganten är inne på. Jag hoppas att han får chansen i en bättre omgivning på torsdag mot sin gamla klubb.

Horvath kändes tyvärr kass idag. Jäger såg mycket bättre ut.

JW visade upp sin kassa sida idag. Bössan räcker inte om han ska spela så här slarvigt.

Skillnaden mellan lagen var defensiven. HV har ett bättre och stabilare grundspel. Uppspelen är genomtänkta och det slarvas mycket sällan. Deras backar gör knappt några misstag. Vi å andra sidan blir långa mellan lagdelarna och slarvar individuellt och drar på oss många farliga kontringar. Jag såg samma mönster i Örebromatchen.

Rasmus Sandin är på Schiras nivå om inte bättre. Där har vi en klassback.

Brithen, Zaar och Thomas är bra. Det ser man tydligt.

Abbotts måste ha sett bristerna i defensiven. Förlusten kan visa sig bli nyttig av den anledningen.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre aug 24 2018, 21:23

Mike skrev:Elegantens analys är klockren. Precis de punkterna jag själv ville skriva. Lägg ner Elvenes-experimentet, det funkar inte. De är en säkerhetsrisk i egen zon och skapar inte mycket i offensiven. Lucas kommer inte till sin rätt och bör spela högre upp med målskyttar som Zaar och Thomas.

Hade man bedömt Curran utifrån den här matchen så hade jag sagt flopp, men han hade en dålig kväll. Misstagen han gör känns onödiga. Han håller i pucken för länge och tar felbeslut. Hade kanske önskat att han var lite snabbare och rörligare. Han kommer inte att kunna trampa förbi en motståndare så som han gjorde i norska ligan, tyvärr. Jag tror att han blir nyttig om han bara får ner de onödiga misstagen.

Bristedt sticker ut framåt och borde gå före vissa andra i hierarkin, precis som eleganten är inne på. Jag hoppas att han får chansen i en bättre omgivning på torsdag mot sin gamla klubb.

Horvath kändes tyvärr kass idag. Jäger såg mycket bättre ut.

JW visade upp sin kassa sida idag. Bössan räcker inte om han ska spela så här slarvigt.

Skillnaden mellan lagen var defensiven. HV har ett bättre och stabilare grundspel. Uppspelen är genomtänkta och det slarvas mycket sällan. Deras backar gör knappt några misstag. Vi å andra sidan blir långa mellan lagdelarna och slarvar individuellt och drar på oss många farliga kontringar. Jag såg samma mönster i Örebromatchen.

Rasmus Sandin är på Schiras nivå om inte bättre. Där har vi en klassback.

Brithen, Zaar och Thomas är bra. Det ser man tydligt.

Abbotts måste ha sett bristerna i defensiven. Förlusten kan visa sig bli nyttig av den anledningen.
Man tackar 2! Curran var nog halvkrasslig fortfarande och ska inte dömas redan, men det håller ju knappt med en säkerhetsrisk, och vi har fortfarande JW med sina sämre stunder och Youds som också blandar och ger...Man får ju lite vatten på kvarn. In med den stabile tvåvägsbacken nu Chris! Sandin och Schira är bra, men kan inte spela hela matchen. Vi får som sagt hoppas att detta för något gott med sig, beträffande toppback, stabilare defensiv, grundspel och uppspel med mindre slarv. Ett mer kompakt lag.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre aug 24 2018, 21:28

eleganten skrev:
Henrik skrev:OK, om jag fattar rätt var det en ganska jämn match även om HV verkar ha varit det lite bättre laget.
Ja, om man ska ta med sig något positivt så kommer vi inte inleda säsongen med en massa 0-6 förluster som förra året. Vi tävlade hela vägen och såg väl ut som ett respektabelt men sämre lag än HV71.
Nä, det är ju knappast så att inget funkar och att vi helt faller ur ramarna. Visst verkar det finnas all anledning på att hoppas att vi hävdar oss bättre i år! Men topplag? Snacka går ju. Jag tror på det när jag ser det och tycker inte sådana förhoppningar är rimliga förrän toppbacken är på plats.

Henrik

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i lör aug 25 2018, 07:13

Det som jag tycker framförallt saknades var pucktempo, det gick för långsamt och blev för omständigt.

Elvenes kedjan fungerar inte, vi får dock chansen att laborera med den då Lucas är iväg på camp med Vegas.

Bristedt var bra och företagsam

Tycket även att Daniel Zaar såg vass ut.

Curran hade helt klart ingen bra dag hoppas det var känningarna efter sjukdomen och inte att han dåligt hänger med i SHL tempo.

Kolppanen var också bra

Cam behöver laborera med backparen helt klart för att få fram formationer som fungerar tillsammans - och gärna se til att den där spetsbacken landar snart.

Sen ska man inte glömma att HV har ett väldigt bra lag i år, de har redan slagit Frölunda och Färjestad och kommer nog att bli och räkna med när det gäller SM guldet till våren.

Flying Farang

Antal inlägg : 101
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör aug 25 2018, 07:25

Flying Farang skrev:
Kolppanen var också bra
[...]

Sen ska man inte glömma att HV har ett väldigt bra lag i år, de har redan slagit Frölunda och Färjestad och kommer nog att bli och räkna med när det gäller SM guldet till våren.
Kolppanen var riktigt go! Om vi jämför med förra säsongen så känns målvaktsbiten mycket bättre. Som natt och dag. Vi har två kompetenta målvakter som kan vinna matcher på den här nivån.

HV71 är bra men det är samtidigt då som de svagare länkarna visar sig. Du nämner exempelvis att Zaar var bra, vilket jag håller med om. Brithén körde också på i vanlig anda och var grym. Andra hade problem att hänga med och tog riktigt tveksamma beslut under stress.
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör aug 25 2018, 09:04

Inte mycket som stämde. Tyckte Rögle kändes sega. Orkade bara 10 min i första sedan frånåkta. Ska se en match till innan jag bedömer någon.

Tuborg

Antal inlägg : 185

Användarens profil

Inlägg av Blagh i lör aug 25 2018, 17:03

Tråkigt att vara negativ, men tror inte Curran håller på denna nivån. Varken skalle eller fötter hänger med. Sandin tyckte jag överlägset bästa back, spelar med grym pondus för sin ålder. Stora problemet generellt var ju att våra backar inte leverera ett bra förstaplats tillräckligt snabbt, vilket leder till att vi får svårt att komma i snabba samlade anfall. Spelskickligare backar som fixar tempot önskas snarast.

Blagh

Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 18-07-18

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum: