180816 Rögle - Örebro

Gå ner

180816 Rögle - Örebro

Inlägg av Henrik i ons jun 13 2018, 00:00

Matchtråd till säsongens första träningsmatch, som hemmalag i turneringen i Köln!

Henrik
Admin

Antal inlägg : 142
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: 180816 Rögle - Örebro

Inlägg av Mike i ons jun 13 2018, 00:35

Känslan är att den här matchen, mellan två förmodade konkurrenter, kommer att ha tävlingsmatchkaraktär över sig. Det kommer att pinkas revir inför SHL-säsongen.
Mike
Admin

Antal inlägg : 178
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör aug 11 2018, 12:47

Det drar ihop sig! Bortsett från att Sjögren ligger back, Matt och toppbacken ännu saknas så antyder Cams rapport på RBKs hemsida att förutsättningarna är de bästa inför dessa första träningsmatcher. I övrigt verkar alla hela, tävlingsinriktade och ha god sammanhållning. Det hade dock ej gjort ont om Ahnelöv anslutit snart för att smälta in fint.

Nu får vi förmodligen några första hintar, några grundtankar om hur man tänker sig formera laget, men också alternativ och back-up-planer. Framförallt tror jag man vill testa hela truppen brett i så många tänkbara positioner och formationer som möjligt. Sen blir det ju intressant om man redan från start hittar några kombinationer som kan tänkas bestå. Klurigt dock t.ex att hitta "rätt omgivning" till Thomas redan nu, när inte Matt är på plats, Sjögren redo och Lucas ej helt klar. Jäger och Ryfors lär få sina chanser i stora centerroller redan i Köln. Kanske kommer man närmast med att hitta Brithéns vingar? Eller utkristalliserar sig kanske den hårt jobbande fjärdekedjan först? Kanske är det mest önskvärt att det bara framkommer fler kombinationsmöjligheter till följd av goda individuella prestationer i ett skadefritt lag där alla drar åt samma håll, att många kan iklä sig många olika roller för laget, att man bara tutar, kör och vinner nästan oavsett vem som spelar var till följd av go sammanhållning och fin inställning, att man håller sig skadefria? Vi inväntar årets första startuppställning med spänning!

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tor aug 16 2018, 12:18

OK laguppställning är släppt. Youds utanför laget. Bertov sjundeback.
Hmm just dessa två var jag sugen på att se mycket av då jag antar att de ska äta matchtid i år. Williamsson med Curran, klarar de hålla tätt bakåt ihop?

Räknar ner till 16:00 och pluggar in nya tröjnummer.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 48
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor aug 16 2018, 15:32

Oväntade och enligt mig märkliga formationer. Jag är inget fan av Alen-Jonsson. Ska virrpannan JW städa efter riskbenägne Curran? Bertov som extraback känns skevt för han lär inte vara sämre än tre av de ovan nämnda. Var är Youds? Sandin mellan Zaar och Thomas hade nog ingen kunnat gissa sig till. Lucas med Ludvig och Ryfors känns också tveksamt. Jag kommer inte att ha särskilt mycket tålamod om frågetecknen ovan inte presterar. Lite antiklimax med så många borta + tombola-formationer.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Oi! i tor aug 16 2018, 15:36

Mike skrev:Oväntade och enligt mig märkliga formationer. Jag är inget fan av Alen-Jonsson. Ska virrpannan JW städa efter riskbenägne Curran? Bertov som extraback känns skevt för han lär inte vara sämre än tre av de ovan nämnda. Var är Youds? Sandin mellan Zaar och Thomas hade nog ingen kunnat gissa sig till. Lucas med Ludvig och Ryfors känns också tveksamt. Jag kommer inte att ha särskilt mycket tålamod om frågetecknen ovan inte presterar. Lite antiklimax med så många borta + tombola-formationer.

kom an, det är säsongens första träningsmatch.

Oi!

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor aug 16 2018, 15:44

Det är möjligt att jag överreagerar och att matchningarna inte behöver betyda jättemycket. Vi får bedöma efter hand helt enkelt.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Ramones i tor aug 16 2018, 16:02

Sändningen börjar bra inget ljud
Ramones

Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 18-06-18

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor aug 16 2018, 16:43

4-0 efter första. Rögle spelar bra.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i tor aug 16 2018, 16:43

Efter lite strul så startade sändningen igen med ljud, dock ingen grafik eller repriser. 4-0 till Rögle efter första, Ryfors, Bengtsson och Matson har målat plus någon till. Alla(?) målen i PP där vi har varit ruskigt effektiva. Ser onekligen lovande ut....

Örebro har haft nada framåt och verkar helt kollapsat, får se hur de kommer ut i andra.

Flying Farang

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor aug 16 2018, 16:49

Matson har gjort 2 tror jag. Rasmus ser riktigt bra ut.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor aug 16 2018, 17:15

Höglander och Bristedt imponerar.
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor aug 16 2018, 17:35

Tror man ska ta formationerna på detta stadium med en stor nypa salt. Cam o co vill prova runt friskt, på ett för oss ofta överraskande vis och ge alla chansen bortsett från att Sjögren, Anderson och toppbacken saknas, vilket skapar ytterligare oförutsägbarhet. Bara skitkul att typ Höglander överraskar positivt och att alla på detta stadium känner att de har chansen att få vara med och bidra.

Missade första målrika perioden, men redan då uppnådde man det viktigaste, att direkt hitta vägar till vinst. I andra, med mycket hafs och utvisningar, tycker jag ändå mig se att RBK är ganska överlägsna till följd av sin fart och intensitet, men också till följd av självförtroende, sammanhållning, att man jobbar fint tillsammans som lag. Man uppnår alltså det viktigaste även spelmässigt i en premiär. Man jobbar hårt, intensivt, fartfyllt med skaplig positionering, tillsammans och det räcker idag mot ett virrigt Örebro. Dessutom med entusiasm och glädje vad det verkar! Liret och kemin kommer att komma allt mer utifrån det.

Hoppas RBK lyckas vara lite mer noggranna och fokuserade i tredje...Men än så länge ser det bara lovande ut tycker jag.

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av Oi! i tor aug 16 2018, 17:37

gött att höra! Tack för uppdateringen, boys!

Oi!

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tor aug 16 2018, 17:38

Håller med om Höglander och Bristedt, bra intryck

Älskar att tävlingsknappen är intryckt direkt
Ogilthorpe

Antal inlägg : 20
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor aug 16 2018, 18:38

I tredje kändes det mest avslaget, men också lite lekfullt och en del fina individuella prestationer, inte minst från Höglander och Bristedt.

Viktigast att man satte vinnarmentaliteten, nästan med självklarhet från början. Får redan känslan av att man är en kollektiv maskin som med sin enkla, raka och intensiva spelidé kommer att mala ner många motståndare i år oavsett vilka som spelar och på exakt vilka positioner. Gott att ingen är skadad ännu, "bara" Sjögren som ligger back. I väntan på honom Matt, toppbacken samt vetskapen om Lucas och Rasmus är det bara att njuta av positiva överraskningar som Bristedt, Höglander m.fl...

Henrik
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tor aug 16 2018, 19:28

Tyckte överlag det var lite svårt att följa vem som gjorde vad på grund av sändningens bildkvalitet. Några stack dock ut positivt, bla Rasmus Sandin, Leon Bristedt och Nils Höglander. Överlag en bra intensitet och man ger varandra understöd. Har svårt att se detta laget klappa ihop i match efter match som man gjorde förra säsongen. Tror jag avvaktar med individuella omdömen och åsikter om kedjeformationer tills jag sett fler matcher.
eleganten
Admin

Antal inlägg : 48
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen